13.3 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

L’avinguda Malva-rosa de València serà per als vianants

L’avinguda Malva-rosa de València es convertirà en zona per als vianants. El projecte, anunciat hui per la vicealcaldessa i regidora de Desenvolupament Urbà, Sandra Gómez, comptarà amb 850 metres de longitud i una àrea de 15.000 metres quadrats disposada per al comerç local que té com objectiu convertir-se en una “via de convivència”.

L’obra començarà al desembre i tindrà una duració de 12 mesos. Una vegada finalitzada, només tindran accés els vehicles dels comerços, els d’emergència i veïns amb l’accés al seu garatge en aquesta avinguda. El pressupost del projecte és de 2,4 milions d’euros per a la seua realització, dels quals 1,8 procedeixen dels fons Next Generation.

“L’avinguda Malva-rosa és un eix viari i comercial molt important del barri, però, durant molts anys, no s’ha fet cap actuació ni de conservació ni de manteniment. El resultat és que hui és una de les avingudes que es troba en pitjor estat i no compleix amb cap dels criteris per a fer una ciutat més amable, on es posa en primer lloc al vianant, i on es generen espais comercials atractius”, ha remarcat la vicealcaldessa.

D’altra banda, també s’executaran actuacions urbanístiques en altres zones amb l’objectiu de regenerar aquest barri del districte Marítim de la ciutat i així atendre les demandes veïnals. “El barri de la Malva-rosa és un dels barris que més necessita d’aquest ajuntament i que necessita més inversions que cusen i que cohesionen aquest barri”.

La proposta de reurbanització de l’avinguda Malva-rosa és fruit dels pressupostos participatius DecidimVLC. En el projecte està prevista la col·locació de parterres, arbratge, jardineres i s’instal·larà mobiliari urbà. A més, es faran millores per a reduir la inundabilitat de la via i en l’eficiència energètica de l’enllumenat.

Finalment, cal destacar la conversió completa en zona de vianants de la plaça del Botànic Robillard, la reurbanització de la plaça del músic Antoni Eiximeno, o la creació d’una nova biblioteca. “2022 és l’any de la Malva-rosa”, ha conclòs S. Gómez.

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA cita com a testimonis als escortes i al xofer de Mazón el 29-O

La instructora de la causa penal per la gestió de la DANA ha ordenat citar com a testimonis als escortes i al xofer de Carlos Mazón que van estar de servici entre les 15 i les 21 hores. Busca verificar si van escoltar crides o comentaris rellevants d'eixe tram horari.

Abascal confia en un acord amb el PP en la Comunitat i exigix infraestructures hidràuliques

Abascal ha assegurat que el pacte amb el PP en la Comunitat Valenciana pot tancar-se si arreplega les infraestructures hidràuliques pendents. També ha acusat el PP de frenar acords en migració, gènere i memòria, i ha negat qualsevol distanciament amb Giorgia Meloni.

Patronal i sindicats reclamen més pes del diàleg social en els pressupostos de la Generalitat

CEV, CCOO-PV i UGT-PV han reivindicat que el diàleg social tinga un rol central en els comptes autonòmics. Demanen participar en la negociació per a aportar certitud, allunyar la polarització i no ser moneda de canvi.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament en una clínica dental d’Alzira i una altra de 4 seguix ingressada

Una xiqueta de sis anys ha mort després de ser atesa en una clínica dental d'Alzira. Una altra menor de quatre anys, atesa el mateix dia, roman en l'UCI pediàtrica del Clínic de València.

La fortalesa del Vila-real en La Ceràmica repta la debilitat a domicili del Mallorca

El Vila-real, tercer i molt sòlid a casa, rep a un Mallorca fràgil anara amb objectius oposats: pressionar als de dalt i posar terra pel mig amb el descens.

Josan es perdrà l’Elx-Reial Madrid per una lesió muscular

El migcampista de l'Elx serà baixa este diumenge davant el Reial Madrid per una lesió a la cama esquerra, confirmada per Eder Sarabia. John Chetauya i Pedro Bigas entrenaran amb el grup i, si no hi ha incidències, estaran a la disposició del tècnic.

Pérez Llorca defén que les crides amb Pradas i Mazón van ser una coincidència

Pérez Llorca ha defés davant la jutgessa que l'encreuament de crides amb Pradas i Mazón el dia de la DANA va ser una coincidència i que no va actuar d'intermediari. L'acta notarial aportada per Pradas arreplega contactes breus i la instructora sosté que ella buscava arribar al president.

Sarabia promet la millor versió de l’Elx per a buscar un triomf històric davant el Madrid

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx oferirà la seua millor versió per a intentar aconseguir una cosa històrica davant el Reial Madrid. Demana un partit quasi perfecte, estadi ple i màxima convicció.