Aragó busca l’origen del rebrot mentres el dona per «controlat»

La consellera de Sanitat aragonesa, Sira Repollés, diu que és «difícil» saber quin és el primer cas dels brots de coronavirus detectats en tres comarques d’Osca i una de Saragossa. Tot i que algunes informacions apuntaven una festa en Binéfar com a possible focus, Repollés considera que el més probable és que l’origen estiga en els treballadors d’empreses fructícoles. Repollés ha visitat este dimecres diferents municipis de les comarques afectades pels rebrots de coronavirus, entre elles Binéfar, a on ha parlat amb treballadors del Centre de Salut.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

L’origen podria ser una empresa fructícola

L’alcalde de Binéfar, Alfonso Adan, ha reconegut que els veïns estan «preocupats» i ha dit que entén el retrocés a la fase 2 per a poder ‘tallar els contagis’. Segons Repollés, l’origen del rebrot «no és tant una festa, que és normal que és fera en la fase a on s’estava, sinó els mateixos treballadors d’empreses hortofructícoles que el cap de setmana van tornar als seus domicilis i van fer activitats diverses», ha dit. Estos moviments cap al municipi d’origen són els que haurien propiciat la transmissió comunitària més allà de les empreses, ha afegit.

 

Quant a la primera explotació agrària a on es va detectar un brot, en Saidí (Baix Cinca), es va tancar per a poder fer proves PCR i ja se n’han fet més de 200. «Estem recopilant les dades» ha dit Repollés, que no ha pogut actualitzar més informació que la facilitada este dimarts. Ahir va anunciar que s’havien detectat tres nous casos en Casp (Baix Aragó, Saragossa) en una empresa hortofructícola, que eleven fins a 14 els positius en la zona. Estes se sumen als 47 casos de coronavirus detectats en tres comarques d’Osca (la Llitera, el Baix Cinca i el Cinca Mitjà) el dilluns.

 

Brot controlat

A banda d’esta explotació de Saidí, la consellera descarta de moment tancar qualsevol altra explotació. «Estem en una fase ascendent però estable» ha dit, assegurant que el brot està «controlat». Repollés ha afegit que està previst reforçar el sistema sanitari en estes quatre comarques per a poder fer més testos. La consellera de Sanitat aragonesa ha insistit en la recomanació de limitar els moviments de la població en les comarques que han passat a fase 2 amb la resta de comarques i comunitats autònomes. «És una recomanació i un acte de responsabilitat», ha dit.

 

Repollés també ha recordat que està prevista esta vesprada una reunió bilateral amb el govern de l’Estat per a abordar la situació. Però de moment no es preveuen més mesures, ha dit. «Crec que s’han pres les mesures que calien i serà l’evolució epidemiològica la que marque si cal prendre’n alguna més», ha afegit i espera «que no es donen casos de transmissió fora de les quatre comarques».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Hilali acusa a Rafa Mir de dir-li ‘Vas vindre en pastera’ i l’àrbitre va activar el protocol

El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li 'Vas vindre en pastera' a l'Elx-Espanyol (2-2). L'àrbitre va activar el protocol antiracista i l'Elx va demanar prudència per falta d'evidències.

L’Elx demana respecte i prudència davant la falta d’evidències després de l’acusació a Rafa Mir

El club ha reclamat cautela després de l'acusació d'Omar El Hilali durant l'Elx-Espanyol, que va portar a l'àrbitre a activar el protocol contra el racisme. L'acta arreplega la suposada frase 'en pastera', no sentida per l'equip arbitral.

Fausto Díaz impulsa el primer títol del Manacor: campió de la Copa del Rei davant el Melilla

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla. Fausto Díaz va sumar 19 punts i la final va reunir 6.215 espectadors, rècord històric.

Fausto Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta, amb 19 punts de Fausto Díaz i un ambient de rècord.

Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla amb 19 punts de Fausto Díaz, en una final amb rècord coper de 6.215 aficionats.

La borrasca Regina portarà vent intens i pluja des del dimarts en la Comunitat Valenciana

Regina arribarà a Espanya el dilluns, però en la Comunitat Valenciana es notarà sobretot entre dimarts i dijous, amb vent de nord-est persistent, pluja i onatge.

Fausto Díaz lidera l’històric primer títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei per 3-1 davant el Melilla i va aconseguir el primer títol de la seua història. Fausto Díaz va ser el màxim anotador amb 19 punts.

El Manacor fa història: primera Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla

El Conectabalear CV Manacor es va imposar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta i va alçar la seua primera Copa del Rei davant 6.125 aficionats, rècord del torneig