Anuncios

Ataquen una seu de Podem amb explosius: «És un atemptat»

 

 

Ataquen una seu de Podem amb explosius: «Diversos polítics de Podem han denunciat este divendres, 2 d’abril, un nou atac en una de les seues seus, en este cas la situada a la ciutat de Cartagena, a la Regió de Múrcia. Pablo Echenique ha qualificat d’«acte terrorista» el que ha passat a les seues instal·lacions. Com es veu en unes imatges, un o diversos individus han llançat un còctel Molotov contra la seu.

Per a Echenique, este acte és «la conseqüència natural de normalitzar els discursos d’odi al Congrés i en alguns mitjans de comunicació. Als Estats Units, el terrorisme d’ultradreta és molt habitual i va tenir la mateixa evolució», ha apuntat fent referència als actes dels partidaris de Donald Trump en les últimes eleccions presidencials de país. És un atemptat».

Anuncios

 

 

Pablo Iglesias, líder de Podem i candidat a les eleccions de Madrid del pròxim 4 de maig, també ha traslladat el seu malestar a les xarxes socials sobre l’atac a la seu del partit a Cartagena: «En este vídeo podeu veure l’atac de la ultradreta, amb material explosiu, a una seu Podem hui mateix. El terrorisme del carrer dels ultres no ens acovardirà. Enfront dels violents i els seus blanquejadors: democràcia, llibertat d’expressió i justícia social».

 

 

 

La nova ministra de Drets Socials i Agenda 2030, Ione Belarra, també ha qualificat d’«atemptat terrorista» estos fets, i Alberto Garzón, ministre de Consum, ha dit que «les pràctiques feixistes contra Unides Podem segueixen estenent-se, mentre alguns partits i mitjans de comunicació mantenen una clara posició de complicitat». «Contra UP tot val? No són demòcrates els que alimenten l’extrema dreta i la seua violència al carrer», afegia.

Més enllà dels explosius, l’atac no s’ha quedat aquí. A la porta de la seu s’han trobat pintades de tota mena amb frases com «fills de puta», «vermells» o «al ‘podemita’, dinamita», justificant l’atac amb els explosius.

 

 

Des del partit tenen clar que es tracta d’un atac perpetrat per l’extrema dreta, que en els últims dies ja ha fet acte de presència amb motiu de les eleccions a Madrid el pròxim 4-M: «Si volem preservar la llibertat i la democràcia , cal parar els peus a l’extrema dreta i a qui la blanqueja», ha escrit el compte de Podem a Twitter.

L’últim d’estos episodis es va viure el passat dimarts, quan Pablo Iglesias va acudir al municipi madrileny de Coslada. Un grup de neonazis es va apropar a ell per intimidar-lo i cridar-li a la cara, però el líder morat va decidir plantar-los cara i es va acostar a ells, una imatge que per a molts va ser desagradable. Fins i tot van criticar a Iglesias perquè consideraven que un vicepresident no havia de caure en la provocació. Des de Podem, en canvi, opinen diferent i creuen que no cal callar davant l’extrema dreta, i admeten que ells estan en les institucions per plantar-los cara.

 

Un grup de neonazis s’enfronta a Pablo Iglesias

De fet, este últim incident va acabar sent una de les notícies del dia pels diferents enfocaments que se li va donar. A ‘El programa de Ana Rosa’, per exemple, van qualificar l’atac com un «xarop democràtic a Pablo Iglesias», una cosa que membres de la formació es van prendre molt malament en considerar que s’estaven justificant els atacs de l’extrema dreta.

Molts usuaris també es van fer ressò d’estes declaracions i van acusar el programa de Telecinco de blanquejar el feixisme, titllant de «demòcrates» als grups de neonazis i afavorint actes com este en el futur.

En el mateix programa, el periodista Javier Ruiz es va posar les mans al cap amb les paraules de la presentadora i va definir l’acció com a «assetjament i intimidació». «Per descomptat, del que tinc l’absoluta seguretat és que això no és democràtic. Jo sincerament crec que es pot estar en desacord amb el vicepresident del govern espanyol, però que les línies que estem creuant, perquè és de Podem, són infinites», sentenciava.

En canvi, altres veus s’han mostrat a favor d’estos atacs, en considerar que és el mateix que partidaris de Podem han fet en el passat increpant i concentrant-se davant altres polítics de dretes.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Govern assigna 1.300 milions a la Comunitat Valenciana per la dana de 2024 i reforça el finançament autonòmic

L'Executiu aprova 1.300 milions per a la Comunitat Valenciana i 394 milions per a Extremadura per emergències meteorològiques, dins d'un paquet de 12.307 milions per a 2026.

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.

Pérez Llorca respecta la vaga docent però s’alinea amb l’alumnat que es juga la EBAU

Pérez Llorca diu respectar la vaga indefinida del professorat, però subratlla que la seua prioritat són els quasi 32.000 alumnes de 2n de Batxillerat que es juguen la EBAU en poques setmanes.

El Festival de Cinema d’Alacant celebra els 40 anys de Matador amb una passada especial en 4K

El Festival Internacional de Cinema d'Alacant celebrarà el 40 aniversari de Matador amb una projecció especial en versió remasteritzada en 4K en el teatre Arniches.

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.
Anuncios