Obert el termini per a les beques d’estudi 2021-2022

 

El Butlletí Oficial de l’Estat publica hui la convocatòria de beques de caràcter general per al curs 2021-22, del Ministeri d’Educació i Formació Professional (MEFP) i el Ministeri d’Universitats, que entrarà en vigor demà 3 d’agost. També publica la convocatòria d’ajudes per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu (NEAE).

 

El pressupost de beques i ajudes a l’estudi ha augmentat en més de 128 milions, fins als 2.038 milions d’euros, en part per a incloure l’entrada de nous beneficiaris a conseqüència de la crisi derivada de la pandèmia de Covid-19. És el tercer any consecutiu que augmenta el seu finançament. Des de 2018, el pressupost s’ha incrementat un 39,6% i el nombre de beneficiaris en un 24,5%.

 

En el cas de la convocatòria general de beques, els terminis de presentació de sol·licituds abasten fins al 30 de setembre de 2021, inclusivament, en el cas de les beques per a estudiants no universitaris; i fins al 14 d’octubre de 2021 en el dels estudiants universitaris.

 

Tot la informació sobre requisits, terminis, quanties i procediments per a poder optar a aquestes beques i ajudes estan disponibles en el portal de beques del MEFP i del Ministeri d’Universitats. L’objectiu és centralitzar la informació i fer-la més accessible.

 

Les sol·licituds s’obtenen i presenten en la seu electrònica del MEFP en l’adreça https://sede.educacion.gob.es o www.educacionyfp.gob.es.

 

D’acord amb els càlculs del MEFP i del Ministeri d’Universitats, uns 850.000 estudiants es beneficiaran d’aquesta convocatòria de beques generals:

390.000 d’ells d’ensenyaments universitaris i 460.000 d’ensenyaments no universitaris.

 

En el curs 2020-21, van obtindre aquestes beques uns 362.783 universitaris i 427.810 no universitaris.

Puja l’ajuda a alumnes de Formació Professional bàsica

Entre altres novetats, en aquesta convocatòria s’incrementa la quantia de la beca bàsica per als alumnes de Formació Professional bàsica, que passa de 300 a 350 euros (la beca bàsica és aquella que reben els alumnes i alumnes no universitaris que no obtenen beca associada a la renda). D’altra banda, l’aprovat serà la nota necessària per a obtindre la beca per a cursar els màsters no habilitants.

 

A més, per als estudiants víctimes de violència de gènere, se suprimeix el requisit de l’acreditació, per part d’alguna autoritat educativa, que el menor rendiment acadèmic del sol·licitant estiga directament relacionat amb la violència patida.

 

Finalment, es mantenen les mesures extraordinàries adoptades durant la crisi del Covid-19, de manera que no es tindran en compte, a l’efecte de concessió de la beca, les assignatures, crèdits o mòduls que no s’hagen pogut cursar o avaluar adequadament.

Ajuda per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu

En el cas de la convocatòria d’ajudes per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu, el termini de sol·licitud abasta fins al 30 de setembre de 2021, inclusivament.

 

Una de les novetats d’aquesta convocatòria és la incorporació de l’alumnat amb trastorn greu de la comunicació i del llenguatge entre els beneficiaris d’aquestes ajudes, que passen així a ser cinc col·lectius: discapacitat, altes capacitats, trastorn greu de conducta, trastorn de l’espectre autista i el citat trastorn greu de la comunicació i del llenguatge.

 

Totes aquestes mesures se sumen a l’augment de les quanties fixes en 100 euros, l’elevació del llindar de renda 1 i l’aprovat com a nota d’accés a aquestes ajudes, millores introduïdes en l’anterior convocatòria. Formen part de la reforma del Sistema Estatal de Beques i Ajudes a l’Estudi que està duent a terme el Govern, amb l’objectiu de fer-les arribar als qui més les necessiten.

Últimes notícies

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.