Obert el termini per a les beques d’estudi 2021-2022

 

El Butlletí Oficial de l’Estat publica hui la convocatòria de beques de caràcter general per al curs 2021-22, del Ministeri d’Educació i Formació Professional (MEFP) i el Ministeri d’Universitats, que entrarà en vigor demà 3 d’agost. També publica la convocatòria d’ajudes per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu (NEAE).

 

El pressupost de beques i ajudes a l’estudi ha augmentat en més de 128 milions, fins als 2.038 milions d’euros, en part per a incloure l’entrada de nous beneficiaris a conseqüència de la crisi derivada de la pandèmia de Covid-19. És el tercer any consecutiu que augmenta el seu finançament. Des de 2018, el pressupost s’ha incrementat un 39,6% i el nombre de beneficiaris en un 24,5%.

 

En el cas de la convocatòria general de beques, els terminis de presentació de sol·licituds abasten fins al 30 de setembre de 2021, inclusivament, en el cas de les beques per a estudiants no universitaris; i fins al 14 d’octubre de 2021 en el dels estudiants universitaris.

 

Tot la informació sobre requisits, terminis, quanties i procediments per a poder optar a aquestes beques i ajudes estan disponibles en el portal de beques del MEFP i del Ministeri d’Universitats. L’objectiu és centralitzar la informació i fer-la més accessible.

 

Les sol·licituds s’obtenen i presenten en la seu electrònica del MEFP en l’adreça https://sede.educacion.gob.es o www.educacionyfp.gob.es.

 

D’acord amb els càlculs del MEFP i del Ministeri d’Universitats, uns 850.000 estudiants es beneficiaran d’aquesta convocatòria de beques generals:

390.000 d’ells d’ensenyaments universitaris i 460.000 d’ensenyaments no universitaris.

 

En el curs 2020-21, van obtindre aquestes beques uns 362.783 universitaris i 427.810 no universitaris.

Puja l’ajuda a alumnes de Formació Professional bàsica

Entre altres novetats, en aquesta convocatòria s’incrementa la quantia de la beca bàsica per als alumnes de Formació Professional bàsica, que passa de 300 a 350 euros (la beca bàsica és aquella que reben els alumnes i alumnes no universitaris que no obtenen beca associada a la renda). D’altra banda, l’aprovat serà la nota necessària per a obtindre la beca per a cursar els màsters no habilitants.

 

A més, per als estudiants víctimes de violència de gènere, se suprimeix el requisit de l’acreditació, per part d’alguna autoritat educativa, que el menor rendiment acadèmic del sol·licitant estiga directament relacionat amb la violència patida.

 

Finalment, es mantenen les mesures extraordinàries adoptades durant la crisi del Covid-19, de manera que no es tindran en compte, a l’efecte de concessió de la beca, les assignatures, crèdits o mòduls que no s’hagen pogut cursar o avaluar adequadament.

Ajuda per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu

En el cas de la convocatòria d’ajudes per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu, el termini de sol·licitud abasta fins al 30 de setembre de 2021, inclusivament.

 

Una de les novetats d’aquesta convocatòria és la incorporació de l’alumnat amb trastorn greu de la comunicació i del llenguatge entre els beneficiaris d’aquestes ajudes, que passen així a ser cinc col·lectius: discapacitat, altes capacitats, trastorn greu de conducta, trastorn de l’espectre autista i el citat trastorn greu de la comunicació i del llenguatge.

 

Totes aquestes mesures se sumen a l’augment de les quanties fixes en 100 euros, l’elevació del llindar de renda 1 i l’aprovat com a nota d’accés a aquestes ajudes, millores introduïdes en l’anterior convocatòria. Formen part de la reforma del Sistema Estatal de Beques i Ajudes a l’Estudi que està duent a terme el Govern, amb l’objectiu de fer-les arribar als qui més les necessiten.

Últimes notícies

Protesta al nou IES Patacona per obrir el centre amb obres i sense condicions

Famílies i professorat del nou IES Patacona d'Alboraia s'han concentrat a l'inici de curs per denunciar que el centre ha obert amb les obres sense acabar, instal·lacions per muntar i serveis bàsics com la llum i internet sense regularitzar.

Avís taronja per pluges de 40 l/m² al nord d’Alacant fins dijous de matinada

L’Aemet manté este dimecres i fins a les 6 hores de dijous l’avís taronja per pluges intenses al litoral nord d’Alacant, amb tempestes fortes també al sud de la província i avisos grocs a València i interior.

Els CLER denuncien greus deficiències en molts col·legis de la zona zero de la dana

Els CLER denuncien que prop de 3.000 alumnes continuen en barracons quasi dos anys després de la dana de 2024 i alerten de greus deficiències i risc d’inundacions en col·legis de Massanassa, Alfafar, Paiporta i Catarroja.

Alicant tanca parcs i el castell de Santa Bàrbara per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament d’Alacant tancarà este dimecres de vesprada els parcs municipals i el castell de Santa Bàrbara per l’alerta taronja per pluges, i activa mesures especials d’emergència i atenció social. El Campello també clausura espais públics a partir de les 14.00 hores.

Obliguen una gestant subrogada de Mèxic a pagar 150 euros al mes pel fill que va tindre

Un jutge d’Alacant ha fixat una pensió d’aliments de 150 euros al mes a una gestant subrogada de Mèxic pel xiquet de dos anys que va tindre per a un veí de la província. El pare manté la guarda individual i l’exercici exclusiu de la pàtria potestat, mentre que la mare no tindrà règim de visites ni comunicacions.

Els EUA carreguen contra l’aliança de Ford amb Geely per la planta d’Almussafes

El secretari de Transport dels Estats Units, Sean P. Duffy, ha advertit a Ford per la seua aliança amb Geely per explotar conjuntament la fàbrica d’Almussafes i per l’ús de tecnologia xinesa, que vincula amb riscos per a la seguretat nacional.

València assumirà tot el cost de l’educació infantil de 0 a 6 anys per a facilitar la conciliació

L’Ajuntament de València finançarà per primera vegada tot el cicle d’educació infantil de 0 a 6 anys amb beques per a escolarització, menjador, escoles matinera i de juliol, amb un pressupost total de 7 milions d’euros.

Detingut a Alacant per robar en un hotel fent-se passar per un client britànic

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home de 36 anys acusat de robar en lhabitació dun hotel després de suplantar la identitat dun hoste britànic, al qual havia furtat abans una motxilla a la Explanada dEspanya.