L’alcalde del Verger descarta dimitir de moment per vacunar-se de manera indeguda

 

L’alcalde del Verger, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), Ximo Coll, ha assegurat este dimarts que, «de moment, no dimitirà» com a primer edil de la localitat després que ell, i la primera edil dels Poblets, Carolina Vives es vacunaren contra el Covid-19 sense pertànyer a cap dels grups prioritaris.

 

Coll ha dut a terme estes manifestacions als mitjans de comunicació després de la celebració d’un ple extraordinari en el consistori sol·licitat per l’oposició -PP i Compromís- en el qual els grups han demanat la seua dimissió com a únic punt en l’ordre del dia.

 

«No tinc res més a dir, ja he demanat disculpes per si algú no havia entés o no se li havia explicat que les dosis no eren per a ningú més que per als sanitaris i els motius pel que se’ns va cridar per a vacunar-nos, així que de moment no dimitiré», ha explicat Coll.

 

L’edil ha reiterat que no va rebre cap tracte de favor

Quant a la possibilitat que no reba la segona dosi, tal com ha expressat públicament el president de la Generalitat, Ximo Puig, l’alcalde ha afirmat que no sap res: «No sé el que passarà, no puc dir molt més».

 

Igualment, durant el ple, Coll ha recordat que tant ell com la seua dona van rebre una telefonada del centre de salut perquè sobraven dosi, que va actuar amb bona fe i que no s’ha fet cap irregularitat des del punt de vista polític, ètic i moral.

 

A demés, ha acusat l’oposició de tindre els seus cinc minuts de glòria i de voler assaltar l’alcaldia amb una qüestió menor. «Reitere que no vaig tindre cap tracte de favor i que he actuat seguint el protocol, perquè la coordinació dels centres de salut demanen que no es malgasten les dosis sobrants perquè tenen una vida útil molt curta», ha explicat.

 

«Fins ací hem arribat»

Per part seua, tant Compromís com Partit Popular han instat al primer edil que assumisca responsabilitats i han demanat que dimitisca del seu càrrec, al que Coll ha respost: «No dimitiré». Per això, les dos formacions han confirmat que no descarten presentar una moció de censura si el regidor no renúncia.

 

Al final de la sessió, el portaveu de Compromís al Verger, Basilio Salort, ha declarat que, per responsabilitat l’alcalde hauria de dimitir i ha acusat el PSPV de falta de valentia en perdre una oportunitat de dir-li a Coll «fins ací hem arribat».

 

L’alcalde ha dit que «si l’expedient del seu partit resol que ha de dimitir, ho farà, així que ara queda tot a l’espera, si no ho fa, no descartem presentar una moció de censura, encara que li donarem una oportunitat al PSPV perquè faça canvis perquè són la força majoritària», ha indicat.

 

Una figura molt deteriorada

Així mateix, l’edil de la coalició ha lamentat que la figura de l’alcalde haja quedat danyada després de l’ocorregut. «La persona és la que dona prestigi al càrrec i no el càrrec a la persona», ha afirmat Salort, qui ha reclamat respecte al que suposa assumir el càrrec.

 

Per part seua, la regidora ‘popular’, Adela María Moncho, ha indicat que la conclusió era portar la veu del poble al ple perquè Coll fera un pas al costat. Ara s’obri un altre moment, el de buscar altres vies, per a vore què ocorre amb l’Alcaldia del poble.

 

«Jo esperava que sí que anava a dimitir, però finalment la responsabilitat no ha imperat este dia i veiem que no ha sigut possible», ha afegit l’edil.

Últimes notícies

Dinou persones ateses per fum en l’incendi de la Vall d’Uixó i reforç sanitari a la zona

Dinou persones han sigut ateses per inhalació de fum en l’incendi de la Vall d’Uixó, set continuen en observació i dos romanen ingressades. Sanitat i altres conselleries han reforçat recursos sanitaris, socials i per a animals davant els desallotjaments.

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.

Les 16.000 persones evacuades busquen allotjament mentre el foc continua actiu a la Vall d’Uixó

La majoria de les 16.000 persones evacuades per l'incendi de la Vall d'Uixó s'han traslladat a cases de familiars o amics, mentre unes 500 han passat la nit en pavellons i instal·lacions municipals de localitats veïnes.

Els incendis forestals cremen més de 152.000 hectàrees a Espanya, sis vegades més que en 2025

Els incendis forestals han cremat 152.678 hectàrees a Espanya fins al 26 de juliol, sis vegades més que en el mateix període de 2025, i han disparat els grans focs i els anomenats incendis de sexta generació.

Alquiler més barat i més vivenda assequible: així serà el nou decret

El Govern central ultima un decret llei que preveu pròrrogues obligatòries de dos anys als contractes, regula l’alquiler de temporada i d’habitacions i establix incentius fiscals als propietaris que abaixen la renda. El text també puja l’IVA dels pisos turístics al 21 % i inclou canvis en la llei del sòl, encara en debat polític.

Les autonomies es mouen davant la pressió turística i el repunt dels pisos turístics

L’augment del turisme i dels pisos turístics ha intensificat el debat a Espanya, amb protestes més fortes a Balears, Canàries o Barcelona, mentre en la Comunitat Valenciana i altres territoris la contestació és mínima i se centra en l’habitatge.

Vint mitjans aeris es reforcen en l’incendi de la Vall d’Uixó i els terrestres es concentren en Betxí

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb més de 16.000 persones desallotjades i els treballs centrats ara en Betxí. Este diumenge s’incorporen vint mitjans aeris i es manté un ampli dispositiu terrestre, inclosa la UME.