16.1 C
València
Dimarts, 9 desembre, 2025

Caixa Popular presenta els resultats de l’exercici 2019 en l’Assemblea General

 

En l’Assemblea General, Caixa Popular ha presentat als socis cooperativistes les dades més significatives de l’exercici 2019 i la memòria de l’entitat.

 

La cooperativa de crèdit va obtindre durant l’exercici passat uns beneficis de 14 milions d’euros, cosa que implica un creixement d’un 16%. Estos resultats després d’impostos van ascendir a 11 milions d’euros. L’entitat financera valenciana va acabar l’any 2019 amb uns dipòsits de 1.561 milions d’euros, fet que representa un increment del 9% respecte de l’any anterior. 

 

Caixa Popular ha continuat fent una política activa a l’hora d’oferir finançament a les empreses, a les cooperatives, als comerços, als autònoms i a les famílies valencianes; les inversions creditícies es van situar en 1.195 milions d’euros, fet que va suposar un creixement del 14 % respecte del 2018.

 

Les dotacions al fons d’insolvència de 6,45 milions d’euros van situar la cobertura total de la morositat en un 61,3%, amb un descens de la ràtio de mora que va arribar fins al 4,76%. 

 

En tancar l’exercici, el marge d’interessos va arribar als 37 milions d’euros, amb un increment del 12 %; i el marge brut, als 56 milions d’euros, amb un increment del 9 %. La ràtio d’eficiència es va situar en 56,38 %. 

 

Caixa Popular té un total de 75 oficines repartides per les poblacions valencianes principals. L’any 2019 Caixa Popular va obrir dos oficines noves, una en la ciutat de Villena, que és la tercera en la província d’Alacant, i una altra en Tavernes de la Valldigna. El 2020 l’entitat ha mantingut el pla d’expansió i ha obert dos oficines més, una en el carrer d’Amadeu de Savoia de València i una altra en l’Eliana.

 

El creixement també es trasllada a l’equip humà, Caixa Popular va crear l’any 2019 18 nous llocs de treball; l’entitat va sumar una plantilla de 368 persones, en què el 91% són socis de treball i, per tant, propietaris de la cooperativa.

 

També, cada volta hi ha més persones que confien en la banca cooperativa, valenciana, amb valors, social i diferent de Caixa Popular, que ha superat els 205.000 clients; d’ells, el 76 % són usuaris de Ruralvía, la banca digital de l’entitat que combina la tecnologia més moderna i tota la capacitat de desenvolupament que oferix el fet de pertànyer al Grup Caixa Rural.

  

 

Caixa Popular ha destinat més d’1,7 milions d’euros a iniciatives d’impacte social en la Comunitat Valenciana

Caixa Popular revertix en la societat els beneficis que genera i deixa una empremta social important en el territori valencià. Gràcies al compromís amb les persones i a la implicació amb l’entorn, durant l’any 2019 l’entitat es va implicar en numerosos projectes que contribuïxen a dinamitzar i millorar la societat valenciana, amb una rellevància especial en els que ajuden a apoderar la dona, enfortir el teixit comercial i empresarial, i també el deport i la cultura valenciana.

 

En total, la principal entitat financera valenciana ha destinat més d’1,7 milions d’euros a iniciatives d’impacte social en la Comunitat Valenciana. 

 

El pla estratègic de Caixa Popular continuarà fixant les claus en un creixement sostenible, que permeta oferir un model de banca cooperativa, valenciana, amb valors, social i diferent.

  

 

Caixa Popular presenta la primera targeta bancària que promou la igualtat de gènere

La cooperativa de crèdit valenciana va presentar en l’Assemblea General la targeta que destinarà un 0,7 per cent dels beneficis obtinguts per utilitzar-la, és a dir, per les compres fetes amb esta targeta, denominada ‘Targeta Dona’, a projectes socials que afavorisquen la igualtat en qualsevol classe d’àmbit. Una iniciativa pionera a escala europea i, probablement, a escala mundial.

 

Caixa Popular constituirà enguany un fons per a repartir-lo el 2021 entre les entitats socials que treballen iniciatives centrades en l’àmbit de la dona i el foment de la igualtat. En acabar este exercici, obrirà una convocatòria per a que s’hi presenten estos projectes.

Últimes notícies

La magrana mollar d’Elx arribarà este nadal a valencians que viuen fora

La DOP de la magrana mollar d'Elx enviarà 200 caixes per a acostar els sabors de la terra a valencians que residixen a Espanya i a la UE. L'acció forma part de 'El Nostre Nadal' i inclourà una postal.

El Govern ha autoritzat l’alliberament definitiu del peatge de l’AP-7 en la circumval·lació d’Alacant

El Consell de Ministres ha autoritzat l'alliberament definitiu del peatge en la circumval·lació d'Alacant després de la prova de gratuïtat iniciada en 2024. L'AP-7 queda com a alternativa permanent per a alleujar l'A-70, amb transició de la gestió de SEITT a la Direcció General de Carreteres.

El Consell aprova el projecte per a condonar deute autonòmic: 11.210 milions per a la Comunitat Valenciana

El Consell de Ministres ha aprovat el projecte de llei per a condonar 83.252 milions de deute a les autonomies del règim comú. La Comunitat Valenciana tindria 11.210 milions i la iniciativa passa ara al Congrés, amb rebuig de governs del PP.

L’Audiència de València demana identificar a agents mediambientals per la dana com a possibles testimonis

La Secció Segona estima parcialment un recurs i demana la identificació dels agents que van actuar el 29 d'octubre de 2024 per a poder citar-los com a testimonis. A més, readmet a una acusació particular i confirma un altre acte, i rebutja indagar sobre una junta de la CHJ per no guardar relació amb els fets.

El balanç anual denúncia demores a migrants en la renda d’inclusió i cobraments per tractaments de càncer

El tercer balanç sobre discriminació quotidiana a València documenta retards de més d'un any en la Renda Valenciana d'Inclusió i reclamacions de 30.000 euros per teràpies oncològiques a persones migrants. L'informe identifica barreres en padró, vivenda, servicis socials, ocupació, educació i el CIE de Sapadors.

El Deleste confirma per a 2026 a Primal Scream, Apparat i Kerala Dust

El Deleste ha anunciat les seues primeres confirmacions per a 2026 amb Primal Scream, Apparat, Kerala Dust, Holy Fuck, Els Invaders i Billy Nomates. El festival se celebrarà el 22 i 23 de maig als Jardins de Vivers.

El PP demanarà a València el cessament immediat de Pilar Bernabé per casos d’assetjament en el PSOE

El PP va anunciar que exigirà en el ple de València el cessament immediat de Pilar Bernabé per la seua actitud que consideren negligent davant denúncies d'assetjament en el PSOE. La iniciativa, defesa per Juan Carlos Caballero, retrau silenci i doble moral i busca un posicionament clar de la resta de grups.

UGT de Ford exigix que el premi a Almussafes es traduïsca en càrrega de treball i ocupació

El sindicat ha valorat el reconeixement mundial a la factoria valenciana i ha reclamat que es concrete en producció suficient per a mantindre els 4.142 llocs. També ha sol·licitat una reunió amb el president de Ford Europa.