13.3 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

Ajornats els espectacles pirotècnics de la Gran Fira de València per la situació sanitària

L’agreujament dels indicadors principals sobre la situació de la pandèmia per la COVID-19 a la ciutat de València ha motivat l’ajornament fins a finals de mes dels espectacles pirotècnics previstos per a este cap de setmana i el de la setmana vinent en la programació de la Gran Fira de València.

Així ho ha anunciat el regidor de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València, Carlos Galiana, qui este dimecres ha estat en contacte amb responsables de la Conselleria de Sanitat per avaluar la situació i prendre les decisions necessàries en funció de les dades actualitzades.

“El més important és fer una crida a la prudència i a la responsabilitat tant de forma individual com col·lectiva per poder remuntar esta situació que s’ha anat agreujant des de fa uns dies”, ha destacat Galiana, qui també ha mostrat la seua confiança que, amb la implicació de tota la ciutadania i les persones que visiten la ciutat estes setmanes, es podrà millorar la situació sanitària.

“Si aconseguim entre totes i tots que milloren les dades, que s’han disparat en la ciutat, com ara la incidència acumulada, podrem parlar d’un ajornament d’estos espectacles pirotècnics, en el marc dels Focs de la Fira, que tant esperàvem i que tan necessaris són per al sector pirotècnic en particular i per a la cultura festiva de la nostra ciutat en general”, ha explicat el regidor.

Segons ha detallat, una vegada realitzada la consulta a les autoritats sanitàries sobre la situació actualitzada en la ciutat de València, “hem de fer un exercici de responsabilitat i mostrar el nostre compromís ferm per fer tot el possible per combatre la pandèmia i poder recuperar com més prompte millor la normalitat en programacions com la de la Gran Fira i amb activitats com els espectacles pirotècnics que teníem programats per a este cap de setmana”.

Per això la Regidoria s’ha posat en contacte amb les empreses que disparaven les dos mascletades nocturnes programades per a dissabte a les 23 hores (Vulcano i Alpujarreña) i els tres castells del dia 24 (Del Mediterráneo, Valenciana i Zarzoso) per ajornar-los fins a finals de mes.

 

Últimes notícies

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

Pérez Llorca ha defés que la Comunitat continua recuperant-se de la pitjor catàstrofe de la seua història i ha promés fets i recursos fins a culminar la reconstrucció. Ha demanat cooperació entre administracions, estabilitat institucional i mesures per a vivenda, ocupació, fiscalitat i servicis públics.

Indonèsia espera estendre la busca de tres espanyols desapareguts després d’un naufragi

Les autoritats preveuen mantindre l'operatiu més enllà del sèptim dia legal en reforçar-lo amb més mitjans, sonar i un radi de 34,96 milles nàutiques.

Indonèsia espera estendre la busca dels tres espanyols desapareguts després del naufragi en Komodo

Les autoritats van indicar que confien a prolongar l'operatiu de rescat més enllà del mínim legal. L'àrea es va ampliar i en la sèptima jornada s'usarà sonar.

Pablo Martínez, Morals, Ryan, Dela i Pampín finalitzen contracte amb el Llevant al juny de 2026

Cinc jugadors del Llevant acaben el seu contracte al juny de 2026 i, des de l'1 de gener, queden lliures per a negociar el seu futur. El club afronta mesos clau per a definir renovacions i opcions.

Sis jugadors de l’Elx acaben contracte al juny i des de gener podran negociar el seu futur

Sis futbolistes de l'Elx acaben contracte el 30 de juny i, des de l'1 de gener, podran negociar el seu destí. El club afronta setmanes clau per a definir renovacions i opcions de compra.

La Generalitat repartirà en Nit de cap d’any polseres detectores de submissió química i reforçarà la seguretat

La Generalitat ha activat el dispositiu especial per a Nit de cap d'any i Any Nou i repartirà polseres que detecten drogues de submissió química. Hi haurà controls en locals, reforç del 112 i coordinació amb altres cossos policials.

Del somni europeu a la frenada: el València Basket acomiada l’any entre dubtes

El València Basket femení tanca 2025 amb un balanç agredolç: va fregar la final de l'Eurolliga i va revalidar la Lliga, però va acabar amb una ratxa de derrotes i molts dubtes.

València Basket tanca 2025 en la zona alta de l’Eurolliga i amb la Supercopa

L'equip va convertir ensopegades en impuls: va arrancar l'any amb derrotes assumibles, va conquistar la Supercopa i el va tancar en la part alta de l'Eurolliga.