Les altes temperatures provoquen greus pèrdues en la collita de cereals

La Unió de Llauradors informa que les elevades temperatures del passat mes de maig són les principals culpables que la collita de cereals siga dolenta en la Comunitat Valenciana i molt pitjor de l’estimada al principi, amb un 25% menys de producció que podria ser fins i tot major.

La Unió ha recaptat informació sobre la situació en les diferents zones productores de la nostra comunitat autònoma i considera aquesta campanya de cereals molt negativa pel fet que les extremadament altes temperatures de fa unes setmanes van fer que es desbaratara el desenvolupament vegetatiu de les plantes, juntament amb unes despeses de producció que continuen pujant i que no s’aconsegueixen traslladar al final al llarg de la cadena alimentària, per la qual cosa el marge de rendibilitat és cada vegada més baix.

Les bones expectatives que hi havia s’han anat finalment al trast amb l’onada de calor que patirem fa algunes setmanes. Aquesta adversitat, quan tot marxava molt bé, ha provocat la pèrdua de molt de gra i que la producció finalment siga entre normal i baixa.

Alts costos de producció

Aquests problemes climatològics s’agreugen per uns costos de producció que no paren de pujar. L’increment respecte al passat any és considerable arribant a ser en gasoil d’un 215%, en l’electricitat d’un 77% i en els fertilitzants i fitosanitaris més de 30%, no sent compensat per la baixa collita amb independència que el preu en el mercat està a l’alça per la guerra a Ucraïna.

En un moment econòmic en el qual el cereal podria anar bé, arriba aquesta calor extrema que ens redueix la collita”, lamenten des de la Unió. “En qualsevol cas, tampoc hauria sigut molt pròsper, perquè amb uns costos de producció tan alts no hi ha preu a l’alça que pague això”, afigen.

José Ramón Beltrán, responsable del sector de cereals de la Unió, indica que “un any que podria haver sigut bo com així podem comprovar amb els preus, serà dolent i perdrem diners amb els nostres cultius. Malgrat la gran necessitat de cereals pel conflicte d’Ucraïna, podem perdre rendibilitat, ja que les explotacions no podem assumir aquests costos tan desorbitats”.

La Unió reclama mesures per a compensar aquestes pujades dels inputs tan espectaculars que pateixen els agricultors, entre elles que el Govern d’Espanya inste la Comissió Europea a la suspensió dels aranzels a les importacions de matèries primeres per a l’elaboració de fertilitzants en períodes de crisis d’escassetat d’aquestes per a evitar un augment dels costos de producció.

També proposa la Unió l’establiment d’un sistema públic d’elaboració de costos de producció de referència per als contractes agroalimentaris obligatoris establits en la Llei de millora del funcionament de la cadena alimentària.

Finalment, la Unió demanda una dotació econòmica suficient de les Administracions públiques per a rebaixar la nostra dependència exterior de gra i evitar possibles desproveïments, màximament si tenim en compte la situació internacional dels mercats en aquests moments.

Últimes notícies

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.

El Barça colp València Basket en la pròrroga i es queda el factor pista de la final

El Barça ha guanyat València Basket per 112-113 en la pròrroga en el primer partit de la final de la Lliga Endesa i es queda el factor pista. La sèrie continuarà al Roig Arena este dissabte abans de viatjar a Barcelona per als pròxims duels.

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.