Més del 90% de les adopcions de gossos a Espanya són exitoses

El 28 de maig se celebra a nivell internacional el ‘Dia del Gos Sense Raça‘, una data que pretén donar visibilitat i valor als gossos mestissos. La Fundació Affinity vol sumar-se a aquesta iniciativa i llançar un missatge optimista per a totes aquelles famílies que dubten sobre si adoptar un animal de companyia en una protectora, on la majoria són animals sense raça, és o no la millor decisió.

Segons les dades del seu últim Estudi “Ell Mai ho Faria” sobre l’abandó i l’adopció de gossos i gats a Espanya, més del 90% de les adopcions de gossos gestionades per centres d’acolliment d’animals de companyia al nostre país són reeixides. Això vol dir que en la majoria dels casos, 9 de cada 10, l’animal s’integra correctament dins de la família, establint un vincle emocional positiu amb els seus membres.

Des de la Fundació Affinity és un missatge que llancem any rere any. Ni la raça ni l’edat de l’animal són un impediment per a establir un fort vincle afectiu amb ell. Aquests gossos poden integrar-se dins d’una llar, a uns els costarà més que a uns altres, però les dades ens demostren que l’enorme majoria l’aconsegueix amb èxit. Per tant, no cal fixar-se en la raça, sinó més aviat en el seu caràcter, en les seues necessitats i, sobretot, en les característiques de la família que desitja adoptar-lo. I per a això és molt important el procés de selecció i adopció. Hem de deixar-nos aconsellar pel personal de les protectores i acollir a un animal les necessitats del qual siguen compatibles amb el nostre estil de vida”, assegura Isabel Buil, Directora de la Fundació Affinity.

Una afirmació que també constata un recent estudi de la prestigiosa revista Science, que assegura que la raça dels gossos no determina el seu comportament, sinó que aquest depén sobretot de l’entorn en què van nàixer i van créixer, de l’ambient físic i social en què viuen, i de factors genètics independents de la raça.

Segons mostra l’Estudi “Ell ´Mai el Faria”, les protectores espanyoles van recollir al voltant de 162.000 gossos l’any 2020, dels quals prop d’un 70% eren mestissos. A més, més de la meitat (55%) eren adults. De tots ells, el 49% dels animals ja han sigut adoptats per una nova família, amb una taxa d’èxit molt elevada.

A l’hora d’adoptar, la Fundació Affinity recomana…

Per a aquells que estiguen plantejant-se l’opció de l’adopció, Fundació Affinity aconsella seguir una sèrie de passos per a assegurar que la incorporació del nou membre a la família siga satisfactòria per a totes dos parts:

  • En primer lloc, la reflexió és el pas més important. Hem d’entendre el que significa incorporar un animal al nostre dia a dia, les cures que requereix i tot el que necessita per a tindre una bona qualitat de vida. En el millor dels casos, el gos o el gat passarà al nostre costat més de 10 anys. Cal tindre-ho en compte i estar segurs de fer aquest pas tan important.
  • Una vegada la decisió està presa, hem de saber on acudir per a adoptar. Fundació Affinity ofereix un cercador de refugis i protectores ací. Una altra opció és la plataforma Miwuki, que possibilita l’adopció d’animals posant en contacte a adoptants amb protectores o particulars i que compta amb un ampli ventall d’animals que busquen una llar.
  • Ni la raça ni l’edat són un impediment a l’hora d’establir un vincle amb l’animal. El que és realment important és tindre en compte el nostre estil de vida i hàbits per a trobar al gos o gat adequat i deixar-nos guiar pels professionals en les protectores que coneixen bé als gossos i gats que acullen.
  • A més, també és clau saber per endavant les necessitats de cada tipus d’animal. Per exemple, hi ha animals que necessiten més cures veterinàries que uns altres, més espai, activitat física o temps per part nostra.

Sobre la Fundació Affinity

La Fundació Affinity és una entitat privada sense ànim de lucre creada en 1987 per Affinity Petcare, empresa líder en el mercat espanyol en aliments preparats per a gossos i gats que porta més de 40 anys vetlant per la cura de gossos i gats.

La Fundació té com a missió investigar i divulgar els beneficis del vincle entre persones i animals de companyia i dur a terme projectes d’acció social, especialment en temes d’abandó, adopció i Teràpies Assistides per Animals de Companyia.

Últimes notícies

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.

Vox defensa la gestió dels incendis a la Comunitat Valenciana i acusa el PSPV de falta de lleialtat

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, assegura que s’ha actuat amb diligència en els incendis forestals d’estiu amb els mitjans disponibles i acusa el PSPV i el Govern central de falta de suport i de polititzar la gestió.

Muñoz reivindica que siga un valor que Morant siga ministra i critica la “anomalia” amb Pérez Llorca

El síndic socialista José Muñoz defensa que el fet que Diana Morant siga ministra és un actiu per al PSPV i per a la Comunitat Valenciana, i qüestiona que Juanfran Pérez Llorca encara no haja sigut confirmat com a candidat del PP.

Rècord de turistes estrangers a la Comunitat Valenciana en juliol amb 1,63 milions de visitants

La Comunitat Valenciana ha batut en juliol el seu rècord de turisme internacional, amb 1,63 milions de visitants i un gasto de 2.475 milions d’euros, un 11,6 % més que fa un any.