Alfafar prorroga el programa ‘Escoles d’Ocupació et Formem’

Ejemplo de shortcode con estilo
  L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la seua Agència de Desenvolupament Local (ADL), ha obtingut la pròrroga del programa mixt d’ocupació i formació «Escoles d’Ocupació Et Formem – Ocupació és Futur» per a l’any 2021. Durant el nou període, l’alumnat continuarà la seua formació teoricopràctica, durant 12 mesos, per a aconseguir un certificat de professionalitat de nivell […]

 

L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la seua Agència de Desenvolupament Local (ADL), ha obtingut la pròrroga del programa mixt d’ocupació i formació «Escoles d’Ocupació Et Formem – Ocupació és Futur» per a l’any 2021.

Durant el nou període, l’alumnat continuarà la seua formació teoricopràctica, durant 12 mesos, per a aconseguir un certificat de professionalitat de nivell 2 en l’especialitat d’operacions auxiliars de serveis administratius i generals (ADGG0408).

Per a això, Alfafar rebrà una nova subvenció, de LABORA, Servei Valencià d’Ocupació i Formació, cofinançat pel Fons Social Europeu, que ascendix a 241.358,40 euros, quantitat que es destinarà a mantenir la contractació del personal docent i l’alumnat.

Esta pròrroga reconeix a l’Ajuntament d’Alfafar el seu esforç per millorar la inserció laboral de persones que presenten especials dificultats per a trobar una ocupació, així com de col·lectius vulnerables.

Pròximament, les persones beneficiàries del programa ‘Et Formem – Ocupació és Futur‘ conclouran el nivell 1 del certificat de professionalitat, després de superar els mòduls teòrics i desenvolupar les seues pràctiques en diferents àrees de l’Ajuntament d’Alfafar durant els últims sis mesos.

Amb la seua aposta pel desenvolupament del projecte «Escoles d’Ocupació Et Formem», l’Ajuntament d’Alfafar mostra el seu ferm compromís per la formació professional com a principal garantia per a la millora de l’ocupabilitat.

 

Història d’Alfafar

Alfafar va ser en el seu moment una alqueria musulmana. El nom procedeix de l’àrab «Al Hofra» que significa lloc hodo, de clots o fossats. Estes fosses s’han trobat en temps bastant recents en el procés de realització de diverses obres en el centre del poble. En una cantonada de la plaça del País Valencià van aparéixer galeries a una profunditat de quatre a cinc metres; en elles es van trobar diversos trossos de ceràmica que es creu que daten dels segles IX o X

El nom d’Al Hofra va anar convertint-se, successivament per corrupció i ús de la paraula, en Alfolfar, Alfofar i en l’actual Alfafar. En el «Llibre del Repartiment» de Jaume I, hi ha constància de donacions el juny de 1238 -abans de la Conquesta de València que es va realitzar a l’octubre- de cases i terres, a gents de les seues hosts en «Alqueriam d’Alfofar». El gener de 1347 el Rei Pere IV el Cerimoniós dona totes les terres a Don Pedro Boil, cavaller principal d’este Regne, de totes les terres, convertint-lo en Senyoriu a favor seu el catorze de febrer de 1363, i la seua família ho va exercir fins a la desaparició dels Senyorius en 1812. Encara que resten poques edificacions antigues, se suposa que per este poble discorria la Via Augusta, i que va existir un nucli de població molt antic dedicat a l’agricultura i la pesca, a causa de la proximitat del lloc amb el llac de l’Albufera.

Últimes notícies

Compromís-Front Valencià celebra un acord d’esquerres que EU vol projectar fins a 2027

Les quatre forces d’esquerra que han tancat in extremis la coalició Compromís: Front Valencià per al Congrés han definit l’acord com a històric, mentres Esquerra Unida reclama treballar ja amb la mirada posada en les autonòmiques de 2027.

Una nova dana amenaça la Comunitat Valenciana amb fins a 300 l/m² en 24 hores

La dana Adam pot deixar fins a 300 litres per metre quadrat en 24 hores, sobretot al sud d’Alacant, i podria comportar inundacions importants, segons ha advertit el conseller Juan Carlos Valderrama.

Els acusats del ‘cas Bar España’ demanen prescriure les injúries i calúmnies

Les defenses dels set acusats de difondre el bulo del conegut com a ‘cas Bar España’ han sol·licitat al jutge a Castelló que declare prescrits els delictes d’injúries i calúmnies i que rebutge el paper de la Fiscalia com a part acusadora. El judici ha començat amb llargues qüestions prèvies i problemes tècnics que han impedit la primera declaració prevista per videoconferència.

Les víctimes de la DANA demanen empatia per a la marxa del segon aniversari a València

Les associacions de víctimes de la DANA han fet una crida a la ciutadania perquè secunde la manifestació convocada a València el 31 d’octubre, quan es compliran dos anys de les riudes que van causar 233 morts. Reclamen empatia, unitat i responsabilitats polítiques al Consell per la gestió d’aquella catàstrofe.

Esquerra Unida se suma finalment a la coalició Compromís-Front Valencià per al 23J valencià

Esquerra Unida del País Valencià ha acceptat l últim oferiment de Compromís per a concórrer junta a Podem i Esquerra Republicana del País Valencià a les generals del 29 de novembre, en una candidatura que es dirà Compromís-Front Valencià i que encara ha de ser ratificada per la militància d EUPV.

L’assetjador de Mazón va revisar 170 vegades la seua agenda i va buscar dades de la seua dona

Un home investigat per amenaçar de mort Carlos Mazón després de la dana de 2024 ha consultat 170 vegades la seua agenda pública i ha buscat informació sobre el seu domicili i la seua dona. Un nou informe policial ha motivat la reobertura de la causa i el jutjat dona ara deu dies a Fiscalia i acusacions per demanar juí oral o l’arxiu.

Els equips del SAMU reanimen enguany 1.841 persones en parada cardíaca a la Comunitat Valenciana

Els equips mèdics del SAMU han reanimat enguany 1.841 persones en parada cardiorrespiratòria a la Comunitat Valenciana, 902 d’elles a la província de València. Sanitat impulsa jornades de formació en reanimació cardiopulmonar bàsica per a la població.

Kata, el gos policia d’Alacant, destapa una maleta amb cocaïna d’un pròfug buscat des de 2020

Un home de 28 anys buscat des de 2020 per un jutjat d'Almeria ha sigut detingut a l'estació d'autobusos d'Alacant per tràfic de drogues, després que la gossa policia Kata localitzara una maleta amb 678 grams de cocaïna en un autobús de la línia Algeciras-Barcelona.