La UE demana aïllar a les mascotes dels positius per la pigota del mico

Després de dos anys de pandèmia de coronavirus, ara hi ha una nova preocupació a nivell sanitari, la pigota del mico.

Cada dia es coneixen nous casos i noves informacions sobre un virus que ja està en nombrosos països (entre ells, Espanya) i que, malgrat no ser nou, s’ha convertit en qüestió prioritària.

Segons els últims càlculs de l’OMS, ja s’han conegut almenys 92 positius en 12 països no endèmics (no africans), sense que tinguen origen ni vinculació amb viatges a Àfrica. I anticipa que vindran més, encara no detectats.

Ara, l’ECDC, màxim organisme sanitari de la Unió Europea, ha publicat un informe actualitzat sobre l’expansió d’aquesta variant i les recomanacions sobre aquest tema. Entre elles, plantegen la necessitat d’aïllar a les mascotes dels positius i dels seus contactes per a frenar-la, si bé admeten que no s’han conegut casos en animals domèstics.

Existeix un “risc potencial de transmissió de persona a animal a Europa”, segons observa l’ECDC en un estudi sobre la pigota del mico, amb un doble risc. Un, que la mascota estiga exposada a una persona infectada i, dos, que el virus escape a la vida silvestre.

Les autoritats de cada país han de “realitzar proves” a les mascotes de les persones que hagen donat positiu, sobretot els rosegadors domèstics, i mantindre-les en quarantena. “L’eutanàsia ha de ser l’últim recurs”.

Totes les mascotes mamíferes són susceptibles al contagi, sobretot ratolins, rates, jerbus, conillets d’Índies o esquirols. En cas de notificar-se el contacte, s’han d’aïllar a aquests animals en llocs segurs.

Els casos han de romandre aïllats fins que l’erupció sane per complet, evitant el contacte amb persones immunodeprimides i mascotes”, recull el comunicat de l’ECDC.

A més, marca que els contactes pròxims dels contagis han d’autocontrolar-se per a detectar el desenvolupament de símptomes fins 21 dies després de l’última exposició a un cas conegut. Igualment, deuran esperar 21 dies per a fer donacions de sang, òrgans o medul·la òssia.

L’agència assegura que aquesta malaltia “no es propaga fàcilment entre les persones” i que el “brot actual de casos humans” està la naturalesa de les lesions suggereixen que la transmissió va ocórrer durant les relacions sexuals.

El risc augmenta entre els qui “tenen múltiples parelles sexuals”. Fins ara els símptomes reportats són lleus, però podrien ser “greus en uns certs grups de població, com a xiquets xicotets, dones embarassades i persones immunodeprimides”.

Últimes notícies

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.