Ballester emmarca el retard en l’Ofrena ‘en l’augment del cens i la falta de revisió d’horaris des del 2016’

El regidor de Falles i president de Junta Central Fallera (JCF), Santiago Ballester, ha atribuït el retard de l’entrada de la Fallera Major Infantil durant la primera jornada de l’Ofrena al fet que «els trams horaris d’eixida dels sectors a l’Ofrena no es revisen des del 2016» i al fet que «el cens faller ha augmentat i, a més, ha caigut en cap de setmana«.

L’edil ‘popular’ ha respost a les crítiques llançades als retards acumulats en el primer dia de la tradicional Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats i ha acusat al PSPV de «mentir» en assegurar que va haver-hi una demora «de més de tres hores».

«El retard de la Fallera Major Infantil va ser de 55 minuts, segons l’hora prevista d’eixida la una de la matinada, i es deu en part al fet que els trams horaris d’eixida dels sectors a l’Ofrena no es revisen des del 2016 i el cens faller ha augmentat i a més queia en cap de setmana, com va passar l’any passat en què les Falleres Majors de València tampoc van complir l’horari oficial. No obstant això, en el pròxim exercici es podrà revisar tots aquests horaris de per a evitar demores», ha asseverat.

Ballester ha defensat que enguany «s’han solucionat els problemes que arrossegava l’Ofrena durant la gestió» anterior: «Enguany es va barrar tot el recorregut, que en 202 va brillar per la seua absència en part del carrer Sant Vicent i en part de la Pau. Enguany el clos ha sigut complet en ambdues carrers».

«A més, s’han duplicat els passos per als vianants i creada la doble adreça en els mateixos i tots ells controlats per agents de la Policia Local i degudament senyalitzat, la qual cosa permet el pas regulat dels vianants i que no es talle la desfilada d’una comissió per invasió de públic com va succeir en nombroses ocasions en 2023. Pel que s’ha demostrat que no és necessària la passarel·la que demanaven alguns partits de l’oposició», ha agregat.

REFORÇ D’IL·LUMINACIÓ

Igualment, ha apuntat que la il·luminació «ha tingut un important reforç, com es va poder comprovar ahir«.

Per això, Ballester ha aconsellat a la regidora del PSPV a Nuria Llopis que «comprove tots aquests punts de millora quan desfile a l’Ofrena perquè sembla que parla d’oïda«.

Últimes notícies

Nit històrica del Valencia Basket a l’Euroliga amb 111 punts al Baskonia

El Valencia Basket ha aconseguit la millor anotació de la seua història en l’Euroliga en sumar 111 punts davant el Kosner Baskonia en la segona jornada (111-88). Un triple final de Dylan Osetkowski ha fixat el nou rècord, que supera els 108 punts signats al febrer a Vitòria.

El Valencia Basket esclafa el Baskonia amb una exhibició a l’Eurolliga (111-88)

El Valencia Basket ha passat per damunt del Kosner Baskonia al Roig Arena (111-88) en la segona jornada de l’Eurolliga, amb un joc molt més ràpid i contundent que el del conjunt basc.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges al nord de Castelló este dijous

Aemet ha activat per a este dijous a la vesprada l’avís taronja al nord de Castelló per pluges que poden arribar a 100 l/m2 en poques hores, i el nivell groc s’estén a València i al sud de la província castellonenca per ruixats intensos i tempestes.

La defensa d’Emilio Argüeso denuncia al CGPJ per no comunicar-li l’arxiu de les queixes contra la jutgessa de la DANA

La defensa de l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso ha denunciat davant el Defensor del Poble que el CGPJ haja fet públic a la premsa l’arxiu de les seues queixes contra la jutgessa de la DANA de Catarroja sense notificar-li formalment la resolució. Anuncien que impugnaran la decisió quan tinguen accés a l’acord complet.

Buñol reconeix Màxim Huerta com a Fill Adoptiu per la seua trajectòria cultural

El Ple de l’Ajuntament de Buñol ha nomenat l’escriptor i exministre de Cultura Màxim Huerta Fill Adoptiu del municipi, en reconeixement al seu vincle personal i a la seua aportació a la vida cultural local. El guardó destaca també el paper de la Llibreria de Doña Leo com a focus literari i motor de la Festa del Llibre.

El decret Mari Carmen, entre els titulars i la realitat de l’habitatge

Albert Llueca valora el decret Mari Carmen com a resposta a la crisi residencial i a la necessitat d'un habitatge digne.

La IA impulsa la transformació del teixit empresarial valencià, segons Jordi Sevilla

L’exministre Jordi Sevilla ha destacat a València la transformació del teixit empresarial valencià gràcies a la intel·ligència artificial i la digitalització, i ha advertit d’un cicle econòmic menys generós. Íñigo de la Serna ha reclamat reformes estructurals i més educació i formació per a reforçar la productivitat i la competitivitat d’Espanya i d’Europa.

València distingix Ceuta i els futbolistes valencians campions del món

El ple de l'Ajuntament de València ha aprovat els Honors i Distincions de 2026, amb una Medalla d'Honor excepcional per a Ceuta i títols per als futbolistes Ferran Torres i Alejandro Grimaldo, campions del món amb Espanya.