La UE demana aïllar a les mascotes dels positius per la pigota del mico

Després de dos anys de pandèmia de coronavirus, ara hi ha una nova preocupació a nivell sanitari, la pigota del mico.

Cada dia es coneixen nous casos i noves informacions sobre un virus que ja està en nombrosos països (entre ells, Espanya) i que, malgrat no ser nou, s’ha convertit en qüestió prioritària.

Segons els últims càlculs de l’OMS, ja s’han conegut almenys 92 positius en 12 països no endèmics (no africans), sense que tinguen origen ni vinculació amb viatges a Àfrica. I anticipa que vindran més, encara no detectats.

Ara, l’ECDC, màxim organisme sanitari de la Unió Europea, ha publicat un informe actualitzat sobre l’expansió d’aquesta variant i les recomanacions sobre aquest tema. Entre elles, plantegen la necessitat d’aïllar a les mascotes dels positius i dels seus contactes per a frenar-la, si bé admeten que no s’han conegut casos en animals domèstics.

Existeix un “risc potencial de transmissió de persona a animal a Europa”, segons observa l’ECDC en un estudi sobre la pigota del mico, amb un doble risc. Un, que la mascota estiga exposada a una persona infectada i, dos, que el virus escape a la vida silvestre.

Les autoritats de cada país han de “realitzar proves” a les mascotes de les persones que hagen donat positiu, sobretot els rosegadors domèstics, i mantindre-les en quarantena. “L’eutanàsia ha de ser l’últim recurs”.

Totes les mascotes mamíferes són susceptibles al contagi, sobretot ratolins, rates, jerbus, conillets d’Índies o esquirols. En cas de notificar-se el contacte, s’han d’aïllar a aquests animals en llocs segurs.

Els casos han de romandre aïllats fins que l’erupció sane per complet, evitant el contacte amb persones immunodeprimides i mascotes”, recull el comunicat de l’ECDC.

A més, marca que els contactes pròxims dels contagis han d’autocontrolar-se per a detectar el desenvolupament de símptomes fins 21 dies després de l’última exposició a un cas conegut. Igualment, deuran esperar 21 dies per a fer donacions de sang, òrgans o medul·la òssia.

L’agència assegura que aquesta malaltia “no es propaga fàcilment entre les persones” i que el “brot actual de casos humans” està la naturalesa de les lesions suggereixen que la transmissió va ocórrer durant les relacions sexuals.

El risc augmenta entre els qui “tenen múltiples parelles sexuals”. Fins ara els símptomes reportats són lleus, però podrien ser “greus en uns certs grups de població, com a xiquets xicotets, dones embarassades i persones immunodeprimides”.

Últimes notícies

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.