Caos en les gasolineres per a aplicar el descompte dels 20 cèntims

Aquesta mitjanit entrava en vigor el descompte de 20 cèntims en carburants i combustibles de la qual es beneficien els conductors conforme al Reial decret llei 6/2022, del passat 29 de març. A primeres hores del dia es vivia tot un caos en les estacions de servei, ja que aquesta rebaixa s’aplica directament en caixa, pel fet que es tracta d’una bonificació que està exempta d’IVA.

La confusió es produïa des de primeres hores del matí quan els consumidors veien el mateix preu en els rètols sense saber que el descompte s’aplica en la caixa i constarà en el tiquet de compra. D’altra banda, en les gasolineres aplicar aquest descompte s’ha convertit tot un problema, principalment en les quals no han actualitzat el sistema informàtic.

«L’aplicació dels descomptes: Un caos innecessari i indignant. Impotència resumida (i desmesurada) de 48 hores infernals», amb aquesta contundència començava el comunicat que hui ha emés la Federació Mediterrània d’Empresaris d’Estacions de Servei (FEDMES). El seu president, Juan José Sánchez Segarra ha remarcart que «no hi ha cap terminal de punt de venda (TPV) preparat per a fer aquesta operació, i això ens està creant un gran problema». «Tot això s’uneix, per si no fos prou, tota una sèrie de problemes tècnics, jurídics i fiscals que, en alguns casos, no hem pogut solucionar en un termini tan curt de temps», ha lamentat.

«Les gasolineres estan intentant obrir i adaptar-se, però en converses que tenim amb molts empresaris sabem que estan tenint molts problemes. Alguns opten per oferir combustible sense descompte o per demanar als clients que busquen una altra estació de servei on els el puguen aplicar», ha afegit el president d’aquesta patronal de les gasolineres. A més, en aquest comunicat, Sánchez Segarra es pregunta si el govern complirà el compromís d’abonar els fons que estan avançant, a partir del dilluns. «Ja veurem si passen tres dies o tres mesos».

Últimes notícies

Vox i PP tanquen un acord per a presentar els Pressupostos de la Generalitat de 2026 en Les Corts

Vox confirma un acord amb el Consell del PP per a registrar este divendres els Pressupostos de la Generalitat de 2026 i aprovar-los en Les Corts el 21 i 22 de juliol.

Una clínica quiropràctica haurà de pagar 150.866 euros per causar greus lesions a una pacient

El Tribunal d'Instància 15 de València imposa una indemnització de 150.866 euros a una clínica quiropràctica per manipulacions contraindicades que van agreujar l'estat neurològic d'una pacient i li van provocar una síndrome de cua de cavall.

CSIF denuncia pintades i danys en la seua seu de Castelló després de l’acord educatiu

CSIF ha denunciat davant les autoritats diverses accions vandàliques en la seua seu de Castelló, produïdes després de recolzar al costat de ANPE la proposta salarial de la Generalitat en la vaga docent.

La UPV i Geely reforcen la seua aliança per a impulsar talent i innovació en automoció

La Universitat Politècnica de València i el grup automobilístic xinés Geely consoliden la seua col·laboració estratègica per a potenciar el talent, la mobilitat internacional i la investigació en mobilitat intel·ligent entre València i Hangzhou.

Investiguen a dos hòmens pel robatori de més de sis tones de cable de coure de telefonia

La Guàrdia Civil investiga a dos hòmens acusats d'integrar un grup criminal que hauria robat més de sis tones de cable de coure de l'estesa telefònica en diverses localitats de la Comunitat Valenciana.

L’energia dispara els preus industrials un 8,3% a l’abril i marca la seua major alça des de 2022

Els preus industrials van augmentar un 8,3% a l'abril interanual, impulsats per l'energia i un repunt del 70,1% en coquerías i refí de petroli després de la guerra a Orient Mitjà.

L’Assemblea de Docents de Balears dona 100.000 euros a les vagues educatives de Catalunya i Comunitat Valenciana

L'Assemblea de Docents de Balears destina 100.000 euros de la seua caixa de resistència a donar suport a les mobilitzacions educatives a Catalunya i Comunitat Valenciana i s'oferix a recolzar l'etapa de 0 a 3 anys.

Dos anys d’obres i 35.000 teules per a salvar la gran cúpula de l’Escola Pia de València

La cúpula de l'Escola Pia de València, una de les més grans d'Espanya, ha sigut restaurada després de dos anys de treballs, 35.000 teules recol·locades i un complex sistema de bastimentada dissenyada per a no tocar l'estructura original.