Una agència de la UE recomana relaxar mesures a les persones vacunades

El Centre Europeu de Control i Prevenció de Malalties (ECDC, per les seues sigles en anglés) ha assegurat que les persones sense patologies de risc es poden treure la mascareta quan estiguen amb algú que s’hagi vacunat completament. En estos casos, a més, l’organisme ha explicat que tampoc caldrà mantenir la distància social. Ara bé, l’ECDC ha puntualitzat que l’ús de les mascaretes i de les distàncies s’haurà de mantenir en «espais públics i grans concentracions independentment de l’estatus de vacunació dels presents».

 

L’ens europeu, que ha publicat una guia sobre la desescalada, també ha donat via lliure als estats per eximir de tests o quarantena als vacunats que vullguen viatjar. En este sentit, a través d’un comunicat, l’ECDC ha afirmat que «les autoritats de salut pública poden considerar l’exempció de les persones completament vacunades de les proves repetides en entorns laborals i d’altres comunitats».

Esta és la primera guia sobre la desescalada que publica este centre d’experts de la Unió Europea. «És encoratjador tenir evidències científiques que indiquen com la immunització pot permetre lentament la relaxació de mesures com l’ús de màscares i el distanciament físic», ha dit Andrea Ammon, directora de l’ECDC.

 

Mascaretes i distància

L’ECDC veu amb bons ulls que no hi haga ni distància social ni mascaretes en trobades de vacunats o de vacunats amb una persona que no siga de risc. En canvi, recomana mantenir estes mesures si hi ha alguna persona de risc o en reunions de no vacunats. «Les mascaretes i la distància s’han de mantenir en espais públics i en grans reunions, independentment de l’estat de la vacunació», ha afegit l’ECDC, que també ho veu necessari en zones on hi haja «una alta circulació de variants preocupants».

Esta agència europea avisa que cal un «desplegament ràpid i eficaç» de la vacunació per permetre «una relaxació més forta de les mesures» per als vacunats. «Confiem que l’augment de la cobertura de la vacunació tindrà un impacte positiu i directe a l’hora de tornar a la vida normal», ha defensat Ammon.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La jutgessa rebutja considerar víctima de la dana a una voluntària que va al·legar lesions

La jutgessa que investiga la gestió de la dana descarta reconéixer com a víctima a una dona que va assegurar lesionar-se mentres col·laborava en tasques de neteja i repartiment de menjar després de les riuades.

Trenta protestes en la Comunitat Valenciana este cap de setmana contra la guerra a Orient Pròxim

La plataforma Parar la Guerra crida a participar en una trentena de concentracions en la Comunitat Valenciana i en mobilitzacions en 200 ciutats espanyoles per a exigir la fi de la guerra a Orient Pròxim i mantindre viu el focus sobre Gaza.

Condemnat a quatre anys de presó per agredir sexualment a la seua inquilina a Villena

L'Audiència d'Alacant condemna a quatre anys de presó a un home de 59 anys per agredir sexualment a una inquilina en una vivenda de la seua propietat a Villena i li imposa una indemnització de 20.000 euros.

Ford Europa reafirma el paper clau de la planta de València en la seua transformació de negoci

La presidència de Ford Europa destaca la factoria d'Almussafes com a peça central en la transformació del negoci en el continent, mentres UGT vincula este paper al futur llançament d'un nou model multienergia i a la progressiva eixida de l'ERTO Xarxa.

El excoordinador de l’AVSRE responsabilitza als Ajuntaments de vigilar els llits davant inundacions

El excoordinador de Medis naturals de l'AVSRE sosté davant la jutgessa que els alcaldes tenen la responsabilitat maxima en emergències i en la vigilància dels llits, mentres la Generalitat es limita a fer costat als municipis.

UGT defén la legalitat de la subrogació de personal de València Activa i altres entitats municipals

UGT Serveis Públics a l'Ajuntament de València recolza la legalitat dels processos de subrogació de personal a València Activa i altres entitats i critica el seu ús com a arma electoral.

Mónica Oltra es reafirma en una confluència d’esquerres a València per a desallotjar al PP i Vox

Mónica Oltra defén un pacte de confluència de les forces a l'esquerra del PSOE a València per a canviar l'actual govern de PP i Vox i centra el seu missatge en la defensa d'una vida digna i el dret a la vivenda.

El Síndic de Greuges rebutja l’informe de vulnerabilitat per a la regularització extraordinària

El Síndic de Greuges de la Comunitat Valenciana qüestiona l'exigència d'un informe de vulnerabilitat per a accedir a la regularització extraordinària d'immigrants i alerta que esta mesura agreuja el col·lapse dels servicis socials municipals.