L’AVL participa en el Saló del Còmic de València amb tres tallers de creació de tebeos

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL) participará, de l’1 al 3 de març, en el Saló del Còmic de València, on els visitants podran conéixer les publicacions de la col·lecció ‘Gràfica’, que inclou els còmics creats amb la col·laboració de la Diputació de València.

També estan previstos tres tallers de creació diferents: dos d’ells, ‘Qui hi ha darrere de la màscara?’ i ‘Una de roïns’, seran a càrrec de la companyia Luminària, i el tercer, ‘Fer un còmic’, el presentarà l’editorial Camacuc. A més, la dissenyadora Susana Monteagudo proposarà l’activitat ‘¡Fotonovela pop!’, amb el recurs de la fotografia sobre croma.

«Tornem al Saló del Còmic de València perquè és una oportunitat magnífica per a donar a conéixer el treball que fem en l’Acadèmia a través dels còmics, les historietes, els tebeos…, els podem anomenar de moltes formes. Una publicació on el continent, les imatges, la il·lustració, té una relació simbiòtica amb el contingut, el guió. Es retroalimenten i amplifiquen. És un llenguatge que guanya adeptes any rere any, sobretot, entre la població més jove«, expressa en un comunicat Immaculada Cerdà, presidenta de la Secció de Publicacions i Comunicació de la institució.

Cerdà, que també és secretària de l’Acadèmia, recorda que estos còmics acosten el valencià a primers lectors amb textos bellíssimament il·lustrats i els oferixen conéixer la nostra història, costums i personatges destacats de forma amena.

«Acabem de publicar el còmic que explica l’últim dels Patrimonis Immaterials de la Humanitat que hem aconseguit: el toc manual de campanes. El tebeo està il·lustrat per Helga Ambar i el guió és de Jordi Pla. A més, estem acabant d’il·lustrar la història dels dolçainers de Tales, el bressol del nostre instrument més genuí. Són dos publicacions que estic segura que agradaran molt», avança Cerdà.

Els còmics publicats per l’Acadèmia es poden adquirir en llibreries per un euro i també descarregant-los des de la pàgina web de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua www.avl.gva.es.

La institució també regala un còmic als compradors de literatura infantil i juvenil en valencià, com a col·laboració amb les diferents places del llibre del 2024, organitzades per la Fundació FULL.

PERSONATGES HISTÒRICS I PATRIMONI

La col·lecció ‘Gràfica‘ de l’Acadèmia incorpora publicacions dedicades a personatges històrics, com el còmic Jaume I, i a autors valencians als quals la institució normativa del valencià ha nomenat escriptors de l’Any, com els còmics dedicats a Enric Valor i a Teodor Llorente, el titulat ‘Sant Vicent Ferrer, valencià universal’, el dedicat a Carmelina Sánchez-Cutillas i el de Vicent Andrés Estellés, ‘La clau que obri tots els panys’, o ‘La cançó del bedoll’, dedicat als escriptors valencians de l’exili.

Altres publicacions estan dedicades a les festes que han sigut declarades patrimoni de la humanitat, com són els còmics titulats ‘El Misteri d’Elx’, ‘Vols conéixer la festa d’Algemesí?’ i ‘Les Falles’, o a festes patrimonials, com ara El Sexenni de Morella i La Fira de Tots Sants de Cocentaina.

També les tradicions com Els pelegrins de les Useres tenen espai en la col·lecció. A més, hi ha lloc per a celebrar el centenari de les Normes de Castelló, amb el còmic ‘Llengua màgica’, un dia al parc de les Normes; per a recordar el tren a vapor que connectava les localitats de la Plana de Castelló, amb el còmic ‘La Panderola’, el tren que va volar, i per a reivindicar la valencianitat de les terres del sud, amb Andreu, un veí d’un altre temps.

Amb la col·laboració de la Diputació de València, apareixen publicats els còmics dedicats al fundador del primer hospital psiquiàtric d’Europa i germen de l’actual Hospital General, ‘El pare Jofré’; al gran humanista valencià Joan Lluís Vives, i ‘Badana. Quin dimoni de xiqueta!’, un còmic innovador dedicat a l’esport de la pilota valenciana. També s’ha publicat ‘El Tribunal de les Aigües. El juí de la séquia obstruïda’, sobre l’únic tribunal consuetudinari les sentències del qual, orals i en valencià, continuen dirimint els conflictes de l’aigua entre els regants, i que la Unesco va declarar patrimoni immaterial de la humanitat el 2009.

Amb guió de Vicent Baydal, cronista de la ciutat de València, s’ha publicat el còmic ‘La Germania de València‘, que ens relata la revolta agermanada.

Últimes notícies

Copete torna als entrenaments amb el València set mesos després de la lesió

El central José Copete ha tornat a exercitar-se parcialment amb el València CF set mesos després d’una lesió meniscal i sota les ordres de Javier Aguirre, que prepara el seu debut a la banqueta valencianista.

Nikola Mirotic es converteix en el tercer màxim anotador de la Eurolliga

Nikola Mirotic, ala-pivot del Valencia Basket, ha avançat Vassilis Spanoulis i ja és el tercer màxim anotador històric de la Eurolliga després dels 22 punts sumats en la victòria a la pista de l'ASVEL Villeurbanne.

Una persona detinguda pels altercats després de la protesta per la vivenda a València

Una persona ha sigut detinguda a València després dels altercats registrats en acabar la manifestació pel dret a la vivenda, en què nou policies han resultat ferits.

Incidents a València en acabar la marxa per la vivenda que crida a la vaga de novembre

Milers de persones han eixit als carrers de València per reclamar el dret a una vivenda digna, denunciar l’especulació i cridar a sumar-se a una vaga general al novembre. La protesta ha acabat amb càrregues policials, agents ferits i moments de tensió davant del Palau de Les Arts.

Huit policies ferits en els aldarulls a València després d’una protesta per la vivenda

Huit agents de la Policia Nacional han resultat ferits en els aldarulls registrats davant del Palau de Les Arts, al final d’una manifestació pel dret a la vivenda a València.

Vivas rep la Medalla d’Honor de València i l’Alta Distinció de la Generalitat enmig del seu pols amb el Govern central

El president de Ceuta acumularà dos reconeixements institucionals en la jornada del 9 d'Octubre: el màxim honor de la Generalitat Valenciana i la Medalla d'Honor de l'Ajuntament de València, després de mesos enfrontat a la gestió de Sánchez durant la crisi migratòria.

El primer somni europeu del Levante Femení complix 25 anys

Este 3 d’octubre es complixen 25 anys del debut del Levante Femení en competicions europees, com a primer equip espanyol en participar-hi el 2001. Aquella estrena en la Copa de la UEFA Femenina va obrir el camí a noves presències granotes en tornejos continentals.

El València Basket busca la primera victòria en Lliga Endesa a Saragossa

El València Basket visita diumenge el Casademont Saragossa buscant estrenar el seu caseller en Lliga Endesa després d’una setmana europea perfecta amb dos triomfs en Eurolliga.