Obert el termini per a les beques d’estudi 2021-2022

 

El Butlletí Oficial de l’Estat publica hui la convocatòria de beques de caràcter general per al curs 2021-22, del Ministeri d’Educació i Formació Professional (MEFP) i el Ministeri d’Universitats, que entrarà en vigor demà 3 d’agost. També publica la convocatòria d’ajudes per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu (NEAE).

 

El pressupost de beques i ajudes a l’estudi ha augmentat en més de 128 milions, fins als 2.038 milions d’euros, en part per a incloure l’entrada de nous beneficiaris a conseqüència de la crisi derivada de la pandèmia de Covid-19. És el tercer any consecutiu que augmenta el seu finançament. Des de 2018, el pressupost s’ha incrementat un 39,6% i el nombre de beneficiaris en un 24,5%.

 

En el cas de la convocatòria general de beques, els terminis de presentació de sol·licituds abasten fins al 30 de setembre de 2021, inclusivament, en el cas de les beques per a estudiants no universitaris; i fins al 14 d’octubre de 2021 en el dels estudiants universitaris.

 

Tot la informació sobre requisits, terminis, quanties i procediments per a poder optar a aquestes beques i ajudes estan disponibles en el portal de beques del MEFP i del Ministeri d’Universitats. L’objectiu és centralitzar la informació i fer-la més accessible.

 

Les sol·licituds s’obtenen i presenten en la seu electrònica del MEFP en l’adreça https://sede.educacion.gob.es o www.educacionyfp.gob.es.

 

D’acord amb els càlculs del MEFP i del Ministeri d’Universitats, uns 850.000 estudiants es beneficiaran d’aquesta convocatòria de beques generals:

390.000 d’ells d’ensenyaments universitaris i 460.000 d’ensenyaments no universitaris.

 

En el curs 2020-21, van obtindre aquestes beques uns 362.783 universitaris i 427.810 no universitaris.

Puja l’ajuda a alumnes de Formació Professional bàsica

Entre altres novetats, en aquesta convocatòria s’incrementa la quantia de la beca bàsica per als alumnes de Formació Professional bàsica, que passa de 300 a 350 euros (la beca bàsica és aquella que reben els alumnes i alumnes no universitaris que no obtenen beca associada a la renda). D’altra banda, l’aprovat serà la nota necessària per a obtindre la beca per a cursar els màsters no habilitants.

 

A més, per als estudiants víctimes de violència de gènere, se suprimeix el requisit de l’acreditació, per part d’alguna autoritat educativa, que el menor rendiment acadèmic del sol·licitant estiga directament relacionat amb la violència patida.

 

Finalment, es mantenen les mesures extraordinàries adoptades durant la crisi del Covid-19, de manera que no es tindran en compte, a l’efecte de concessió de la beca, les assignatures, crèdits o mòduls que no s’hagen pogut cursar o avaluar adequadament.

Ajuda per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu

En el cas de la convocatòria d’ajudes per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu, el termini de sol·licitud abasta fins al 30 de setembre de 2021, inclusivament.

 

Una de les novetats d’aquesta convocatòria és la incorporació de l’alumnat amb trastorn greu de la comunicació i del llenguatge entre els beneficiaris d’aquestes ajudes, que passen així a ser cinc col·lectius: discapacitat, altes capacitats, trastorn greu de conducta, trastorn de l’espectre autista i el citat trastorn greu de la comunicació i del llenguatge.

 

Totes aquestes mesures se sumen a l’augment de les quanties fixes en 100 euros, l’elevació del llindar de renda 1 i l’aprovat com a nota d’accés a aquestes ajudes, millores introduïdes en l’anterior convocatòria. Formen part de la reforma del Sistema Estatal de Beques i Ajudes a l’Estudi que està duent a terme el Govern, amb l’objectiu de fer-les arribar als qui més les necessiten.

Últimes notícies

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.