Obert el termini per a les beques d’estudi 2021-2022

 

El Butlletí Oficial de l’Estat publica hui la convocatòria de beques de caràcter general per al curs 2021-22, del Ministeri d’Educació i Formació Professional (MEFP) i el Ministeri d’Universitats, que entrarà en vigor demà 3 d’agost. També publica la convocatòria d’ajudes per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu (NEAE).

 

El pressupost de beques i ajudes a l’estudi ha augmentat en més de 128 milions, fins als 2.038 milions d’euros, en part per a incloure l’entrada de nous beneficiaris a conseqüència de la crisi derivada de la pandèmia de Covid-19. És el tercer any consecutiu que augmenta el seu finançament. Des de 2018, el pressupost s’ha incrementat un 39,6% i el nombre de beneficiaris en un 24,5%.

 

En el cas de la convocatòria general de beques, els terminis de presentació de sol·licituds abasten fins al 30 de setembre de 2021, inclusivament, en el cas de les beques per a estudiants no universitaris; i fins al 14 d’octubre de 2021 en el dels estudiants universitaris.

 

Tot la informació sobre requisits, terminis, quanties i procediments per a poder optar a aquestes beques i ajudes estan disponibles en el portal de beques del MEFP i del Ministeri d’Universitats. L’objectiu és centralitzar la informació i fer-la més accessible.

 

Les sol·licituds s’obtenen i presenten en la seu electrònica del MEFP en l’adreça https://sede.educacion.gob.es o www.educacionyfp.gob.es.

 

D’acord amb els càlculs del MEFP i del Ministeri d’Universitats, uns 850.000 estudiants es beneficiaran d’aquesta convocatòria de beques generals:

390.000 d’ells d’ensenyaments universitaris i 460.000 d’ensenyaments no universitaris.

 

En el curs 2020-21, van obtindre aquestes beques uns 362.783 universitaris i 427.810 no universitaris.

Puja l’ajuda a alumnes de Formació Professional bàsica

Entre altres novetats, en aquesta convocatòria s’incrementa la quantia de la beca bàsica per als alumnes de Formació Professional bàsica, que passa de 300 a 350 euros (la beca bàsica és aquella que reben els alumnes i alumnes no universitaris que no obtenen beca associada a la renda). D’altra banda, l’aprovat serà la nota necessària per a obtindre la beca per a cursar els màsters no habilitants.

 

A més, per als estudiants víctimes de violència de gènere, se suprimeix el requisit de l’acreditació, per part d’alguna autoritat educativa, que el menor rendiment acadèmic del sol·licitant estiga directament relacionat amb la violència patida.

 

Finalment, es mantenen les mesures extraordinàries adoptades durant la crisi del Covid-19, de manera que no es tindran en compte, a l’efecte de concessió de la beca, les assignatures, crèdits o mòduls que no s’hagen pogut cursar o avaluar adequadament.

Ajuda per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu

En el cas de la convocatòria d’ajudes per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu, el termini de sol·licitud abasta fins al 30 de setembre de 2021, inclusivament.

 

Una de les novetats d’aquesta convocatòria és la incorporació de l’alumnat amb trastorn greu de la comunicació i del llenguatge entre els beneficiaris d’aquestes ajudes, que passen així a ser cinc col·lectius: discapacitat, altes capacitats, trastorn greu de conducta, trastorn de l’espectre autista i el citat trastorn greu de la comunicació i del llenguatge.

 

Totes aquestes mesures se sumen a l’augment de les quanties fixes en 100 euros, l’elevació del llindar de renda 1 i l’aprovat com a nota d’accés a aquestes ajudes, millores introduïdes en l’anterior convocatòria. Formen part de la reforma del Sistema Estatal de Beques i Ajudes a l’Estudi que està duent a terme el Govern, amb l’objectiu de fer-les arribar als qui més les necessiten.

Últimes notícies

Sancionat un taller clandestí descobert en una nau industrial de Carlet

La Guàrdia Civil ha destapat un taller mecànic clandestí en una nau industrial de Carlet sense llicències, sense assegurança i amb greus deficiències ambientals i de seguretat.

Els càmpings valencians freguen el ple per Setmana Santa amb fins a un 90% d’ocupació

Els càmpings de la Comunitat Valenciana preveuen entre un 85 i un 90% d'ocupació per Setmana Santa, amb especial demanda de bungalows i opcions de glamping.

Detingudes a Elda dos persones per usar documents falsos en tràmits d’estrangeria

La Policia Nacional deté a Elda a una dona i a un home acusats d'utilitzar i facilitar documentació falsa per a obtindre permisos d'estrangeria a canvi de diners.

Alerta taronja per vent de fins a 100 km/h i fort onatge a Castelló este cap de setmana

Aemet i la Generalitat mantenen l'alerta taronja per ratxes de vent de fins a 100 km/h i fenòmens costaners a Castelló este dissabte i diumenge, amb onatge de fins a 3 metres.

Un estudi analitza com la dana del 29 d’octubre va disparar la polarització política en els mitjans digitals

Un estudi de la Universitat Politècnica de València revela que la dana del 29 d'octubre de 2024 es va convertir en un focus de confrontació política, amb notícies més moderades que uns comentaris de lectors molt agressius i ideologitzats.

Vent molt fort a Castelló i lleuger repunt de les màximes en el sud de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte marcat per ratxes molt fortes de vent del nord-oest a Castelló i sense canvis significatius en les temperatures, excepte un lleuger ascens de les màximes en la mitat sud.

De la Font reivindica als golejadors d’Espanya després del 3-0 a Sèrbia

Luis de la Font defén que a Espanya no li falten golejadors després del 3-0 a Sèrbia i destaca el doblet de Oyarzabal, l'estrena golejadora de Víctor Muñoz i l'alt nivell dels seus porters.

Louzán insistix que Espanya ha d’acollir la final del Mundial 2030

Rafael Louzán celebra el bon nivell de la selecció espanyola davant Sèrbia i defén que la final del Mundial 2030 es dispute a Espanya, encara que recorda que la decisió correspon a la FIFA.