Baixen les morts i els positius per coronavirus a la Comunitat Valenciana

Ejemplo de shortcode con estilo
La Comunitat Valenciana ha superat ja el milió de dosis administrades de la vacuna contra la Covid-19 des que el va començar el procés d’immunització a la fi del mes de desembre. La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha valorat de forma “molt positiva” que s’haja aconseguit el milió de dosis administrades perquè “la […]

La Comunitat Valenciana ha superat ja el milió de dosis administrades de la vacuna contra la Covid-19 des que el va començar el procés d’immunització a la fi del mes de desembre. La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha valorat de forma “molt positiva” que s’haja aconseguit el milió de dosis administrades perquè “la vacuna continua sent la major esperança per a acabar amb el virus”.

Per això ha volgut agrair “la implicació de la població en general, que ha acudit de manera massiva a la crida de Sanitat per a la vacunació, així com el treball incansable de tot el personal sanitari”.

Fins al moment, s’han administrat un total d’1.040.320 dosis de la vacuna contra el coronavirus. Per províncies, 122.803 a Castelló, 370.455 a Alacant i 546.774 a València. Han rebut, almenys una dosi, 754.896 persones, i compten amb les dos dosis 285.136 persones.

A més, s’han notificat 173 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 386.945 persones. Per províncies, 19 a Castelló (39.579 en total); 59 en alicante (145.377 en total); i 95 a la província de València (201.988 en total).

Des de l’última actualització s’han registrat 177 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 387.693 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia. Per províncies, les altes es distribueixen de la següent manera: 39.967 a Castelló, 145.173 a Alacant i 202.498 a València, a més de 55 no assignades.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 377 persones ingressades: 22 a la província de Castelló, amb 8 pacients en UCI; 172 a la província d’Alacant, 33 d’ells en l’UCI; i 183 a la província de València, 33 d’ells en UCI.

A més, s’han registrat 6 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia és de 7.209: 786 a la província de Castelló, 2.741 en la d’Alacant i 3.682 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 3.512 casos actius, la qual cosa suposa un 0,88% del total de positius.

Actualització de la situació en residències

Des de l’última actualització, els casos positius en residències de majors es mantenen en 5 (1 a la província d’Alacant i 4 a la província de València).

• Residents nous positius: 1
• Treballadors i treballadores nous positius: 0
• Residents que han mort: 0

En estos moments, no hi ha cap residència sota vigilància activa de control sanitari.

Actualització brots de coronavirus

S’han registrat 6 nous brots des de l’última actualització:

·         Benidorm: 4 casos. Origen social

·         València: 6 casos. Origen social

·         Elche: 4 casos. Àmbit educatiu

·         Albuixech: 4 casos. Origen social

·         Rafelbunyol: 4 casos. Origen social

·         València: 3 casos. Origen social

Últimes notícies

El Govern estudia tancar temporalment l’AVE Madrid-Barcelona per a accelerar les obres de renovació

Óscar Puente reconeix que Transports valora suspendre la circulació durant un o dos anys per a reduir els terminis de les obres, encara que no hi ha cap decisió definitiva

Catalá recomana evitar demà el centre de València davant els disturbis

L’alcaldessa ha anunciat que duplicarà els efectius policials este dissabte i ha recomanat a veïns i turistes que eviten el centre de València.

València reforça la vigilància davant de possibles disturbis este dissabte

Roger Llanes ha assegurat que València compta des de divendres amb un dispositiu policial suficient i coordinat per a previndre altercats. També ha apuntat a possibles detencions vinculades a Blocus Vlc.

El CAHH renova el 75 % de l’exposició amb obres de 57 artistes

El Centro de Arte Hortensia Herrero ha renovat el 75 % de les sales amb un centenar d’obres de 57 artistes. Quaranta-cinc peces s’exhibixen per primera vegada.

El deute financer de la Generalitat arriba als 63.000 milions d’euros

El Síndic de Comptes ha alertat de l’endeutament creixent de la Generalitat i ha detallat els desequilibris detectats en els comptes de 2024.

Detingut a Picanya un impulsor de Blocus España per instigar aldarulls

Un dels tres detinguts a la província de Valencia està considerat fundador de Blocus España. La investigació el relaciona amb aldarulls a Barcelona i convocatòries a València.

El litoral sud de Valencia tindrà avís groc per pluges dissabte

L’Aemet ha activat un avís groc per pluges al litoral sud de la província de Valencia este dissabte. Podrien caure fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.

Els comerços del centre de València es protegixen davant l’amenaça de possibles saquejos

Els establiments del centre de València protegixen els aparadors i alguns tanquen per precaució davant possibles disturbis este dissabte.