L’alcalde del Verger descarta dimitir de moment per vacunar-se de manera indeguda

 

L’alcalde del Verger, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), Ximo Coll, ha assegurat este dimarts que, «de moment, no dimitirà» com a primer edil de la localitat després que ell, i la primera edil dels Poblets, Carolina Vives es vacunaren contra el Covid-19 sense pertànyer a cap dels grups prioritaris.

 

Coll ha dut a terme estes manifestacions als mitjans de comunicació després de la celebració d’un ple extraordinari en el consistori sol·licitat per l’oposició -PP i Compromís- en el qual els grups han demanat la seua dimissió com a únic punt en l’ordre del dia.

 

«No tinc res més a dir, ja he demanat disculpes per si algú no havia entés o no se li havia explicat que les dosis no eren per a ningú més que per als sanitaris i els motius pel que se’ns va cridar per a vacunar-nos, així que de moment no dimitiré», ha explicat Coll.

 

L’edil ha reiterat que no va rebre cap tracte de favor

Quant a la possibilitat que no reba la segona dosi, tal com ha expressat públicament el president de la Generalitat, Ximo Puig, l’alcalde ha afirmat que no sap res: «No sé el que passarà, no puc dir molt més».

 

Igualment, durant el ple, Coll ha recordat que tant ell com la seua dona van rebre una telefonada del centre de salut perquè sobraven dosi, que va actuar amb bona fe i que no s’ha fet cap irregularitat des del punt de vista polític, ètic i moral.

 

A demés, ha acusat l’oposició de tindre els seus cinc minuts de glòria i de voler assaltar l’alcaldia amb una qüestió menor. «Reitere que no vaig tindre cap tracte de favor i que he actuat seguint el protocol, perquè la coordinació dels centres de salut demanen que no es malgasten les dosis sobrants perquè tenen una vida útil molt curta», ha explicat.

 

«Fins ací hem arribat»

Per part seua, tant Compromís com Partit Popular han instat al primer edil que assumisca responsabilitats i han demanat que dimitisca del seu càrrec, al que Coll ha respost: «No dimitiré». Per això, les dos formacions han confirmat que no descarten presentar una moció de censura si el regidor no renúncia.

 

Al final de la sessió, el portaveu de Compromís al Verger, Basilio Salort, ha declarat que, per responsabilitat l’alcalde hauria de dimitir i ha acusat el PSPV de falta de valentia en perdre una oportunitat de dir-li a Coll «fins ací hem arribat».

 

L’alcalde ha dit que «si l’expedient del seu partit resol que ha de dimitir, ho farà, així que ara queda tot a l’espera, si no ho fa, no descartem presentar una moció de censura, encara que li donarem una oportunitat al PSPV perquè faça canvis perquè són la força majoritària», ha indicat.

 

Una figura molt deteriorada

Així mateix, l’edil de la coalició ha lamentat que la figura de l’alcalde haja quedat danyada després de l’ocorregut. «La persona és la que dona prestigi al càrrec i no el càrrec a la persona», ha afirmat Salort, qui ha reclamat respecte al que suposa assumir el càrrec.

 

Per part seua, la regidora ‘popular’, Adela María Moncho, ha indicat que la conclusió era portar la veu del poble al ple perquè Coll fera un pas al costat. Ara s’obri un altre moment, el de buscar altres vies, per a vore què ocorre amb l’Alcaldia del poble.

 

«Jo esperava que sí que anava a dimitir, però finalment la responsabilitat no ha imperat este dia i veiem que no ha sigut possible», ha afegit l’edil.

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU