L’alcalde del Verger descarta dimitir de moment per vacunar-se de manera indeguda

 

L’alcalde del Verger, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), Ximo Coll, ha assegurat este dimarts que, «de moment, no dimitirà» com a primer edil de la localitat després que ell, i la primera edil dels Poblets, Carolina Vives es vacunaren contra el Covid-19 sense pertànyer a cap dels grups prioritaris.

 

Coll ha dut a terme estes manifestacions als mitjans de comunicació després de la celebració d’un ple extraordinari en el consistori sol·licitat per l’oposició -PP i Compromís- en el qual els grups han demanat la seua dimissió com a únic punt en l’ordre del dia.

 

«No tinc res més a dir, ja he demanat disculpes per si algú no havia entés o no se li havia explicat que les dosis no eren per a ningú més que per als sanitaris i els motius pel que se’ns va cridar per a vacunar-nos, així que de moment no dimitiré», ha explicat Coll.

 

L’edil ha reiterat que no va rebre cap tracte de favor

Quant a la possibilitat que no reba la segona dosi, tal com ha expressat públicament el president de la Generalitat, Ximo Puig, l’alcalde ha afirmat que no sap res: «No sé el que passarà, no puc dir molt més».

 

Igualment, durant el ple, Coll ha recordat que tant ell com la seua dona van rebre una telefonada del centre de salut perquè sobraven dosi, que va actuar amb bona fe i que no s’ha fet cap irregularitat des del punt de vista polític, ètic i moral.

 

A demés, ha acusat l’oposició de tindre els seus cinc minuts de glòria i de voler assaltar l’alcaldia amb una qüestió menor. «Reitere que no vaig tindre cap tracte de favor i que he actuat seguint el protocol, perquè la coordinació dels centres de salut demanen que no es malgasten les dosis sobrants perquè tenen una vida útil molt curta», ha explicat.

 

«Fins ací hem arribat»

Per part seua, tant Compromís com Partit Popular han instat al primer edil que assumisca responsabilitats i han demanat que dimitisca del seu càrrec, al que Coll ha respost: «No dimitiré». Per això, les dos formacions han confirmat que no descarten presentar una moció de censura si el regidor no renúncia.

 

Al final de la sessió, el portaveu de Compromís al Verger, Basilio Salort, ha declarat que, per responsabilitat l’alcalde hauria de dimitir i ha acusat el PSPV de falta de valentia en perdre una oportunitat de dir-li a Coll «fins ací hem arribat».

 

L’alcalde ha dit que «si l’expedient del seu partit resol que ha de dimitir, ho farà, així que ara queda tot a l’espera, si no ho fa, no descartem presentar una moció de censura, encara que li donarem una oportunitat al PSPV perquè faça canvis perquè són la força majoritària», ha indicat.

 

Una figura molt deteriorada

Així mateix, l’edil de la coalició ha lamentat que la figura de l’alcalde haja quedat danyada després de l’ocorregut. «La persona és la que dona prestigi al càrrec i no el càrrec a la persona», ha afirmat Salort, qui ha reclamat respecte al que suposa assumir el càrrec.

 

Per part seua, la regidora ‘popular’, Adela María Moncho, ha indicat que la conclusió era portar la veu del poble al ple perquè Coll fera un pas al costat. Ara s’obri un altre moment, el de buscar altres vies, per a vore què ocorre amb l’Alcaldia del poble.

 

«Jo esperava que sí que anava a dimitir, però finalment la responsabilitat no ha imperat este dia i veiem que no ha sigut possible», ha afegit l’edil.

Últimes notícies

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.