Puig anuncia la creació d’una Zona d’Activitats Complementàries en l’aeroport de Castelló

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat la licitació de la redacció del projecte d’urbanització de la Zona d’Activitats Complementàries (ZAC) de l’aeroport de Castelló, on està prevista la creació d’un pol empresarial vinculat als sectors aeronàutic i logístic.

Així ho ha assegurat després de la reunió que ha mantingut en la Delegació del Consell a Castelló amb la consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró, i la directora general de l’aeroport de Castelló, Blanca Marín.

Durant la seua intervenció, el cap del Consell ha qualificat aquest pas com una “operació decisiva” del projecte estratègic que permetrà crear ocupacióde la màxima qualitat possible” en aquesta zona d’activitats de l’aeroport de Castelló.

Ximo Puig ha assegurat que aquesta infraestructura ha passat de ser considerada com “un problema” a suposar “un actiu fonamental en la nova economia de la província de Castelló i de la Comunitat Valenciana”. Així mateix, ha destacat l’“enorme vitalitat” que actualment ho caracteritza, donat el conjunt d’empreses que operen en aquest aeroport i que, segons ha manifestat, “han expressat la seua aposta per continuar invertint en ell”.

El president ha explicat que l’import de licitació de la redacció del projecte és d’1.062.000 euros i el seu termini d’execució d’un màxim de sis mesos. De la mateixa manera, ha subratllat que la inversió prevista en la ZAC de l’aeroport de Castelló, que supera el milió de metres quadrats, aconseguirà els 105 milions d’euros.

Rècord “històric” de passatgers

D’altra banda, ha destacat la recuperació del trànsit comercial de l’aeroport de Castelló, que durant el mes de juny ha aconseguit el seu “rècord històric” amb 18.858 passatgers, i s’ha mostrat esperançat en què es mantinga aquesta tendència, tant en la temporada estival que acaba de començar com la pròxima tardor amb l’obertura de la nova ruta aèria a Madrid.

El president ha assenyalat que la nova ruta, que començarà a operar a partir del mes d’octubre, permetrà situar l’aeroport de Castelló en el mapa de la mobilitat aeronàutica, ja que “el connectarà amb tothom”. Finalment, ha indicat que millorarà la “vocació turística i de mobilitat” dels habitants de Castelló, al mateix temps que contribuirà a la “reindustrialització i a l’enfortiment de l’economia”.

Cal recordar que actualment l’aeroport de Castelló opera huit rutes regulars amb 17 freqüències setmanals, la major oferta fins al moment que, a més, es veurà ampliada la pròxima tardor amb la incorporació de les noves rutes de Madrid i Dublín.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Cremà infantil convertix en cendra més de 380 minifallas plenes de jocs, riures i somnis

Més de 380 falles infantils de València han cremat en la Cremà, culminant un any de treball artístic i emocions per a milers de xiquets, amb la secció Especial i la falla municipal com a grans focus.

Emilio de Just curta l’última orella de la fira de Falles en una vesprada amb opcions de major triomf

Emilio de Justo va tallar l'última orella de la fira de Falles de València després d'una seriosa correguda de Núñez del Cuvillo, marcada pel vent i per bous amb opcions de major èxit.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.