14.9 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

Puig anuncia la creació d’una Zona d’Activitats Complementàries en l’aeroport de Castelló

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat la licitació de la redacció del projecte d’urbanització de la Zona d’Activitats Complementàries (ZAC) de l’aeroport de Castelló, on està prevista la creació d’un pol empresarial vinculat als sectors aeronàutic i logístic.

Així ho ha assegurat després de la reunió que ha mantingut en la Delegació del Consell a Castelló amb la consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró, i la directora general de l’aeroport de Castelló, Blanca Marín.

Durant la seua intervenció, el cap del Consell ha qualificat aquest pas com una “operació decisiva” del projecte estratègic que permetrà crear ocupacióde la màxima qualitat possible” en aquesta zona d’activitats de l’aeroport de Castelló.

Ximo Puig ha assegurat que aquesta infraestructura ha passat de ser considerada com “un problema” a suposar “un actiu fonamental en la nova economia de la província de Castelló i de la Comunitat Valenciana”. Així mateix, ha destacat l’“enorme vitalitat” que actualment ho caracteritza, donat el conjunt d’empreses que operen en aquest aeroport i que, segons ha manifestat, “han expressat la seua aposta per continuar invertint en ell”.

El president ha explicat que l’import de licitació de la redacció del projecte és d’1.062.000 euros i el seu termini d’execució d’un màxim de sis mesos. De la mateixa manera, ha subratllat que la inversió prevista en la ZAC de l’aeroport de Castelló, que supera el milió de metres quadrats, aconseguirà els 105 milions d’euros.

Rècord “històric” de passatgers

D’altra banda, ha destacat la recuperació del trànsit comercial de l’aeroport de Castelló, que durant el mes de juny ha aconseguit el seu “rècord històric” amb 18.858 passatgers, i s’ha mostrat esperançat en què es mantinga aquesta tendència, tant en la temporada estival que acaba de començar com la pròxima tardor amb l’obertura de la nova ruta aèria a Madrid.

El president ha assenyalat que la nova ruta, que començarà a operar a partir del mes d’octubre, permetrà situar l’aeroport de Castelló en el mapa de la mobilitat aeronàutica, ja que “el connectarà amb tothom”. Finalment, ha indicat que millorarà la “vocació turística i de mobilitat” dels habitants de Castelló, al mateix temps que contribuirà a la “reindustrialització i a l’enfortiment de l’economia”.

Cal recordar que actualment l’aeroport de Castelló opera huit rutes regulars amb 17 freqüències setmanals, la major oferta fins al moment que, a més, es veurà ampliada la pròxima tardor amb la incorporació de les noves rutes de Madrid i Dublín.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El derbi Llevant-València acaba en baralla i llançament de botelles després del gest de Cömert

El València va véncer 0-2 en el Ciutat de València i el final del derbi va quedar marcat per una baralla i llançament de botelles després d'una celebració de Eray Cömert.

Tárrega demana perdó i Cömert aclarix el seu gest després del derbi Llevant-València

César Tárrega va demanar perdó després de la celebració de Eray Cömert, que va originar una tangana. El suís va negar ànim d'humiliar i es va disculpar en xarxes.

Dela càrrega contra la celebració de Comert després del Llevant-València

Dela critica amb duresa la celebració del defensa valencianista, a qui acusa de falta de respecte. Reclama exemplaritat entre jugadors després del 0-2.

Tárrega demana perdó per la celebració de Cömert i mostra respecte al Llevant

César Tárrega va lamentar el succeït després del partit davant el Llevant per la celebració de Eray Cömert i va demanar perdó, subratllant el respecte al rival. El defensa va explicar que el gest no va asseure bé i que la prioritat va ser celebrar amb la seua afició.

Ramazani i Sadiq donen aire al València en el derbi i agreugen la crisi del Llevant

El València es va imposar 0-2 en el Ciutat amb un golàs de Ramazani i la sentència de Sadiq. El triomf eleva als blanc-i-negres al 14é i deixa al Llevant penúltim.

El derbi Llevant-València va acabar amb baralla i botellazos després d’un gest de Cömert

El Llevant-València va acabar 0-2 en el Ciutat de València, però la victòria visitant va quedar entelada per una baralla i llançament de botelles després d'un gest de Cömert. El central suís va agitar una banderola modificada amb la seua samarreta i va encendre els ànims.

0-2: Ramazani i Sadiq impulsen al València i afonen al Llevant

El València es va emportar el derbi en el Ciutat de València amb un golàs de Ramazani i la sentència de Sadiq. El triomf l'eleva al 14é lloc i deixa al Llevant penúltim.

Ramazani i Sadiq decidixen el derbi i afonen al Llevant (0-2)

El València es va imposar 0-2 en el Ciutat de València amb punts de Ramazani (64') i Sadiq (84'). El pla a la contra va castigar un Llevant que va acabar exposat.