Igualtat inclourà en la llei de l’avortament una baixa laboral per regles doloroses

El Ministeri d’Igualtat continua treballant en la reforma de la Llei de l’avortament i ja ha assenyalat algunes mesures noves amb les quals l’equip d’Irene Montero ja compta. En aquesta nova llei s’inclouran baixes laborals per a les dones que patisquen regles doloroses i per a aquelles que avorten, tant de manera voluntària com d’espontània.


Montero vol que la futura Llei de l’avortament vaja “més enllà del que es va plantejar en 2010”


Baixes retribuïdes per a dones que pateixen regles doloroses i permisos temporals per a aquelles que avorten de manera voluntària o no. Aquestes dos noves mesures estan ja incloses en l’esborrany de reforma de la Llei de l’avortament que prepara el Ministeri d’Igualtat. Així ho ha confirmat la secretària d’Estat d’Igualtat i contra la Violència de gènere, Ángela Rodríguez, en una entrevista a ‘El Periódico de España’.


Amb aquestes noves normes, el ministeri de Montero ha assenyalat que el seu desig és que la futura Llei de l’avortament vaja “més enllà del que es va plantejar en 2010”.


La secretària de l’Estat ha assegurat que és “assenyat plantejar un permís (…) dins de l’enquadrament sanitari”, ja que “moltes dones que han hagut d’avortar perquè han volgut o ha sigut involuntari s’hauran trobat amb què l’endemà havien de recuperar-se, malgrat patir sagnats o efectes psicològics”.


El Ministeri d’Igualtat assenyala que el 53% de les dones tenen regles doloroses


La salut menstrual s’ha convertit en un tema actual molt demandat, ja que moltes dones han mostrat el seu descontentament davant les poques facilitats per part de les seues empreses a l’hora d’acudir al treball en situacions crítiques. De fet, el Ministeri d’Igualtat ha afirmat que el 53% de les dones tenen regles doloroses i la xifra puja al 73% en joves menors de 25 anys.


La mà dreta de Montero, Rodríguez, ha destacat que no es tracta de “lleus incomoditats” sinó de “símptomes greus com a diarrees, cefalees i febre” i sempre que el problema “no es puga solucionar mèdicament”. Ha resolt el tema amb la idea que la dona puga quedar-se a casa en el cas que tinga una regla molt dolorosa.


La nova Llei de l’avortament inclou finançar elements anticonceptius gratuïts als menors de 25 anys


Dins de les idees incloses en la nova reforma de la Llei de l’avortament, Rodríguez ha assegurat que el Ministeri d’Igualtat es planteja a més que els anticonceptius puguen ser gratuïts per als menors de 25 anys, una mesura ja instaurada a França. “Un dels elements que hem de discutir és finançar elements anticonceptius gratuïts als menors de 25 anys. És important que s’òbriga un debat al nostre país sobre aquests”, assenyalava.


Al fil, ha indicat que França ha sigut un país molt “inspirador” per a plantejar aquesta iniciativa que aniria recollida en la bateria de mesures per a la reforma de la llei de l’avortament. “La nostra intenció és que hi haja aquest tipus d’anticonceptius gratuïts”, ha indicat Rodríguez en referència a mètodes anticonceptius com a preservatius o pastilles anticonceptives, entre altres.


Això sí, ha matisat que en l’anticoncepció ha d’haver-hi “una mica de corresponsabilitat“, ja que, al seu judici, sempre són les dones les que assumeixen aquesta barrera i és un dels assumptes on més “bretxa de gènere existeix”, ha postil·lat.


Així, ha defensat que el text de la reforma de la Llei de l’Avortament, liderada per Irene Montero, està “molt treballat” i és una proposta sòlida que “respon a demandes molt concretes”. Per això, s’ha mostrat convençuda davant la possibilitat d’acords amb els diferents ministeris implicats, sobretot el d’Hisenda.

Anuncios

Últimes notícies

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.

El Consell fixa com es triarà la llengua base en l’admissió escolar de 2026-2027

El Consell ha ratificat l'informe que regula l'admissió de l'alumnat i l'elecció o canvi de llengua base per al curs 2026-2027, donant preferència a les famílies que ja estan escolaritzades en el mateix centre.

Juí a Alacant a un home acusat de forçar a una dona a consumir drogues i agredir-la sexualment

La Fiscalia demana 12 anys i tres mesos de presó per a un home acusat d'amenaçar a una dona amb una arma i obligar-la a consumir drogues abans d'agredir-la sexualment en una casa de camp de Novelda en 2019.

Educació fixa que tot el professorat de 2n de Batxillerat siga servici mínim en la vaga

Educació proposa que tot el professorat de 2n de Batxillerat siga considerat servici mínim en la vaga indefinida des de l'11 de maig per a assegurar les avaluacions i l'accés a la EBAU.