Alerta Mundial: queden 10 setmanes en reserves de blat

La invasió russa a Ucraïna mostra com funciona una guerra en el segle XXI, on tot està interconnectat i els efectes poden ser catastròfics en parts del planeta que no tenen cap de bestiar a veure ni geogràficament ni políticament amb els països en conflicte.

El món té unes 10 setmanes de reserves de blat emmagatzemades quan la guerra d’Ucraïna entra en el seu quart mes. Aquestes són les estimacions que ha realitzat una experta en subministraments alimentaris en l’ONU.

Sara Menker, directora general de l’empresa d’anàlisi agrícola Gro Intelligence, ha declarat davant el Consell de Seguretat de l’ONU que la guerra entre Rússia i Ucraïna no va ser la causa d’una crisi de seguretat alimentària, sinó que «simplement va tirar llenya al foc que ja cremava dones de fa temps«.

El motiu és que la decisió del president rus, Vladimir Putin va interrompre la producció i exportació d’aquest cereal, bàsic per a la humanitat, en el principal productor mundial: Ucraïna, conegut com «el graner d’Europa«.

Això és produeix mentre el Secretari d’Estat dels EUA, Antony Blinken, acusa Rússia d’utilitzar els aliments com a arma. Blinken, que també s’ha dirigit al Consell de Seguretat de l’ONU, ha dit que Rússia ténia com a «ostatges» als aliments no sols dels ucraïnesos, sinó de milions de persones a tot el món.

«El govern rus sembla pensar que utilitzar els aliments com a arma ajudarà a aconseguir el que la seua invasió no ha aconseguit: fer fallida l’esperit del poble ucraïnés«, ha indicat Blinken.

Menker ha dit que les sequeres a tot el món estan contribuint a la disminució dels recursos de blat. Menker ha apuntat que el subministrament mundial d’aliments també s’està veient afectat pel canvi climàtic i l’escassetat de fertilitzants.

«Actualment només tenim 10 setmanes de consum global en els inventaris de tot el món. Les condicions actuals són pitjors que les viscudes en 2007 i 2008«, ha explicat.

Mentre que el govern britànic estima que els inventaris mundials de blat estan al 33% del qual es consumeix anualment, Gro Intelligence assenyala que les existències podrien haver-es desplomat fins al 20%, equivalents a 10 setmanes de subministrament mundial de blat.

Rússia i Ucraïna produeixen al voltant d’una quarta part de les exportacions mundials de blat. Per això existeix la preocupació que aquesta situació d’alerta seguisca una nova arma del govern de Putin per a continuar amb la invasió o, com va dir el secretari d’Estat dels Estats Units.

«És important assenyalar que els nivells més baixos d’inventaris de gra que s’han vist en el món s’estan produint llaura mentre l’accés als fertilitzants està molt limitat«, compte.

«I la sequera a les regions productores de blat de tot el món és la més extrema que hi ha hagut en més de 20 anys«.

Preocupacions similars sobre els inventaris s’apliquen també a la dacsa i a altres cereals.

Mentre que el govern britànic estima que els inventaris mundials de blat estan al 33% del qual es consumeix anualment, Gro Intelligence assenyala que les existències podrien haver-es desplomat fins al 20%, equivalents a 10 setmanes de subministrament mundial de blat.

Rússia i Ucraïna produeixen al voltant d’una quarta part de les exportacions mundials de blat. Per això existeix la preocupació que aquesta situació d’alerta seguisca una nova arma del govern de Putin per a continuar amb la invasió o, com va dir el secretari d’Estat dels Estats Units.

Últimes notícies

Les primeres 210 ajudes a familiars de víctimes mortals de la DANA ja estan resoltes

La Generalitat ha resolt de manera definitiva 210 ajudes a familiars de 89 víctimes mortals de la DANA, quasi la mitat de les sol·licituds presentades per defunció.

Traslladen al quarter de la Guàrdia Civil l’home detingut per l’assassinat masclista de la seua dona i filla a Alacant

L’home de 53 anys detingut per l’assassinat a ganivetades de la seua dona i una filla a la Cañada del Fenollar ha rebut l’alta mèdica i ha sigut traslladat al quarter de la Guàrdia Civil, mentres continua la investigació com a possible crim masclista.

Una directora de centre de dia conta com va decidir evacuar 35 majors abans de la dana

La responsable del centre de dia Lloc del Major de Picanya ha explicat a la jutgessa de Catarroja que va tancar per decisió pròpia i va avisar les famílies per a arreplegar 35 residents hores abans que la riada arrasara l’edifici.

Quatre detinguts per una sèrie d’atracaments violents en gasolineres d’Alacant i Múrcia

Quatre hòmens d’entre 28 i 38 anys han sigut detinguts per dos robatoris amb violència consumats i un tercer en grau de temptativa en gasolineres de Biar, Villena i Yecla.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 graus este dissabte a l’interior sud de València

Aemet ha activat per a este dissabte a la vesprada l’avís groc per calor a l’interior sud de València, on s’esperen fins a 38 graus, i en altres zones de la província per màximes de 36 graus.

Detenen a Alacant un jove per apunyalar un home en un autobús de Palma

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un dels dos joves que presumptament van apunyalar un home després d’una discussió per la música en un autobús de Palma. La víctima va patir ferides greus i continua oberta la cerca del segon implicat.

Un detingut a Almassora per estafar més de 20.000 euros en la venda de vehicles industrials

La Guàrdia Civil ha detingut a Almassora un treballador d’una empresa de compravenda de vehicles industrials acusat d’estafar huit clients i defraudar més de 20.000 euros. L’home presumptament alterava la documentació i desviava els pagaments a comptes bancaris sota el seu control.

Guido Rodríguez continuarà al València fins 2028 amb una temporada opcional

El migcampista argentí Guido Rodríguez ha signat un nou contracte amb el València fins juny de 2028, amb una temporada addicional opcional, després de mitja campanya al club.