Alerta Mundial: queden 10 setmanes en reserves de blat

La invasió russa a Ucraïna mostra com funciona una guerra en el segle XXI, on tot està interconnectat i els efectes poden ser catastròfics en parts del planeta que no tenen cap de bestiar a veure ni geogràficament ni políticament amb els països en conflicte.

El món té unes 10 setmanes de reserves de blat emmagatzemades quan la guerra d’Ucraïna entra en el seu quart mes. Aquestes són les estimacions que ha realitzat una experta en subministraments alimentaris en l’ONU.

Sara Menker, directora general de l’empresa d’anàlisi agrícola Gro Intelligence, ha declarat davant el Consell de Seguretat de l’ONU que la guerra entre Rússia i Ucraïna no va ser la causa d’una crisi de seguretat alimentària, sinó que “simplement va tirar llenya al foc que ja cremava dones de fa temps“.

El motiu és que la decisió del president rus, Vladimir Putin va interrompre la producció i exportació d’aquest cereal, bàsic per a la humanitat, en el principal productor mundial: Ucraïna, conegut com “el graner d’Europa“.

Això és produeix mentre el Secretari d’Estat dels EUA, Antony Blinken, acusa Rússia d’utilitzar els aliments com a arma. Blinken, que també s’ha dirigit al Consell de Seguretat de l’ONU, ha dit que Rússia ténia com a “ostatges” als aliments no sols dels ucraïnesos, sinó de milions de persones a tot el món.

El govern rus sembla pensar que utilitzar els aliments com a arma ajudarà a aconseguir el que la seua invasió no ha aconseguit: fer fallida l’esperit del poble ucraïnés“, ha indicat Blinken.

Menker ha dit que les sequeres a tot el món estan contribuint a la disminució dels recursos de blat. Menker ha apuntat que el subministrament mundial d’aliments també s’està veient afectat pel canvi climàtic i l’escassetat de fertilitzants.

Actualment només tenim 10 setmanes de consum global en els inventaris de tot el món. Les condicions actuals són pitjors que les viscudes en 2007 i 2008“, ha explicat.

Mentre que el govern britànic estima que els inventaris mundials de blat estan al 33% del qual es consumeix anualment, Gro Intelligence assenyala que les existències podrien haver-es desplomat fins al 20%, equivalents a 10 setmanes de subministrament mundial de blat.

Rússia i Ucraïna produeixen al voltant d’una quarta part de les exportacions mundials de blat. Per això existeix la preocupació que aquesta situació d’alerta seguisca una nova arma del govern de Putin per a continuar amb la invasió o, com va dir el secretari d’Estat dels Estats Units.

És important assenyalar que els nivells més baixos d’inventaris de gra que s’han vist en el món s’estan produint llaura mentre l’accés als fertilitzants està molt limitat“, compte.

I la sequera a les regions productores de blat de tot el món és la més extrema que hi ha hagut en més de 20 anys“.

Preocupacions similars sobre els inventaris s’apliquen també a la dacsa i a altres cereals.

Mentre que el govern britànic estima que els inventaris mundials de blat estan al 33% del qual es consumeix anualment, Gro Intelligence assenyala que les existències podrien haver-es desplomat fins al 20%, equivalents a 10 setmanes de subministrament mundial de blat.

Rússia i Ucraïna produeixen al voltant d’una quarta part de les exportacions mundials de blat. Per això existeix la preocupació que aquesta situació d’alerta seguisca una nova arma del govern de Putin per a continuar amb la invasió o, com va dir el secretari d’Estat dels Estats Units.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El tècnic que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella admet l’error davant la jutgessa

El funcionari que va tramitar les VPP de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer davant un superior que va adjudicar una vivenda a la seua parella i va assumir tota la responsabilitat, en un cas que ha desfermat una forta tempesta política a Alacant.

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.