19.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Ataquen una seu de Podem amb explosius: «És un atemptat»

 

 

Ataquen una seu de Podem amb explosius: «Diversos polítics de Podem han denunciat este divendres, 2 d’abril, un nou atac en una de les seues seus, en este cas la situada a la ciutat de Cartagena, a la Regió de Múrcia. Pablo Echenique ha qualificat d’«acte terrorista» el que ha passat a les seues instal·lacions. Com es veu en unes imatges, un o diversos individus han llançat un còctel Molotov contra la seu.

Per a Echenique, este acte és «la conseqüència natural de normalitzar els discursos d’odi al Congrés i en alguns mitjans de comunicació. Als Estats Units, el terrorisme d’ultradreta és molt habitual i va tenir la mateixa evolució», ha apuntat fent referència als actes dels partidaris de Donald Trump en les últimes eleccions presidencials de país. És un atemptat».

 

 

Pablo Iglesias, líder de Podem i candidat a les eleccions de Madrid del pròxim 4 de maig, també ha traslladat el seu malestar a les xarxes socials sobre l’atac a la seu del partit a Cartagena: «En este vídeo podeu veure l’atac de la ultradreta, amb material explosiu, a una seu Podem hui mateix. El terrorisme del carrer dels ultres no ens acovardirà. Enfront dels violents i els seus blanquejadors: democràcia, llibertat d’expressió i justícia social».

 

 

 

La nova ministra de Drets Socials i Agenda 2030, Ione Belarra, també ha qualificat d’«atemptat terrorista» estos fets, i Alberto Garzón, ministre de Consum, ha dit que «les pràctiques feixistes contra Unides Podem segueixen estenent-se, mentre alguns partits i mitjans de comunicació mantenen una clara posició de complicitat». «Contra UP tot val? No són demòcrates els que alimenten l’extrema dreta i la seua violència al carrer», afegia.

Més enllà dels explosius, l’atac no s’ha quedat aquí. A la porta de la seu s’han trobat pintades de tota mena amb frases com «fills de puta», «vermells» o «al ‘podemita’, dinamita», justificant l’atac amb els explosius.

 

 

Des del partit tenen clar que es tracta d’un atac perpetrat per l’extrema dreta, que en els últims dies ja ha fet acte de presència amb motiu de les eleccions a Madrid el pròxim 4-M: «Si volem preservar la llibertat i la democràcia , cal parar els peus a l’extrema dreta i a qui la blanqueja», ha escrit el compte de Podem a Twitter.

L’últim d’estos episodis es va viure el passat dimarts, quan Pablo Iglesias va acudir al municipi madrileny de Coslada. Un grup de neonazis es va apropar a ell per intimidar-lo i cridar-li a la cara, però el líder morat va decidir plantar-los cara i es va acostar a ells, una imatge que per a molts va ser desagradable. Fins i tot van criticar a Iglesias perquè consideraven que un vicepresident no havia de caure en la provocació. Des de Podem, en canvi, opinen diferent i creuen que no cal callar davant l’extrema dreta, i admeten que ells estan en les institucions per plantar-los cara.

 

Un grup de neonazis s’enfronta a Pablo Iglesias

De fet, este últim incident va acabar sent una de les notícies del dia pels diferents enfocaments que se li va donar. A ‘El programa de Ana Rosa’, per exemple, van qualificar l’atac com un «xarop democràtic a Pablo Iglesias», una cosa que membres de la formació es van prendre molt malament en considerar que s’estaven justificant els atacs de l’extrema dreta.

Molts usuaris també es van fer ressò d’estes declaracions i van acusar el programa de Telecinco de blanquejar el feixisme, titllant de «demòcrates» als grups de neonazis i afavorint actes com este en el futur.

En el mateix programa, el periodista Javier Ruiz es va posar les mans al cap amb les paraules de la presentadora i va definir l’acció com a «assetjament i intimidació». «Per descomptat, del que tinc l’absoluta seguretat és que això no és democràtic. Jo sincerament crec que es pot estar en desacord amb el vicepresident del govern espanyol, però que les línies que estem creuant, perquè és de Podem, són infinites», sentenciava.

En canvi, altres veus s’han mostrat a favor d’estos atacs, en considerar que és el mateix que partidaris de Podem han fet en el passat increpant i concentrant-se davant altres polítics de dretes.

Últimes notícies

La borrasca Leonardo complica l’aeroport de Màlaga amb desviaments i cancel·lacions

La borrasca Leonardo està complicant el trànsit aeri a Andalusia: s'han desviat tres arribades a Màlaga i s'han cancel·lat enllaços amb Berlín i Madrid. S'esperen retards per vent creuat i ajustos de seguretat.

Compromís exigix al Consell que indemnitze ja a les víctimes de la dana

Compromís ha registrat una proposta en Les Corts perquè el Consell indemnitze de manera immediata a les famílies afectades per la dana. El grup acusa l'Executiu autonòmic d'inacció i de criticar a l'Estat mentres no paga.

Aemet eleva a taronja l’avís a Alacant per fenòmens costaners

Aemet ha elevat a taronja l'avís a Alacant per fenòmens costaners este dijous, amb vent del sud-oest de 50-60 km/h i ones de fins a 3 metres. La resta de províncies manté avisos grocs per vent i la costa d'Alacant repetirà nivell groc el divendres a la vesprada.

El jutge ha obert una línia per possible intent d’homicidi en l’espoli a una anciana a València

El jutjat que indaga el suposat espoli del patrimoni d'una dona de 80 anys amb alzheimer ha incorporat una perquisició per temptativa d'homicidi després de detectar-se una substància tòxica en el seu organisme. Els cinc detinguts van quedar en llibertat provisional, quatre d'ells amb mesures cautelars.

Retards en les línies 1 i 2 de Metrovalencia per un senglar en la via

Un senglar ha provocat retards en les línies 1 i 2 de Metrovalencia. Els trens circulen amb velocitat reduïda mentres el Seprona intenta capturar-ho.

Rescaten a un matrimoni després de la solsida del sostre de la seua casa a Elda

Els bombers han rescatat a una parella que ha quedat atrapada en cedir el sostre de la seua vivenda de dos plantes a Elda. Els dos han sigut assistits i traslladats a l'hospital.

Mads Pedersen serà operat el dijous per fractures de clavícula i nina

El danés de Lidl-Trek serà intervingut després de fracturar-se la nina esquerra i la clavícula dreta en una caiguda massiva en la primera etapa de la Volta a la Comunitat Valenciana. L'equip prioritza la seua recuperació i comunicarà el seu retorn més avant.

El València enllaça quatre eliminacions coperes seguides davant equips de Primera a Mestalla

El València va tornar a caure en la Copa del Rei davant un rival de la seua categoria i ja suma quatre eliminacions consecutives a Mestalla. L'última ensopegada va arribar enfront de l'Athletic (1-2), decidit amb un gol en el minut 96.