Una agència de la UE recomana relaxar mesures a les persones vacunades

El Centre Europeu de Control i Prevenció de Malalties (ECDC, per les seues sigles en anglés) ha assegurat que les persones sense patologies de risc es poden treure la mascareta quan estiguen amb algú que s’hagi vacunat completament. En estos casos, a més, l’organisme ha explicat que tampoc caldrà mantenir la distància social. Ara bé, l’ECDC ha puntualitzat que l’ús de les mascaretes i de les distàncies s’haurà de mantenir en «espais públics i grans concentracions independentment de l’estatus de vacunació dels presents».

 

L’ens europeu, que ha publicat una guia sobre la desescalada, també ha donat via lliure als estats per eximir de tests o quarantena als vacunats que vullguen viatjar. En este sentit, a través d’un comunicat, l’ECDC ha afirmat que «les autoritats de salut pública poden considerar l’exempció de les persones completament vacunades de les proves repetides en entorns laborals i d’altres comunitats».

Esta és la primera guia sobre la desescalada que publica este centre d’experts de la Unió Europea. «És encoratjador tenir evidències científiques que indiquen com la immunització pot permetre lentament la relaxació de mesures com l’ús de màscares i el distanciament físic», ha dit Andrea Ammon, directora de l’ECDC.

 

Mascaretes i distància

L’ECDC veu amb bons ulls que no hi haga ni distància social ni mascaretes en trobades de vacunats o de vacunats amb una persona que no siga de risc. En canvi, recomana mantenir estes mesures si hi ha alguna persona de risc o en reunions de no vacunats. «Les mascaretes i la distància s’han de mantenir en espais públics i en grans reunions, independentment de l’estat de la vacunació», ha afegit l’ECDC, que també ho veu necessari en zones on hi haja «una alta circulació de variants preocupants».

Esta agència europea avisa que cal un «desplegament ràpid i eficaç» de la vacunació per permetre «una relaxació més forta de les mesures» per als vacunats. «Confiem que l’augment de la cobertura de la vacunació tindrà un impacte positiu i directe a l’hora de tornar a la vida normal», ha defensat Ammon.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’Elx remunta a un Atlètic en inferioritat i s’agarra a la permanència

L'Elx va véncer 3-2 a l'Atlètic de Madrid, que va jugar amb un menys gran part del partit, i va fer un pas important en la seua lluita per eixir del descens.

El Segell de Patrimoni Europeu a la Nau reconeix el llegat valencià en l’humanisme europeu

La Nau de València rep el Segell de Patrimoni Europeu com a primer enclavament de la Comunitat, un reconeixement al seu paper històric en l'humanisme i la construcció cultural d'Europa.

Empat vibrant entre Elx i Atlètic després d’una primera part plena d’alternatives

Elx i Atlètic de Madrid firmen un empat 2-2 en un dol molt obert, amb remuntada local, doblet de Nico González i mitja hora de joc colchonero en inferioritat numèrica.

Un accident de camió provoca una gran apagada a Requena i Utiel i deixa sense llum a 14.000 usuaris

Un accident de camió a la província d'Albacete ha danyat una línia de molt alta tensió de 132 kV i ha deixat sense subministrament elèctric a uns 14.000 clients de Requena i Utiel des de les 16.30 hores.

La Generalitat garantix que la jutgessa de la dana mantindrà el seu equip de funcionaris a Catarroja

La Conselleria de Justícia assegura que el jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024 conservarà el mateix nombre de funcionaris després del procés d'estabilització de la plantilla.

Xàtiva marca la temperatura màxima d’Espanya amb 32,6 graus en un nou repunt de calor

Xàtiva registra 32,6 graus i se situa com la màxima d'Espanya en una jornada d'ascensos generalitzats en la Comunitat Valenciana, amb diverses localitats per damunt dels 30 graus.

Diana Morant s’oferix per a liderar el PSPV i veu un empat tècnic entre blocs en la Comunitat

Diana Morant anuncia que es presentarà per a encapçalar la llista del PSPV a la Generalitat quan el partit òbriga el procés i sosté que existix un empat tècnic entre els blocs d'esquerra i dreta en la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana al Govern que exigisca a la UE més flexibilitat en fitosanitaris per al camp valencià

Pérez Llorca urgix al Govern a reclamar a la Unió Europea més flexibilitat en l'ús de fitosanitaris perquè el camp valencià competisca en igualtat de condicions enfront dels productes extracomunitaris.