L’avinguda Malva-rosa de València serà per als vianants

L’avinguda Malva-rosa de València es convertirà en zona per als vianants. El projecte, anunciat hui per la vicealcaldessa i regidora de Desenvolupament Urbà, Sandra Gómez, comptarà amb 850 metres de longitud i una àrea de 15.000 metres quadrats disposada per al comerç local que té com objectiu convertir-se en una «via de convivència».

L’obra començarà al desembre i tindrà una duració de 12 mesos. Una vegada finalitzada, només tindran accés els vehicles dels comerços, els d’emergència i veïns amb l’accés al seu garatge en aquesta avinguda. El pressupost del projecte és de 2,4 milions d’euros per a la seua realització, dels quals 1,8 procedeixen dels fons Next Generation.

«L’avinguda Malva-rosa és un eix viari i comercial molt important del barri, però, durant molts anys, no s’ha fet cap actuació ni de conservació ni de manteniment. El resultat és que hui és una de les avingudes que es troba en pitjor estat i no compleix amb cap dels criteris per a fer una ciutat més amable, on es posa en primer lloc al vianant, i on es generen espais comercials atractius», ha remarcat la vicealcaldessa.

D’altra banda, també s’executaran actuacions urbanístiques en altres zones amb l’objectiu de regenerar aquest barri del districte Marítim de la ciutat i així atendre les demandes veïnals. «El barri de la Malva-rosa és un dels barris que més necessita d’aquest ajuntament i que necessita més inversions que cusen i que cohesionen aquest barri».

La proposta de reurbanització de l’avinguda Malva-rosa és fruit dels pressupostos participatius DecidimVLC. En el projecte està prevista la col·locació de parterres, arbratge, jardineres i s’instal·larà mobiliari urbà. A més, es faran millores per a reduir la inundabilitat de la via i en l’eficiència energètica de l’enllumenat.

Finalment, cal destacar la conversió completa en zona de vianants de la plaça del Botànic Robillard, la reurbanització de la plaça del músic Antoni Eiximeno, o la creació d’una nova biblioteca. «2022 és l’any de la Malva-rosa», ha conclòs S. Gómez.

Últimes notícies

‘Nocturnos’, el còmic amb què Laura Pérez s’endinsa en un lloc que no ens pertany

La il·lustradora valenciana Laura Pérez aprofita el còmic ‘Nocturnos’ per explorar la nit com un espai que no ens pertany del tot i que li ha valgut una nominació als premis Eisner 2026. L’obra, reconeguda també per la Biblioteca Pública de Nova York, combina emocions, misteri i experimentació gràfica.

Dissabte amb pujada notable de les temperatures a l’interior de la Comunitat Valenciana

L’oratge del dissabte estarà marcat per un ambient poc nuvolós, algun ruixat a la vesprada al nord interior i una pujada notable de les temperatures màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana.

Mor un home després de ser rescatat de la mar en una platja de Peníscola

Un home ha mort de matinada en una platja de Peníscola després de patir problemes mentre es banyava. Els bombers i els servicis sanitaris han intentat reanimar-lo sense èxit.

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.