Més del 90% de les adopcions de gossos a Espanya són exitoses

El 28 de maig se celebra a nivell internacional el ‘Dia del Gos Sense Raça‘, una data que pretén donar visibilitat i valor als gossos mestissos. La Fundació Affinity vol sumar-se a aquesta iniciativa i llançar un missatge optimista per a totes aquelles famílies que dubten sobre si adoptar un animal de companyia en una protectora, on la majoria són animals sense raça, és o no la millor decisió.

Segons les dades del seu últim Estudi “Ell Mai ho Faria” sobre l’abandó i l’adopció de gossos i gats a Espanya, més del 90% de les adopcions de gossos gestionades per centres d’acolliment d’animals de companyia al nostre país són reeixides. Això vol dir que en la majoria dels casos, 9 de cada 10, l’animal s’integra correctament dins de la família, establint un vincle emocional positiu amb els seus membres.

Des de la Fundació Affinity és un missatge que llancem any rere any. Ni la raça ni l’edat de l’animal són un impediment per a establir un fort vincle afectiu amb ell. Aquests gossos poden integrar-se dins d’una llar, a uns els costarà més que a uns altres, però les dades ens demostren que l’enorme majoria l’aconsegueix amb èxit. Per tant, no cal fixar-se en la raça, sinó més aviat en el seu caràcter, en les seues necessitats i, sobretot, en les característiques de la família que desitja adoptar-lo. I per a això és molt important el procés de selecció i adopció. Hem de deixar-nos aconsellar pel personal de les protectores i acollir a un animal les necessitats del qual siguen compatibles amb el nostre estil de vida”, assegura Isabel Buil, Directora de la Fundació Affinity.

Una afirmació que també constata un recent estudi de la prestigiosa revista Science, que assegura que la raça dels gossos no determina el seu comportament, sinó que aquest depén sobretot de l’entorn en què van nàixer i van créixer, de l’ambient físic i social en què viuen, i de factors genètics independents de la raça.

Segons mostra l’Estudi “Ell ´Mai el Faria”, les protectores espanyoles van recollir al voltant de 162.000 gossos l’any 2020, dels quals prop d’un 70% eren mestissos. A més, més de la meitat (55%) eren adults. De tots ells, el 49% dels animals ja han sigut adoptats per una nova família, amb una taxa d’èxit molt elevada.

A l’hora d’adoptar, la Fundació Affinity recomana…

Per a aquells que estiguen plantejant-se l’opció de l’adopció, Fundació Affinity aconsella seguir una sèrie de passos per a assegurar que la incorporació del nou membre a la família siga satisfactòria per a totes dos parts:

  • En primer lloc, la reflexió és el pas més important. Hem d’entendre el que significa incorporar un animal al nostre dia a dia, les cures que requereix i tot el que necessita per a tindre una bona qualitat de vida. En el millor dels casos, el gos o el gat passarà al nostre costat més de 10 anys. Cal tindre-ho en compte i estar segurs de fer aquest pas tan important.
  • Una vegada la decisió està presa, hem de saber on acudir per a adoptar. Fundació Affinity ofereix un cercador de refugis i protectores ací. Una altra opció és la plataforma Miwuki, que possibilita l’adopció d’animals posant en contacte a adoptants amb protectores o particulars i que compta amb un ampli ventall d’animals que busquen una llar.
  • Ni la raça ni l’edat són un impediment a l’hora d’establir un vincle amb l’animal. El que és realment important és tindre en compte el nostre estil de vida i hàbits per a trobar al gos o gat adequat i deixar-nos guiar pels professionals en les protectores que coneixen bé als gossos i gats que acullen.
  • A més, també és clau saber per endavant les necessitats de cada tipus d’animal. Per exemple, hi ha animals que necessiten més cures veterinàries que uns altres, més espai, activitat física o temps per part nostra.

Sobre la Fundació Affinity

La Fundació Affinity és una entitat privada sense ànim de lucre creada en 1987 per Affinity Petcare, empresa líder en el mercat espanyol en aliments preparats per a gossos i gats que porta més de 40 anys vetlant per la cura de gossos i gats.

La Fundació té com a missió investigar i divulgar els beneficis del vincle entre persones i animals de companyia i dur a terme projectes d’acció social, especialment en temes d’abandó, adopció i Teràpies Assistides per Animals de Companyia.

Últimes notícies

Les obres de l’edifici incendiat de Campanar encaren la seua recta final després de completar l’estructura

Les reparacions estructurals de l'edifici de Campanar ja han conclòs i les vivendes comencen a prendre forma, amb la previsió que les obres acaben a la fi de 2026 i els veïns puguen tornar de manera progressiva.

El PP acusa el PSOE de viure de la corrupció i els pactes amb independentistes

El secretari general del PPCV, Carlos Gil, assegura que el PSOE només oferix un projecte basat en la corrupció i en pactes amb forces que volen trencar Espanya, i vincula a Diana Morant amb diversos casos sota sospita.

Morant crida a recompondre la majoria social que sustenta el projecte de Sánchez

Diana Morant defén que el Govern de Pedro Sánchez seguix recolzat per una majoria social i parlamentària i sosté que la dreta no oferix una alternativa política clara.

Un cigarret provoca l’incendi a l’hospital de Torrevieja i deixa dos ferits

L'incendi a l'hospital de Torrevieja es va originar quan un pacient va encendre un cigarret al costat d'una bombona d'oxigen, la qual cosa va causar una explosió, dos ferits i el desallotjament parcial del centre.

Pilar Bernabé arranca la seua carrera a l’alcaldia de València amb un compromís d’escolta i diàleg

Pilar Bernabé presenta la seua candidatura a l'alcaldia de València amb un projecte centrat en l'escolta veïnal, la defensa de l'educació pública i una ciutat oberta, diversa i pròxima.

Quinze detinguts per una estafa de 400.000 euros amb falses crides de bancs

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització que va estafar prop de 400.000 euros suplantant a bancs per telèfon i ha detingut a quinze persones en onze províncies.

El PP aplaudix que el Parlament Europeu mantinga oberta la investigació sobre el cas Oltra

El PP en Les Corts valora que la Comissió de Peticions del Parlament Europeu mantinga oberta la investigació sobre la gestió del cas d'abusos a una menor tutelada vinculat a l'entorn de Mónica Oltra mentres seguisca el procediment judicial a Espanya.

Paco Roca explora les relacions de parella en el seu nou còmic El viatge, que saltarà al cinema

El viatge, la nova novel·la gràfica de Paco Roca, indaga en les ruptures i les relacions de parella a llarg termini, ambientades a la Patagònia i amb adaptació al cinema en marxa.