Igualtat inclourà en la llei de l’avortament una baixa laboral per regles doloroses

El Ministeri d’Igualtat continua treballant en la reforma de la Llei de l’avortament i ja ha assenyalat algunes mesures noves amb les quals l’equip d’Irene Montero ja compta. En aquesta nova llei s’inclouran baixes laborals per a les dones que patisquen regles doloroses i per a aquelles que avorten, tant de manera voluntària com d’espontània.


Montero vol que la futura Llei de l’avortament vaja “més enllà del que es va plantejar en 2010”


Baixes retribuïdes per a dones que pateixen regles doloroses i permisos temporals per a aquelles que avorten de manera voluntària o no. Aquestes dos noves mesures estan ja incloses en l’esborrany de reforma de la Llei de l’avortament que prepara el Ministeri d’Igualtat. Així ho ha confirmat la secretària d’Estat d’Igualtat i contra la Violència de gènere, Ángela Rodríguez, en una entrevista a ‘El Periódico de España’.


Amb aquestes noves normes, el ministeri de Montero ha assenyalat que el seu desig és que la futura Llei de l’avortament vaja “més enllà del que es va plantejar en 2010”.


La secretària de l’Estat ha assegurat que és “assenyat plantejar un permís (…) dins de l’enquadrament sanitari”, ja que “moltes dones que han hagut d’avortar perquè han volgut o ha sigut involuntari s’hauran trobat amb què l’endemà havien de recuperar-se, malgrat patir sagnats o efectes psicològics”.


El Ministeri d’Igualtat assenyala que el 53% de les dones tenen regles doloroses


La salut menstrual s’ha convertit en un tema actual molt demandat, ja que moltes dones han mostrat el seu descontentament davant les poques facilitats per part de les seues empreses a l’hora d’acudir al treball en situacions crítiques. De fet, el Ministeri d’Igualtat ha afirmat que el 53% de les dones tenen regles doloroses i la xifra puja al 73% en joves menors de 25 anys.


La mà dreta de Montero, Rodríguez, ha destacat que no es tracta de “lleus incomoditats” sinó de “símptomes greus com a diarrees, cefalees i febre” i sempre que el problema “no es puga solucionar mèdicament”. Ha resolt el tema amb la idea que la dona puga quedar-se a casa en el cas que tinga una regla molt dolorosa.


La nova Llei de l’avortament inclou finançar elements anticonceptius gratuïts als menors de 25 anys


Dins de les idees incloses en la nova reforma de la Llei de l’avortament, Rodríguez ha assegurat que el Ministeri d’Igualtat es planteja a més que els anticonceptius puguen ser gratuïts per als menors de 25 anys, una mesura ja instaurada a França. “Un dels elements que hem de discutir és finançar elements anticonceptius gratuïts als menors de 25 anys. És important que s’òbriga un debat al nostre país sobre aquests”, assenyalava.


Al fil, ha indicat que França ha sigut un país molt «inspirador» per a plantejar aquesta iniciativa que aniria recollida en la bateria de mesures per a la reforma de la llei de l’avortament. «La nostra intenció és que hi haja aquest tipus d’anticonceptius gratuïts», ha indicat Rodríguez en referència a mètodes anticonceptius com a preservatius o pastilles anticonceptives, entre altres.


Això sí, ha matisat que en l’anticoncepció ha d’haver-hi «una mica de corresponsabilitat«, ja que, al seu judici, sempre són les dones les que assumeixen aquesta barrera i és un dels assumptes on més «bretxa de gènere existeix», ha postil·lat.


Així, ha defensat que el text de la reforma de la Llei de l’Avortament, liderada per Irene Montero, està “molt treballat” i és una proposta sòlida que “respon a demandes molt concretes”. Per això, s’ha mostrat convençuda davant la possibilitat d’acords amb els diferents ministeris implicats, sobretot el d’Hisenda.

Últimes notícies

Sanitat manté l’estatut marc malgrat el xoc amb autonomies i metges

El Ministeri de Sanitat ha defensat que no renunciarà a la reforma de l’estatut marc del personal del SNS, malgrat l’oposició de la majoria de comunitats autònomes i el malestar dels sindicats mèdics.

Bustinduy celebra la trobada entre Oltra i Rufián i augura una conversa ‘interessantíssima’ a València

El ministre de Drets Socials, Pablo Bustinduy, ha destacat que la conversa entre Mónica Oltra i Gabriel Rufián a València serà ‘interessantíssima’ i li agradaria assistir-hi. Compromís veu l’acte com un pas perquè Oltra recupere l’alcaldia.

Bernabé acusa el Consell de desatenció generalitzada durant la dana que va colpejar la Comunitat

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, assegura que hi hagué una desatenció generalitzada al Consell durant la dana i acusa el PP i la Generalitat de mantindre el màxim responsable polític de la catàstrofe del 29 d’octubre.

Bustinduy agraïx al professorat valencià la seua valentia en la defensa de l’escola pública

El ministre Pablo Bustinduy ha expressat la seua gratitud al professorat valencià en vaga indefinida per defensar l’educació pública i ha demanat a la Generalitat que escolte les seues reivindicacions.

La Diputació d’Alacant ix lliure d’irregularitats en els bons comerç, però l’oposició manté els dubtes

La comissió d’investigació de la Diputació d’Alacant ha conclòs, amb els vots del PP, que no hi hagué irregularitats en els bons comerç de 2022 i 2023. El PSPV i Compromís qüestionen la falta de documentació i anuncien que continuaran exigint responsabilitats.

Rodas continuarà al capdavant de la direcció esportiva del Llevant fins a 2028

El Llevant ha renovat fins a 2028 els contractes del director esportiu, Héctor Rodas, i del secretari tecnic, Jose Gila, després de l ascens a Primera i de garantir la permanencia el darrer curs.

L’advocat de Mazón demana prudència abans de lliurar els missatges requerits pel jutjat de la DANA

L’advocat de l’expresident de la Generalitat Carlos Mazón, Ignacio Gally, ha explicat als jutjats de Catarroja que necessita estudiar tota la causa de la DANA abans de decidir si lliura els missatges del seu client o recorre alguna de les diligències acordades.

Nou govern a la vista a Callosa de Segura: PP, Vox i un edil trencat impulsen una moció de censura

PP, Vox i l’edil no adscrit José Antonio Illán han registrat una moció de censura a Callosa de Segura per desallotjar l’actual govern en minoria del PSOE i EUPV-Unidas Podemos i situar com a alcalde el popular Juan Antonio Franco.