Els abonaments de Metrovalencia es reduiran un 50% a partir de gener

La Generalitat Valenciana aplicarà al llarg del mes de gener de 2023 la reducció del 50% en els abonaments i títols multiviatge dels transports autonòmics. Amb aquesta proposta se suma a la mesura anunciada pel Govern dins del paquet anticrisi per a fer front a l’efecte de la guerra a Ucraïna, que comprén el finançament del 30% de descompte per a transports urbans i interurbans en aquelles comunitats autònomes i administracions locals que apliquen un 20% addicional, fins a arribar a un descompte total del 50%.

Així ho ha confirmat la consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró, després de reunir-se amb la secretària autonòmica d’Obres Públiques i Mobilitat Sostenible, María Pérez; la directora gerent de Ferrocarrils de la Generalitat (FGV), Anaïs Menguzzato, i el director gerent de l’Autoritat del Transport Metropolità de València (ATMV), Manuel Martínez, i després de l’anunci realitzat pel Govern respecte a la reducció de tarifes en el transport públic.

L’aplicació de les noves tarifes es farà efectiva al llarg del mes de gener, després de la seua aprovació en els corresponents consells d’administració de les entitats competents i després que es facen les adaptacions corresponents en les infraestructures logístiques i tecnològiques.

La consellera ha explicat que “fins al moment, des de després d’estiu, s’estava aplicant un 30% de descompte que ja va oferir l’Estat en un primer decret i que, al seu torn, es va sumar a les mesures de reducció tarifària que la Generalitat ja havia aplicat de manera pionera mesos abans”.

“Ara, a aquest 30%, se sumarà el del 20% que assumirà la Generalitat fins a arribar a una rebaixa total d’un 50%, per la qual cosa aquesta mesura beneficiarà de manera genèrica a totes les persones usuàries”, ha manifestat.

Els títols SUMA un 50% menys

La reducció del 50% també s’aplicarà als títols de transport SUMA, que integren per primera vegada, en una sola targeta i amb el mateix preu, el transport públic de l’àrea metropolitana de València dels serveis de Metrovalencia, Metrobus, EMT i Renfe-Rodalia.

Amb aquesta nova rebaixa els títols SUMA 10 redueixen el seu cost inicial de 8 a 4 euros per a una zona; de 12 a 6 euros en dues zones; i de tres zones de 20 a 10 euros. SUMA mensual passa a costar 14,85 euros per a una zona i 22,5 per a tres.

En Metrovalencia la reducció del 50% s’aplicarà en tots els títols TuiN i abonaments temporals. En els títols TuiN s’aplica directament el descompte del 50% sobre import carregat i addicional a la resta de reduccions que corresponguen, per a imports abonats a partir dels cinc euros de recàrrega mínima establida.

Igualment, el descompte addicional s’afegirà a les reduccions existents per a Tuin Jove, Família Acollidora i Família Nombrosa General i Especial. Els títols mensuals Gent Major i Mobilitat per a tres zones passaran a costar 4,85 euros. En el cas del títol Mobilitat Anual s’ha previst reintegrar els imports corresponents per períodes quinzenals, coincidents amb el període bonificat, tant en targetes adquirides com de targetes en ús.

Abonament Jove Temporal

“Aquesta nova mesura segueix la línia de foment de la mobilitat sostenible i el transport públic que estan impulsant la Generalitat i el Govern d’Espanya, i se suma a altres mesures ja vigents, com la pròrroga del transport públic gratuït per a joves de 30 anys fins al 31 de juliol de 2023, o la gratuïtat dels abonaments de Renfe de rodalia, rodalies i mitjana distància durant el 2023”, ha destacat Rebeca Torró.

Respecte a l’abonament jove temporal, la gratuïtat continuarà vigent també fins al 31 de juliol de 2023, tal com va anunciar el president Ximo Puig recentment. A més, també es prorrogarà, fins a aquesta mateixa data, la subvenció per part de la Generalitat del 50% del transport urbà per a garantir la gratuïtat de joves menors de 30 anys en tots aquells municipis que vulguen sumar-se a aquesta mesura.

Últimes notícies

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.

Mercadona estrena en Guadalajara la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa amb una inversió de 2,9 milions

Mercadona ha reformat un supermercat de Guadalajara amb 2,9 milions d’euros per convertir-lo en la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa, amb més espai per a frescos i estalvi d’energia i aigua. La cadena preveu arribar a 60 establiments d’este nou model a Espanya abans que acabe 2026.

Josep Puerto rebaixa la pressió al València Basket: Les expectatives són cosa dels altres

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha assegurat en l’inici dels entrenaments que l’equip se centra en treballar i competir, i que les expectatives pel triplet de la passada temporada corresponen a l’entorn.

Arcadi España insta el PP a revisar la jurisprudència del Suprem sobre l’expulsió de menors

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha instat el PP a llegir la jurisprudència del Tribunal Suprem sobre expulsions de menors després del recurs presentat pels populars pel plant dels ministres al Senat. Ha defensat que el Govern actuarà dins de l’Estat de dret amb criteris humanitaris davant la crisi migratòria de Ceuta.