Quin calçat han d’utilitzar els xiquets a l’estiu perquè no afecten la seua salut?

 

L’Il·lustre Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana (ICOPCV) ha informat que és comú que els pares cometen alguns errors a l’hora de triar el calçat d’estiu dels seus fills i estos afecten directament la salut dels seus peus.

Les principals conseqüències d’un calçat inadequat a edats primerenques són traumatismes, caigudes freqüents, dificultat per a caminar, caminar de manera ortopèdica o alteració de la marxa, per exemple.

També és freqüent que el xiquet no vulga caminar o que es toque el peu amb freqüència. Este gest és comú quan tenen dificultat per a queixar-se, però senten molèsties en caminar. A més, es pot agreujar alguna patologia o alteració de la marxa que no haja sigut diagnosticada encara.

Els podòlegs han destacat que els quatre errors més freqüents són intentar calçar als xiquets amb el mateix estil de calçat que els adults; utilitzar dissenys amb soles extremadament gruixudes, que simulen les xanques, o extremadament fines, que poden permetre que arribe a la planta del peu un cristall o les pròpies pedres del carrer; heretar calçat que ha sigut utilitzat per altres xiquets; i utilitzar un calçat que no subjecte el turmell.

“És imprescindible que el calçat d’estiu dels xiquets estiga lligat al turmell. Els xiquets estan en moviment contínuament, juguen, salten, corren, i necessiten unes sabates o sandàlies que seguisquen el moviment del peu i el protegisquen. Les xancletes i els tipus crocks, només són recomanables per a ús curt i puntual en platges o piscines”, ha explicat Pilar Nieto, presidenta de l’ICOPCV.

 

Com triar el calçat d’estiu dels xiquets?

 

En primer lloc, des de l’ICOPCV es recomana que es tinguen en compte algunes recomanacions bàsiques com que la seua plantilla no siga encoixinada, que tinguen capdavantera redona, ampla, alta i reforçada, que la canya siga alta però que no sobrepasse el taló per darrere, que el folre interior siga transpirable i sense costures, que la seua forma estiga confeccionada en pell natural i la seua sola siga de cuir (mai de plàstic), que siga flexible i antilliscant, i que subjecte bé el peu sense estrényer (amb tancaments com a velcro, cordons o sivelles).

“És important tindre en compte que els xiquets tenen morfotips com els adults i no tot el calçat és vàlid per a tots els xiquets. Això sí, el que tots han de tindre en comú és la bona subjecció del turmell. En els més xicotets, que corren i donen girs, un calçat subjecte al turmell evitarà possibles torçades i els donarà més seguretat”, ha assegurat Pilar Nieto.

A més, per a moments concrets, es poden tindre en compte els següents consells:

• Per a la muntanya, pot ser interessant un esportiu amb tela més fina i amb una bona sola que agarre a la terra i protegisca els seus dits.

• En zones urbanes o de platja, es pot optar per un calçat de tela tancat o una sandàlia de pell.

• Per als xiquets que tinguen menys habilitat de moviment o caiguen més, es recomana utilitzar un tipus de sandàlia o xancleta de cranc, que siga fresqueta però mantinga el peu amb molta subjecció.

• Per a fer passejos curts, s’aconsella un calçat de pells naturals, que pot ser combinat amb teles, encara que cal tindre en compte que podran aparéixer les primeres rascades.

• Per a xiquets amb pells atòpiques, es recomana provar el calçat primer per casa per a veure que no tenim excessius frecs o xicotetes taques eritematoses.

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.