L’acampada per l’habitatge de València supera la primera nit i es declara indefinida

L’acampada espontània per l’habitatge que ha arrancat este dissabte de vesprada a València, després de la manifestació pel dret a un sostre digne, ha superat la seua primera nit a la plaça de l’Ajuntament i els participants han decidit en assemblea que la protesta tinga caràcter indefinit.

Segons han explicat els acampats, este diumenge de matí hi havia més de 200 persones i al voltant d’un centenar de tendes de campanya instal·lades aos peus de l’Ajuntament, que han conviscut sense incidents amb una carrera popular fallera organitzada als voltants.

Organització en comissions i funcionament assembleari

Un dels portaveus de l’acampada, Hugo, ha detallat que la primera tenda que han muntat ha servit per a arreplegar recursos amb què atendre les necessitats bàsiques de les persones que s’hi han quedat a dormir. A partir d’esta, s’han anat col·locant la resta, fins a omplir bona part de la plaça.

Hugo ha indicat que el moviment funciona de manera assembleària i que s’han organitzat en diferents comissions per a repartir tasques i garantir el manteniment de l’espai. Ha recordat que ell mateix es va manifestar dissabte per la vesprada i que, en acabar la marxa, un grup de participants va optar per iniciar l’acampada.

Segons ha remarcat, l’acció compta amb el suport del Sindicato de Inquilinas, encara que no és l’entitat convocant ni organitzadora directa. El portaveu ha subratllat el caràcter, en paraules seues, ‘pacífic’ de la protesta i el seu objectiu d’‘exercir pressió pel dret a l’habitatge’.

En l’espai de l’acampada s’han habilitat diversos punts diferenciats. D’un costat, zones on es pinten pancartes i cartells, alguns d’ells dirigits contra els ‘buitres’ relacionats amb l’especulació immobiliària. D’un altre, punts d’avituallament d’aliments i un bústia de suggeriments perquè qualsevol persona puga proposar ‘coses a parlar’ en les assemblees.

A les 10 del matí, els acampats han celebrat una assemblea general on han insistit que pensen mantindre la presència a la plaça i que ‘no els tiraran’. En la trobada han explicat quines comissions estan ja actives i quines volen posar en marxa a mesura que la iniciativa cresca.

Entre les comissions creades han detallat les de convivència, cuina, seguretat, accessibilitat, recursos i cultura. A més, tenen la intenció que les persones responsables d’estos grups porten xalecs de colors taronja i groc, per tal que siguen fàcilment identificables per qualsevol assistent que necessite ajuda, especialment els que arriben per primera vegada a la plaça.

Peticions de materials i intenció d’assentar l’espai

Els promotors han avançat també que volen habilitar un punt violeta per a l’atenció i prevenció de violències masclistes dins de l’acampada. Alhora, han demanat que es porten generadors, tendals, cadires, taules i ferramentes de ferreteria per a millorar les condicions de l’estada.

Segons han explicat, se’ls ha informat que no poden ancorar estructures ni cordes als arbres ni a les fanals de la plaça. Per això, busquen altres opcions per a subjectar tendals i mantindre espais d’ombra o de protecció si canvia l’oratge els pròxims dies.

Hugo ha assegurat que la protesta ‘està agafant força molt ràpid’ i ha informat que han votat en assemblea que l’acampada siga ‘indefinida, fins quan faça falta’. Segons el portaveu, la majoria de persones que romanen a la plaça són jóvens d’entre 20 i 30 anys, encara que també hi participen altres franges d’edat.

La previsió per a este diumenge és dedicar la jornada a ‘assentar’ l’acampada i a millorar-ne l’organització interna. Entre altres propostes, volen distribuir les tendes i els espais comuns en ‘carrers’ identificats amb noms, una fórmula que prenen com a referència de l’acampada de Sol de Madrid, que consideren ‘una referència’ perquè ‘van ser els primers a organitzar-se’ d’esta manera.

Últimes notícies

Milers de persones omplin València el 9 d’Octubre per defensar la identitat valenciana i l’escola pública

La manifestació unitària del 9 d’Octubre ha recorregut el centre de València per reivindicar la identitat valenciana, la llengua, l’escola pública, la vivenda i una millor financiació, en una jornada massiva i sense incidents.

De la Fuente veu en Mestalla l’escenari ideal per a l’últim partit de la selecció

Luis de la Fuente ha defensat a València que Mestalla aculla un últim partit de la selecció espanyola abans del seu tancament, previsiblement amb uns quarts de final de la Lliga de Nacions. El seleccionador s’ha mostrat emocionat pel suport rebut i ha reivindicat els valors personals en la formació dels jóvens futbolistes.

Mestalla s’apunta per a acollir els quarts de la Nations League i la seua gran despedida

La RFEF vol que el partit de quarts de final de la Nations League es jugue a Mestalla com a últim gran duel abans del trasllat al Nou Mestalla. La decisió es prendrà entre el 25 i el 29 de març.

Tres ferits lleus per la caiguda d’una farola en un acte amb Luis de la Fuente a València

Tres persones han resultat ferides lleus en caure una farola sobre el públic durant una visita de Luis de la Fuente a un mural de la selecció a Monteolivet, València. La Policia i una ambulància han atés ràpidament els afectats.

Suspenen la gala pirotècnica de diumenge a València per la inseguretat a la plaça

El sector pirotècnic ha decidit cancel·lar l’espectacle inaugural del festival internacional de focs artificials d’este diumenge a la plaça de l’Ajuntament de València per la falta de garanties de seguretat derivades de l’acampada pel dret a la vivenda.

Milers de persones omplin València en una Processó Cívica tranquil·la i sense incidents

La Processó Cívica de la Senyera del 9 d’Octubre ha recorregut el centre de València amb normalitat i sense incidents destacats, en una jornada marcada per la convivència amb l’acampada pel dret a la vivenda i la suspensió de la mascletà.

Pérez Llorca encapçalarà la delegació valenciana en el primer míting electoral de Feijóo a Madrid

Juanfran Pérez Llorca liderarà este dissabte la delegació del PPCV que viatjarà a Madrid per a donar suport a Alberto Núñez Feijóo en el seu primer míting electoral de precampanya, amb una àmplia mobilització de militants i simpatitzants valencians.

L’inici del pont del Pilar ja col·lapsa diverses carreteres valencianes

L’arrancada del pont del Pilar ha deixat ja trànsit molt intens en les principals eixides i accessos de València, Castelló i Alacant, especialment a l’AP-7, l’A-3 i l’A-7, segons la DGT. Diversos accidents en altres punts d’Espanya, inclòs un a Gandia, empitjoren la situació viària.