Puig anuncia la creació d’una Zona d’Activitats Complementàries en l’aeroport de Castelló

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat la licitació de la redacció del projecte d’urbanització de la Zona d’Activitats Complementàries (ZAC) de l’aeroport de Castelló, on està prevista la creació d’un pol empresarial vinculat als sectors aeronàutic i logístic.

Així ho ha assegurat després de la reunió que ha mantingut en la Delegació del Consell a Castelló amb la consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró, i la directora general de l’aeroport de Castelló, Blanca Marín.

Durant la seua intervenció, el cap del Consell ha qualificat aquest pas com una “operació decisiva” del projecte estratègic que permetrà crear ocupacióde la màxima qualitat possible” en aquesta zona d’activitats de l’aeroport de Castelló.

Ximo Puig ha assegurat que aquesta infraestructura ha passat de ser considerada com “un problema” a suposar “un actiu fonamental en la nova economia de la província de Castelló i de la Comunitat Valenciana”. Així mateix, ha destacat l’“enorme vitalitat” que actualment ho caracteritza, donat el conjunt d’empreses que operen en aquest aeroport i que, segons ha manifestat, “han expressat la seua aposta per continuar invertint en ell”.

El president ha explicat que l’import de licitació de la redacció del projecte és d’1.062.000 euros i el seu termini d’execució d’un màxim de sis mesos. De la mateixa manera, ha subratllat que la inversió prevista en la ZAC de l’aeroport de Castelló, que supera el milió de metres quadrats, aconseguirà els 105 milions d’euros.

Rècord “històric” de passatgers

D’altra banda, ha destacat la recuperació del trànsit comercial de l’aeroport de Castelló, que durant el mes de juny ha aconseguit el seu “rècord històric” amb 18.858 passatgers, i s’ha mostrat esperançat en què es mantinga aquesta tendència, tant en la temporada estival que acaba de començar com la pròxima tardor amb l’obertura de la nova ruta aèria a Madrid.

El president ha assenyalat que la nova ruta, que començarà a operar a partir del mes d’octubre, permetrà situar l’aeroport de Castelló en el mapa de la mobilitat aeronàutica, ja que “el connectarà amb tothom”. Finalment, ha indicat que millorarà la “vocació turística i de mobilitat” dels habitants de Castelló, al mateix temps que contribuirà a la “reindustrialització i a l’enfortiment de l’economia”.

Cal recordar que actualment l’aeroport de Castelló opera huit rutes regulars amb 17 freqüències setmanals, la major oferta fins al moment que, a més, es veurà ampliada la pròxima tardor amb la incorporació de les noves rutes de Madrid i Dublín.

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.