L’avinguda Malva-rosa de València serà per als vianants

L’avinguda Malva-rosa de València es convertirà en zona per als vianants. El projecte, anunciat hui per la vicealcaldessa i regidora de Desenvolupament Urbà, Sandra Gómez, comptarà amb 850 metres de longitud i una àrea de 15.000 metres quadrats disposada per al comerç local que té com objectiu convertir-se en una “via de convivència”.

L’obra començarà al desembre i tindrà una duració de 12 mesos. Una vegada finalitzada, només tindran accés els vehicles dels comerços, els d’emergència i veïns amb l’accés al seu garatge en aquesta avinguda. El pressupost del projecte és de 2,4 milions d’euros per a la seua realització, dels quals 1,8 procedeixen dels fons Next Generation.

“L’avinguda Malva-rosa és un eix viari i comercial molt important del barri, però, durant molts anys, no s’ha fet cap actuació ni de conservació ni de manteniment. El resultat és que hui és una de les avingudes que es troba en pitjor estat i no compleix amb cap dels criteris per a fer una ciutat més amable, on es posa en primer lloc al vianant, i on es generen espais comercials atractius”, ha remarcat la vicealcaldessa.

D’altra banda, també s’executaran actuacions urbanístiques en altres zones amb l’objectiu de regenerar aquest barri del districte Marítim de la ciutat i així atendre les demandes veïnals. “El barri de la Malva-rosa és un dels barris que més necessita d’aquest ajuntament i que necessita més inversions que cusen i que cohesionen aquest barri”.

La proposta de reurbanització de l’avinguda Malva-rosa és fruit dels pressupostos participatius DecidimVLC. En el projecte està prevista la col·locació de parterres, arbratge, jardineres i s’instal·larà mobiliari urbà. A més, es faran millores per a reduir la inundabilitat de la via i en l’eficiència energètica de l’enllumenat.

Finalment, cal destacar la conversió completa en zona de vianants de la plaça del Botànic Robillard, la reurbanització de la plaça del músic Antoni Eiximeno, o la creació d’una nova biblioteca. “2022 és l’any de la Malva-rosa”, ha conclòs S. Gómez.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Hilali acusa a Rafa Mir de dir-li ‘Vas vindre en pastera’ i l’àrbitre va activar el protocol

El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li 'Vas vindre en pastera' a l'Elx-Espanyol (2-2). L'àrbitre va activar el protocol antiracista i l'Elx va demanar prudència per falta d'evidències.

L’Elx demana respecte i prudència davant la falta d’evidències després de l’acusació a Rafa Mir

El club ha reclamat cautela després de l'acusació d'Omar El Hilali durant l'Elx-Espanyol, que va portar a l'àrbitre a activar el protocol contra el racisme. L'acta arreplega la suposada frase 'en pastera', no sentida per l'equip arbitral.

Fausto Díaz impulsa el primer títol del Manacor: campió de la Copa del Rei davant el Melilla

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla. Fausto Díaz va sumar 19 punts i la final va reunir 6.215 espectadors, rècord històric.

Fausto Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta, amb 19 punts de Fausto Díaz i un ambient de rècord.

Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla amb 19 punts de Fausto Díaz, en una final amb rècord coper de 6.215 aficionats.

La borrasca Regina portarà vent intens i pluja des del dimarts en la Comunitat Valenciana

Regina arribarà a Espanya el dilluns, però en la Comunitat Valenciana es notarà sobretot entre dimarts i dijous, amb vent de nord-est persistent, pluja i onatge.

Fausto Díaz lidera l’històric primer títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei per 3-1 davant el Melilla i va aconseguir el primer títol de la seua història. Fausto Díaz va ser el màxim anotador amb 19 punts.

El Manacor fa història: primera Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla

El Conectabalear CV Manacor es va imposar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta i va alçar la seua primera Copa del Rei davant 6.125 aficionats, rècord del torneig