L’alcalde del Verger descarta dimitir de moment per vacunar-se de manera indeguda

 

L’alcalde del Verger, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), Ximo Coll, ha assegurat este dimarts que, «de moment, no dimitirà» com a primer edil de la localitat després que ell, i la primera edil dels Poblets, Carolina Vives es vacunaren contra el Covid-19 sense pertànyer a cap dels grups prioritaris.

 

Coll ha dut a terme estes manifestacions als mitjans de comunicació després de la celebració d’un ple extraordinari en el consistori sol·licitat per l’oposició -PP i Compromís- en el qual els grups han demanat la seua dimissió com a únic punt en l’ordre del dia.

 

«No tinc res més a dir, ja he demanat disculpes per si algú no havia entés o no se li havia explicat que les dosis no eren per a ningú més que per als sanitaris i els motius pel que se’ns va cridar per a vacunar-nos, així que de moment no dimitiré», ha explicat Coll.

 

L’edil ha reiterat que no va rebre cap tracte de favor

Quant a la possibilitat que no reba la segona dosi, tal com ha expressat públicament el president de la Generalitat, Ximo Puig, l’alcalde ha afirmat que no sap res: «No sé el que passarà, no puc dir molt més».

 

Igualment, durant el ple, Coll ha recordat que tant ell com la seua dona van rebre una telefonada del centre de salut perquè sobraven dosi, que va actuar amb bona fe i que no s’ha fet cap irregularitat des del punt de vista polític, ètic i moral.

 

A demés, ha acusat l’oposició de tindre els seus cinc minuts de glòria i de voler assaltar l’alcaldia amb una qüestió menor. «Reitere que no vaig tindre cap tracte de favor i que he actuat seguint el protocol, perquè la coordinació dels centres de salut demanen que no es malgasten les dosis sobrants perquè tenen una vida útil molt curta», ha explicat.

 

«Fins ací hem arribat»

Per part seua, tant Compromís com Partit Popular han instat al primer edil que assumisca responsabilitats i han demanat que dimitisca del seu càrrec, al que Coll ha respost: «No dimitiré». Per això, les dos formacions han confirmat que no descarten presentar una moció de censura si el regidor no renúncia.

 

Al final de la sessió, el portaveu de Compromís al Verger, Basilio Salort, ha declarat que, per responsabilitat l’alcalde hauria de dimitir i ha acusat el PSPV de falta de valentia en perdre una oportunitat de dir-li a Coll «fins ací hem arribat».

 

L’alcalde ha dit que «si l’expedient del seu partit resol que ha de dimitir, ho farà, així que ara queda tot a l’espera, si no ho fa, no descartem presentar una moció de censura, encara que li donarem una oportunitat al PSPV perquè faça canvis perquè són la força majoritària», ha indicat.

 

Una figura molt deteriorada

Així mateix, l’edil de la coalició ha lamentat que la figura de l’alcalde haja quedat danyada després de l’ocorregut. «La persona és la que dona prestigi al càrrec i no el càrrec a la persona», ha afirmat Salort, qui ha reclamat respecte al que suposa assumir el càrrec.

 

Per part seua, la regidora ‘popular’, Adela María Moncho, ha indicat que la conclusió era portar la veu del poble al ple perquè Coll fera un pas al costat. Ara s’obri un altre moment, el de buscar altres vies, per a vore què ocorre amb l’Alcaldia del poble.

 

«Jo esperava que sí que anava a dimitir, però finalment la responsabilitat no ha imperat este dia i veiem que no ha sigut possible», ha afegit l’edil.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pluges fortes este dimarts i descens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dimarts molt nuvolós, amb ruixats que podran ser forts i persistents a Alacant i un descens de les màximes. El dimecres les precipitacions tendiran a remetre des del migdia.

Diego Ventura imposa el seu mestratge a Castelló i tala una orella

Diego Ventura va destacar en la segona d'abonament de la Magdalena amb una actuació de tremp i domini que li va valdre una orella i una ovació. Rui Fernandes i Llija Vicens van marxar de buit davant un tancament noble però amb poca transmissió dels Espartars.

La Fiscalia sosté que Mazón no tenia competències en emergències i que no està provat que donara ordes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana afirma que la llei no atribuïx al president competències directes en protecció civil i que no hi ha proves d'ordes seues durant la dana. El comandament únic corresponia a Interior i només canviaria si apareixen noves evidències.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte