Anuncios

Una agència de la UE recomana relaxar mesures a les persones vacunades

El Centre Europeu de Control i Prevenció de Malalties (ECDC, per les seues sigles en anglés) ha assegurat que les persones sense patologies de risc es poden treure la mascareta quan estiguen amb algú que s’hagi vacunat completament. En estos casos, a més, l’organisme ha explicat que tampoc caldrà mantenir la distància social. Ara bé, l’ECDC ha puntualitzat que l’ús de les mascaretes i de les distàncies s’haurà de mantenir en «espais públics i grans concentracions independentment de l’estatus de vacunació dels presents».

 

L’ens europeu, que ha publicat una guia sobre la desescalada, també ha donat via lliure als estats per eximir de tests o quarantena als vacunats que vullguen viatjar. En este sentit, a través d’un comunicat, l’ECDC ha afirmat que «les autoritats de salut pública poden considerar l’exempció de les persones completament vacunades de les proves repetides en entorns laborals i d’altres comunitats».

Anuncios

Esta és la primera guia sobre la desescalada que publica este centre d’experts de la Unió Europea. «És encoratjador tenir evidències científiques que indiquen com la immunització pot permetre lentament la relaxació de mesures com l’ús de màscares i el distanciament físic», ha dit Andrea Ammon, directora de l’ECDC.

 

Mascaretes i distància

L’ECDC veu amb bons ulls que no hi haga ni distància social ni mascaretes en trobades de vacunats o de vacunats amb una persona que no siga de risc. En canvi, recomana mantenir estes mesures si hi ha alguna persona de risc o en reunions de no vacunats. «Les mascaretes i la distància s’han de mantenir en espais públics i en grans reunions, independentment de l’estat de la vacunació», ha afegit l’ECDC, que també ho veu necessari en zones on hi haja «una alta circulació de variants preocupants».

Esta agència europea avisa que cal un «desplegament ràpid i eficaç» de la vacunació per permetre «una relaxació més forta de les mesures» per als vacunats. «Confiem que l’augment de la cobertura de la vacunació tindrà un impacte positiu i directe a l’hora de tornar a la vida normal», ha defensat Ammon.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Consell protegix com BIC la tradició de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua

El Consell ha aprovat la declaració com a Bé d'Interés Cultural immaterial de la tradició musical de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua de la Comunitat Valenciana, amb mesures específiques de protecció i estudi.

La jutgessa que investiga la DANA reclama la gravació d’una trucada de l’alcalde d’Utiel a Emergències

La jutgessa que instruïx la causa per la gestió de la DANA sol·licita al Centre de Coordinació d'Emergències les gravacions de les trucades de l'alcalde i d'un regidor d'Utiel, així com el llistat de comunicacions rebudes pel regidor.

Mompó reclama no ser neutral davant l’explotació sexual i defén abolir la prostitució

Vicent Mompó reivindica que les institucions no poden ser neutrals enfront de l'explotació sexual de les dones i vincula l'abolició de la prostitució amb la dignitat democràtica.

La Diputació de València eleva a 1,22 milions la inversió per a reformar 37 casernes de la Guàrdia Civil

La Diputació de València amplia en 618.600 euros el seu programa de reformes en casernes de la Guàrdia Civil i eleva la inversió total a 1,22 milions per a actuar en 37 instal·lacions de la província.

Cessa petició pròpia la directora general del Sector Públic de la Generalitat, Mar González

El ple del Consell ha aprovat el cessament a petició pròpia de Mar González com a directora general del Sector Públic de la Generalitat i ha agraït la seua labor en el càrrec.

El Consell suma 7 milions més en ajudes al lloguer per a afectats per la dana de 2024

El Consell amplia en set milions d'euros les ajudes al lloguer per als qui no poden usar la seua vivenda després de la dana del 29 d'octubre de 2024 i obri un nou termini fins a 2026.

El jutge manté l’arxivament del cas per l’incendi de Campanar al no veure indicis nous

El jutge d'Instrucció manté l'arxivament provisional de la causa per l'incendi de Campanar en considerar que l'informe pericial dels afectats no aporta dades noves ni rellevants.

El excomisionado de la dana refusa comparéixer en la comissió de Les Corts

El excomisionado del Govern per a la dana, José María Ángel, rebutja acudir a la comissió d'investigació de Les Corts en considerar que només les Corts Generals poden controlar-li, la qual cosa el PP interpreta com un boicot de l'Executiu.
Anuncios