Alfafar sol·licita les competències per a l’execució del Pla Convivint

 

L’Ajuntament d’Alfafar ha aprovat per unanimitat en el ple municipal l’adhesió al Pla Convivint de la Generalitat Valenciana i la sol·licitud de delegació de competències per a executar els projectes de la Residència i el Centre de Dia públics per a persones majors i el Punt de Trobada Familiar.

Amb esta aprovació s’inicia tot el procés per al desenvolupament del Pla Convivint, per al qual Alfafar cedirà terrenys públics en els quals albergar la construcció de les infraestructures necessàries per a atendre persones majors i per a persones amb malaltia mental.

La nova Residència i Centre de Dia de majors públics permetran donar una millor resposta les necessitats de les persones majors del municipi i les dotarà d’autonomia en entorns segurs amb atenció pròxima i humana.

De la mateixa manera, el nou Punt de Trobada Familiar a Alfafar prestarà servei d’atenció professional especialitzada que facilite les relacions familiars amb menors durant els processos i les situacions de separació, divorci, protecció d’infància i adolescència o altres supòsits d’interrupció de la convivència familiar.

Així mateix, el Pla ‘Convivint’ també contempla la creació a Alfafar de noves infraestructures per a atendre persones amb alguna malaltia mental. En concret, s’ha previst la construcció d’un Centre de Rehabilitació i Integració Social (CRIS) i un Centre Específic per a persones amb Malaltia Mental (CEEM). Estos centres enfoquen la seua actuació a la inclusió social d’aquestes persones, normalitzant les relacions amb la comunitat i creant xarxes de suport inclusives que faciliten la convivència.

Pla ‘Convivint’

 

La Generalitat Valenciana ha dotat al Pla Convivint d’Infraestructures de Serveis Socials 2021-2025 amb 561 milions d’euros per a 247 actuacions entre 2021 i 2025. A través d’estes actuacions, el Consell preveu crear 6.600 places en les infraestructures públiques i generar 3.500 ocupacions.

 

Últimes notícies

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Un banc de meduses obliga a extremar les precaucions a la platja de la Goleta

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta, a Tavernes de la Valldigna, i ha obligat a hissar bandera groga i avís específic de meduses.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.

Mafalda Cardenal deixa arrere el desamor: ara compon des de la felicitat

La cantant alacantina Mafalda Cardenal admet que ja no pot escriure des del desamor, celebra una nova etapa vital i artística marcada per lamor i repassa el boom de Tu fan i els seus somnis de col·laboració.

Sis motoristes detinguts a Torrent per conducció temerària en grup a l’A-7

La Guàrdia Civil ha detingut sis motoristes, dos menors, que circulaven de forma temerària en un grup d’unes 25 motocicletes per l’A-7 a l’altura de Torrent i la CV-35, i investiga possibles nous implicats.