Un assistent virtual de la Diputació de València aclarirà els deutes dels contribuents

 

La Diputació de València ha fet un pas més en la millora de la qualitat del servei al contribuent. Dins de l’objectiu primordial del Servei de Gestió Tributària, que no és un altre que facilitar al màxim els tràmits que han de realitzar els ciutadans en matèria d’impostos, s’ha posat en marxa una nova eina d’atenció ciutadana: l’assistent virtual intel·ligent (chatbot).

A través de la pàgina web de la corporació provincial (www.dival.es) els usuaris poden accedir al chatbot, mitjançant el qual un ciutadà inicia una conversa amb una pregunta sobre temes tributaris i, a la vista d’esta, l’assistent virtual li va responent. Així, el contribuent obtindrà el que cerca de manera ràpida i eficaç.

Aplicant la intel·ligència artificial, l’ús d’assistents virtuals basats en el processament del llenguatge natural permet reduir els temps de resposta i augmentar les capacitats de focalitzar als funcionaris públics en tasques de més valor social.

Per a aconseguir una major eficàcia en el seu funcionament, el Servei de Gestió Tributària de la Diputació ha recollit, en un primer moment, les 110 preguntes més freqüents que realitzen els contribuents, així com les seues corresponents respostes. No obstant això, mitjançant la pràctica diària el chatbot va millorant l’encert en les seues respostes. Des que es va posar en marxa el passat 18 d’octubre, la taxa d’encert supera el 93%.

Amb este projecte, l’àrea d’Hisenda que dirigeix el diputat Vicent Mascarell, pretén complir amb un triple objectiu. En primer lloc, resoldre els dubtes i necessitats dels ciutadans en matèria tributària de manera immediata, durant les 24 hores del dia, els 365 dies a l’any. Al mateix temps es persegueix detectar els dubtes i inquietuds més freqüents dels ciutadans en este tema. Finalment, s’aconseguirà desembossar altres canals d’atenció.

A part d’esta nova eina, els contribuents continuen tenint a la seua disposició els canals d’atenció telefònica, presencial i electrònica, per la qual cosa el ciutadà pot triar el canal que preferisca o el que li siga més còmode, accessible i pròxim.

Últimes notícies

Exhibició del València Basket contra el Joventut i a un pas de la final de l’ACB

El València Basket ha derrotat l’Asisa Joventut per 90-76 al Roig Arena, posa el 2-0 en la semifinal de la Lliga Endesa i es queda a un triomf de la final.

Controlat l’incendi forestal de Serra i reobert el trànsit marítim al Port de Sagunt

L’incendi declarat este divendres a Serra s’ha estabilitzat cap a les 20.00 hores després d’una evolució positiva, fet que ha permés retirar els dos mitjans aeris del MITECO i reobrir el trànsit marítim al Port de Sagunt.

LIFE Intemares impulsa que quasi una quarta part de la mar espanyola estiga protegida

El projecte europeu LIFE Intemares ha ajudat a passar del 8 % al 22,5 % d’àrea marina protegida a Espanya des de 2017 i ha permés declarar 12 nous espais marins de la Red Natura 2000.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Serra

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en l’extinció d’un incendi forestal declarat esta vesprada al terme municipal de Serra, prop de la carretera CC-3341.

El professorat manté la pressió: STEPV i UGT veuen insuficients les mesures de la Generalitat

STEPV i UGT asseguren que la vaga indefinida del professorat valencià ha funcionat, però adverteixen que la mobilització continuarà perquè consideren insuficients les mesures anunciades per la Generalitat.

La Audiencia obliga la jutgessa a mantindre la transcripció de les declaracions del cas DANA

La Audiencia de València ha donat la raó a l’exconsellera de Justícia Salomé Pradas i ha ordenat a la jutgessa instructora del cas DANA que no interrompisca la transcripció de les declaracions a partir del 30 de juny de 2026. La decisió deixa sense efecte l’ordre inicial del jutjat de Catarroja, que preveia aturar este treball arran del cessament de quatre funcionàries assignades a la causa.

Paiporta afronta la renovació total del clavegueram amb 90 milions després de la DANA

Paiporta preveu reconstruir 22,46 quilometres de clavegueram en quatre anys amb una inversio de mes de 90 milions, en una actuacio considerada sense precedents a Espanya després de la DANA de 2024.

Colón estrena reforma este dilluns amb el nou segell urbà Valentia

La reurbanització del carrer Colón de València comença dilluns 15 de juny com a primera obra del Pla Valentia, amb cinc mesos de treballs, més espai per a vianants i un nou segell identitari al paviment.