Huit morts menys a les carreteres en juliol però set víctimes a la Comunitat Valenciana

Durant el mes de juliol s’han registrat a les carreteres espanyoles 97 accidents mortals en què han mort 107 persones, segons el balanç de sinistralitat de la Direcció General de Tráfico (DGT). Set de les víctimes s’han produït a la Comunitat Valenciana, la mateixa xifra que en juliol de 2025.

Este juliol s’ha convertit en el segon mes amb menys morts de la sèrie històrica, empatat amb 2014. Només queda per darrere de juliol de 2021, quan es van comptabilitzar 99 persones mortes, en un context amb menys moviments de llarg recorregut que enguany.

Més trànsit i segon millor registre històric

Segons el Ministeri de l’Interior, les carreteres han registrat 49,5 milions de desplaçaments de llarg recorregut este juliol. Són 6,3 milions més que en el mateix mes de 2025, cosa que suposa un increment del 2,14 %. Malgrat este augment de mobilitat, les xifres de morts s’han mantingut en valors molt baixos respecte a la sèrie històrica.

Les carreteres convencionals continuen sent les més perilloses. Set de cada deu víctimes mortals d’este juliol han perdut la vida en este tipus de vies. No obstant això, autopistes i autovies han registrat 13 morts més que en el mateix període de 2025, fet que mostra un repunt en estes infraestructures de major capacitat.

Pel que fa al mitjà de desplaçament, el nombre total d’usuaris vulnerables morts ha descendit respecte a juliol de 2025, amb nou víctimes menys. Tot i això, han augmentat els vianants morts, amb una víctima més, i també els ciclistes morts, amb tres víctimes més que l’any passat.

Canvis en els tipus d’accident

En funció del tipus de sinistre, han baixat les morts per eixida de via. En juliol s’han registrat 33 víctimes per esta causa, 16 menys que en el mateix mes de l’any anterior. Per contra, han augmentat les col·lisions laterals, frontolaterals, posteriors i múltiples, que han provocat 28 morts, 12 més que en juliol de 2025.

L’ús correcte dels sistemes de seguretat continua sent clau. Dels 107 morts, 13 no utilitzaven el dispositiu de retenció al moment de l’accident. Entre ells hi havia huit conductors de turisme, dos de furgoneta i un de camió que no portaven cinturó de seguretat. A més, dos ciclistes no feien ús del casc.

Per trams d’edat, han augmentat les víctimes mortals entre 45 i 54 anys, amb set morts més. També han pujat les defuncions en el grup de 15 a 24 anys, amb dos morts més que en juliol de 2025.

Per comunitats autònomes, Castilla y León és la que més morts ha registrat este juliol, amb 18 víctimes. Esta autonomia també és la que experimenta un major increment respecte al mateix mes de l’any anterior.

Quant a la distribució temporal, la DGT ha informat que el dia amb més víctimes ha sigut el divendres 10, amb nou morts. En canvi, hi ha hagut dos dies sense víctimes mortals en carretera: el dijous 9 i el dimarts 21 de juliol.

Primer cap de setmana d’agost amb 11 morts

L’informe inclou també el balanç del primer cap de setmana d’agost, coincidint amb l’Operació especial 1 d’agost. Des de les 15.00 hores del divendres 31 de juliol fins a la mitjanit del diumenge 2 d’agost, han mort 11 persones en 11 accidents mortals en vies interurbanes.

En funció del tipus de via, nou de les víctimes han mort en accidents en carreteres convencionals. Les altres dos han perdut la vida en vies d’alta capacitat, com autopistes o autovies.

Dels 11 morts en este període, quatre eren usuaris vulnerables. Tots eren motoristes i tots els accidents mortals han sigut eixides de via, segons la informació facilitada per la DGT.

Estos sinistres s’han produït en diferents punts del territori. Concretament a Castell de Castells (Alacant), Benicàssim (Castelló), Jurisdicción de Lara (Burgos), Hervás i Villamiel (Cáceres), Cabana de Bergantiños (A Coruña), Lezo (Gipuzkoa), Las Palmas de Gran Canaria (Las Palmas) i Cebolla i Nambroca (Toledo).

Pel que portem d’any, han mort 611 persones a les carreteres espanyoles. Són 36 menys que en el mateix període de l’any passat, segons la DGT, que destaca una lleugera reducció de la sinistralitat mortal en un context de gran mobilitat estival.

Últimes notícies

La Fiscalia admet un error i rebaixa a 2 anys i mig la petició de presó per als activistes de Greenpeace

La Fiscalia ha reconegut un error en aplicar un Codi Penal no vigent i ha reduït de cinc a dos anys i mig la petició de presó per a onze activistes de Greenpeace jutjats per desordes públics pel bloqueig d’un gaser al port de Sagunt en 2021. La defensa sosté que va ser una protesta pacífica protegida pels drets humans i reclama l’absolució.

Mor als 84 anys Manuel Boix, referent internacional de l’art valencià

L’artiste plàstic Manuel Boix, nascut a l’Alcúdia en 1942 i Premi Nacional d’Arts Plàstiques, ha mort als 84 anys. La vetla tindrà lloc este dijous a la casa familiar abans de la seua incineració en un acte íntim.

Sergio García torna a l’Obert d’Espanya de golf a Madrid

Sergio García ha confirmat que tornarà a disputar l’Obert d’Espanya, que es jugarà del 8 a l’11 d’octubre al Club de Campo Villa de Madrid, on coincidirà amb figures com Jon Rahm i Shane Lowry.

Hábitat València convertix la fira en un gran aparador del millor disseny espanyol

Hábitat València i les fires Textilhogar, Espacio Cocina SICI i 360 by Cevisama ocuparan 112.000 m² a Feria Valencia amb 1.221 marques de producte de gamma mitjana-alta i una previsió de 40.000 professionals visitants.

La covid es dispara un 125 % en una setmana a la Comunitat Valenciana

La incidència d’infeccions respiratòries per covid-19 ha augmentat un 125 % en una setmana a la Comunitat Valenciana, fins als 117,2 casos per cada 100.000 habitants, mentres la grip baixa i el VRS es manté a zero.

Els testimonis defenen que la protesta de Greenpeace a Sagunt no va causar danys

Agents de la Guàrdia Civil, responsables portuaris i periodistes han coincidit en el juí que l’acció de Greenpeace a Sagunt en 2021 va ser pacífica, sense danys materials ni risc materialitzat per al trànsit marítim.

El Suprem confirma 4 anys de presó a Santi Mina per abusos sexuals

El Tribunal Suprem ha confirmat la condemna a quatre anys de presó al futbolista i exjugador del València Santi Mina per un delicte d’abusos sexuals comesos en 2017 a Mojácar, i ha mantingut la indemnització de 25.000 euros fixada pel TSJA.

El CCCC mostra el vídeoassaig de Joan Morey sobre veu i comunicació contemporània

El Centre del Carme Cultura Contemporània exposa fins al 22 de novembre el projecte de videoart de Joan Morey, un assaig audiovisual que connecta escultures barroques, poder de la veu i formes de comunicació actuals.