Agricultors i Ramaders es concentren a Madrid pels seus drets

Un centenar d’agricultors i ramaders de la Unió de tota la Comunitat Valenciana, al costat d’uns altres de diverses comunitats autònomes convocades per la Unió d’Unions, es van concentrar ahir a les portes del Ministeri d’Agricultura per a reclamar una PAC per als professionals, una llei de la cadena alimentària justa, major control de les importacions de països tercers i que arribe la democràcia al camp, entre altres coses.

La Unió indica que des del propi Ministeri i les CC.AA s’està definint un pla estratègic de la PAC que «s’allunya de la figura de l’agricultor professional i que ho perjudicaria«.

Per això s’ha eixit al carrer per a defensar una PAC per als professionals ara que s’està elaborant el pla estratègic i que es té l’oportunitat de fer les coses bé.

L’organització ha lamentat que Planas no es vulga «baixar de la ruca» i insisteix que no es pot dissenyar una PAC que «gire l’esquena als qui haurien d’estar al centre de tota la política«.

Així, insisteix que s’ha de definir la figura d’agricultor actiu beneficiari d’ajudes directes com aquell les rendes agràries del qual representaren més del 25% del total de les seues rendes, establint una excepció per als perceptors de menys de 1.250 euros, que són nombrosos, però tenen una mínima repercussió sobre la distribució d’ajudes.

La proposta que actualment està en debat i que establiria la possibilitat de percebre ajudes per davall d’un llindar de 5.000 euros sense més condicions, suposa, segons el parer de l’organització, allunyar la PAC dels qui té una vinculació professional real del sector i retallar significativament el marge financer del qual es dispose per a compensar-los de les retallades que patiran en l’ajuda bàsica a la renda i de l’augment de les exigències ambientals i d’un altre tipus.

“Alguns governs autonòmics ho fan per a protegir el xec que arriba a la seua comunitat sense importar en quines mans cau. El Ministeri el fa, per a no tindre embolics i passar este tràngol amb el menor cost polític”, comenta La Unió, “però ens estem jugant en això molt més del que val la foto i l’encaixada que busca el ministre i que és l’única cosa que li interessa”, afigen.

Una llei de cadena alimentària que pose fi als abusos i eleccions en el camp, també entre les reivindicacions
Igualment, durant la concentració, s’ha exposat alguns dels aliments més castigats per la llei de la cadena alimentària i s’ha insistit que, ara que la setmana que ve es debat en el Congrés, es té l’oportunitat d’incorporar en la llei aspectes tan importants com la definició de la posició de domini i la prohibició de revenda a pèrdues. L’organització insisteix que en un negoci com és alimentari, on cada any es generen prop de 160.000 o 170.000 milions d’euros, hauria d’haver-hi marge per a tots.

“Tenim en el BOE una llei fallida que ara, amb l‘increment bestial que estem vivint de l’electricitat o dels pinsos, s’ha convertit en una broma insofrible”, afirma La Unió.

“Falta a penes una setmana perquè intenten tancar els canvis en una llei, que és vital per al sector. Li demanem als diputats que siguen valents i posen mesura al tremend poder que usen la indústria i la distribució per a manejar la cadena al seu antull i en el seu benefici”.

En la mateixa línia, Unió d’Unions reitera la seua posició com la segona organització agrària més forta a nivell estatal i reclama que es convoquen eleccions perquè els agricultors i ramaders puguen acudir d’una vegada a les urnes a decidir qui els representa. Unió d’Unions demana al ministre que s’impulse des del Govern una reforma immediata de la llei per a acomodar el cens als agricultors i ramaders professionals.

Que es derogue la posició transitòria única de la Llei 12/2014 i fins a les eleccions es tinga per més representatives a les organitzacions que hagueren obtingut resultats apreciables en les eleccions autonòmiques celebrades mentre es desenvolupa com més prompte millor el reglament de la llei per a celebrar eleccions en el camp.

La concentració començava a les 10.30 h del matí amb l’arribada de la góndola amb dos tractors i l’exposició de pòsters amb els motius de la reivindicació, així com alguns aliments que acusen els desequilibris de la cadena alimentària (caqui, cítrics, raïm, creïlles, carlotes, llet, vi, cava i el registre en el Ministeri de les principals reivindicacions de l’organització.

Durant la seua intervenció, Jose Manuel de las Heras, coordinador estatal de la Unió d’Unions, ha animat també als allí presents a no defallir en la defensa del camp, ha insistit que Unió d’Unions no s’embene per un plat de llentilles (ni per res) i que continuarà treballant per a defensar als agricultors i ramaders que vetlen per alimentar el país i dinamitzen el medi rural.

Així mateix, han intervingut també els responsables de les diferents organitzacions territorials d’Unió d’Unions, entre ells Carles Peris, els qui han ressaltat la realitat del camp de cada comunitat.

Al final de l’acte, els aliments han sigut donats al Menjador Social María Inmaculada, un dels més antics de Madrid, i a Càritas.

Últimes notícies

Un veí de Burjassot i una dona d’Alcora, ferits en l’últim encierro dels Sanfermines

L’últim encierro dels Sanfermines deixa dos corredors cornejats i diversos ferits, entre ells un home de Burjassot i una dona d’Alcora.

Ferits un home de Burjassot i una dona d’Alcora en l’últim encierro dels Sanfermins

L’últim encierro dels Sanfermins ha deixat deu atesos a l’Hospital Universitario de Navarra, entre ells un home de Burjassot i una dona d’Alcora, a més de dos corredors cornejats amb pronòstic reservat.

La compravenda de vivendes baixa un 10,8 % al maig a la Comunitat Valenciana i supera la caiguda estatal

La compravenda de vivendes ha baixat un 10,8 % al maig a la Comunitat Valenciana, fins a 8.669 operacions, una caiguda superior al 7,3 % registrat a Espanya. Tot i això, respecte d’abril les operacions han repuntat un 6 % i el sector suma un descens acumulat del 3,4 % en l’any.

El trumpisme sobra i falta un nou marxisme

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana exposa una tesi principal i és que el trumpisme posa en perill valors propis de les democràcies occidentals, com els drets humans, la igualtat, l’estat del benestar i la convivència

Asfaltat nocturn a la Gran Via Marqués del Túria per a reduir soroll i molèsties

L’Ajuntament de València ha iniciat el reasfaltat integral nocturn de la Gran Via Marqués del Túria, amb paviment fonoabsorbent i una inversió d’1,24 milions d’euros.

Detingut a Almassora amb 120 grams de marihuana després d’un control de la Guàrdia Civil

Un conductor ha sigut detingut a Almassora després que la Guàrdia Civil li interviguera uns 120 grams de marihuana en un control de seguretat ciutadana.

Dimarts d’oratge extrem a l’interior de València: fins a 38 graus i nits tòrrides

La Comunitat Valenciana afronta este dimarts un episodi de calor extrema amb fins a 38 graus en zones interiors i una altra nit tòrrida, segons Aemet i Avamet.

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.