Puig anuncia la creació d’una Zona d’Activitats Complementàries en l’aeroport de Castelló

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat la licitació de la redacció del projecte d’urbanització de la Zona d’Activitats Complementàries (ZAC) de l’aeroport de Castelló, on està prevista la creació d’un pol empresarial vinculat als sectors aeronàutic i logístic.

Així ho ha assegurat després de la reunió que ha mantingut en la Delegació del Consell a Castelló amb la consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró, i la directora general de l’aeroport de Castelló, Blanca Marín.

Durant la seua intervenció, el cap del Consell ha qualificat aquest pas com una “operació decisiva” del projecte estratègic que permetrà crear ocupacióde la màxima qualitat possible” en aquesta zona d’activitats de l’aeroport de Castelló.

Ximo Puig ha assegurat que aquesta infraestructura ha passat de ser considerada com “un problema” a suposar “un actiu fonamental en la nova economia de la província de Castelló i de la Comunitat Valenciana”. Així mateix, ha destacat l’“enorme vitalitat” que actualment ho caracteritza, donat el conjunt d’empreses que operen en aquest aeroport i que, segons ha manifestat, “han expressat la seua aposta per continuar invertint en ell”.

El president ha explicat que l’import de licitació de la redacció del projecte és d’1.062.000 euros i el seu termini d’execució d’un màxim de sis mesos. De la mateixa manera, ha subratllat que la inversió prevista en la ZAC de l’aeroport de Castelló, que supera el milió de metres quadrats, aconseguirà els 105 milions d’euros.

Rècord “històric” de passatgers

D’altra banda, ha destacat la recuperació del trànsit comercial de l’aeroport de Castelló, que durant el mes de juny ha aconseguit el seu “rècord històric” amb 18.858 passatgers, i s’ha mostrat esperançat en què es mantinga aquesta tendència, tant en la temporada estival que acaba de començar com la pròxima tardor amb l’obertura de la nova ruta aèria a Madrid.

El president ha assenyalat que la nova ruta, que començarà a operar a partir del mes d’octubre, permetrà situar l’aeroport de Castelló en el mapa de la mobilitat aeronàutica, ja que “el connectarà amb tothom”. Finalment, ha indicat que millorarà la “vocació turística i de mobilitat” dels habitants de Castelló, al mateix temps que contribuirà a la “reindustrialització i a l’enfortiment de l’economia”.

Cal recordar que actualment l’aeroport de Castelló opera huit rutes regulars amb 17 freqüències setmanals, la major oferta fins al moment que, a més, es veurà ampliada la pròxima tardor amb la incorporació de les noves rutes de Madrid i Dublín.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.

El Festival de Cometes transforma la platja del Cabanyal en un espectacle de color

La platja del Cabanyal celebra la vintena quinta edició del Festival de Cometes, una jornada completa d'oci familiar amb exhibicions, tallers infantils i vol lliure.

Detingut a Alfafar un home per amenaçar amb una arma de foc al seu company de pis

La Guàrdia Civil ha detingut a Alfafar a un home que, segons la denúncia del seu company de pis, li hauria amenaçat amb una arma de foc després d'arribar a la vivenda en estat embriac.

Dispositiu de la Guàrdia Civil per una amenaça amb arma de foc en un pis d’Alfafar

La Guàrdia Civil manté un operatiu en un pis d'Alfafar després de la denúncia d'un inquilí que assegura haver sigut amenaçat amb una arma de foc pel seu company de vivenda en estat embriac.

Barça i Eó Enforne lideren el sorteig de la Copa del Rei d’handbol a Alacant

Barça i Eó Enforne Alacant seran caps de sèrie en el sorteig de la fase final de la Copa del Rei d'handbol, que se celebrarà este dilluns en el Real Casino Liceu d'Alacant.

El Vila-real firma el seu primer ple de victòries en els derbis valencians en Primera

El Vila-real tanca la temporada amb sis triomfs en sis partits davant València, Llevant i Elx, suma 18 punts en dols autonòmics i assegura per primera vegada la seua segona Champions consecutiva.