Alerta Mundial: queden 10 setmanes en reserves de blat

La invasió russa a Ucraïna mostra com funciona una guerra en el segle XXI, on tot està interconnectat i els efectes poden ser catastròfics en parts del planeta que no tenen cap de bestiar a veure ni geogràficament ni políticament amb els països en conflicte.

El món té unes 10 setmanes de reserves de blat emmagatzemades quan la guerra d’Ucraïna entra en el seu quart mes. Aquestes són les estimacions que ha realitzat una experta en subministraments alimentaris en l’ONU.

Sara Menker, directora general de l’empresa d’anàlisi agrícola Gro Intelligence, ha declarat davant el Consell de Seguretat de l’ONU que la guerra entre Rússia i Ucraïna no va ser la causa d’una crisi de seguretat alimentària, sinó que «simplement va tirar llenya al foc que ja cremava dones de fa temps«.

El motiu és que la decisió del president rus, Vladimir Putin va interrompre la producció i exportació d’aquest cereal, bàsic per a la humanitat, en el principal productor mundial: Ucraïna, conegut com «el graner d’Europa«.

Això és produeix mentre el Secretari d’Estat dels EUA, Antony Blinken, acusa Rússia d’utilitzar els aliments com a arma. Blinken, que també s’ha dirigit al Consell de Seguretat de l’ONU, ha dit que Rússia ténia com a «ostatges» als aliments no sols dels ucraïnesos, sinó de milions de persones a tot el món.

«El govern rus sembla pensar que utilitzar els aliments com a arma ajudarà a aconseguir el que la seua invasió no ha aconseguit: fer fallida l’esperit del poble ucraïnés«, ha indicat Blinken.

Menker ha dit que les sequeres a tot el món estan contribuint a la disminució dels recursos de blat. Menker ha apuntat que el subministrament mundial d’aliments també s’està veient afectat pel canvi climàtic i l’escassetat de fertilitzants.

«Actualment només tenim 10 setmanes de consum global en els inventaris de tot el món. Les condicions actuals són pitjors que les viscudes en 2007 i 2008«, ha explicat.

Mentre que el govern britànic estima que els inventaris mundials de blat estan al 33% del qual es consumeix anualment, Gro Intelligence assenyala que les existències podrien haver-es desplomat fins al 20%, equivalents a 10 setmanes de subministrament mundial de blat.

Rússia i Ucraïna produeixen al voltant d’una quarta part de les exportacions mundials de blat. Per això existeix la preocupació que aquesta situació d’alerta seguisca una nova arma del govern de Putin per a continuar amb la invasió o, com va dir el secretari d’Estat dels Estats Units.

«És important assenyalar que els nivells més baixos d’inventaris de gra que s’han vist en el món s’estan produint llaura mentre l’accés als fertilitzants està molt limitat«, compte.

«I la sequera a les regions productores de blat de tot el món és la més extrema que hi ha hagut en més de 20 anys«.

Preocupacions similars sobre els inventaris s’apliquen també a la dacsa i a altres cereals.

Mentre que el govern britànic estima que els inventaris mundials de blat estan al 33% del qual es consumeix anualment, Gro Intelligence assenyala que les existències podrien haver-es desplomat fins al 20%, equivalents a 10 setmanes de subministrament mundial de blat.

Rússia i Ucraïna produeixen al voltant d’una quarta part de les exportacions mundials de blat. Per això existeix la preocupació que aquesta situació d’alerta seguisca una nova arma del govern de Putin per a continuar amb la invasió o, com va dir el secretari d’Estat dels Estats Units.

Últimes notícies

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.

Carlos Espí, màxim golejador granota, fitxa pel Real Madrid

El Levante UD ha tancat amb el Real Madrid el traspàs del davanter Carlos Espí, màxima venda d’un jugador de la seua pedrera. El punta valencià, de 20 anys, s’acomiada com a màxim golejador granota de l’última temporada.

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.
FILMOTECA D'ESTIU