Anuncios

Una agència de la UE recomana relaxar mesures a les persones vacunades

El Centre Europeu de Control i Prevenció de Malalties (ECDC, per les seues sigles en anglés) ha assegurat que les persones sense patologies de risc es poden treure la mascareta quan estiguen amb algú que s’hagi vacunat completament. En estos casos, a més, l’organisme ha explicat que tampoc caldrà mantenir la distància social. Ara bé, l’ECDC ha puntualitzat que l’ús de les mascaretes i de les distàncies s’haurà de mantenir en «espais públics i grans concentracions independentment de l’estatus de vacunació dels presents».

 

L’ens europeu, que ha publicat una guia sobre la desescalada, també ha donat via lliure als estats per eximir de tests o quarantena als vacunats que vullguen viatjar. En este sentit, a través d’un comunicat, l’ECDC ha afirmat que «les autoritats de salut pública poden considerar l’exempció de les persones completament vacunades de les proves repetides en entorns laborals i d’altres comunitats».

Esta és la primera guia sobre la desescalada que publica este centre d’experts de la Unió Europea. «És encoratjador tenir evidències científiques que indiquen com la immunització pot permetre lentament la relaxació de mesures com l’ús de màscares i el distanciament físic», ha dit Andrea Ammon, directora de l’ECDC.

 

Mascaretes i distància

L’ECDC veu amb bons ulls que no hi haga ni distància social ni mascaretes en trobades de vacunats o de vacunats amb una persona que no siga de risc. En canvi, recomana mantenir estes mesures si hi ha alguna persona de risc o en reunions de no vacunats. «Les mascaretes i la distància s’han de mantenir en espais públics i en grans reunions, independentment de l’estat de la vacunació», ha afegit l’ECDC, que també ho veu necessari en zones on hi haja «una alta circulació de variants preocupants».

Esta agència europea avisa que cal un «desplegament ràpid i eficaç» de la vacunació per permetre «una relaxació més forta de les mesures» per als vacunats. «Confiem que l’augment de la cobertura de la vacunació tindrà un impacte positiu i directe a l’hora de tornar a la vida normal», ha defensat Ammon.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.