Alerta Mundial: queden 10 setmanes en reserves de blat

La invasió russa a Ucraïna mostra com funciona una guerra en el segle XXI, on tot està interconnectat i els efectes poden ser catastròfics en parts del planeta que no tenen cap de bestiar a veure ni geogràficament ni políticament amb els països en conflicte.

El món té unes 10 setmanes de reserves de blat emmagatzemades quan la guerra d’Ucraïna entra en el seu quart mes. Aquestes són les estimacions que ha realitzat una experta en subministraments alimentaris en l’ONU.

Sara Menker, directora general de l’empresa d’anàlisi agrícola Gro Intelligence, ha declarat davant el Consell de Seguretat de l’ONU que la guerra entre Rússia i Ucraïna no va ser la causa d’una crisi de seguretat alimentària, sinó que «simplement va tirar llenya al foc que ja cremava dones de fa temps«.

El motiu és que la decisió del president rus, Vladimir Putin va interrompre la producció i exportació d’aquest cereal, bàsic per a la humanitat, en el principal productor mundial: Ucraïna, conegut com «el graner d’Europa«.

Això és produeix mentre el Secretari d’Estat dels EUA, Antony Blinken, acusa Rússia d’utilitzar els aliments com a arma. Blinken, que també s’ha dirigit al Consell de Seguretat de l’ONU, ha dit que Rússia ténia com a «ostatges» als aliments no sols dels ucraïnesos, sinó de milions de persones a tot el món.

«El govern rus sembla pensar que utilitzar els aliments com a arma ajudarà a aconseguir el que la seua invasió no ha aconseguit: fer fallida l’esperit del poble ucraïnés«, ha indicat Blinken.

Menker ha dit que les sequeres a tot el món estan contribuint a la disminució dels recursos de blat. Menker ha apuntat que el subministrament mundial d’aliments també s’està veient afectat pel canvi climàtic i l’escassetat de fertilitzants.

«Actualment només tenim 10 setmanes de consum global en els inventaris de tot el món. Les condicions actuals són pitjors que les viscudes en 2007 i 2008«, ha explicat.

Mentre que el govern britànic estima que els inventaris mundials de blat estan al 33% del qual es consumeix anualment, Gro Intelligence assenyala que les existències podrien haver-es desplomat fins al 20%, equivalents a 10 setmanes de subministrament mundial de blat.

Rússia i Ucraïna produeixen al voltant d’una quarta part de les exportacions mundials de blat. Per això existeix la preocupació que aquesta situació d’alerta seguisca una nova arma del govern de Putin per a continuar amb la invasió o, com va dir el secretari d’Estat dels Estats Units.

«És important assenyalar que els nivells més baixos d’inventaris de gra que s’han vist en el món s’estan produint llaura mentre l’accés als fertilitzants està molt limitat«, compte.

«I la sequera a les regions productores de blat de tot el món és la més extrema que hi ha hagut en més de 20 anys«.

Preocupacions similars sobre els inventaris s’apliquen també a la dacsa i a altres cereals.

Mentre que el govern britànic estima que els inventaris mundials de blat estan al 33% del qual es consumeix anualment, Gro Intelligence assenyala que les existències podrien haver-es desplomat fins al 20%, equivalents a 10 setmanes de subministrament mundial de blat.

Rússia i Ucraïna produeixen al voltant d’una quarta part de les exportacions mundials de blat. Per això existeix la preocupació que aquesta situació d’alerta seguisca una nova arma del govern de Putin per a continuar amb la invasió o, com va dir el secretari d’Estat dels Estats Units.

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.