16 C
València
Dimarts, 9 desembre, 2025

La jutgessa arxiva la causa contra Francis Montesinos per presumptes abusos a un menor

La titular del Jutjat de Primera Instància i Instruccion número 5 de Llíria ha acordat recentment l’arxiu provisional de la causa oberta al modista Francis Montesinos per presumptes abusos sexuals a un menor d’edat, en entendre que, de les diligències d’investigació practicades, no han resultat acreditats els indicis de delicte pels quals es va incoar el procediment.

Segons han informat fonts del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, la jutgessa va prendre aquesta decisió després que la defensa sol·licitara l’arxiu i la Fiscalia informara que no s’oposava al tancament de la investigació.

El modista va ser detingut al maig del 2023 per la Guàrdia Civil en relació amb un delicte contra la indemnidad sexual de menors en el marc d’un procediment en el qual figuraven com investigats dos homes més i va quedar en llibertat a l’espera de la citació judicial.

La causa que ara s’arxiva va eixir després de l’assalt a l’habitatge de Llíria del modista, un fet ocorregut a l’octubre del 2022, i pel qual aquest mateix jutjat va incoar diligències prèvies en les quals Montesinos apareixia com perjudicat en relació amb els delictes de robatori amb violència a casa habitada, detenció il·legal i extorsió. El dissenyador va denunciar que diversos encaputxats van entrar al seu domicili i ho van emmanillar junt amb un altre home que es trobava a l’interior de l’habitatge.

Així mateix, va denunciar haver sigut extorsionat aquest mes d’octubre suposadament per part d’un jove, que li demanava una quantitat de diners per a no difondre un vídeo amb imatges que li comprometien amb el dissenyador.

En el procediment de l’assalt figurava un adult com investigat i dos menors les diligències dels quals se seguien en la jurisdicció corresponent. Després d’un ple de gom a gom ampliatorio de la Guàrdia Civil arran de la detenció del modista, el jutjat va obrir la segona investigació, en aquest cas amb Montesinos com investigat per delictes contra la llibertat i indemidad sexual de menors.

Ara el jutjat ha decidit arxivar aquest investigació en entendre que no han resultat acreditats els indicis de delicte pels quals es va incoar el procediment.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana esperar a la jutgessa de la dana abans de decidir sobre Mazón

El president ha advocat per esperar les conclusions judicials sobre la gestió de la dana abans de fixar el futur de Carlos Mazón. També ha defés el diàleg amb les víctimes i ha avançat que vol tancar el relleu del PPCV abans de Nadal.

El València mai ha guanyat en el Metropolità i no venç al Atleti a Madrid des de 2011

El València visita a l'Atlètic en la jornada 16 en un estadi en el qual mai ha guanyat. No venç a domicili a Madrid des de la temporada 2010-11.

El Llevant es queda sense gol: tres partits seguits sense marcar i Etta acumula cinc

El Llevant, cuer i a cinc punts de la permanència, encadena tres jornades sense marcar. Etta Eyong tampoc veu porta des del 26 d'octubre.

Baptista i Pedro Martínez entren en el quadre principal de l’Obert d’Austràlia

Baptista i Pedro Martínez accedixen per rànquing al quadre principal de l'Obert d'Austràlia, del 19 de gener a l'1 de febrer. En total, huit espanyols aconseguixen entrada directa.

CESM CV eleva al 90% el seguiment de la vaga de metges i Sanitat el situa en el 15%

La vaga de metges contra la reforma de l'Estatut Marc ha tingut en la Comunitat Valenciana un seguiment dispar: 90% per a CESM CV i 15% per a Sanitat. El sindicat denuncia servicis mínims 'abusius' i suma suports d'Atenció Primària i del Fòrum de la Professió.

Víctimes de la DANA demanen citar a Feijóo com a testimoni per estar informat ‘en temps real’

L'Associació de Víctimes Mortals Dana 29-O ha sol·licitat al jutjat que instruïx la causa penal per la gestió de la DANA del 29-O citar a Alberto Núñez Feijóo com a testimoni. La petició es recolza en una declaració del 31 d'octubre en la qual va afirmar que Carlos Mazón l'informava 'en temps real' i en el requeriment del vídeo d'RTVE.

Per l’Horta aconseguix que el Suprem torne a revisar el Pla de la ZAL del Port de València

El TSJCV ha admés a tràmit el recurs de cassació de Per l'Horta, la qual cosa permetrà que el Tribunal Suprem torne a revisar el Pla Especial de la ZAL. L'associació al·lega indefensió i vulneració de normativa europea en la legalització del pla de 2018.

Detingut un jove de 18 anys a Piles per maltractaments a la seua mare i tràfic de drogues

La Guàrdia Civil ha detingut a Piles a un jove de 18 anys després d'una denúncia per maltractaments a la seua mare i ha desarticulat un punt de venda de drogues. En el registre es van intervindre marihuana, dosi de cocaïna, una bàscula i diners en efectiu.