L’avinguda Malva-rosa de València serà per als vianants

L’avinguda Malva-rosa de València es convertirà en zona per als vianants. El projecte, anunciat hui per la vicealcaldessa i regidora de Desenvolupament Urbà, Sandra Gómez, comptarà amb 850 metres de longitud i una àrea de 15.000 metres quadrats disposada per al comerç local que té com objectiu convertir-se en una “via de convivència”.

L’obra començarà al desembre i tindrà una duració de 12 mesos. Una vegada finalitzada, només tindran accés els vehicles dels comerços, els d’emergència i veïns amb l’accés al seu garatge en aquesta avinguda. El pressupost del projecte és de 2,4 milions d’euros per a la seua realització, dels quals 1,8 procedeixen dels fons Next Generation.

“L’avinguda Malva-rosa és un eix viari i comercial molt important del barri, però, durant molts anys, no s’ha fet cap actuació ni de conservació ni de manteniment. El resultat és que hui és una de les avingudes que es troba en pitjor estat i no compleix amb cap dels criteris per a fer una ciutat més amable, on es posa en primer lloc al vianant, i on es generen espais comercials atractius”, ha remarcat la vicealcaldessa.

D’altra banda, també s’executaran actuacions urbanístiques en altres zones amb l’objectiu de regenerar aquest barri del districte Marítim de la ciutat i així atendre les demandes veïnals. “El barri de la Malva-rosa és un dels barris que més necessita d’aquest ajuntament i que necessita més inversions que cusen i que cohesionen aquest barri”.

La proposta de reurbanització de l’avinguda Malva-rosa és fruit dels pressupostos participatius DecidimVLC. En el projecte està prevista la col·locació de parterres, arbratge, jardineres i s’instal·larà mobiliari urbà. A més, es faran millores per a reduir la inundabilitat de la via i en l’eficiència energètica de l’enllumenat.

Finalment, cal destacar la conversió completa en zona de vianants de la plaça del Botànic Robillard, la reurbanització de la plaça del músic Antoni Eiximeno, o la creació d’una nova biblioteca. “2022 és l’any de la Malva-rosa”, ha conclòs S. Gómez.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els preus van pujar un 0,5% al febrer en la Comunitat Valenciana, per damunt de la mitjana

L'IPC va augmentar un 0,5% al febrer en la Comunitat Valenciana, una dècima més que la mitjana. La taxa anual va aconseguir el 2,6% i l'acumulat de l'any va quedar en el 0,2%.

Detinguda una dona per calar foc a la seua parella a Chiva; la víctima està molt greu

Una dona de 48 anys ha sigut detinguda a Chiva per, presumptament, calar foc a la seua parella. L'home, de 49, roman molt greu en la Unitat de Cremats de La Fe.

Superem la controvèrsia sobre l’accent, i sobretot, la del patró lingüístic

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del debat sobre l’accent de 'València/Valéncia' i, sobretot, d’una qüestió més ampla: quin model de valencià escrit s’hauria de prioritzar

Detinguda per calar foc a la seua parella a Chiva (València)

Una dona de 48 anys ha sigut detinguda per calar foc a la seua parella, un home de 49, a Chiva (València). El cas s'investiga com a violència domèstica.

Cap de setmana amb ruixats i neu des de 700 m després d’un divendres buidat

Divendres amb cel buidat i temperatures estables. El cap de setmana portarà ruixats febles, caiguda notable de les màximes i neu des de 700-900 m a l'interior nord.

Catalá afirma que l’Ajuntament no pot adoptar mesures sobre els trens de Rodalia en Falles

Catalá ha sostingut que és totalment impossible que l'Ajuntament decidisca sobre la xarxa ferroviària estatal. Demana a Delegació els informes tècnics si recolza la proposta de Renfe.

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.