Ataquen una seu de Podem amb explosius: «És un atemptat»

 

 

Ataquen una seu de Podem amb explosius: «Diversos polítics de Podem han denunciat este divendres, 2 d’abril, un nou atac en una de les seues seus, en este cas la situada a la ciutat de Cartagena, a la Regió de Múrcia. Pablo Echenique ha qualificat d’«acte terrorista» el que ha passat a les seues instal·lacions. Com es veu en unes imatges, un o diversos individus han llançat un còctel Molotov contra la seu.

Per a Echenique, este acte és «la conseqüència natural de normalitzar els discursos d’odi al Congrés i en alguns mitjans de comunicació. Als Estats Units, el terrorisme d’ultradreta és molt habitual i va tenir la mateixa evolució», ha apuntat fent referència als actes dels partidaris de Donald Trump en les últimes eleccions presidencials de país. És un atemptat».

 

 

Pablo Iglesias, líder de Podem i candidat a les eleccions de Madrid del pròxim 4 de maig, també ha traslladat el seu malestar a les xarxes socials sobre l’atac a la seu del partit a Cartagena: «En este vídeo podeu veure l’atac de la ultradreta, amb material explosiu, a una seu Podem hui mateix. El terrorisme del carrer dels ultres no ens acovardirà. Enfront dels violents i els seus blanquejadors: democràcia, llibertat d’expressió i justícia social».

 

 

 

La nova ministra de Drets Socials i Agenda 2030, Ione Belarra, també ha qualificat d’«atemptat terrorista» estos fets, i Alberto Garzón, ministre de Consum, ha dit que «les pràctiques feixistes contra Unides Podem segueixen estenent-se, mentre alguns partits i mitjans de comunicació mantenen una clara posició de complicitat». «Contra UP tot val? No són demòcrates els que alimenten l’extrema dreta i la seua violència al carrer», afegia.

Més enllà dels explosius, l’atac no s’ha quedat aquí. A la porta de la seu s’han trobat pintades de tota mena amb frases com «fills de puta», «vermells» o «al ‘podemita’, dinamita», justificant l’atac amb els explosius.

 

 

Des del partit tenen clar que es tracta d’un atac perpetrat per l’extrema dreta, que en els últims dies ja ha fet acte de presència amb motiu de les eleccions a Madrid el pròxim 4-M: «Si volem preservar la llibertat i la democràcia , cal parar els peus a l’extrema dreta i a qui la blanqueja», ha escrit el compte de Podem a Twitter.

L’últim d’estos episodis es va viure el passat dimarts, quan Pablo Iglesias va acudir al municipi madrileny de Coslada. Un grup de neonazis es va apropar a ell per intimidar-lo i cridar-li a la cara, però el líder morat va decidir plantar-los cara i es va acostar a ells, una imatge que per a molts va ser desagradable. Fins i tot van criticar a Iglesias perquè consideraven que un vicepresident no havia de caure en la provocació. Des de Podem, en canvi, opinen diferent i creuen que no cal callar davant l’extrema dreta, i admeten que ells estan en les institucions per plantar-los cara.

 

Un grup de neonazis s’enfronta a Pablo Iglesias

De fet, este últim incident va acabar sent una de les notícies del dia pels diferents enfocaments que se li va donar. A ‘El programa de Ana Rosa’, per exemple, van qualificar l’atac com un «xarop democràtic a Pablo Iglesias», una cosa que membres de la formació es van prendre molt malament en considerar que s’estaven justificant els atacs de l’extrema dreta.

Molts usuaris també es van fer ressò d’estes declaracions i van acusar el programa de Telecinco de blanquejar el feixisme, titllant de «demòcrates» als grups de neonazis i afavorint actes com este en el futur.

En el mateix programa, el periodista Javier Ruiz es va posar les mans al cap amb les paraules de la presentadora i va definir l’acció com a «assetjament i intimidació». «Per descomptat, del que tinc l’absoluta seguretat és que això no és democràtic. Jo sincerament crec que es pot estar en desacord amb el vicepresident del govern espanyol, però que les línies que estem creuant, perquè és de Podem, són infinites», sentenciava.

En canvi, altres veus s’han mostrat a favor d’estos atacs, en considerar que és el mateix que partidaris de Podem han fet en el passat increpant i concentrant-se davant altres polítics de dretes.

Últimes notícies

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.

Morant insta el PP a assumir el canvi climàtic i a pactar mesures d’Estat

La ministra Diana Morant defensa a València que existeixen eines per a frenar el canvi climàtic, reclama al PP que deixe de negar-lo i demana un pacte d’Estat mentre visita els afectats per l’incendi de la Vall d'Uixó.

Els hidroavions salven la mítica ermita de Santa Bàrbera d’Onda del foc

Els mitjans aeris d’extinció han aconseguit salvar in extremis l’ermita de Santa Bàrbera d’Onda, envoltada per les flames de l’incendi iniciat fa cinc dies a Vall d'Uixó, que ja ha cremat 9.300 hectàrees.
FILMOTECA D'ESTIU