12.5 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

Més de 1000 places d’ocupació pública (OPE) aprovades pel Consell per a ‘reduir la temporalitat’

El Consell ha aprovat aquest dimarts l’Oferta d’Ocupació Pública (OPE) del 2024, que contempla un total d’1.179 places, de les quals 961 seran per al torn lliure i es cobriran per oposició sense fase de concurs de mèrits. Les restants 218 places es destinaran a promoció interna i seran cobertes a través de concurs-oposició, procediment, pel qual es valora l’experiència prèvia en l’Administració.

Sobre aquest tema, la consellera d’Hisenda, Economia i Administració Pública i portaveu del Consell, Ruth Merino, ha explicat que l’objectiu prioritari d’aquesta OPE és reduir la temporalitat de les places estructurals per sota del 8% en cada àmbit. Per a això, a més de cobrir-se de forma ordinària la taxa de reposició amb 435 places, s’oferiran de forma extraordinària 744 places en aplicació de la taxa específica addicional a la qual faculta la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat per al 2023.

Merino ha justificat l’eliminació del 40% reservat per a promoció interna en aquestes places extraordinàries a poder complir que amb aquest objectiu de temporalitat que marca la llei ja que els processos selectius realitzats fins avui s’han demostrat “insuficientsper a baixar del 8% que marca la Unió Europea.

Sobre aquest tema, ha indicat que amb les OPE convocades fins hui no s’aconseguia baixar d’aquest percentatge perquè el personal que supera el procés selectiu pel torn de promoció interna, quan accedeix al grup superior, és declarat en situació d’excedència voluntària automàtica en el cos o escala de procedència, la qual cosa “genera vacants que han de ser cobertes amb nou personal temporal”.

Per a evitar-ho, s’ha considerat “imprescindible” que els processos derivats de la taxa específica extraordinària es convoquen pel torn lliure i pel sistema d’oposició, de manera que no s’aplique el percentatge reservat per a promoció interna.

Per això, el Consell ha aprovat també un decret llei de modificació de la Llei de Funció Pública Valenciana que permetrà que la totalitat de les places oferides per la via de la taxa específica addicional puguen ser proveïdes pel sistema d’oposició.

Merino ha lamentat que els sindicats haja rebutjat l’eliminació de la promoció interna en les places de la taxa de reposició extraordinària, encara que ha destacat que en l’ordinària s’ha incrementat fins al 50%. “Nosaltres estem per descomptat per la negociació col·lectiva, pel diàleg i per arribar a acords i en aquest punt ens encantaria que els sindicats estigueren amb nosaltres i que recolzaren aquesta OPE”, ha assenyalat.

En aquest sentit, ha apuntat que el Consell “entén” la postura dels sindicats que “treballen per als seus afiliats, per als funcionaris“, però ha defensat que “cal pensar en el compliment de la llei, a reduir aquest percentatge de temporalitat per la normativa europea i també perquè estem convençuts que l’Administració serà millor d’aquesta forma i es prestarà un millor servei als ciutadans”, ha subratllat.

En l’OPE es reserva, així mateix, un contingent superior al 10 % de les vacants perquè siguen cobertes per persones amb discapacitat o diversitat funcional, percentatge que s’aplicarà tant per a les places que es computen per la taxa de reposició d’efectius com per a les derivades de la taxa específica addicional.

CONVOCATÒRIES PER A 23 COSSOS I ESCALES

En el seu conjunt, l’OPE 2024 contempla convocatòries per a 23 cossos, escales i agrupacions professionals de l’Administració de la Generalitat. El major nombre de places oferides és el de les corresponents al Cos d’Especialistes d’Atenció Sociosanitària, Educació Especial i Cures Auxiliars d’Infermeria, amb 300 places (252 de torn lliure i 48 de promoció interna).

També són nombroses les del Cos Superior d’Administració, amb 100 places (84 de torn lliure i 16 de promoció interna); el Cos de Gestió, amb altres 100 places (84 de torn lliure i 16 de promoció interna), així com el Cos Administratiu, també amb 100 places (45 per torn lliure i 55 per promoció interna).

S’inclou a més un nombre significatiu de places del Cos Superior Facultatiu d’Acció Social, Administració de Serveis Socials i Sociosanitaris, amb 90 places (76 de torn lliure i 14 de promoció interna) i el Cos Superior d’Administració de Fons Europeus, amb 64 places (54 de torn lliure i 10 de promoció interna).

Els processos selectius derivats d’aquesta oferta han de ser convocats per la Conselleria d’Hisenda, Economia i Administració Pública dins dels tres mesos següents a l’aprovació del decret.

Últimes notícies

Corberán tanca l’any amb quatre punts més que en el relleu a Baralla

L'equip suma 16 punts i és setzé, quatre més que en el mateix tram del curs passat. La millora és lleugera i l'objectiu continua sent la permanència.

Ivace+i finança un procés per a obtindre ingredients naturals d’algues per a cosmètica

Ivace+i finança Biored, un projecte que desenrotlla una biorrefinería en cascada per a convertir algues en ingredients bioactivos per a cosmètica, nutracéutica i agricultura. La iniciativa integra cultiu, extracció sostenible i validació industrial amb suport de fons FEDER.

AVVAC xifra en quasi 7 milions les pèrdues no reconegudes per la DANA en l’art valencià

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions l'impacte de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en el sector de les arts visuals valencianes i denúncia que gran part dels danys seguixen sense ser compensats.

Damnificats per la DANA condicionen reunir-se amb Pérez Llorca al lliurament de l’acta de Mazón

L'associació ha agraït la invitació del president per a tractar la situació dels afectats, però l'ha declinada fins que exigisca a Carlos Mazón la seua acta. El col·lectiu rebutja que se'ls atribuïsca ànim de venjança i afirma que busca justícia i canvis en emergències.

José Andrés visita el Mercat Central de València i recolza als mercats municipals

El xef va recórrer el Mercat Central de València, va desdejunar en Central Bar i va comprar en més de quinze posats producte local i utensilis. Va reforçar el seu defensa dels mercats i va alertar del risc de perdre la seua essència davant el turisme.

Dos detinguts per intentar una estafa immobiliària de 400.000 euros a una anciana a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona i a un home per intentar estafar 400.000 euros a una dona de 77 anys. La víctima ja havia perdut joies i 29.300 euros mitjançant retirades en efectiu.

Antònia Folguera: l’art digital a penes ha mostrat les seues possibilitats

Antònia Folguera ha comissariat la posada de llarg de Vortex, un espai immersiu de Bellver Blue Tech Zone, i sosté que l'art digital a penes ha mostrat el seu potencial. L'obra 'The Rhythm of the Ocean', de Desilence amb música de Suzanne Ciani, connecta amb la investigació marina del centre.

La Comunitat Valenciana espera que el primer premi de la Loteria de Nadal no l’esquive una altra vegada

La Comunitat Valenciana confia que la Grossa torne a la regió després d'un 2024 discret. Vendes i consignació creixen en 2025 i les matemàtiques recorden el pes de l'atzar.