Puig anuncia la creació d’una Zona d’Activitats Complementàries en l’aeroport de Castelló

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat la licitació de la redacció del projecte d’urbanització de la Zona d’Activitats Complementàries (ZAC) de l’aeroport de Castelló, on està prevista la creació d’un pol empresarial vinculat als sectors aeronàutic i logístic.

Així ho ha assegurat després de la reunió que ha mantingut en la Delegació del Consell a Castelló amb la consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró, i la directora general de l’aeroport de Castelló, Blanca Marín.

Durant la seua intervenció, el cap del Consell ha qualificat aquest pas com una “operació decisiva” del projecte estratègic que permetrà crear ocupacióde la màxima qualitat possible” en aquesta zona d’activitats de l’aeroport de Castelló.

Ximo Puig ha assegurat que aquesta infraestructura ha passat de ser considerada com “un problema” a suposar “un actiu fonamental en la nova economia de la província de Castelló i de la Comunitat Valenciana”. Així mateix, ha destacat l’“enorme vitalitat” que actualment ho caracteritza, donat el conjunt d’empreses que operen en aquest aeroport i que, segons ha manifestat, “han expressat la seua aposta per continuar invertint en ell”.

El president ha explicat que l’import de licitació de la redacció del projecte és d’1.062.000 euros i el seu termini d’execució d’un màxim de sis mesos. De la mateixa manera, ha subratllat que la inversió prevista en la ZAC de l’aeroport de Castelló, que supera el milió de metres quadrats, aconseguirà els 105 milions d’euros.

Rècord “històric” de passatgers

D’altra banda, ha destacat la recuperació del trànsit comercial de l’aeroport de Castelló, que durant el mes de juny ha aconseguit el seu “rècord històric” amb 18.858 passatgers, i s’ha mostrat esperançat en què es mantinga aquesta tendència, tant en la temporada estival que acaba de començar com la pròxima tardor amb l’obertura de la nova ruta aèria a Madrid.

El president ha assenyalat que la nova ruta, que començarà a operar a partir del mes d’octubre, permetrà situar l’aeroport de Castelló en el mapa de la mobilitat aeronàutica, ja que “el connectarà amb tothom”. Finalment, ha indicat que millorarà la “vocació turística i de mobilitat” dels habitants de Castelló, al mateix temps que contribuirà a la “reindustrialització i a l’enfortiment de l’economia”.

Cal recordar que actualment l’aeroport de Castelló opera huit rutes regulars amb 17 freqüències setmanals, la major oferta fins al moment que, a més, es veurà ampliada la pròxima tardor amb la incorporació de les noves rutes de Madrid i Dublín.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.