La UE demana aïllar a les mascotes dels positius per la pigota del mico

Després de dos anys de pandèmia de coronavirus, ara hi ha una nova preocupació a nivell sanitari, la pigota del mico.

Cada dia es coneixen nous casos i noves informacions sobre un virus que ja està en nombrosos països (entre ells, Espanya) i que, malgrat no ser nou, s’ha convertit en qüestió prioritària.

Segons els últims càlculs de l’OMS, ja s’han conegut almenys 92 positius en 12 països no endèmics (no africans), sense que tinguen origen ni vinculació amb viatges a Àfrica. I anticipa que vindran més, encara no detectats.

Ara, l’ECDC, màxim organisme sanitari de la Unió Europea, ha publicat un informe actualitzat sobre l’expansió d’aquesta variant i les recomanacions sobre aquest tema. Entre elles, plantegen la necessitat d’aïllar a les mascotes dels positius i dels seus contactes per a frenar-la, si bé admeten que no s’han conegut casos en animals domèstics.

Existeix un “risc potencial de transmissió de persona a animal a Europa”, segons observa l’ECDC en un estudi sobre la pigota del mico, amb un doble risc. Un, que la mascota estiga exposada a una persona infectada i, dos, que el virus escape a la vida silvestre.

Les autoritats de cada país han de “realitzar proves” a les mascotes de les persones que hagen donat positiu, sobretot els rosegadors domèstics, i mantindre-les en quarantena. “L’eutanàsia ha de ser l’últim recurs”.

Totes les mascotes mamíferes són susceptibles al contagi, sobretot ratolins, rates, jerbus, conillets d’Índies o esquirols. En cas de notificar-se el contacte, s’han d’aïllar a aquests animals en llocs segurs.

Els casos han de romandre aïllats fins que l’erupció sane per complet, evitant el contacte amb persones immunodeprimides i mascotes”, recull el comunicat de l’ECDC.

A més, marca que els contactes pròxims dels contagis han d’autocontrolar-se per a detectar el desenvolupament de símptomes fins 21 dies després de l’última exposició a un cas conegut. Igualment, deuran esperar 21 dies per a fer donacions de sang, òrgans o medul·la òssia.

L’agència assegura que aquesta malaltia “no es propaga fàcilment entre les persones” i que el “brot actual de casos humans” està la naturalesa de les lesions suggereixen que la transmissió va ocórrer durant les relacions sexuals.

El risc augmenta entre els qui “tenen múltiples parelles sexuals”. Fins ara els símptomes reportats són lleus, però podrien ser “greus en uns certs grups de població, com a xiquets xicotets, dones embarassades i persones immunodeprimides”.

Últimes notícies

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.