Ataquen una seu de Podem amb explosius: «És un atemptat»

 

 

Ataquen una seu de Podem amb explosius: «Diversos polítics de Podem han denunciat este divendres, 2 d’abril, un nou atac en una de les seues seus, en este cas la situada a la ciutat de Cartagena, a la Regió de Múrcia. Pablo Echenique ha qualificat d’«acte terrorista» el que ha passat a les seues instal·lacions. Com es veu en unes imatges, un o diversos individus han llançat un còctel Molotov contra la seu.

Per a Echenique, este acte és «la conseqüència natural de normalitzar els discursos d’odi al Congrés i en alguns mitjans de comunicació. Als Estats Units, el terrorisme d’ultradreta és molt habitual i va tenir la mateixa evolució», ha apuntat fent referència als actes dels partidaris de Donald Trump en les últimes eleccions presidencials de país. És un atemptat».

 

 

Pablo Iglesias, líder de Podem i candidat a les eleccions de Madrid del pròxim 4 de maig, també ha traslladat el seu malestar a les xarxes socials sobre l’atac a la seu del partit a Cartagena: «En este vídeo podeu veure l’atac de la ultradreta, amb material explosiu, a una seu Podem hui mateix. El terrorisme del carrer dels ultres no ens acovardirà. Enfront dels violents i els seus blanquejadors: democràcia, llibertat d’expressió i justícia social».

 

 

 

La nova ministra de Drets Socials i Agenda 2030, Ione Belarra, també ha qualificat d’«atemptat terrorista» estos fets, i Alberto Garzón, ministre de Consum, ha dit que «les pràctiques feixistes contra Unides Podem segueixen estenent-se, mentre alguns partits i mitjans de comunicació mantenen una clara posició de complicitat». «Contra UP tot val? No són demòcrates els que alimenten l’extrema dreta i la seua violència al carrer», afegia.

Més enllà dels explosius, l’atac no s’ha quedat aquí. A la porta de la seu s’han trobat pintades de tota mena amb frases com «fills de puta», «vermells» o «al ‘podemita’, dinamita», justificant l’atac amb els explosius.

 

 

Des del partit tenen clar que es tracta d’un atac perpetrat per l’extrema dreta, que en els últims dies ja ha fet acte de presència amb motiu de les eleccions a Madrid el pròxim 4-M: «Si volem preservar la llibertat i la democràcia , cal parar els peus a l’extrema dreta i a qui la blanqueja», ha escrit el compte de Podem a Twitter.

L’últim d’estos episodis es va viure el passat dimarts, quan Pablo Iglesias va acudir al municipi madrileny de Coslada. Un grup de neonazis es va apropar a ell per intimidar-lo i cridar-li a la cara, però el líder morat va decidir plantar-los cara i es va acostar a ells, una imatge que per a molts va ser desagradable. Fins i tot van criticar a Iglesias perquè consideraven que un vicepresident no havia de caure en la provocació. Des de Podem, en canvi, opinen diferent i creuen que no cal callar davant l’extrema dreta, i admeten que ells estan en les institucions per plantar-los cara.

 

Un grup de neonazis s’enfronta a Pablo Iglesias

De fet, este últim incident va acabar sent una de les notícies del dia pels diferents enfocaments que se li va donar. A ‘El programa de Ana Rosa’, per exemple, van qualificar l’atac com un «xarop democràtic a Pablo Iglesias», una cosa que membres de la formació es van prendre molt malament en considerar que s’estaven justificant els atacs de l’extrema dreta.

Molts usuaris també es van fer ressò d’estes declaracions i van acusar el programa de Telecinco de blanquejar el feixisme, titllant de «demòcrates» als grups de neonazis i afavorint actes com este en el futur.

En el mateix programa, el periodista Javier Ruiz es va posar les mans al cap amb les paraules de la presentadora i va definir l’acció com a «assetjament i intimidació». «Per descomptat, del que tinc l’absoluta seguretat és que això no és democràtic. Jo sincerament crec que es pot estar en desacord amb el vicepresident del govern espanyol, però que les línies que estem creuant, perquè és de Podem, són infinites», sentenciava.

En canvi, altres veus s’han mostrat a favor d’estos atacs, en considerar que és el mateix que partidaris de Podem han fet en el passat increpant i concentrant-se davant altres polítics de dretes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Caixaforum València obri una gran immersió en els mons d’Alicia

Caixaforum València acull fins al 12 d'octubre la major exposició dedicada a Alicia, un recorregut immersiu per l'obra de Lewis Carroll amb art, teatre, tallers i experiències participatives.

El PSPV estén a José Marí Olano la seua denúncia davant la Fiscalia Anticorrupció

El PSPV sumarà al regidor José Marí Olano a la denúncia davant la Fiscalia Anticorrupció pel presumpte tripijoc de places públiques i la col·locació de personal lligada a l'antic Consorci València 2007.

La meteoròloga d’À Punt sosté que una millor informació hauria evitat part de les morts per la dana

La meteoròloga d'À Punt Victoria Roselló declara davant la jutgessa que amb avisos primerencs i clars a la població es podrien haver salvat vides en la dana d'octubre.

Les associacions de víctimes de la DANA de València exigixen justícia i critiquen l’aforament de Mazón

Tres associacions de víctimes de la DANA de València reclamen en el Congrés justícia, mesures enfront del canvi climàtic i la fi de l'aforament de Carlos Mazón, advertint que no passaran pàgina.

Morant afirma que no hi haurà reparació per a les víctimes de la DANA fins que Mazón declare davant la Justícia

Diana Morant sosté que la reparació a les víctimes de la DANA de València passa perquè Carlos Mazón comparega davant la Justícia i critica el negacionismo climàtic en la Generalitat.

Bigas confia en la permanència de l’Elx i veu clau que hi haja més equips en la lluita pel descens

Pedro Bigas mostra confiança que l'Elx aconseguirà la permanència en una Lliga molt igualada per baix i destaca la importància de sumar en els dols directes i aprofitar el desgast de l'Atlètic de Madrid.

El concert de Jean-Michel Jarre es trasllada a la Marina Nord i convertix el recinte en eix del cicle FAR

El recital de Jean-Michel Jarre del 8 de juliol deixa la Ciutat de les Arts i les Ciències i se celebrarà en la Marina Nord, que passa a ser l'escenari principal del cicle FAR sense canvis de data ni d'entrades.

La regularització extraordinària beneficiarà a uns 100.000 migrants en la Comunitat Valenciana

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana calcula que unes 100.000 persones accediran a la regularització extraordinària, dins d'un procés que preveu aconseguir el mig milió de migrants en tota Espanya, i defén el seu impacte econòmic i social.