Comença la campanya de la declaració de la Renda 2023-2024

La campanya de la Renda ha arrencat este dimecres, 3 d’abril, en internet. Comença el termini per a presentar la declaració de l’impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF) que molts contribuents esperen. Els qui vulguen consultar les dades que té l’Agència Tributària i el resultat de la declaració poden sol·licitar l’esborrany de l’impost.

A partir d’avui, començarà un calendari amb diferents dates i terminis que culminarà el dilluns 1 de juliol, l’últim dia de la campanya.

El primer mes de campanya, l’única via per a presentar la declaració de la Renda serà la mateixa pàgina d’Hisenda, en l’apartat de Renda 2023 (https://sede.agenciatributaria.gob.es).

Noves deduccions en la Comunitat Valenciana

Per a esta edició, la Comunitat Valenciana ha aprovat una reforma fiscal amb noves deduccions fiscals.

-Deduccions de fins a 150 euros pel 30% de les quantitats satisfetes per despeses vinculades a la salut bucodental.

-Deduccions de fins a 100 euros pel 30% de les despeses destinades a l’adquisició de cristalls graduats, lents de contacte i solucions de neteja.

-Deduccions de fins a 150 euros pel 30% de les despeses generades per membres de la unitat familiar que necessiten ajuda per sofrir qualsevol patologia assimilada a problemes de salut mental.

-Deducció de fins a 100 euros per despeses associades amb malalties cròniques d’alta complexitat o les denominades rares, així com amb diagnòstic de dany cerebral adquirit o alzheimer. El límit d’esta deducció s’eleva fins a 150 euros si la unitat familiar és nombrosa o monoparental.

-Deduccions de fins a 150 euros pel 30% de les despeses associades a la pràctica esportiva.

Calendari principal

Des del dimecres 3 d’abril, els contribuents podran accedir al seu esborrany i presentar la declaració en línia, tant a través del programa Renda Web com des de l’aplicació mòbil de l’agència.

A partir del dimarts 7 de maig serà possible presentar la declaració de manera telefònica, encara que per a això serà necessari demanar cita prèviament entre el 29 d’abril i el 28 de juny.


El dilluns 3 de juny s’obre el termini per a realitzar la presentació de manera presencial en una de les oficines de l’agència, encara que també en este cas serà necessària una cita prèvia entre el 29 de maig i el 28 de juny.

El dimecres 26 de juny acaba el termini per a presentar la declaració per internet si el resultat és a ingressar amb domiciliació en compte. També és l’últim dia per a sol·licitar cita en cas que es vulga fer la declaració per telèfon o de manera presencial.

El dilluns 1 de juliol serà l’últim dia per a la presentació de la resta de les declaracions.

Els contribuents que desitgen ser atesos per l’Agència Tributària, tant per telèfon com pel canal presencial, han de concertar prèviament cita. Esta es pot demanar per internet, en la mateixa pàgina web de l’agència, o trucant als telèfons habilitats per a això i que es recullen en el calendari que ha habilitat l’agència.

En tots els casos, la declaració de l’IRPF s’ha de presentar per mitjans electrònics. Si el contribuent opta pel programa Renda Web o per l’aplicació mòbil, el procés és automàtic. Si, per contra, acudeix als serveis d’assistència perquè se li confeccione la declaració per telèfon o presencialment, la presentació final també haurà de ser electrònica.

Com sol·licitar l’esborrany de la declaració de la Renda 2023

Per a poder consultar l’esborrany i presentar la declaració de la Renda 2023 per internet és necessari comptar amb alguna mena d’acreditació digital. Existeixen diferents vies per a aconseguir accés o el codi que permeta descarregar l’esborrany.

Número de referència. Es tracta d’un codi que ofereix l’Agència Tributària i que es pot obtenir en la seua pàgina web, en l’apartat dedicat a la campanya de la Renda. Per a aconseguir-ho s’ha d’introduir l’import de la casella 505 de la declaració de l’exercici anterior. Si l’any passat no es va presentar l’impost o el seu resultat va ser de zero euros, es pot obtenir incloent el número IBAN del compte bancari.

Certificat electrònic o DNI-e. Les persones que disposen de les claus del DNI digital o el certificat electrònic poden utilitzar-les en la web de l’Agència Tributària per a descarregar l’esborrany i presentar la declaració.

Cl@ve. Les Administracions Públiques compten amb un codi especial per a fer diverses gestions anomenada Cl@ve, que pot ser emprat també en la campanya de renda.

En l’esborrany figura la informació fiscal que disposa l’Agència. Esta aconsella revisar-ho amb cura perquè pot haver-hi errors o faltar dades que poden beneficiar al contribuent.

Últimes notícies

La pressió per l’impacte científic resta felicitat al personal investigador

Una recerca d’Ingenio, la UPV i la UV conclou que la pressió per aconseguir impacte científic pot reduir la satisfacció del personal investigador, tot i el reconeixement acadèmic.

Els mitjans aeris s’incorporen a l’extinció de l’incendi de Tírig, agreujat pel relleu

Els mitjans aeris s’han sumat este diumenge de matí a les tasques d’extinció de l’incendi forestal de Tírig, que ha obligat a confinar Catí i ja ha afectat unes 244 hectàrees. Altres tres incendis a l’interior de Castelló estan controlats, estabilitzats o extingits.

Ruixats a l’interior i desplom de les màximes al litoral sud de València

La jornada d’este diumenge ve marcada per intervals de núvols baixos, ruixats dispersos a l’interior i un descens notable de les màximes al litoral sud de València. Dilluns s’esperen tempestes que poden ser fortes o molt fortes en punts de Castelló i València, amb granís i ratxes de vent molt intenses.

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.

El Villarreal tanca la pretemporada amb una victòria solvent a Turquia

El Villarreal ha tancat la pretemporada amb un triomf per 1-2 al camp del Galatasaray, en un duel molt obert i ple d’ocasions que ha pogut acabar en golejada grogueta.

L’augment d’humitat dona un respir en l’incendi forestal de Tírig i manté Catí confinada

L’incendi de Tírig es troba sectoritzat en dos sectors i continua en emergència nivell 2, amb Catí confinada. L’augment previst de la humitat fins al 70 % ha de facilitar les tasques d’extinció dels quasi 200 efectius terrestres desplegats.