La Fundació Broseta entregarà el 15 el Premi Convivència a Edmundo González i María Corina Machado

La Fundació Manuel Broseta entregarà el pròxim 15 de gener el Premi Convivència als líders opositors veneçolans Edmundo González i María Corina Machado. La cerimònia se celebrarà a València, en el Palau de la Generalitat, a les 13.00 hores, i l’organització confia a comptar amb la presència de González, a l’espera de l’evolució de la situació a Veneçuela.

Després de la decisió del jurat del passat 3 de desembre, estava previst que González fora present en la recollida del guardó. Hui dia eixe pla es manté i el programa no ha patit canvis, si bé l’assistència dependrà de les circumstàncies del país, que podrien condicionar desplaçaments i agenda a última hora.

Un reconeixement a la convivència

Els dos dirigents han sigut distingits amb el Premi Convivència 2025 per ‘la seua lluita i perseverança contra la dictadura veneçolana’. La menció conjunta subratlla la rellevància pública de les seues trajectòries i la sintonia d’objectius que compartixen, un aspecte coherent amb l’esperit del premi, orientat a destacar iniciatives que promouen la convivència en l’espai públic.

Es tracta del 34é guardó que concedix la Fundació, una continuïtat que reforça el caràcter anual de la cita i el pes simbòlic de la distinció dins del seu àmbit. Amb esta edició, l’entitat posa el focus en la defensa de drets i llibertats i en la resiliència cívica enfront de contextos de confrontació política, elements estretament vinculats al concepte de convivència que dona nom al premi.

El reconeixement va ser anunciat el 3 de desembre pel president del jurat, l’exministre socialista Jordi Sevilla, en un acte celebrat a València. A partir d’eixa fallada va quedar fixada el full de ruta del lliurament i es va activar l’organització de l’esdeveniment, que culminarà amb la cerimònia del dia 15 en un escenari institucional de referència com el Palau de la Generalitat.

L’acte de lliurament tindrà lloc a les 13.00 hores i reunirà els premiats amb la Fundació per a formalitzar una decisió que l’organització considera representativa del moment i dels valors que desitja destacar enguany. Amb esta distinció, la Fundació Broseta reafirmarà el seu compromís amb la convivència i els principis democràtics que inspiren la trajectòria del premi.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.