Les altes temperatures provoquen greus pèrdues en la collita de cereals

La Unió de Llauradors informa que les elevades temperatures del passat mes de maig són les principals culpables que la collita de cereals siga dolenta en la Comunitat Valenciana i molt pitjor de l’estimada al principi, amb un 25% menys de producció que podria ser fins i tot major.

La Unió ha recaptat informació sobre la situació en les diferents zones productores de la nostra comunitat autònoma i considera aquesta campanya de cereals molt negativa pel fet que les extremadament altes temperatures de fa unes setmanes van fer que es desbaratara el desenvolupament vegetatiu de les plantes, juntament amb unes despeses de producció que continuen pujant i que no s’aconsegueixen traslladar al final al llarg de la cadena alimentària, per la qual cosa el marge de rendibilitat és cada vegada més baix.

Les bones expectatives que hi havia s’han anat finalment al trast amb l’onada de calor que patirem fa algunes setmanes. Aquesta adversitat, quan tot marxava molt bé, ha provocat la pèrdua de molt de gra i que la producció finalment siga entre normal i baixa.

Alts costos de producció

Aquests problemes climatològics s’agreugen per uns costos de producció que no paren de pujar. L’increment respecte al passat any és considerable arribant a ser en gasoil d’un 215%, en l’electricitat d’un 77% i en els fertilitzants i fitosanitaris més de 30%, no sent compensat per la baixa collita amb independència que el preu en el mercat està a l’alça per la guerra a Ucraïna.

En un moment econòmic en el qual el cereal podria anar bé, arriba aquesta calor extrema que ens redueix la collita”, lamenten des de la Unió. “En qualsevol cas, tampoc hauria sigut molt pròsper, perquè amb uns costos de producció tan alts no hi ha preu a l’alça que pague això”, afigen.

José Ramón Beltrán, responsable del sector de cereals de la Unió, indica que “un any que podria haver sigut bo com així podem comprovar amb els preus, serà dolent i perdrem diners amb els nostres cultius. Malgrat la gran necessitat de cereals pel conflicte d’Ucraïna, podem perdre rendibilitat, ja que les explotacions no podem assumir aquests costos tan desorbitats”.

La Unió reclama mesures per a compensar aquestes pujades dels inputs tan espectaculars que pateixen els agricultors, entre elles que el Govern d’Espanya inste la Comissió Europea a la suspensió dels aranzels a les importacions de matèries primeres per a l’elaboració de fertilitzants en períodes de crisis d’escassetat d’aquestes per a evitar un augment dels costos de producció.

També proposa la Unió l’establiment d’un sistema públic d’elaboració de costos de producció de referència per als contractes agroalimentaris obligatoris establits en la Llei de millora del funcionament de la cadena alimentària.

Finalment, la Unió demanda una dotació econòmica suficient de les Administracions públiques per a rebaixar la nostra dependència exterior de gra i evitar possibles desproveïments, màximament si tenim en compte la situació internacional dels mercats en aquests moments.

Últimes notícies

Lleones, el documental que visibilitza als menors hospitalitzats en soledat

Lleones arriba als cinemes per a mostrar la realitat dels menors sense tutela que passen llargues estades en hospitals sense companyia i la labor de la asociacion Mames en Accion.

Cap de setmana en la Comunitat Valenciana amb vent fort, ruixats i millora progressiva

El cap de setmana arriba a la Comunitat Valenciana amb vent molt fort a l'interior de Castelló i ruixats en el sud, abans de donar pas a un ambient més estable amb núvols i clars.

Jesús Lancis arrasa i serà el nou rector de l’UJI amb el 86% del vot ponderat

Jesús Lancis s'imposa en les eleccions al Rectorat de la Universitat Jaume I amb el 86,32% del vot ponderat i un ampli suport de tots els col·lectius universitaris.

Pérez Llorca insta els docents valencians en vaga a pensar en l’alumnat

El president de la Generalitat reclama als docents valencians en vaga que prioritzen l'interés de l'alumnat i continuen negociant per a tancar el conflicte educatiu.

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.