Ataquen una seu de Podem amb explosius: «És un atemptat»

 

 

Ataquen una seu de Podem amb explosius: «Diversos polítics de Podem han denunciat este divendres, 2 d’abril, un nou atac en una de les seues seus, en este cas la situada a la ciutat de Cartagena, a la Regió de Múrcia. Pablo Echenique ha qualificat d’«acte terrorista» el que ha passat a les seues instal·lacions. Com es veu en unes imatges, un o diversos individus han llançat un còctel Molotov contra la seu.

Per a Echenique, este acte és «la conseqüència natural de normalitzar els discursos d’odi al Congrés i en alguns mitjans de comunicació. Als Estats Units, el terrorisme d’ultradreta és molt habitual i va tenir la mateixa evolució», ha apuntat fent referència als actes dels partidaris de Donald Trump en les últimes eleccions presidencials de país. És un atemptat».

 

 

Pablo Iglesias, líder de Podem i candidat a les eleccions de Madrid del pròxim 4 de maig, també ha traslladat el seu malestar a les xarxes socials sobre l’atac a la seu del partit a Cartagena: «En este vídeo podeu veure l’atac de la ultradreta, amb material explosiu, a una seu Podem hui mateix. El terrorisme del carrer dels ultres no ens acovardirà. Enfront dels violents i els seus blanquejadors: democràcia, llibertat d’expressió i justícia social».

 

 

 

La nova ministra de Drets Socials i Agenda 2030, Ione Belarra, també ha qualificat d’«atemptat terrorista» estos fets, i Alberto Garzón, ministre de Consum, ha dit que «les pràctiques feixistes contra Unides Podem segueixen estenent-se, mentre alguns partits i mitjans de comunicació mantenen una clara posició de complicitat». «Contra UP tot val? No són demòcrates els que alimenten l’extrema dreta i la seua violència al carrer», afegia.

Més enllà dels explosius, l’atac no s’ha quedat aquí. A la porta de la seu s’han trobat pintades de tota mena amb frases com «fills de puta», «vermells» o «al ‘podemita’, dinamita», justificant l’atac amb els explosius.

 

 

Des del partit tenen clar que es tracta d’un atac perpetrat per l’extrema dreta, que en els últims dies ja ha fet acte de presència amb motiu de les eleccions a Madrid el pròxim 4-M: «Si volem preservar la llibertat i la democràcia , cal parar els peus a l’extrema dreta i a qui la blanqueja», ha escrit el compte de Podem a Twitter.

L’últim d’estos episodis es va viure el passat dimarts, quan Pablo Iglesias va acudir al municipi madrileny de Coslada. Un grup de neonazis es va apropar a ell per intimidar-lo i cridar-li a la cara, però el líder morat va decidir plantar-los cara i es va acostar a ells, una imatge que per a molts va ser desagradable. Fins i tot van criticar a Iglesias perquè consideraven que un vicepresident no havia de caure en la provocació. Des de Podem, en canvi, opinen diferent i creuen que no cal callar davant l’extrema dreta, i admeten que ells estan en les institucions per plantar-los cara.

 

Un grup de neonazis s’enfronta a Pablo Iglesias

De fet, este últim incident va acabar sent una de les notícies del dia pels diferents enfocaments que se li va donar. A ‘El programa de Ana Rosa’, per exemple, van qualificar l’atac com un «xarop democràtic a Pablo Iglesias», una cosa que membres de la formació es van prendre molt malament en considerar que s’estaven justificant els atacs de l’extrema dreta.

Molts usuaris també es van fer ressò d’estes declaracions i van acusar el programa de Telecinco de blanquejar el feixisme, titllant de «demòcrates» als grups de neonazis i afavorint actes com este en el futur.

En el mateix programa, el periodista Javier Ruiz es va posar les mans al cap amb les paraules de la presentadora i va definir l’acció com a «assetjament i intimidació». «Per descomptat, del que tinc l’absoluta seguretat és que això no és democràtic. Jo sincerament crec que es pot estar en desacord amb el vicepresident del govern espanyol, però que les línies que estem creuant, perquè és de Podem, són infinites», sentenciava.

En canvi, altres veus s’han mostrat a favor d’estos atacs, en considerar que és el mateix que partidaris de Podem han fet en el passat increpant i concentrant-se davant altres polítics de dretes.

Últimes notícies

Marcelino fixa com a objectiu exigir al màxim el rendiment del Vila-real després d’assegurar la Champions

Marcelino subratlla que, després d'assegurar la classificació per a la Lliga de Campions, el Vila-real busca mantindre la màxima exigència, barallar per la tercera plaça i superar un exigent dol a Vallecas davant un Raig ja salvat.

Diana Morant urgix a Pérez Llorca a acudir a la negociació amb els sindicats docents i frenar la vaga

Diana Morant reclama al president de la Generalitat que s'assega el dilluns en la taula de negociació amb els sindicats docents per a frenar la vaga indefinida i l'acusa de desatendre la major crisi educativa recent en la Comunitat Valenciana.

Els taxistes col·lapsen el centre de València en una nova protesta contra les VTC

Els taxistes valencians realitzen una nova marxa lenta pel centre de València per a exigir una regulació més restrictiva de les VTC i denunciar el buit normatiu actual.

Experts alerten que eliminar el gluten per moda provoca dèficits nutricionals

El Col·legi de Dietistes-Nutricionistes de la Comunitat Valenciana advertix que retirar el gluten sense diagnòstic mèdic pot causar dèficits nutricionals, empitjorar la relació amb el menjar i dificultar el diagnòstic de celiaquia.

Detingudes 31 persones en el major operatiu de la Guàrdia Civil contra la droga flakka a Espanya

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que distribuïa flakka per missatgeria des d'altres països europeus a València, amb 31 detinguts, dos a la presó preventiva, i quasi quatre quilos d'esta droga confiscats.

Integrar la salut mental en l’atenció a la inflamació crònica millora l’evolució dels pacients

La inclusió sistemàtica de la salut mental en l'atenció a persones amb malaltia inflamatòria intestinal millora la seua qualitat de vida, reforça l'adherència al tractament i augmenta l'eficàcia de les teràpies.

El sòl urbà en la Comunitat Valenciana tanca 2025 en 210 euros per metre quadrat

El sòl urbà en la Comunitat Valenciana va aconseguir els 210 euros per metre quadrat al tancament de 2025, per damunt de la mitjana estatal i en un context de repunt de preus i operacions després de la pandèmia.

Detinguts quatre membres d’un grup especialitzat en robatoris en vivendes a València

La Policia Nacional ha detingut a València a quatre hòmens que marcaven portes de vivendes per a planejar robatoris amb força. El grup, d'origen georgià i amb antecedents, ha quedat desarticulat després de la intervenció d'agents anara de servici.