La UE demana aïllar a les mascotes dels positius per la pigota del mico

Després de dos anys de pandèmia de coronavirus, ara hi ha una nova preocupació a nivell sanitari, la pigota del mico.

Cada dia es coneixen nous casos i noves informacions sobre un virus que ja està en nombrosos països (entre ells, Espanya) i que, malgrat no ser nou, s’ha convertit en qüestió prioritària.

Segons els últims càlculs de l’OMS, ja s’han conegut almenys 92 positius en 12 països no endèmics (no africans), sense que tinguen origen ni vinculació amb viatges a Àfrica. I anticipa que vindran més, encara no detectats.

Ara, l’ECDC, màxim organisme sanitari de la Unió Europea, ha publicat un informe actualitzat sobre l’expansió d’aquesta variant i les recomanacions sobre aquest tema. Entre elles, plantegen la necessitat d’aïllar a les mascotes dels positius i dels seus contactes per a frenar-la, si bé admeten que no s’han conegut casos en animals domèstics.

Existeix un “risc potencial de transmissió de persona a animal a Europa”, segons observa l’ECDC en un estudi sobre la pigota del mico, amb un doble risc. Un, que la mascota estiga exposada a una persona infectada i, dos, que el virus escape a la vida silvestre.

Les autoritats de cada país han de “realitzar proves” a les mascotes de les persones que hagen donat positiu, sobretot els rosegadors domèstics, i mantindre-les en quarantena. “L’eutanàsia ha de ser l’últim recurs”.

Totes les mascotes mamíferes són susceptibles al contagi, sobretot ratolins, rates, jerbus, conillets d’Índies o esquirols. En cas de notificar-se el contacte, s’han d’aïllar a aquests animals en llocs segurs.

Els casos han de romandre aïllats fins que l’erupció sane per complet, evitant el contacte amb persones immunodeprimides i mascotes”, recull el comunicat de l’ECDC.

A més, marca que els contactes pròxims dels contagis han d’autocontrolar-se per a detectar el desenvolupament de símptomes fins 21 dies després de l’última exposició a un cas conegut. Igualment, deuran esperar 21 dies per a fer donacions de sang, òrgans o medul·la òssia.

L’agència assegura que aquesta malaltia “no es propaga fàcilment entre les persones” i que el “brot actual de casos humans” està la naturalesa de les lesions suggereixen que la transmissió va ocórrer durant les relacions sexuals.

El risc augmenta entre els qui “tenen múltiples parelles sexuals”. Fins ara els símptomes reportats són lleus, però podrien ser “greus en uns certs grups de població, com a xiquets xicotets, dones embarassades i persones immunodeprimides”.

Últimes notícies

La reforma fiscal del Consell ja ha rebaixat 469,8 milions en impostos des de 2023

La reforma fiscal del Consell ha suposat un estalvi de 469,8 milions d’euros per als contribuents valencians des de 2023, principalment en Successions i Donacions i Transmissions Patrimonials, segons la Generalitat.

El PP reclama unitat davant l’incendi de la Vall d’Uixó i acusa el PSPV d’autoexcluir-se

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, demana aplicar la màxima de ‘tots contra el foc’ davant l’incendi de la Vall d’Uixó i acusa els socialistes de fer política i d’autoexcluir-se d’eixa unitat.

El debat per la ‘prioritat nacional’ encén els pressupostos de la Generalitat

El PP defensa que incloure el concepte de ‘prioritat nacional’ en la llei d’acompanyament és només una qüestió semàntica, mentres Vox ho vincula al sentit comú i l’oposició acusa el Consell de racisme i xenofòbia.

Enganya dones majors per xarxes socials i furta joies en els seus domicilis

La Policia Nacional ha detingut a Barcelona un home de 63 anys acusat de furtar joies a dones majors de diferents ciutats espanyoles, després de guanyar-se la seua confiança per xarxes socials amb la tècnica del 'love bombing'.

Corona de llorer a Jaume I en el 750 aniversari de la seua mort al Parterre

L'Ajuntament de València ha depositat una corona de llorer a l'estàtua eqüestre de Jaume I al Parterre, en l'inici dels actes pel 750 aniversari de la seua mort, que se centraran en un 9 d'Octubre especial amb la participació de l'espasa del rei en la Processó Cívica.

El Sant Joan estrena un microscopi digital 3D que alça el nivell de la cirurgia ocular

L’Hospital Universitari Sant Joan d’Alacant ha incorporat un microscopi digital 3D de última generació que augmenta la precisió, la seguretat del pacient i la formació dels residents en cirurgia oftalmològica.

Els incendis forestals tallen huit carreteres a Castelló i 46 a tot l’Estat

Un total de 46 carreteres han quedat tancades este dilluns a Espanya per incendis forestals, huit d’elles a la província de Castelló, segons la DGT.

Gata Kamsky liderarà el Festival Internacional d’Escacs de Benidorm

El gran mestre nord-americà Gata Kamsky participarà en el torneig principal del Festival Internacional d’Escacs Gran Hotel Bali de Benidorm i protagonitzarà una sessió de simultànies contra 24 rivals el 27 de novembre.