17.8 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

L’avinguda Malva-rosa de València serà per als vianants

L’avinguda Malva-rosa de València es convertirà en zona per als vianants. El projecte, anunciat hui per la vicealcaldessa i regidora de Desenvolupament Urbà, Sandra Gómez, comptarà amb 850 metres de longitud i una àrea de 15.000 metres quadrats disposada per al comerç local que té com objectiu convertir-se en una “via de convivència”.

L’obra començarà al desembre i tindrà una duració de 12 mesos. Una vegada finalitzada, només tindran accés els vehicles dels comerços, els d’emergència i veïns amb l’accés al seu garatge en aquesta avinguda. El pressupost del projecte és de 2,4 milions d’euros per a la seua realització, dels quals 1,8 procedeixen dels fons Next Generation.

“L’avinguda Malva-rosa és un eix viari i comercial molt important del barri, però, durant molts anys, no s’ha fet cap actuació ni de conservació ni de manteniment. El resultat és que hui és una de les avingudes que es troba en pitjor estat i no compleix amb cap dels criteris per a fer una ciutat més amable, on es posa en primer lloc al vianant, i on es generen espais comercials atractius”, ha remarcat la vicealcaldessa.

D’altra banda, també s’executaran actuacions urbanístiques en altres zones amb l’objectiu de regenerar aquest barri del districte Marítim de la ciutat i així atendre les demandes veïnals. “El barri de la Malva-rosa és un dels barris que més necessita d’aquest ajuntament i que necessita més inversions que cusen i que cohesionen aquest barri”.

La proposta de reurbanització de l’avinguda Malva-rosa és fruit dels pressupostos participatius DecidimVLC. En el projecte està prevista la col·locació de parterres, arbratge, jardineres i s’instal·larà mobiliari urbà. A més, es faran millores per a reduir la inundabilitat de la via i en l’eficiència energètica de l’enllumenat.

Finalment, cal destacar la conversió completa en zona de vianants de la plaça del Botànic Robillard, la reurbanització de la plaça del músic Antoni Eiximeno, o la creació d’una nova biblioteca. “2022 és l’any de la Malva-rosa”, ha conclòs S. Gómez.

Últimes notícies

Eyong i Julián Álvarez, suplents en un Llevant-Atlètic amb sis canvis blanc-i-vermells

Les suplències de Etta Eyong i Julián Álvarez marquen el Llevant-Atlètic en el Ciutat de València. Iker Losada i Thiago Almada partixen com a titulars en un dol amb rotacions.

Osasuna remunta abans del descans i mana 2-1 davant el Vila-real

Osasuna es va anar al descans per davant després de donar la volta al penal inicial de Gerard Moreno amb punts de Víctor Muñoz i Davant Budimir. El pla de pressió alta va sostindre l'avantatge amb intervencions segures d'Herrera.

El PSPV ha titllat d’insult mantindre al regidor investigat per 134 multes de zona blava a Castelló

El PSPV ha criticat que l'alcaldessa mantinga en el càrrec a l'edil de Mobilitat mentres l'Audiència Provincial ha reobert la investigació per 134 multes.

L’Hospital d’Elx convertix les ressonàncies magnètiques pediàtriques en una missió espacial

L'Hospital General Universitari d'Elx ha posat en marxa una iniciativa per a humanitzar les ressonàncies magnètiques pediàtriques amb un carnet d'astronauta i ambientació espacial. La mesura busca reduir por i nervis, especialment en proves amb sedació, i evita derivacions a altres centres.

El PPCV exigix al Govern que protegisca l’agricultura valenciana davant la competència deslleial que podria provocar l’acord UE-Mercosur

El grup popular en Les Corts ha registrat una Proposició No de Llei per a reclamar més controls, reciprocitat fitosanitària i salvaguardes automàtiques. La iniciativa alerta de caigudes de preus i increments d'importacions vinculats al pacte UE-Mercosur.

Els bombers de Castelló han realitzat 48 servicis pel vent a la província

El Consorci Provincial de Bombers de Castelló ha intervingut en 48 actuacions pel temporal de vent, amb retirada d'arbres i sanejament de façanes. Onda ha concentrat més avisos i no s'han registrat ferits.

El València Basket obri la segona volta en el Roig Arena davant un Hiopos Lleida en ratxa

L'equip taronja inicia la segona volta de la Lliga Endesa a casa enfront d'un Hiopos Lleida que arriba llançat, després de quatre triomfs en cinc partits.

Corberán va assegurar que la necessitat de resultats continua sent alta

El tècnic del València va assegurar que, malgrat les dos victòries davant Getafe i Espanyol, l'exigència no va afluixar abans del dol davant el Betis en la Cartoixa. Va analitzar al rival com un equip de possessió perillós al contraatac i va sostindre que només pensa en el pròxim partit.