20.5 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Un assistent virtual de la Diputació de València aclarirà els deutes dels contribuents

 

La Diputació de València ha fet un pas més en la millora de la qualitat del servei al contribuent. Dins de l’objectiu primordial del Servei de Gestió Tributària, que no és un altre que facilitar al màxim els tràmits que han de realitzar els ciutadans en matèria d’impostos, s’ha posat en marxa una nova eina d’atenció ciutadana: l’assistent virtual intel·ligent (chatbot).

A través de la pàgina web de la corporació provincial (www.dival.es) els usuaris poden accedir al chatbot, mitjançant el qual un ciutadà inicia una conversa amb una pregunta sobre temes tributaris i, a la vista d’esta, l’assistent virtual li va responent. Així, el contribuent obtindrà el que cerca de manera ràpida i eficaç.

Aplicant la intel·ligència artificial, l’ús d’assistents virtuals basats en el processament del llenguatge natural permet reduir els temps de resposta i augmentar les capacitats de focalitzar als funcionaris públics en tasques de més valor social.

Per a aconseguir una major eficàcia en el seu funcionament, el Servei de Gestió Tributària de la Diputació ha recollit, en un primer moment, les 110 preguntes més freqüents que realitzen els contribuents, així com les seues corresponents respostes. No obstant això, mitjançant la pràctica diària el chatbot va millorant l’encert en les seues respostes. Des que es va posar en marxa el passat 18 d’octubre, la taxa d’encert supera el 93%.

Amb este projecte, l’àrea d’Hisenda que dirigeix el diputat Vicent Mascarell, pretén complir amb un triple objectiu. En primer lloc, resoldre els dubtes i necessitats dels ciutadans en matèria tributària de manera immediata, durant les 24 hores del dia, els 365 dies a l’any. Al mateix temps es persegueix detectar els dubtes i inquietuds més freqüents dels ciutadans en este tema. Finalment, s’aconseguirà desembossar altres canals d’atenció.

A part d’esta nova eina, els contribuents continuen tenint a la seua disposició els canals d’atenció telefònica, presencial i electrònica, per la qual cosa el ciutadà pot triar el canal que preferisca o el que li siga més còmode, accessible i pròxim.

Últimes notícies

Que no qualle el feudal vassallatge

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana adverteix que acceptar el menyspreu, l’autoritarisme i la desigualtat és obrir la porta a una societat de vassalls, i defensa que cal reaccionar abans que aquest model es normalitze

La passió, ingredient essencial del periodisme esportiu

Lucía González, Rafael Escrig, Mónica Benavent i José Luis Gual protagonitzen a la UJI una taula redona moderada per la presidenta de l’Associació de la Premsa Esportiva de Castelló, Yolanda Peris

El ponent ha elevat a 25 graus les màximes a Xàbia i Miramar i Aemet ha activat l’avís taronja a València

El vent de ponent ha deixat 25,5 graus a Xàbia i 25,4 a Miramar, només per darrere de registres a Canàries. Aemet ha activat avís taronja per ratxes de fins a 90 km/h i València ha suspés els mercats extraordinaris del dimecres

La Diputació diu que garantirà la continuïtat del Museu Nino Bravo a Aielo de Malferit

La Diputació de València ha anunciat que mediarà per a evitar el tancament del Museu Nino Bravo i garantir la seua continuïtat a Aielo de Malferit. Proposa una gestió professional dins de la Xarxa de Museus Etnològics després del conflicte entre la família i l'Ajuntament.

La jutgessa de la DANA demana a l’escorta de Mazón la factura del mòbil per a acreditar l’hora en què va cessar el seu...

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha reclamat a l'escorta de Carlos Mazón la factura del seu telèfon per a fixar quan va prescindir del seu servici. També ha ordenat acarar missatges i trucades d'alts càrrecs d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024.

L’Audiència de València rebutja aprofundir en l’actuació dels agents de la CHJ el 29-O

L'Audiència Provincial ha desestimat el recurs que demanava més detall sobre el treball dels agents de la CHJ durant les riuades del 29-O i ha avalat el criteri de la jutgessa instructora.

Pérez Llorca defén la col·laboració públic-privada i anuncia canvis fiscals i menys traves

El president ha reivindicat la col·laboració públic-privada davant AVE, ha criticat la proposta de finançament autonòmic i ha avançat una reforma de l'Impost de Successions i Donacions al costat de mesures de simplificació administrativa.

Els hotels de la Comunitat Valenciana superen per primera vegada els 10 milions de clients

La planta hotelera de la Comunitat bat el seu rècord amb més de 10 milions de clients i 31,6 milions de pernoctacions en 2025. Benidorm concentra el 36,4% del total.