Obert el termini per a les beques d’estudi 2021-2022

 

El Butlletí Oficial de l’Estat publica hui la convocatòria de beques de caràcter general per al curs 2021-22, del Ministeri d’Educació i Formació Professional (MEFP) i el Ministeri d’Universitats, que entrarà en vigor demà 3 d’agost. També publica la convocatòria d’ajudes per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu (NEAE).

 

El pressupost de beques i ajudes a l’estudi ha augmentat en més de 128 milions, fins als 2.038 milions d’euros, en part per a incloure l’entrada de nous beneficiaris a conseqüència de la crisi derivada de la pandèmia de Covid-19. És el tercer any consecutiu que augmenta el seu finançament. Des de 2018, el pressupost s’ha incrementat un 39,6% i el nombre de beneficiaris en un 24,5%.

 

En el cas de la convocatòria general de beques, els terminis de presentació de sol·licituds abasten fins al 30 de setembre de 2021, inclusivament, en el cas de les beques per a estudiants no universitaris; i fins al 14 d’octubre de 2021 en el dels estudiants universitaris.

 

Tot la informació sobre requisits, terminis, quanties i procediments per a poder optar a aquestes beques i ajudes estan disponibles en el portal de beques del MEFP i del Ministeri d’Universitats. L’objectiu és centralitzar la informació i fer-la més accessible.

 

Les sol·licituds s’obtenen i presenten en la seu electrònica del MEFP en l’adreça https://sede.educacion.gob.es o www.educacionyfp.gob.es.

 

D’acord amb els càlculs del MEFP i del Ministeri d’Universitats, uns 850.000 estudiants es beneficiaran d’aquesta convocatòria de beques generals:

390.000 d’ells d’ensenyaments universitaris i 460.000 d’ensenyaments no universitaris.

 

En el curs 2020-21, van obtindre aquestes beques uns 362.783 universitaris i 427.810 no universitaris.

Puja l’ajuda a alumnes de Formació Professional bàsica

Entre altres novetats, en aquesta convocatòria s’incrementa la quantia de la beca bàsica per als alumnes de Formació Professional bàsica, que passa de 300 a 350 euros (la beca bàsica és aquella que reben els alumnes i alumnes no universitaris que no obtenen beca associada a la renda). D’altra banda, l’aprovat serà la nota necessària per a obtindre la beca per a cursar els màsters no habilitants.

 

A més, per als estudiants víctimes de violència de gènere, se suprimeix el requisit de l’acreditació, per part d’alguna autoritat educativa, que el menor rendiment acadèmic del sol·licitant estiga directament relacionat amb la violència patida.

 

Finalment, es mantenen les mesures extraordinàries adoptades durant la crisi del Covid-19, de manera que no es tindran en compte, a l’efecte de concessió de la beca, les assignatures, crèdits o mòduls que no s’hagen pogut cursar o avaluar adequadament.

Ajuda per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu

En el cas de la convocatòria d’ajudes per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu, el termini de sol·licitud abasta fins al 30 de setembre de 2021, inclusivament.

 

Una de les novetats d’aquesta convocatòria és la incorporació de l’alumnat amb trastorn greu de la comunicació i del llenguatge entre els beneficiaris d’aquestes ajudes, que passen així a ser cinc col·lectius: discapacitat, altes capacitats, trastorn greu de conducta, trastorn de l’espectre autista i el citat trastorn greu de la comunicació i del llenguatge.

 

Totes aquestes mesures se sumen a l’augment de les quanties fixes en 100 euros, l’elevació del llindar de renda 1 i l’aprovat com a nota d’accés a aquestes ajudes, millores introduïdes en l’anterior convocatòria. Formen part de la reforma del Sistema Estatal de Beques i Ajudes a l’Estudi que està duent a terme el Govern, amb l’objectiu de fer-les arribar als qui més les necessiten.

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA reclamen presó per a Mazón a un mes dels dos anys del 29O

Tres associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre han exigit a Alacant el fi de l’aforament i l’ingrés a presó de Carlos Mazón, a un mes de complir-se dos anys del desastre que va causar 232 morts.

El Valencia Basket remunta a Saragossa i jugarà la final de la Supercopa

El Valencia Basket ha remuntat davant el Casademont Zaragoza (73-84) en la semifinal de la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz i es classifica per a la final, on buscarà el seu quart títol. Debut de les jóvens Isa Hernández i Amelia Alonso amb només 16 anys.

Les persones sordes exigixen que els seus drets siguen reals en el dia a dia

FESORD CV ha celebrat a València el Dia Internacional de les Persones Sordes 2026 i ha reclamat que els drets reconeguts passen a complir-se de manera efectiva. La jornada ha coincidit amb el centenari de lAssociació Valenciana de Persones Sordes i ha inclòs la suma al manifest de la CNSE.

Kempes aposta per Aguirre per a reactivar el València i unir el vestidor

Mario Alberto Kempes ha mostrat plena confiança en Javier Aguirre per a traure el València CF de la zona baixa i reforçar la unió del vestidor, tot i la delicada situació esportiva de l’equip en LaLiga EA Sports.

El Valencia Basket estrena el Roig Arena en la Lliga Endesa contra l’Ilerna Lleida

El Valencia Basket rep este diumenge l’Ilerna Lleida al Roig Arena en la primera jornada de la fase regular de la Lliga Endesa, en el primer partit del nou projecte ‘taronja’ davant la seua afició.

Presó per a un home per una violació i un robatori amb intimidació al Parc Central

Un home ha ingressat en presó preventiva acusat de violar un estudiant americà i robar amb intimidació al Parc Central de València, gràcies a un vídeo entregat a la Policia Nacional per diversos testimonis.

Oltra defensa que Compromís té més capacitat de govern que el bipartidisme

Mónica Oltra ha reivindicat en unes jornades municipalistes a Mislata que forces com Compromís tenen més capacitat de govern que el bipartidisme i ha instat el seu espai polític a preparar-se per a governar el 2027.

Quatre de cada deu parades del Mercat Central tornen a vendre després de l’incendi

Un 40 % de les 45 parades del Mercat Central de València afectades per l’incendi en un quadre elèctric ja han représ l’activitat aquest dissabte. La resta confia a recuperar el subministrament elèctric a partir de dilluns mentre continuen els treballs tècnics i de seguretat.