Quin calçat han d’utilitzar els xiquets a l’estiu perquè no afecten la seua salut?

 

L’Il·lustre Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana (ICOPCV) ha informat que és comú que els pares cometen alguns errors a l’hora de triar el calçat d’estiu dels seus fills i estos afecten directament la salut dels seus peus.

Les principals conseqüències d’un calçat inadequat a edats primerenques són traumatismes, caigudes freqüents, dificultat per a caminar, caminar de manera ortopèdica o alteració de la marxa, per exemple.

També és freqüent que el xiquet no vulga caminar o que es toque el peu amb freqüència. Este gest és comú quan tenen dificultat per a queixar-se, però senten molèsties en caminar. A més, es pot agreujar alguna patologia o alteració de la marxa que no haja sigut diagnosticada encara.

Els podòlegs han destacat que els quatre errors més freqüents són intentar calçar als xiquets amb el mateix estil de calçat que els adults; utilitzar dissenys amb soles extremadament gruixudes, que simulen les xanques, o extremadament fines, que poden permetre que arribe a la planta del peu un cristall o les pròpies pedres del carrer; heretar calçat que ha sigut utilitzat per altres xiquets; i utilitzar un calçat que no subjecte el turmell.

“És imprescindible que el calçat d’estiu dels xiquets estiga lligat al turmell. Els xiquets estan en moviment contínuament, juguen, salten, corren, i necessiten unes sabates o sandàlies que seguisquen el moviment del peu i el protegisquen. Les xancletes i els tipus crocks, només són recomanables per a ús curt i puntual en platges o piscines”, ha explicat Pilar Nieto, presidenta de l’ICOPCV.

 

Com triar el calçat d’estiu dels xiquets?

 

En primer lloc, des de l’ICOPCV es recomana que es tinguen en compte algunes recomanacions bàsiques com que la seua plantilla no siga encoixinada, que tinguen capdavantera redona, ampla, alta i reforçada, que la canya siga alta però que no sobrepasse el taló per darrere, que el folre interior siga transpirable i sense costures, que la seua forma estiga confeccionada en pell natural i la seua sola siga de cuir (mai de plàstic), que siga flexible i antilliscant, i que subjecte bé el peu sense estrényer (amb tancaments com a velcro, cordons o sivelles).

“És important tindre en compte que els xiquets tenen morfotips com els adults i no tot el calçat és vàlid per a tots els xiquets. Això sí, el que tots han de tindre en comú és la bona subjecció del turmell. En els més xicotets, que corren i donen girs, un calçat subjecte al turmell evitarà possibles torçades i els donarà més seguretat”, ha assegurat Pilar Nieto.

A més, per a moments concrets, es poden tindre en compte els següents consells:

• Per a la muntanya, pot ser interessant un esportiu amb tela més fina i amb una bona sola que agarre a la terra i protegisca els seus dits.

• En zones urbanes o de platja, es pot optar per un calçat de tela tancat o una sandàlia de pell.

• Per als xiquets que tinguen menys habilitat de moviment o caiguen més, es recomana utilitzar un tipus de sandàlia o xancleta de cranc, que siga fresqueta però mantinga el peu amb molta subjecció.

• Per a fer passejos curts, s’aconsella un calçat de pells naturals, que pot ser combinat amb teles, encara que cal tindre en compte que podran aparéixer les primeres rascades.

• Per a xiquets amb pells atòpiques, es recomana provar el calçat primer per casa per a veure que no tenim excessius frecs o xicotetes taques eritematoses.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Badio i Moore lideren al València Basket davant el Zalgiris (91-87)

El València Basket va derrotar 91-87 al Zalgiris amb una defensa clau de Badio i les penetracions de Moore. Va aconseguir la seua 20a victòria en Eurolliga i es consolida segon.

91-87: Badio i Moore tiren del València Basket per a deixar arrere al Zalgiris

València Basket es va imposar 91-87 a Zalgiris Kaunas amb una defensa clau de Papi Badio i les penetracions de Omari Moore. És la 20a victòria i reforça el segon lloc.

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.