Alfafar prorroga el programa ‘Escoles d’Ocupació et Formem’

Ejemplo de shortcode con estilo
  L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la seua Agència de Desenvolupament Local (ADL), ha obtingut la pròrroga del programa mixt d’ocupació i formació «Escoles d’Ocupació Et Formem – Ocupació és Futur» per a l’any 2021. Durant el nou període, l’alumnat continuarà la seua formació teoricopràctica, durant 12 mesos, per a aconseguir un certificat de professionalitat de nivell […]

 

L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la seua Agència de Desenvolupament Local (ADL), ha obtingut la pròrroga del programa mixt d’ocupació i formació «Escoles d’Ocupació Et Formem – Ocupació és Futur» per a l’any 2021.

Durant el nou període, l’alumnat continuarà la seua formació teoricopràctica, durant 12 mesos, per a aconseguir un certificat de professionalitat de nivell 2 en l’especialitat d’operacions auxiliars de serveis administratius i generals (ADGG0408).

Per a això, Alfafar rebrà una nova subvenció, de LABORA, Servei Valencià d’Ocupació i Formació, cofinançat pel Fons Social Europeu, que ascendix a 241.358,40 euros, quantitat que es destinarà a mantenir la contractació del personal docent i l’alumnat.

Esta pròrroga reconeix a l’Ajuntament d’Alfafar el seu esforç per millorar la inserció laboral de persones que presenten especials dificultats per a trobar una ocupació, així com de col·lectius vulnerables.

Pròximament, les persones beneficiàries del programa ‘Et Formem – Ocupació és Futur‘ conclouran el nivell 1 del certificat de professionalitat, després de superar els mòduls teòrics i desenvolupar les seues pràctiques en diferents àrees de l’Ajuntament d’Alfafar durant els últims sis mesos.

Amb la seua aposta pel desenvolupament del projecte «Escoles d’Ocupació Et Formem», l’Ajuntament d’Alfafar mostra el seu ferm compromís per la formació professional com a principal garantia per a la millora de l’ocupabilitat.

 

Història d’Alfafar

Alfafar va ser en el seu moment una alqueria musulmana. El nom procedeix de l’àrab «Al Hofra» que significa lloc hodo, de clots o fossats. Estes fosses s’han trobat en temps bastant recents en el procés de realització de diverses obres en el centre del poble. En una cantonada de la plaça del País Valencià van aparéixer galeries a una profunditat de quatre a cinc metres; en elles es van trobar diversos trossos de ceràmica que es creu que daten dels segles IX o X

El nom d’Al Hofra va anar convertint-se, successivament per corrupció i ús de la paraula, en Alfolfar, Alfofar i en l’actual Alfafar. En el «Llibre del Repartiment» de Jaume I, hi ha constància de donacions el juny de 1238 -abans de la Conquesta de València que es va realitzar a l’octubre- de cases i terres, a gents de les seues hosts en «Alqueriam d’Alfofar». El gener de 1347 el Rei Pere IV el Cerimoniós dona totes les terres a Don Pedro Boil, cavaller principal d’este Regne, de totes les terres, convertint-lo en Senyoriu a favor seu el catorze de febrer de 1363, i la seua família ho va exercir fins a la desaparició dels Senyorius en 1812. Encara que resten poques edificacions antigues, se suposa que per este poble discorria la Via Augusta, i que va existir un nucli de població molt antic dedicat a l’agricultura i la pesca, a causa de la proximitat del lloc amb el llac de l’Albufera.

Últimes notícies

Muñoz creu que el míting de Pedro Sánchez a València busca aprofitar la dana

La portaveu del PP al Congreso ha considerat que el míting de Pedro Sánchez a València té com a objectiu utilitzar la tragèdia de la dana. També ha reclamat que s’executen obres hidràuliques a la Comunitat Valenciana.

El jutjat reclama les telefonades als municipis afectats per Forata

El jutjat de Catarroja ha demanat les gravacions de telefonades als municipis situats aigües avall de Forata. També ha requerit comunicacions relacionades amb la coordinació de l’emergència.

La parella d’Ábalos arriba a la Comandancia Provincial de Valencia

Andrea de la Torre, parella de José Luis Ábalos, ha sigut conduïda a la Comandancia Provincial de Valencia. La detenció s’ha produït en una operació del cas Koldo.

El combustible pot encarir els vols britànics a Benidorm

Els operadors britànics temen menys places i tarifes més cares per a 2027 a causa de l’encariment del combustible. Tot i això, les reserves anticipades cap a Benidorm i la Costa Blanca mantenen una evolució favorable.

Aldaia alerta que no va rebre avisos abans de la barrancada mortal

L’alcalde d’Aldaia ha denunciat que el municipi no va rebre avisos previs. El desbordament de La Saleta va causar sis morts.

El Consell reclama solucions davant les incidències dels trens

El Consell ha demanat explicacions al ministre Carlos Cuerpo per les incidències ferroviàries i reclama un calendari per a recuperar la normalitat.

El 94,6 % de les llars de València paga més impostos

Compromís assegura que el 94,6 % de les llars de València paga més impostos que en 2023. La formació proposa mesures que, segons els seus càlculs, aportarien 90 milions d’euros als servicis públics.

La parella d’Ábalos, entre els sis detinguts del cas Koldo

Andrea de la Torre i Cristian Corvillo figuren entre els sis detinguts en un operatiu de la Guardia Civil. S’han fet registres a València i Còrdova, i s’han demanat dades a Adif.