Les estacions de Xàtiva i Colón tancades durant les mascletaes del 16 al 19 de març

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) tancarà temporalment l’accés a les estacions de Xàtiva i Colón de Metrovalencia durant el tret de les mascletaes dels principals dies festius de Falles, del 16 al 19 de març, seguint les recomanacions realitzades per la Junta de Seguretat de la Subdelegació del Govern.

L’horari de tancament serà de 12.30 a 14.30 hores i l’objectiu és evitar aglomeracions que suposen qualsevol tipus de risc per a la ciutadania i visitants que per milers es concentren al centre de València per a gaudir de les tradicionals mascletaes.

En este sentit, cal destacar que en passats anys en algunes dates concretes, la multitud congregada als limítrofs de l’Estació del Nord d’Adif feia impossible l’eixida de les persones usuàries per les diferents boques de metro de l’estació de Xàtiva, produint-se els molests problemes derivats de l’aglomeració de persones.

Metrovalencia recomana als seus clients i clientes que utilitzen estacions alternatives (Albereda, Plaça Espanya, Bailén o Àngel Guimerà, segons els casos) per a estos dies, s’informen de les mateixes a través de la web www.metrovalencia.es i xarxes socials i seguisquen en tot moment les indicacions de megafonia, teleindicadors i del personal de FGV distribuïts per la xarxa.

En el cas de les Persones de Mobilitat Reduïda (PMR), la recomanació és que els seus desplaçaments es realitzen abans i després de l’horari de tancament de les dues principals estacions de la xarxa, amb la finalitat d’evitar l’habitual concentració de passatgers que se sol produir durant les mascletaes.

Els dies de tancament de Xàtiva i Colón, durant les mascletaes, circularan trens addicionals entre Bailén i Torrent, amb l’objecte d’agilitar el recorregut cap a Albereda dels metres que no paren en Colón per motiu del tancament i per a reforçar els trajectes a Bailén.

Respecte als castells de focs artificials, a causa que enguany es dispararan des de la Ciutat de les Arts i de les Ciències i no en la vella llera del Túria com en ocasions anteriors, l’estació d’Albereda estarà oberta durant tota la nit.

La millor opció per a desplaçar-se fins al lloc més pròxim i gaudir dels focs artificials és agafar el tramvia, en concret la Línia 10 (Alacant-Natzaret), fins a la parada de Ciutat Arts i Ciències Justícia.

Últimes notícies

Els locals d’oci de València preveuen un descens del 13,1 % de la facturació respecte a 2025

Els locals d’oci de València calculen una caiguda del 13,1 % en la seua facturació respecte a 2025 i reclamen a l’Ajuntament i a la Generalitat una regulació més flexible per a garantir la viabilitat del sector i la convivència veïnal.

Bernabé reclama al PP un gest de respecte cap a les víctimes de la DANA

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, insta el PP a mostrar un gest clar de respecte cap a les víctimes de la DANA de 2024 i reclama la dimissió de Carlos Mazón com a diputat en Les Corts.

València activa la recollida de la palla d’arròs per a alleujar la faena dels llauradors

El Consell Agrari de València ha posat en marxa el servici de recollida i empacat de la palla d’arròs per a facilitar la campanya als agricultors del terme municipal.

Javier Aguirre agafa les regnes del València CF fins a final de temporada

El tècnic mexicà Javier Aguirre ha signat amb el València CF fins al final de la campanya 2026-27, amb opció d’un any més, i disposarà de tres setmanes per preparar el seu debut per l’aturada de seleccions.

El Benidorm Fest 2027 fixa dates i tornarà a gener sense Eurovisió

El Benidorm Fest 2027 se celebrarà del 23 al 30 de gener i tornarà al seu calendari habitual, però RTVE vol mantindre la suspensió de la participació d’Espanya en Eurovisió.

Els embassaments del Xúquer cauen un 1,7 % i els del Segura un 1,1 % en una setmana

La reserva hídrica a Espanya ha baixat un 1,2 % en l’última setmana. A la conca del Xúquer el descens ha sigut d’un 1,7 % i al Segura, d’un 1,1 %, tot i les pluges abundants a la Comunitat Valenciana i altres zones mediterrànies.

Confirmen a València una multa de 30.000 € per tres pisos turístics il·legals

Un jutjat ha ratificat la sanció de 30.000 euros imposada per l'Ajuntament de València a una empresa que gestionava tres vivendes turístiques sense llicència municipal. És la segona sentència que avala l'estratègia municipal contra les vivendes d'ús turístic il·legals.

Oratge estable en l’inici de la tardor i lleu descens tèrmic a València

El primer dia de tardor arriba a la Comunitat Valenciana amb cel poc nuvolós, vent fluix i un lleu descens de les màximes a la província de València.