11.6 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

Alfafar sol·licita les competències per a l’execució del Pla Convivint

 

L’Ajuntament d’Alfafar ha aprovat per unanimitat en el ple municipal l’adhesió al Pla Convivint de la Generalitat Valenciana i la sol·licitud de delegació de competències per a executar els projectes de la Residència i el Centre de Dia públics per a persones majors i el Punt de Trobada Familiar.

Amb esta aprovació s’inicia tot el procés per al desenvolupament del Pla Convivint, per al qual Alfafar cedirà terrenys públics en els quals albergar la construcció de les infraestructures necessàries per a atendre persones majors i per a persones amb malaltia mental.

La nova Residència i Centre de Dia de majors públics permetran donar una millor resposta les necessitats de les persones majors del municipi i les dotarà d’autonomia en entorns segurs amb atenció pròxima i humana.

De la mateixa manera, el nou Punt de Trobada Familiar a Alfafar prestarà servei d’atenció professional especialitzada que facilite les relacions familiars amb menors durant els processos i les situacions de separació, divorci, protecció d’infància i adolescència o altres supòsits d’interrupció de la convivència familiar.

Així mateix, el Pla ‘Convivint’ també contempla la creació a Alfafar de noves infraestructures per a atendre persones amb alguna malaltia mental. En concret, s’ha previst la construcció d’un Centre de Rehabilitació i Integració Social (CRIS) i un Centre Específic per a persones amb Malaltia Mental (CEEM). Estos centres enfoquen la seua actuació a la inclusió social d’aquestes persones, normalitzant les relacions amb la comunitat i creant xarxes de suport inclusives que faciliten la convivència.

Pla ‘Convivint’

 

La Generalitat Valenciana ha dotat al Pla Convivint d’Infraestructures de Serveis Socials 2021-2025 amb 561 milions d’euros per a 247 actuacions entre 2021 i 2025. A través d’estes actuacions, el Consell preveu crear 6.600 places en les infraestructures públiques i generar 3.500 ocupacions.

 

Últimes notícies

El Suprem eximix al banc en una transferència amb IBAN incorrecte

El Tribunal Suprem ha donat la raó a Caixa Popular i ha descartat la responsabilitat del banc quan el client introduïx un IBAN equivocat en una transferència. La nova norma europea imposa verificació del beneficiari en pagaments instantanis, però el cas es va resoldre amb la regulació anterior.

La jutgessa de la DANA suspén la testifical d’este dilluns per l’alerta meteorològica

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a Catarroja ha suspés la testifical prevista a les 9.30 per l'alerta meteorològica. La nova data es fixarà més avant.

Tota la Comunitat, en avís groc per pluges després de cancel·lar-se el taronja a Castelló

Aemet ha rebaixat a groc l'avís per pluges en el sud de Castelló, de manera que tota la Comunitat Valenciana manté nivell groc fins a les 18 hores. Es preveuen 20 litres per metre quadrat en una hora o 60 en dotze hores.

Dilluns de ruixats a Castelló i València i lleu pujada de les màximes

Cel molt nuvolós i ruixats localment forts a València i Castelló, que aniran remetent de sud a nord. Les màximes pujaran lleugerament i el vent rolará a oest.

Les pluges nocturnes deixen dos acovardisques i una palmera incendiada per un llamp a Alacant

Les pluges i tempestes han activat als bombers a Alacant amb dos acovardisques a Orihuela i Daya Nueva i un incendi de palmera per llamp en Callosa del Segura. A València i Castelló no s'han registrat incidències destacades.

Les pluges deixen 149 l/m² a La Font d’en Carròs i 113 a Borriana este diumenge

La borrasca Emilia va deixar els majors acumulats a La Font d'en Carròs (149,1 l/m²) i en el club nàutic de Borriana (113), amb registres generalitzats a Castelló.

Finalitza l’alerta roja a València i es manté la taronja en el sud de Castelló

L'alerta roja per pluges en el litoral de València ha finalitzat a les 6 hores. El nivell màxim passa a ser taronja a l'interior i litoral sud de Castelló fins a les 18 hores.

Finalitza l’alerta roja per pluges a València i es manté la taronja a Castelló

L'alerta roja en el litoral de València ha finalitzat a les 6.00 i el focus es trasllada a Castelló, amb nivell taronja fins a les 18.00 i fins a 100 l/m². La resta de la Comunitat seguix en nivell groc per pluges i amb avisos per tempestes a Alacant, València i Castelló.