Alfafar prorroga el programa ‘Escoles d’Ocupació et Formem’

 

L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la seua Agència de Desenvolupament Local (ADL), ha obtingut la pròrroga del programa mixt d’ocupació i formació «Escoles d’Ocupació Et Formem – Ocupació és Futur» per a l’any 2021.

Durant el nou període, l’alumnat continuarà la seua formació teoricopràctica, durant 12 mesos, per a aconseguir un certificat de professionalitat de nivell 2 en l’especialitat d’operacions auxiliars de serveis administratius i generals (ADGG0408).

Per a això, Alfafar rebrà una nova subvenció, de LABORA, Servei Valencià d’Ocupació i Formació, cofinançat pel Fons Social Europeu, que ascendix a 241.358,40 euros, quantitat que es destinarà a mantenir la contractació del personal docent i l’alumnat.

Esta pròrroga reconeix a l’Ajuntament d’Alfafar el seu esforç per millorar la inserció laboral de persones que presenten especials dificultats per a trobar una ocupació, així com de col·lectius vulnerables.

Pròximament, les persones beneficiàries del programa ‘Et Formem – Ocupació és Futur‘ conclouran el nivell 1 del certificat de professionalitat, després de superar els mòduls teòrics i desenvolupar les seues pràctiques en diferents àrees de l’Ajuntament d’Alfafar durant els últims sis mesos.

Amb la seua aposta pel desenvolupament del projecte «Escoles d’Ocupació Et Formem», l’Ajuntament d’Alfafar mostra el seu ferm compromís per la formació professional com a principal garantia per a la millora de l’ocupabilitat.

 

Història d’Alfafar

Alfafar va ser en el seu moment una alqueria musulmana. El nom procedeix de l’àrab «Al Hofra» que significa lloc hodo, de clots o fossats. Estes fosses s’han trobat en temps bastant recents en el procés de realització de diverses obres en el centre del poble. En una cantonada de la plaça del País Valencià van aparéixer galeries a una profunditat de quatre a cinc metres; en elles es van trobar diversos trossos de ceràmica que es creu que daten dels segles IX o X

El nom d’Al Hofra va anar convertint-se, successivament per corrupció i ús de la paraula, en Alfolfar, Alfofar i en l’actual Alfafar. En el «Llibre del Repartiment» de Jaume I, hi ha constància de donacions el juny de 1238 -abans de la Conquesta de València que es va realitzar a l’octubre- de cases i terres, a gents de les seues hosts en «Alqueriam d’Alfofar». El gener de 1347 el Rei Pere IV el Cerimoniós dona totes les terres a Don Pedro Boil, cavaller principal d’este Regne, de totes les terres, convertint-lo en Senyoriu a favor seu el catorze de febrer de 1363, i la seua família ho va exercir fins a la desaparició dels Senyorius en 1812. Encara que resten poques edificacions antigues, se suposa que per este poble discorria la Via Augusta, i que va existir un nucli de població molt antic dedicat a l’agricultura i la pesca, a causa de la proximitat del lloc amb el llac de l’Albufera.

Últimes notícies

Crema de dues vivendes de familiars dels detinguts pel tiroteig mortal d’Alzira

Dues vivendes on viuen familiars dels quatre detinguts pel tiroteig mortal entre dos clans a Alzira han sigut incendiades, sense causar ferits, encara que ha mort un cavall.

Les màximes pugen quasi 4 graus a Castelló i arriben als 34 a l’Alt Maestrat

Les temperatures màximes d’este dilluns han pujat fins a 4 graus en punts de l’interior de Castelló i han assolit els 34 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, segons Aemet i Avamet.

Quatre anys de presó per enganyar un octogenari i traure-li quasi 400.000 euros

Una dona ha sigut condemnada a quatre anys de presó per estafar prop de 400.000 euros a un home octogenari, viudo i amb trastorn afectiu, fent-li creure que eren parella i aprofitant-se de la seua soledat.

El IVC oferix 31 propostes de teatre, dansa i circ a València este primer trimestre

L’Institut Valencià de Cultura ha presentat 31 propostes de teatre, dansa i circ per al primer trimestre de la temporada 2026-2027, repartides entre el Teatre Principal, el Teatre Rialto i l’Espai La Granja, amb protagonisme per a produccions pròpies i companyies valencianes.

Emilio Argüeso s’acull al seu dret a no contestar en la comissió de la DANA al Congrés

L’exdirector de l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, Emilio Argüeso, s’ha negat a respondre davant la comissió de la DANA al Congrés per a evitar interferències amb la causa penal oberta contra ell i protegir el seu dret de defensa.

La inversió estrangera directa es dispara en la Comunitat i ja supera els 1.800 milions

La inversió estrangera directa en la Comunitat Valenciana ha augmentat més d’un 400 % fins juliol i ha arribat als 1.846 milions, fet que situa el territori com el tercer que més capital exterior capta a Espanya. València concentra el 80 % del flux i França es consolida com el principal país inversor.

Baldoví veu en la compareixença de Mazón al Congrés un nou insult a les víctimes de la DANA

Joan Baldoví ha qualificat de nou insult a les víctimes de la DANA la compareixença de Carlos Mazón al Congrés, i l ha acusat de no respondre les preguntes sobre la gestió de la catàstrofe.

La defensa de Pradas recorre a l’Audiència per obtindre els missatges de Bernabé sobre la DANA

La defensa de Salomé Pradas ha recorregut davant l’Audiència la decisió de la jutgessa que investiga la DANA de no reclamar a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, els missatges que va intercanviar durant l’emergència del 29 d’octubre de 2024. L’equip legal invoca la igualtat de tracte amb altres responsables i considera “imprescindible” aclarir quina informació va arribar al Cecopi.