22.1 C
València
Dijous, 16 octubre, 2025

La Generalitat congela el 2024 les tarifes dels serveis de transport públic autonòmic

La consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, ha anunciat que la Generalitat congelarà el 2024 les tarifes als usuaris dels diferents serveis de transport públic de caràcter autonòmic.

Pradas ha destacat que “esta mesura se suma a l’ampliació de sis mesos dels descomptes del 50% sobre els títols multiviatge i abonaments temporals, fins al pròxim 31 de juliol, i de la gratuïtat de l’Abonament jove que s’ha ampliat fins al 30 de juny”.

“Amb esta nova mesura, el Consell reafirma el seu compromís amb les famílies i el seu aposta per un transport públic que permeta als ciutadans tindre opcions de treball, formació, serveis i, també, lleure. La nostra missió és prestar amb la màxima qualitat i oferta este servei públic a preus assequibles”, ha assegurat Pradas.

La consellera ha realitzat este anunci després de presidir el Consell d’Administració de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV). D’esta manera, els serveis de transport de Metrovalència i TRAM d’Alacant, així com els de Metrobus, dependents de l’Autoritat del Transport Metropolità de València (ATMV), i TRAM de Castelló mantindran les tarifes el 2024.

FGV supera els 100 milions de viatgers  

En esta mateixa sessió del Consell d’Administració de FGV s’ha adonat del balanç de viatgers del 2023. En este exercici passat s’han superat els 108 milions d’usuaris transportats a València i Alacant.

Estes dades suposen que s’ha superat en més d’un 40% el registre de l’exercici anterior i en més del 33% els obtinguts el 2019, abans de la pandèmia.

El 2023, la xifra de persones usuàries se situa per primera vegada, als 36 anys  després  de servei de FGVper sobre dels 100 milions d’usuaris, superant els 90 milions de desplaçaments a Metrovalencia i els 18 milions a TRAM d’Alacant.

La consellera ha destacat que “este important increment en el nombre d’usuaris registrats respecte a exercicis anteriors en té una relació directa amb les diverses mesures adoptades per la Generalitat per al foment del transport públic i que, sens dubte, han tingut una gran acceptació de la societat valenciana”.

200.000 renovacions a València, Alacant i Castelló

A la sessió del Consell d’Administració, s’ha adonat, juntament amb el manteniment de les tarifes de FGV el 2024, del procés de renovació de l‘Abonament jove Gratuït.

La consellera ha assenyalat que “el procés s’està realitzant fins ara amb total normalitat i en el conjunt de la Comunitat Valenciana ja s’han completat prop de 200.000 renovacions, des dels diferents mitjans habilitats pels operadors a València, Alacant i Castelló”. 

En concret, en Metrovalència s’han renovat des del 22 de desembre passat més de 165.000 abonaments, a TRAM d’Alacant s’han superat els 30.000 i amb TRAM de Castelló a prop de 5.000.

Els joves que ja disposen del títol poden renovar-lo a València i amb Alacant a les màquines automàtiques de venda de títols de Metrovalència i TRAM d’Alacant. En este procés cal introduir la targeta a la màquina expenedora, seleccionar l’opció de “recarregar” i prémer de nou “recarregar“.

En el cas de Castelló els usuaris han d’obtindre un nou suport que es lliura a l’oficina d’Atenció al Client del TRAM de Castelló, ubicada al carrer Carcagente, 1.  A la vegada, l’Autoritat de Transport Metropolità de València (ATMV) ha desenvolupat l’App SUMAjove, està disponible a la PlayStore en els pròxims dies, i que permetrà la renovació automàtica de l’abonament jove carregat a la targeta.

D’esta manera es pot fer la recàrrega des de qualsevol telèfon Android sense cap tràmit ni cost addicional.

Aquells joves de fins a 30 anys que no disposen d’este abonament poden sol·licitar-ho a través de la pàgina web de Metrovalència i TRAM d’Alacant, a l’apartat de cita prèvia, i a l’oficina d’atenció al client del TRAM de Castelló.

Últimes notícies

Compromís exigix responsabilitats per la brutalitat policial en la protesta per Gaza a València

Compromís exigix a la delegada del Govern que depure responsabilitats pel que qualifica de brutalitat policial en la protesta per Gaza davant el Roig Arena. Va haver-hi cinc detinguts i diversos ferits lleus després de les càrregues.

Mazón es mostra optimista amb el futur de Ford a Almussafes després de reunir-se amb la direcció

El president va traslladar un missatge de confiança després de conéixer el pla de transició, electrificació i formació de la planta. L'empresa manté la seua aposta per Almussafes.

La sala Iturbi del Palau de la Música reobri després de les obres del sostre

La sala Iturbi del Palau de la Música reobri després de reparar el fals sostre i obri la temporada amb l'Orquestra de València. Les obres han reforçat ancoratges i panells i mantenen l'acústica.

Presó provisional sense fiança per a tres detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Una jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres jóvens per la pallissa a un xic de 18 anys a les portes d'una discoteca a Alacant. Se'ls investiga per temptativa d'homicidi; un quart detingut, menor, passa a la Fiscalia de Menors.

La Guàrdia Civil aporta la gravació que situa el màxim de pluja rumb a la Regió muntanyenca de Conca el 29-O

La Guàrdia Civil remet al jutjat la crida de les 16.16 del 29-O en la qual Aemet va traslladar a Emergències que el màxim de precipitació es movia cap a la Regió muntanyenca de Conca. La sonorització d'un contingut ja transcrit reaviva la polèmica sobre els avisos d'aquell dia.

La Guàrdia Civil lliurament a la jutgessa la crida que va situar la pluja cap a Conca el 29-O

La Guàrdia Civil aporta al jutjat la gravació de les 16.16 en plena DANA, on es preveu el desplaçament del màxim de precipitació cap a Conca. L'àudio busca aclarir què es va comunicar i en quin moment.

La jutgessa de la DANA retrau la falta de vigilància de barrancs el 29 d’octubre

La magistrada que investiga la gestió de la DANA veu inexplicable que no es desplegaren mitjans per a vigilar barrancs malgrat l'alerta roja i demana explicacions a la CHJ. També cridarà a declarar a familiars de 50 víctimes no sentits.

Quatre detinguts per robatoris en comerços a Alacant, Múrcia, Sevilla i La Corunya

Quatre persones van ser detingudes a Fortuna com a presumptes integrants d'un grup amb seu a Madrid vinculat a robatoris en comerços d'Alacant, Múrcia, Sevilla i La Corunya. L'operació Inko seguix oberta després de confiscar ferramentes, inhibidors i monedes.