22.6 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

Quin calçat han d’utilitzar els xiquets a l’estiu perquè no afecten la seua salut?

 

L’Il·lustre Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana (ICOPCV) ha informat que és comú que els pares cometen alguns errors a l’hora de triar el calçat d’estiu dels seus fills i estos afecten directament la salut dels seus peus.

Les principals conseqüències d’un calçat inadequat a edats primerenques són traumatismes, caigudes freqüents, dificultat per a caminar, caminar de manera ortopèdica o alteració de la marxa, per exemple.

També és freqüent que el xiquet no vulga caminar o que es toque el peu amb freqüència. Este gest és comú quan tenen dificultat per a queixar-se, però senten molèsties en caminar. A més, es pot agreujar alguna patologia o alteració de la marxa que no haja sigut diagnosticada encara.

Els podòlegs han destacat que els quatre errors més freqüents són intentar calçar als xiquets amb el mateix estil de calçat que els adults; utilitzar dissenys amb soles extremadament gruixudes, que simulen les xanques, o extremadament fines, que poden permetre que arribe a la planta del peu un cristall o les pròpies pedres del carrer; heretar calçat que ha sigut utilitzat per altres xiquets; i utilitzar un calçat que no subjecte el turmell.

“És imprescindible que el calçat d’estiu dels xiquets estiga lligat al turmell. Els xiquets estan en moviment contínuament, juguen, salten, corren, i necessiten unes sabates o sandàlies que seguisquen el moviment del peu i el protegisquen. Les xancletes i els tipus crocks, només són recomanables per a ús curt i puntual en platges o piscines”, ha explicat Pilar Nieto, presidenta de l’ICOPCV.

 

Com triar el calçat d’estiu dels xiquets?

 

En primer lloc, des de l’ICOPCV es recomana que es tinguen en compte algunes recomanacions bàsiques com que la seua plantilla no siga encoixinada, que tinguen capdavantera redona, ampla, alta i reforçada, que la canya siga alta però que no sobrepasse el taló per darrere, que el folre interior siga transpirable i sense costures, que la seua forma estiga confeccionada en pell natural i la seua sola siga de cuir (mai de plàstic), que siga flexible i antilliscant, i que subjecte bé el peu sense estrényer (amb tancaments com a velcro, cordons o sivelles).

“És important tindre en compte que els xiquets tenen morfotips com els adults i no tot el calçat és vàlid per a tots els xiquets. Això sí, el que tots han de tindre en comú és la bona subjecció del turmell. En els més xicotets, que corren i donen girs, un calçat subjecte al turmell evitarà possibles torçades i els donarà més seguretat”, ha assegurat Pilar Nieto.

A més, per a moments concrets, es poden tindre en compte els següents consells:

• Per a la muntanya, pot ser interessant un esportiu amb tela més fina i amb una bona sola que agarre a la terra i protegisca els seus dits.

• En zones urbanes o de platja, es pot optar per un calçat de tela tancat o una sandàlia de pell.

• Per als xiquets que tinguen menys habilitat de moviment o caiguen més, es recomana utilitzar un tipus de sandàlia o xancleta de cranc, que siga fresqueta però mantinga el peu amb molta subjecció.

• Per a fer passejos curts, s’aconsella un calçat de pells naturals, que pot ser combinat amb teles, encara que cal tindre en compte que podran aparéixer les primeres rascades.

• Per a xiquets amb pells atòpiques, es recomana provar el calçat primer per casa per a veure que no tenim excessius frecs o xicotetes taques eritematoses.

Últimes notícies

Lisci avisa: demà és un partit de guanyar sí o sí davant el Llevant

El tècnic d'Osasuna ha qualificat el dol davant el cuer com el més important de la temporada. Recupera a Budimir i a Rosier i demana màxima atenció en les àrees.

Osasuna i Llevant, dol directe per a fugir de la zona baixa en l’estrena de lliga de De el Moral i Iborra

Osasuna rep a un Llevant cuer en un xoc clau per la permanència. El tàndem Del Moral-Iborra s'estrena en Lliga després de la destitució de Julián Calero.

Investiguen una agressió amb arma blanca a un home al Jardí del Túria de València

La Policia investiga l'agressió amb arma blanca patida de matinada per un home trobat al Jardí del Túria. Roman ingressat amb pronòstic reservat i indocumentat.

Investiguen una agressió amb arma blanca al Jardí del Túria de València

La Policia Nacional investiga una agressió amb arma blanca ocorreguda de matinada al Jardí del Túria. La víctima, sense documentació, està hospitalitzada amb pronòstic reservat.

John Korir s’imposa amb autoritat en la Marató de València

John Korir ha guanyat la 45 edició de la Marató de València amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any. La victòria s'ha construït amb un canvi de ritme decisiu en el km 25.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any i bat el rècord de la Marató de València

Joyciline Jepkosgei es va imposar amb 2.14:00 en la 45 edició, rècord de la prova i millor marca mundial de 2025. Peres Jepchirchir va ser segona i Meritxell Soler novena.

L’aeroport de Castelló bat el seu rècord anual en superar els 304.000 passatgers

La infraestructura ha aconseguit 304.493 usuaris en el que va de 2025 i ha superat un mes abans la meta de 300.000. El trànsit creix un 16% l'any i un 10% al novembre, amb 14 rutes operades i més oferta prevista per a 2026.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

Detingut a Madrid un home de 44 anys pel robatori de l'exclusiva bicicleta d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. La bici, valorada en 15.000-20.000 euros, es va rastrejar amb cambres.