Alerta Mundial: queden 10 setmanes en reserves de blat

La invasió russa a Ucraïna mostra com funciona una guerra en el segle XXI, on tot està interconnectat i els efectes poden ser catastròfics en parts del planeta que no tenen cap de bestiar a veure ni geogràficament ni políticament amb els països en conflicte.

El món té unes 10 setmanes de reserves de blat emmagatzemades quan la guerra d’Ucraïna entra en el seu quart mes. Aquestes són les estimacions que ha realitzat una experta en subministraments alimentaris en l’ONU.

Sara Menker, directora general de l’empresa d’anàlisi agrícola Gro Intelligence, ha declarat davant el Consell de Seguretat de l’ONU que la guerra entre Rússia i Ucraïna no va ser la causa d’una crisi de seguretat alimentària, sinó que «simplement va tirar llenya al foc que ja cremava dones de fa temps«.

El motiu és que la decisió del president rus, Vladimir Putin va interrompre la producció i exportació d’aquest cereal, bàsic per a la humanitat, en el principal productor mundial: Ucraïna, conegut com «el graner d’Europa«.

Això és produeix mentre el Secretari d’Estat dels EUA, Antony Blinken, acusa Rússia d’utilitzar els aliments com a arma. Blinken, que també s’ha dirigit al Consell de Seguretat de l’ONU, ha dit que Rússia ténia com a «ostatges» als aliments no sols dels ucraïnesos, sinó de milions de persones a tot el món.

«El govern rus sembla pensar que utilitzar els aliments com a arma ajudarà a aconseguir el que la seua invasió no ha aconseguit: fer fallida l’esperit del poble ucraïnés«, ha indicat Blinken.

Menker ha dit que les sequeres a tot el món estan contribuint a la disminució dels recursos de blat. Menker ha apuntat que el subministrament mundial d’aliments també s’està veient afectat pel canvi climàtic i l’escassetat de fertilitzants.

«Actualment només tenim 10 setmanes de consum global en els inventaris de tot el món. Les condicions actuals són pitjors que les viscudes en 2007 i 2008«, ha explicat.

Mentre que el govern britànic estima que els inventaris mundials de blat estan al 33% del qual es consumeix anualment, Gro Intelligence assenyala que les existències podrien haver-es desplomat fins al 20%, equivalents a 10 setmanes de subministrament mundial de blat.

Rússia i Ucraïna produeixen al voltant d’una quarta part de les exportacions mundials de blat. Per això existeix la preocupació que aquesta situació d’alerta seguisca una nova arma del govern de Putin per a continuar amb la invasió o, com va dir el secretari d’Estat dels Estats Units.

«És important assenyalar que els nivells més baixos d’inventaris de gra que s’han vist en el món s’estan produint llaura mentre l’accés als fertilitzants està molt limitat«, compte.

«I la sequera a les regions productores de blat de tot el món és la més extrema que hi ha hagut en més de 20 anys«.

Preocupacions similars sobre els inventaris s’apliquen també a la dacsa i a altres cereals.

Mentre que el govern britànic estima que els inventaris mundials de blat estan al 33% del qual es consumeix anualment, Gro Intelligence assenyala que les existències podrien haver-es desplomat fins al 20%, equivalents a 10 setmanes de subministrament mundial de blat.

Rússia i Ucraïna produeixen al voltant d’una quarta part de les exportacions mundials de blat. Per això existeix la preocupació que aquesta situació d’alerta seguisca una nova arma del govern de Putin per a continuar amb la invasió o, com va dir el secretari d’Estat dels Estats Units.

Últimes notícies

Javier Aguirre estrena càrrec amb la seua primera sessió a Paterna

Javier Aguirre ha dirigit la seua primera sessió al capdavant del Valencia a Paterna, on ha ajustat el pla de treball aprofitant l’aturada de Lliga. El tècnic mexicà serà presentat dilluns a Mestalla i debutarà el 11 d’octubre contra el Racing.

L’Alzheimer exigix un abordatge mèdic, jurídic i social que pose al centre el pacient

Experts reunits a València defenen que l’Alzheimer requerix una coordinació estreta entre salut, justícia i serveis socials per a protegir drets i autonomia dels pacients. Reclamen detecció precoç, suports jurídics adaptats i actuacions ràpides davant desaparicions.

Xoc polític a Alacant per la comissió de vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

El PSPV-PSOE d’Alacant acusa el govern del PP de bloquejar informació sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan, mentres el PP defensa la legalitat de tot el procés i retreu la gestió de la pandèmia a Ana Barceló.

Nova rebaixa de l’IBI a Alacant i polèmica pel rebuig d’una comissió sobre l’autobús

El Ple d’Alacant ha aprovat una nova rebaixa de l’IBI d’1,1 milions d’euros amb PP i Vox, mentres rebutja una comissió de seguiment sobre la qualitat del servei d’autobús urbà i la creació d’un ens metropolità.

Baeza reclama frenar les crítiques desmesurades a la independència judicial

El president del TSJCV, Manuel Baeza, reclama alts càrrecs i partits que eviten crítiques desmesurades que puguen erosionar la confiança en la Justícia. També destaca el nou protocol de crisi arran de la DANA i les 58 places judicials creades a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen el Mercat Central de València per un incendi al soterrani

El Mercat Central de València ha sigut desallotjat per complet després d’un incendi declarat al soterrani, que ha obligat a tallar l’avinguda de l’Oest al trànsit.

El tancament del Principal deixa València amb un sol teatre públic

Les associacions d’arts escèniques critiquen la gestió que ha abocat al tancament indefinit del Teatre Principal de València, que deixa la ciutat només amb el Rialto com a espai públic.

Gran desplegament per a buscar una dona major desapareguda a Andilla

Mitjans terrestres i aeris continuen la búsqueda d’una dona major desapareguda a Andilla des de dimecres, amb helicòpter, drons i unitats canines.