7.4 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Alfafar prorroga el programa ‘Escoles d’Ocupació et Formem’

 

L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la seua Agència de Desenvolupament Local (ADL), ha obtingut la pròrroga del programa mixt d’ocupació i formació “Escoles d’Ocupació Et Formem – Ocupació és Futur” per a l’any 2021.

Durant el nou període, l’alumnat continuarà la seua formació teoricopràctica, durant 12 mesos, per a aconseguir un certificat de professionalitat de nivell 2 en l’especialitat d’operacions auxiliars de serveis administratius i generals (ADGG0408).

Per a això, Alfafar rebrà una nova subvenció, de LABORA, Servei Valencià d’Ocupació i Formació, cofinançat pel Fons Social Europeu, que ascendix a 241.358,40 euros, quantitat que es destinarà a mantenir la contractació del personal docent i l’alumnat.

Esta pròrroga reconeix a l’Ajuntament d’Alfafar el seu esforç per millorar la inserció laboral de persones que presenten especials dificultats per a trobar una ocupació, així com de col·lectius vulnerables.

Pròximament, les persones beneficiàries del programa ‘Et Formem – Ocupació és Futur‘ conclouran el nivell 1 del certificat de professionalitat, després de superar els mòduls teòrics i desenvolupar les seues pràctiques en diferents àrees de l’Ajuntament d’Alfafar durant els últims sis mesos.

Amb la seua aposta pel desenvolupament del projecte “Escoles d’Ocupació Et Formem”, l’Ajuntament d’Alfafar mostra el seu ferm compromís per la formació professional com a principal garantia per a la millora de l’ocupabilitat.

 

Història d’Alfafar

Alfafar va ser en el seu moment una alqueria musulmana. El nom procedeix de l’àrab «Al Hofra» que significa lloc hodo, de clots o fossats. Estes fosses s’han trobat en temps bastant recents en el procés de realització de diverses obres en el centre del poble. En una cantonada de la plaça del País Valencià van aparéixer galeries a una profunditat de quatre a cinc metres; en elles es van trobar diversos trossos de ceràmica que es creu que daten dels segles IX o X

El nom d’Al Hofra va anar convertint-se, successivament per corrupció i ús de la paraula, en Alfolfar, Alfofar i en l’actual Alfafar. En el «Llibre del Repartiment» de Jaume I, hi ha constància de donacions el juny de 1238 -abans de la Conquesta de València que es va realitzar a l’octubre- de cases i terres, a gents de les seues hosts en «Alqueriam d’Alfofar». El gener de 1347 el Rei Pere IV el Cerimoniós dona totes les terres a Don Pedro Boil, cavaller principal d’este Regne, de totes les terres, convertint-lo en Senyoriu a favor seu el catorze de febrer de 1363, i la seua família ho va exercir fins a la desaparició dels Senyorius en 1812. Encara que resten poques edificacions antigues, se suposa que per este poble discorria la Via Augusta, i que va existir un nucli de població molt antic dedicat a l’agricultura i la pesca, a causa de la proximitat del lloc amb el llac de l’Albufera.

Últimes notícies

Ruibal i Fornals firmen el 2-0 que aferma al Betis a Europa davant un rival directe

El Betis va guanyar 2-0 al Vila-real amb gols d'Aitor Ruibal i Pablo Fornals. S'aferma en llocs europeus i retalla a 9 punts en la baralla per la 'Champions'.

Empat sense gols al descans entre Betis i Vila-real en La Cartoixa

Betis i Vila-real marxen al descans amb 0-0 en La Cartoixa. Domini local i dos ocasions clares, de Mikautadze i Marc Roca, resoltes pels porters.

Busquen per mar i aire a un veler perdut entre Gandia i Guardamar del Segura

Salvament Marítim porta dos dies buscant a un veler de 9 metres amb un únic tripulant entre Gandia i Guardamar. L'última referència ho va situar a l'altura de Benidorm.

Detingut a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord de València

La Guàrdia Civil ha arrestat a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va incomplir una mesura judicial.

Cau a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord: tenia tres ordes d’ingrés a la presó

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va infringir mesures.

Felipe Orts arriba en el seu millor moment i somia amb el podi a Benidorm

Felipe Orts afronta la Copa del Món de Benidorm en el seu millor moment i es marca el podi com a somni realista malgrat l'alt nivell i la presència de Van der Poel. Sofía Rodríguez aspira a un top 15 davant les grans favorites.

Les temperatures han baixat en la Comunitat Valenciana i les màximes s’han quedat en 15 graus

El descens tèrmic ha deixat les màximes en 15 graus a Rojales i Orihuela, per davall dels 19 del divendres a Pego. El diumenge baixaran les mínimes i les màximes seran similars.

Manifestació a Llíria contra la planta de biometà i per energies segures

Veïns de Llíria han protestat contra la macroplanta de biometà i han reclamat alternatives més netes, segures i sostenibles per a la comarca.