L’alcalde del Verger descarta dimitir de moment per vacunar-se de manera indeguda

 

L’alcalde del Verger, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), Ximo Coll, ha assegurat este dimarts que, «de moment, no dimitirà» com a primer edil de la localitat després que ell, i la primera edil dels Poblets, Carolina Vives es vacunaren contra el Covid-19 sense pertànyer a cap dels grups prioritaris.

 

Coll ha dut a terme estes manifestacions als mitjans de comunicació després de la celebració d’un ple extraordinari en el consistori sol·licitat per l’oposició -PP i Compromís- en el qual els grups han demanat la seua dimissió com a únic punt en l’ordre del dia.

 

«No tinc res més a dir, ja he demanat disculpes per si algú no havia entés o no se li havia explicat que les dosis no eren per a ningú més que per als sanitaris i els motius pel que se’ns va cridar per a vacunar-nos, així que de moment no dimitiré», ha explicat Coll.

 

L’edil ha reiterat que no va rebre cap tracte de favor

Quant a la possibilitat que no reba la segona dosi, tal com ha expressat públicament el president de la Generalitat, Ximo Puig, l’alcalde ha afirmat que no sap res: «No sé el que passarà, no puc dir molt més».

 

Igualment, durant el ple, Coll ha recordat que tant ell com la seua dona van rebre una telefonada del centre de salut perquè sobraven dosi, que va actuar amb bona fe i que no s’ha fet cap irregularitat des del punt de vista polític, ètic i moral.

 

A demés, ha acusat l’oposició de tindre els seus cinc minuts de glòria i de voler assaltar l’alcaldia amb una qüestió menor. «Reitere que no vaig tindre cap tracte de favor i que he actuat seguint el protocol, perquè la coordinació dels centres de salut demanen que no es malgasten les dosis sobrants perquè tenen una vida útil molt curta», ha explicat.

 

«Fins ací hem arribat»

Per part seua, tant Compromís com Partit Popular han instat al primer edil que assumisca responsabilitats i han demanat que dimitisca del seu càrrec, al que Coll ha respost: «No dimitiré». Per això, les dos formacions han confirmat que no descarten presentar una moció de censura si el regidor no renúncia.

 

Al final de la sessió, el portaveu de Compromís al Verger, Basilio Salort, ha declarat que, per responsabilitat l’alcalde hauria de dimitir i ha acusat el PSPV de falta de valentia en perdre una oportunitat de dir-li a Coll «fins ací hem arribat».

 

L’alcalde ha dit que «si l’expedient del seu partit resol que ha de dimitir, ho farà, així que ara queda tot a l’espera, si no ho fa, no descartem presentar una moció de censura, encara que li donarem una oportunitat al PSPV perquè faça canvis perquè són la força majoritària», ha indicat.

 

Una figura molt deteriorada

Així mateix, l’edil de la coalició ha lamentat que la figura de l’alcalde haja quedat danyada després de l’ocorregut. «La persona és la que dona prestigi al càrrec i no el càrrec a la persona», ha afirmat Salort, qui ha reclamat respecte al que suposa assumir el càrrec.

 

Per part seua, la regidora ‘popular’, Adela María Moncho, ha indicat que la conclusió era portar la veu del poble al ple perquè Coll fera un pas al costat. Ara s’obri un altre moment, el de buscar altres vies, per a vore què ocorre amb l’Alcaldia del poble.

 

«Jo esperava que sí que anava a dimitir, però finalment la responsabilitat no ha imperat este dia i veiem que no ha sigut possible», ha afegit l’edil.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Enercoop accelera la seua transformació en comunitat energètica amb microplantes solars urbanes

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica i les microplantes urbanes per a convertir-se en una gran comunitat energètica a Crevillent abans de 2030.

Rescaten a una dona d’una casa incendiada després de xocar un cotxe policial a Alaquàs

Una dona amb mobilitat reduïda és rescatada de la seua vivenda a Alaquàs després que un cotxe de la Policia Nacional xocara contra la casa i provocara un incendi en la planta baixa.

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.