Una agència de la UE recomana relaxar mesures a les persones vacunades

Ejemplo de shortcode con estilo
El Centre Europeu de Control i Prevenció de Malalties (ECDC, per les seues sigles en anglés) ha assegurat que les persones sense patologies de risc es poden treure la mascareta quan estiguen amb algú que s’hagi vacunat completament. En estos casos, a més, l’organisme ha explicat que tampoc caldrà mantenir la distància social. Ara bé, l’ECDC ha puntualitzat que l’ús de les mascaretes i […]

El Centre Europeu de Control i Prevenció de Malalties (ECDC, per les seues sigles en anglés) ha assegurat que les persones sense patologies de risc es poden treure la mascareta quan estiguen amb algú que s’hagi vacunat completament. En estos casos, a més, l’organisme ha explicat que tampoc caldrà mantenir la distància social. Ara bé, l’ECDC ha puntualitzat que l’ús de les mascaretes i de les distàncies s’haurà de mantenir en «espais públics i grans concentracions independentment de l’estatus de vacunació dels presents».

 

L’ens europeu, que ha publicat una guia sobre la desescalada, també ha donat via lliure als estats per eximir de tests o quarantena als vacunats que vullguen viatjar. En este sentit, a través d’un comunicat, l’ECDC ha afirmat que «les autoritats de salut pública poden considerar l’exempció de les persones completament vacunades de les proves repetides en entorns laborals i d’altres comunitats».

Esta és la primera guia sobre la desescalada que publica este centre d’experts de la Unió Europea. «És encoratjador tenir evidències científiques que indiquen com la immunització pot permetre lentament la relaxació de mesures com l’ús de màscares i el distanciament físic», ha dit Andrea Ammon, directora de l’ECDC.

 

Mascaretes i distància

L’ECDC veu amb bons ulls que no hi haga ni distància social ni mascaretes en trobades de vacunats o de vacunats amb una persona que no siga de risc. En canvi, recomana mantenir estes mesures si hi ha alguna persona de risc o en reunions de no vacunats. «Les mascaretes i la distància s’han de mantenir en espais públics i en grans reunions, independentment de l’estat de la vacunació», ha afegit l’ECDC, que també ho veu necessari en zones on hi haja «una alta circulació de variants preocupants».

Esta agència europea avisa que cal un «desplegament ràpid i eficaç» de la vacunació per permetre «una relaxació més forta de les mesures» per als vacunats. «Confiem que l’augment de la cobertura de la vacunació tindrà un impacte positiu i directe a l’hora de tornar a la vida normal», ha defensat Ammon.

Últimes notícies

Valencia Basket remunta davant del Fenerbahçe en una victòria clau

Valencia Basket ha guanyat el Fenerbahçe després de deixar escapar 16 punts d’avantatge. Xavi Albert ha destacat el valor del triomf i la capacitat de l’equip per a reaccionar.

El Villarreal goleja el Manacor i avança en la Copa del Rei

El Villarreal ha guanyat 0-5 el CE Manacor a Na Capellera i s’ha classificat per a la següent ronda de la Copa del Rei Mapfre.

El Valencia Basket supera al Fenerbahce amb un final decisiu

El Valencia Basket ha guanyat 86-78 el Fenerbahce en la huitena jornada de l’Eurolliga, després de resistir la remuntada visitant. TJ Shorts i Armori Brooks han liderat la reacció final.

El Elche remunta davant el Pinatar i avança en la Copa del Rei

El conjunt il·licità ha guanyat 1-3 la UD Pinatar a Lo Pagán, després de començar perdent, en la primera ronda de la Copa del Rei Mapfre.

La vacuna del meningococ B s’incorpora als 12 anys a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana incorpora una dosi contra el meningococ B als 12 anys i amplia la vacunació del VPH i del VRS.

Vox expulsa Juanma Badenas i Cecilia Herrero de la formació

El Comité de Garantías de Vox ha expulsat Juanma Badenas i Cecilia Herrero. El seu pas al grup de no adscrits figura en l’orde del ple municipal de divendres.

El Centre del Carme dedica a Halloween una visita a l’obra de Segrelles

El Centre del Carme ha organitzat per al 28 d’octubre una visita guiada sobre el terror en l’obra de José Segrelles. L’exposició es podrà vore fins a gener de 2027.

Alicante Smartphone Film Festival repartirà 2.000 euros en premis al novembre

El festival celebrarà la cinquena edició del 16 al 21 de novembre a Alacant, amb projeccions, tallers i més de 200 curtmetratges rebuts.