Caos en les gasolineres per a aplicar el descompte dels 20 cèntims

Aquesta mitjanit entrava en vigor el descompte de 20 cèntims en carburants i combustibles de la qual es beneficien els conductors conforme al Reial decret llei 6/2022, del passat 29 de març. A primeres hores del dia es vivia tot un caos en les estacions de servei, ja que aquesta rebaixa s’aplica directament en caixa, pel fet que es tracta d’una bonificació que està exempta d’IVA.

La confusió es produïa des de primeres hores del matí quan els consumidors veien el mateix preu en els rètols sense saber que el descompte s’aplica en la caixa i constarà en el tiquet de compra. D’altra banda, en les gasolineres aplicar aquest descompte s’ha convertit tot un problema, principalment en les quals no han actualitzat el sistema informàtic.

«L’aplicació dels descomptes: Un caos innecessari i indignant. Impotència resumida (i desmesurada) de 48 hores infernals», amb aquesta contundència començava el comunicat que hui ha emés la Federació Mediterrània d’Empresaris d’Estacions de Servei (FEDMES). El seu president, Juan José Sánchez Segarra ha remarcart que «no hi ha cap terminal de punt de venda (TPV) preparat per a fer aquesta operació, i això ens està creant un gran problema». «Tot això s’uneix, per si no fos prou, tota una sèrie de problemes tècnics, jurídics i fiscals que, en alguns casos, no hem pogut solucionar en un termini tan curt de temps», ha lamentat.

«Les gasolineres estan intentant obrir i adaptar-se, però en converses que tenim amb molts empresaris sabem que estan tenint molts problemes. Alguns opten per oferir combustible sense descompte o per demanar als clients que busquen una altra estació de servei on els el puguen aplicar», ha afegit el president d’aquesta patronal de les gasolineres. A més, en aquest comunicat, Sánchez Segarra es pregunta si el govern complirà el compromís d’abonar els fons que estan avançant, a partir del dilluns. «Ja veurem si passen tres dies o tres mesos».

Últimes notícies

Valenciaport encadena en agost 6,4 milions de tones i alça l’exportació un 7 %

Valenciaport ha gestionat en agost 6,4 milions de tones, un 1,33 % més que en 2025, amb un fort auge de l’import-export però caiguda del trànsit de transbordament.

Carlos Mazón rebutja declarar en la comissió de la DANA al Congrés fins que acabe la instrucció

L’expresident de la Generalitat Valenciana Carlos Mazón ha anunciat que no oferirà cap declaració pública sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024 fins que finalitze la instrucció judicial, que considera el pas procedent.

La comissió sobre les vivendes de la platja de Sant Joan tancarà conclusions el 2 d’octubre

La comissió municipal que investiga les possibles irregularitats en la adjudicació de vivendes de protecció pública a la platja de Sant Joan ha fixat el 2 d’octubre per a debatre les seues conclusions, després d’una proposta conjunta de PSPV-PSOE, Compromís i EU-Podem, avalada per Vox, i amb la petició d’un ple extraordinari perquè la ciutadania puga seguir el debat.

Ayoze Pérez entra en el top 10 històric de golejadors del Villarreal en Lliga

El davanter canari ha marcat el seu gol número 25 en Lliga amb el Villarreal i se situa entre els deu màxims realitzadors del club groguet en Primera Divisió, superant Joseba Llorente i acostant-se a Nilmar.

El gol de Mayol talla la pitjor sequera golejadora del Valencia a Mestalla

Aaron Mayol ha marcat el primer gol del Valencia CF a Mestalla en Lliga esta temporada i ha deixat en 327 minuts el pitjor període sense marcar d’inici de campanya com a local.

Els 325 veïns de la Granja de la Costera decidiran si volen el toc nocturn de campanes

Els 325 veïns de la Granja de la Costera votaran este dilluns si volen mantindre el toc automàtic de campanes durant tota la nit o només de dia, després de la queixa d’un jove per sorolls.

L’ocupació turística suma 7.256 afiliats a l’agost i supera els 232.000 llocs a la Comunitat

L’ocupació vinculada al turisme en la Comunitat Valenciana ha augmentat en 7.256 persones a l’agost i arriba als 232.394 afiliats, un 3,2 % més, en un context de creixement general a Espanya però amb nova caiguda en les agències de viatges.

La vendímia de 2026 arriba a l’equador marcada per la calor i uns preus que ofeguen els viticultors

La vendímia més primerenca registrada arriba a l’equador amb menys producció per la calor i uns preus que no cobrixen costos, fet que posa en risc la continuïtat de moltes explotacions vitícoles.