15.8 C
València
Dimecres, 3 desembre, 2025

Més del 90% de les adopcions de gossos a Espanya són exitoses

El 28 de maig se celebra a nivell internacional el ‘Dia del Gos Sense Raça‘, una data que pretén donar visibilitat i valor als gossos mestissos. La Fundació Affinity vol sumar-se a aquesta iniciativa i llançar un missatge optimista per a totes aquelles famílies que dubten sobre si adoptar un animal de companyia en una protectora, on la majoria són animals sense raça, és o no la millor decisió.

Segons les dades del seu últim Estudi “Ell Mai ho Faria” sobre l’abandó i l’adopció de gossos i gats a Espanya, més del 90% de les adopcions de gossos gestionades per centres d’acolliment d’animals de companyia al nostre país són reeixides. Això vol dir que en la majoria dels casos, 9 de cada 10, l’animal s’integra correctament dins de la família, establint un vincle emocional positiu amb els seus membres.

Des de la Fundació Affinity és un missatge que llancem any rere any. Ni la raça ni l’edat de l’animal són un impediment per a establir un fort vincle afectiu amb ell. Aquests gossos poden integrar-se dins d’una llar, a uns els costarà més que a uns altres, però les dades ens demostren que l’enorme majoria l’aconsegueix amb èxit. Per tant, no cal fixar-se en la raça, sinó més aviat en el seu caràcter, en les seues necessitats i, sobretot, en les característiques de la família que desitja adoptar-lo. I per a això és molt important el procés de selecció i adopció. Hem de deixar-nos aconsellar pel personal de les protectores i acollir a un animal les necessitats del qual siguen compatibles amb el nostre estil de vida”, assegura Isabel Buil, Directora de la Fundació Affinity.

Una afirmació que també constata un recent estudi de la prestigiosa revista Science, que assegura que la raça dels gossos no determina el seu comportament, sinó que aquest depén sobretot de l’entorn en què van nàixer i van créixer, de l’ambient físic i social en què viuen, i de factors genètics independents de la raça.

Segons mostra l’Estudi “Ell ´Mai el Faria”, les protectores espanyoles van recollir al voltant de 162.000 gossos l’any 2020, dels quals prop d’un 70% eren mestissos. A més, més de la meitat (55%) eren adults. De tots ells, el 49% dels animals ja han sigut adoptats per una nova família, amb una taxa d’èxit molt elevada.

A l’hora d’adoptar, la Fundació Affinity recomana…

Per a aquells que estiguen plantejant-se l’opció de l’adopció, Fundació Affinity aconsella seguir una sèrie de passos per a assegurar que la incorporació del nou membre a la família siga satisfactòria per a totes dos parts:

  • En primer lloc, la reflexió és el pas més important. Hem d’entendre el que significa incorporar un animal al nostre dia a dia, les cures que requereix i tot el que necessita per a tindre una bona qualitat de vida. En el millor dels casos, el gos o el gat passarà al nostre costat més de 10 anys. Cal tindre-ho en compte i estar segurs de fer aquest pas tan important.
  • Una vegada la decisió està presa, hem de saber on acudir per a adoptar. Fundació Affinity ofereix un cercador de refugis i protectores ací. Una altra opció és la plataforma Miwuki, que possibilita l’adopció d’animals posant en contacte a adoptants amb protectores o particulars i que compta amb un ampli ventall d’animals que busquen una llar.
  • Ni la raça ni l’edat són un impediment a l’hora d’establir un vincle amb l’animal. El que és realment important és tindre en compte el nostre estil de vida i hàbits per a trobar al gos o gat adequat i deixar-nos guiar pels professionals en les protectores que coneixen bé als gossos i gats que acullen.
  • A més, també és clau saber per endavant les necessitats de cada tipus d’animal. Per exemple, hi ha animals que necessiten més cures veterinàries que uns altres, més espai, activitat física o temps per part nostra.

Sobre la Fundació Affinity

La Fundació Affinity és una entitat privada sense ànim de lucre creada en 1987 per Affinity Petcare, empresa líder en el mercat espanyol en aliments preparats per a gossos i gats que porta més de 40 anys vetlant per la cura de gossos i gats.

La Fundació té com a missió investigar i divulgar els beneficis del vincle entre persones i animals de companyia i dur a terme projectes d’acció social, especialment en temes d’abandó, adopció i Teràpies Assistides per Animals de Companyia.

Últimes notícies

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.