9.3 C
València
Dimarts, 16 desembre, 2025

Baixen les morts i els positius per coronavirus a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha superat ja el milió de dosis administrades de la vacuna contra la Covid-19 des que el va començar el procés d’immunització a la fi del mes de desembre. La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha valorat de forma “molt positiva” que s’haja aconseguit el milió de dosis administrades perquè “la vacuna continua sent la major esperança per a acabar amb el virus”.

Per això ha volgut agrair “la implicació de la població en general, que ha acudit de manera massiva a la crida de Sanitat per a la vacunació, així com el treball incansable de tot el personal sanitari”.

Fins al moment, s’han administrat un total d’1.040.320 dosis de la vacuna contra el coronavirus. Per províncies, 122.803 a Castelló, 370.455 a Alacant i 546.774 a València. Han rebut, almenys una dosi, 754.896 persones, i compten amb les dos dosis 285.136 persones.

A més, s’han notificat 173 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 386.945 persones. Per províncies, 19 a Castelló (39.579 en total); 59 en alicante (145.377 en total); i 95 a la província de València (201.988 en total).

Des de l’última actualització s’han registrat 177 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 387.693 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia. Per províncies, les altes es distribueixen de la següent manera: 39.967 a Castelló, 145.173 a Alacant i 202.498 a València, a més de 55 no assignades.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 377 persones ingressades: 22 a la província de Castelló, amb 8 pacients en UCI; 172 a la província d’Alacant, 33 d’ells en l’UCI; i 183 a la província de València, 33 d’ells en UCI.

A més, s’han registrat 6 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia és de 7.209: 786 a la província de Castelló, 2.741 en la d’Alacant i 3.682 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 3.512 casos actius, la qual cosa suposa un 0,88% del total de positius.

Actualització de la situació en residències

Des de l’última actualització, els casos positius en residències de majors es mantenen en 5 (1 a la província d’Alacant i 4 a la província de València).

Residents nous positius: 1
Treballadors i treballadores nous positius: 0
Residents que han mort: 0

En estos moments, no hi ha cap residència sota vigilància activa de control sanitari.

Actualització brots de coronavirus

S’han registrat 6 nous brots des de l’última actualització:

·         Benidorm: 4 casos. Origen social

·         València: 6 casos. Origen social

·         Elche: 4 casos. Àmbit educatiu

·         Albuixech: 4 casos. Origen social

·         Rafelbunyol: 4 casos. Origen social

·         València: 3 casos. Origen social

Últimes notícies

El Vila-real aprova els seus comptes i un pressupost rècord de 215 milions d’euros

El club va aprovar els comptes de l'últim curs amb un saldo positiu pròxim als 14 milions i va presentar un pressupost rècord de 215.234.000 euros per a 2025-26.

El València Basket-Casademont Zaragoza ajornat es jugarà el 30 de desembre a les 16h

El dol de la jornada 11 de la Lliga Femenina Endesa entre València Basket i Casademont Zaragoza, ajornat per l'alerta meteorològica, es disputarà el 30 de desembre a les 16h en el Roig Arena. Les entrades servixen per a la nova data, amb reembossament disponible i nova venda des del dimarts.

Pradilla: la clau serà imposar el nostre ritme davant Olympiacos

L'ala-pivot de València Basket, Jaime Pradilla, va assenyalar abans del dol a Grècia que imposar el ritme propi i controlar el rebot serà determinant davant Olympiacos.

L’exsecretari de Presidència de Mazón mostra el seu llistat de crides del dia de la DANA

Cayetano García Ramírez ha exhibit la seua factura telefònica en la comissió del Congrés amb trucades i missatges del dia de la riuada. Diversos grups han qüestionat la gestió i els avisos.

Igualtat eleva a 47 les víctimes de violència masclista en 2025 després de confirmar dos assassinats

Igualtat ha confirmat els assassinats d'una dona a Catarroja i una altra a Riudecanyes, amb el que les víctimes mortals en 2025 ascendixen a 47 i a 1.342 des de 2003.

El Eldense apunta a la sorpresa davant una Reial Societat en crisi

El Eldense rep a la Reial Societat en setzens amb el debut de Jon Ansotegi. El conjunt alacantí confia en la seua fortalesa a casa per a donar la sorpresa.

Sarabia veu a Eibar una oportunitat per a millorar i passar l’eliminatòria de Copa

El tècnic de l'Elx prioritza la Copa, confia a traslladar la seua solidesa com a local a un dol a partit únic a Eibar i perfila un pla amb pressió alta i solidesa arrere.

Corberán veu a un Sporting complet i anticipa un dol intens i exigent

El tècnic del València va destacar la solidesa del Sporting i va preveure un dol d'alta exigència en els setzens de la Copa. Avaluarà l'estat físic per a definir l'onze.