Un assistent virtual de la Diputació de València aclarirà els deutes dels contribuents

 

La Diputació de València ha fet un pas més en la millora de la qualitat del servei al contribuent. Dins de l’objectiu primordial del Servei de Gestió Tributària, que no és un altre que facilitar al màxim els tràmits que han de realitzar els ciutadans en matèria d’impostos, s’ha posat en marxa una nova eina d’atenció ciutadana: l’assistent virtual intel·ligent (chatbot).

A través de la pàgina web de la corporació provincial (www.dival.es) els usuaris poden accedir al chatbot, mitjançant el qual un ciutadà inicia una conversa amb una pregunta sobre temes tributaris i, a la vista d’esta, l’assistent virtual li va responent. Així, el contribuent obtindrà el que cerca de manera ràpida i eficaç.

Aplicant la intel·ligència artificial, l’ús d’assistents virtuals basats en el processament del llenguatge natural permet reduir els temps de resposta i augmentar les capacitats de focalitzar als funcionaris públics en tasques de més valor social.

Per a aconseguir una major eficàcia en el seu funcionament, el Servei de Gestió Tributària de la Diputació ha recollit, en un primer moment, les 110 preguntes més freqüents que realitzen els contribuents, així com les seues corresponents respostes. No obstant això, mitjançant la pràctica diària el chatbot va millorant l’encert en les seues respostes. Des que es va posar en marxa el passat 18 d’octubre, la taxa d’encert supera el 93%.

Amb este projecte, l’àrea d’Hisenda que dirigeix el diputat Vicent Mascarell, pretén complir amb un triple objectiu. En primer lloc, resoldre els dubtes i necessitats dels ciutadans en matèria tributària de manera immediata, durant les 24 hores del dia, els 365 dies a l’any. Al mateix temps es persegueix detectar els dubtes i inquietuds més freqüents dels ciutadans en este tema. Finalment, s’aconseguirà desembossar altres canals d’atenció.

A part d’esta nova eina, els contribuents continuen tenint a la seua disposició els canals d’atenció telefònica, presencial i electrònica, per la qual cosa el ciutadà pot triar el canal que preferisca o el que li siga més còmode, accessible i pròxim.

Últimes notícies

Més mitjans contra l’incendi de Tuéjar en activar-se la situació 2 del pla forestal

L’incendi forestal declarat a Tuéjar ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial de Incendis Forestals i a reforçar de manera notable els mitjans aeris i terrestres, inclosa la UME.

La calor torna a colpejar l’interior de València amb 37,6 graus a Xàtiva

Les màximes han pujat fins a 3 graus en punts de l’interior de la província de València, amb 37,6 graus a Xàtiva, segons Aemet. En la ciutat de València el termòmetre també ha pujat fins als 32,3 graus.

Mompó i Pradas tornaran al Congrés per la comissió de la DANA el 28 de setembre

El president de la Diputació de València, Vicente Mompó, i l’exconsellera Salomé Pradas compareixeran de nou el 28 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, dins d’una nova ronda de testimonis sobre la gestió de la tragèdia.

Deu mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Tuéjar

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar ha mobilitzat deu mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres per a intentar la seua extinció.

València tanca 26 col·legis de zones inundables des de les 14 h per alerta taronja

L'Ajuntament de València suspén des de les 14 hores de dimecres les activitats en 26 centres educatius de zones inundables i afectades per la DANA i paralitza també l'esport a l'aire lliure, mercats i actes municipals.

L’oposició exigeix fer públic el dosier sobre Pérez Llorca mentre el PP el resta importància

PSPV i Compromís reclamen conéixer el suposat dosier intern del PP sobre Juanfran Pérez Llorca, mentre el PP el qualifica de xafardeig i Vox apel·la a la presumpció d’innocència.

Exonerats els consellers no executius de Banco de Valencia pel cas Grand Coral

Una vintena de consellers no executius de Banco de Valencia i Bancaja han quedat exonerats en el juí pel cas Grand Coral després que la Fiscalia Anticorrupció i l’Advocacia de l’Estat hagen retirat totes les acusacions. Els principals acusats han admés els fets i han defensat que els consellers només coneixien la informació que els traslladava el comitè de Riscos.

Alerta taronja este dimecres per fortes pluges a la província de València

Emergències ha activat per a este dimecres l’alerta taronja en tota la província de València per fortes pluges i tempestes, amb fins a 80 l/m2 en poques hores i possibilitat de granís de fins a quatre centímetres.