Igualtat inclourà en la llei de l’avortament una baixa laboral per regles doloroses

El Ministeri d’Igualtat continua treballant en la reforma de la Llei de l’avortament i ja ha assenyalat algunes mesures noves amb les quals l’equip d’Irene Montero ja compta. En aquesta nova llei s’inclouran baixes laborals per a les dones que patisquen regles doloroses i per a aquelles que avorten, tant de manera voluntària com d’espontània.


Montero vol que la futura Llei de l’avortament vaja “més enllà del que es va plantejar en 2010”


Baixes retribuïdes per a dones que pateixen regles doloroses i permisos temporals per a aquelles que avorten de manera voluntària o no. Aquestes dos noves mesures estan ja incloses en l’esborrany de reforma de la Llei de l’avortament que prepara el Ministeri d’Igualtat. Així ho ha confirmat la secretària d’Estat d’Igualtat i contra la Violència de gènere, Ángela Rodríguez, en una entrevista a ‘El Periódico de España’.


Amb aquestes noves normes, el ministeri de Montero ha assenyalat que el seu desig és que la futura Llei de l’avortament vaja “més enllà del que es va plantejar en 2010”.


La secretària de l’Estat ha assegurat que és “assenyat plantejar un permís (…) dins de l’enquadrament sanitari”, ja que “moltes dones que han hagut d’avortar perquè han volgut o ha sigut involuntari s’hauran trobat amb què l’endemà havien de recuperar-se, malgrat patir sagnats o efectes psicològics”.


El Ministeri d’Igualtat assenyala que el 53% de les dones tenen regles doloroses


La salut menstrual s’ha convertit en un tema actual molt demandat, ja que moltes dones han mostrat el seu descontentament davant les poques facilitats per part de les seues empreses a l’hora d’acudir al treball en situacions crítiques. De fet, el Ministeri d’Igualtat ha afirmat que el 53% de les dones tenen regles doloroses i la xifra puja al 73% en joves menors de 25 anys.


La mà dreta de Montero, Rodríguez, ha destacat que no es tracta de “lleus incomoditats” sinó de “símptomes greus com a diarrees, cefalees i febre” i sempre que el problema “no es puga solucionar mèdicament”. Ha resolt el tema amb la idea que la dona puga quedar-se a casa en el cas que tinga una regla molt dolorosa.


La nova Llei de l’avortament inclou finançar elements anticonceptius gratuïts als menors de 25 anys


Dins de les idees incloses en la nova reforma de la Llei de l’avortament, Rodríguez ha assegurat que el Ministeri d’Igualtat es planteja a més que els anticonceptius puguen ser gratuïts per als menors de 25 anys, una mesura ja instaurada a França. “Un dels elements que hem de discutir és finançar elements anticonceptius gratuïts als menors de 25 anys. És important que s’òbriga un debat al nostre país sobre aquests”, assenyalava.


Al fil, ha indicat que França ha sigut un país molt “inspirador” per a plantejar aquesta iniciativa que aniria recollida en la bateria de mesures per a la reforma de la llei de l’avortament. “La nostra intenció és que hi haja aquest tipus d’anticonceptius gratuïts”, ha indicat Rodríguez en referència a mètodes anticonceptius com a preservatius o pastilles anticonceptives, entre altres.


Això sí, ha matisat que en l’anticoncepció ha d’haver-hi “una mica de corresponsabilitat“, ja que, al seu judici, sempre són les dones les que assumeixen aquesta barrera i és un dels assumptes on més “bretxa de gènere existeix”, ha postil·lat.


Així, ha defensat que el text de la reforma de la Llei de l’Avortament, liderada per Irene Montero, està “molt treballat” i és una proposta sòlida que “respon a demandes molt concretes”. Per això, s’ha mostrat convençuda davant la possibilitat d’acords amb els diferents ministeris implicats, sobretot el d’Hisenda.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.

La 61 Fira del Llibre de València obri amb xifres rècord i més activitats en Vivers

La 61 Fira del Llibre de València obri als Jardins de Vivers amb 105 expositors, més de 200 activitats i 1.800 firmes, consolidada com a gran cita cultural valenciana.

Recuperen a Alacant els cossos de tres migrants trobats en la mar

Els cossos d'un home, una dona i un menor han sigut recuperats en avançat estat de descomposició en aigües de la província d'Alacant, en diferents punts del litoral.

Corberán avisa davant l’Atlètic: espera la seua millor versió malgrat la Champions

Carlos Corberán afronta el dol de lliga davant l'Atlètic de Madrid convençut que el rival mostrarà la seua millor versió, malgrat estar entre les semifinals de la Lliga de Campions enfront de l'Arsenal. El tècnic subratlla l'exigència del xoc, la necessitat de punts per a la permanència i la importància de mantindre la màxima mentalitat competitiva.