Més del 90% de les adopcions de gossos a Espanya són exitoses

El 28 de maig se celebra a nivell internacional el ‘Dia del Gos Sense Raça‘, una data que pretén donar visibilitat i valor als gossos mestissos. La Fundació Affinity vol sumar-se a aquesta iniciativa i llançar un missatge optimista per a totes aquelles famílies que dubten sobre si adoptar un animal de companyia en una protectora, on la majoria són animals sense raça, és o no la millor decisió.

Segons les dades del seu últim Estudi “Ell Mai ho Faria” sobre l’abandó i l’adopció de gossos i gats a Espanya, més del 90% de les adopcions de gossos gestionades per centres d’acolliment d’animals de companyia al nostre país són reeixides. Això vol dir que en la majoria dels casos, 9 de cada 10, l’animal s’integra correctament dins de la família, establint un vincle emocional positiu amb els seus membres.

Des de la Fundació Affinity és un missatge que llancem any rere any. Ni la raça ni l’edat de l’animal són un impediment per a establir un fort vincle afectiu amb ell. Aquests gossos poden integrar-se dins d’una llar, a uns els costarà més que a uns altres, però les dades ens demostren que l’enorme majoria l’aconsegueix amb èxit. Per tant, no cal fixar-se en la raça, sinó més aviat en el seu caràcter, en les seues necessitats i, sobretot, en les característiques de la família que desitja adoptar-lo. I per a això és molt important el procés de selecció i adopció. Hem de deixar-nos aconsellar pel personal de les protectores i acollir a un animal les necessitats del qual siguen compatibles amb el nostre estil de vida”, assegura Isabel Buil, Directora de la Fundació Affinity.

Una afirmació que també constata un recent estudi de la prestigiosa revista Science, que assegura que la raça dels gossos no determina el seu comportament, sinó que aquest depén sobretot de l’entorn en què van nàixer i van créixer, de l’ambient físic i social en què viuen, i de factors genètics independents de la raça.

Segons mostra l’Estudi “Ell ´Mai el Faria”, les protectores espanyoles van recollir al voltant de 162.000 gossos l’any 2020, dels quals prop d’un 70% eren mestissos. A més, més de la meitat (55%) eren adults. De tots ells, el 49% dels animals ja han sigut adoptats per una nova família, amb una taxa d’èxit molt elevada.

A l’hora d’adoptar, la Fundació Affinity recomana…

Per a aquells que estiguen plantejant-se l’opció de l’adopció, Fundació Affinity aconsella seguir una sèrie de passos per a assegurar que la incorporació del nou membre a la família siga satisfactòria per a totes dos parts:

  • En primer lloc, la reflexió és el pas més important. Hem d’entendre el que significa incorporar un animal al nostre dia a dia, les cures que requereix i tot el que necessita per a tindre una bona qualitat de vida. En el millor dels casos, el gos o el gat passarà al nostre costat més de 10 anys. Cal tindre-ho en compte i estar segurs de fer aquest pas tan important.
  • Una vegada la decisió està presa, hem de saber on acudir per a adoptar. Fundació Affinity ofereix un cercador de refugis i protectores ací. Una altra opció és la plataforma Miwuki, que possibilita l’adopció d’animals posant en contacte a adoptants amb protectores o particulars i que compta amb un ampli ventall d’animals que busquen una llar.
  • Ni la raça ni l’edat són un impediment a l’hora d’establir un vincle amb l’animal. El que és realment important és tindre en compte el nostre estil de vida i hàbits per a trobar al gos o gat adequat i deixar-nos guiar pels professionals en les protectores que coneixen bé als gossos i gats que acullen.
  • A més, també és clau saber per endavant les necessitats de cada tipus d’animal. Per exemple, hi ha animals que necessiten més cures veterinàries que uns altres, més espai, activitat física o temps per part nostra.

Sobre la Fundació Affinity

La Fundació Affinity és una entitat privada sense ànim de lucre creada en 1987 per Affinity Petcare, empresa líder en el mercat espanyol en aliments preparats per a gossos i gats que porta més de 40 anys vetlant per la cura de gossos i gats.

La Fundació té com a missió investigar i divulgar els beneficis del vincle entre persones i animals de companyia i dur a terme projectes d’acció social, especialment en temes d’abandó, adopció i Teràpies Assistides per Animals de Companyia.

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.