Caos en les gasolineres per a aplicar el descompte dels 20 cèntims

Aquesta mitjanit entrava en vigor el descompte de 20 cèntims en carburants i combustibles de la qual es beneficien els conductors conforme al Reial decret llei 6/2022, del passat 29 de març. A primeres hores del dia es vivia tot un caos en les estacions de servei, ja que aquesta rebaixa s’aplica directament en caixa, pel fet que es tracta d’una bonificació que està exempta d’IVA.

La confusió es produïa des de primeres hores del matí quan els consumidors veien el mateix preu en els rètols sense saber que el descompte s’aplica en la caixa i constarà en el tiquet de compra. D’altra banda, en les gasolineres aplicar aquest descompte s’ha convertit tot un problema, principalment en les quals no han actualitzat el sistema informàtic.

«L’aplicació dels descomptes: Un caos innecessari i indignant. Impotència resumida (i desmesurada) de 48 hores infernals», amb aquesta contundència començava el comunicat que hui ha emés la Federació Mediterrània d’Empresaris d’Estacions de Servei (FEDMES). El seu president, Juan José Sánchez Segarra ha remarcart que «no hi ha cap terminal de punt de venda (TPV) preparat per a fer aquesta operació, i això ens està creant un gran problema». «Tot això s’uneix, per si no fos prou, tota una sèrie de problemes tècnics, jurídics i fiscals que, en alguns casos, no hem pogut solucionar en un termini tan curt de temps», ha lamentat.

«Les gasolineres estan intentant obrir i adaptar-se, però en converses que tenim amb molts empresaris sabem que estan tenint molts problemes. Alguns opten per oferir combustible sense descompte o per demanar als clients que busquen una altra estació de servei on els el puguen aplicar», ha afegit el president d’aquesta patronal de les gasolineres. A més, en aquest comunicat, Sánchez Segarra es pregunta si el govern complirà el compromís d’abonar els fons que estan avançant, a partir del dilluns. «Ja veurem si passen tres dies o tres mesos».

Últimes notícies

Comprar o llogar vivenda s’encarix més a la Comunitat Valenciana que a la resta d’Espanya des de 2014

El preu de compra de la vivenda ha augmentat un 2,6 % anual i el del lloguer un 2,7 % a la Comunitat Valenciana des de 2014, per damunt de la mitjana espanyola, amb la província de València al capdavant de les pujades.

Les màximes es disparen per damunt dels 37 graus en municipis de la Comunitat a migdia

Les temperatures han superat a migdia els 37 graus en municipis de les tres províncies, amb especial incidència en zones de Castelló i Alacant, i Aemet ha activat l’avís groc per al nord de la província de València.

La Audiencia reobre la causa a Rafael Blasco pels 600.000 euros del cas Azud

La Audiencia de Valencia ha reobert la causa per blanqueig de capitals contra l’exconseller Rafael Blasco per una presumpta comissió il·lícita de 600.000 euros vinculada al cas Azud, en estimar un recurs de la Fiscalia i descartar que el delicte haja prescrit.

24 anys de presó per a Ábalos per les comissions il·legals en contractes de mascaretes

El Tribunal Suprem ha condemnat l’exministre de Transports i exdiputat per València José Luis Ábalos a 24 anys i 3 mesos de presó, amb un màxim de compliment de 16 anys i mig, per mordides en la compra de mascaretes el 2020 i per contractacions irregulars en empreses públiques.

La Justícia reobre la causa contra Rafael Blasco pels 600.000 euros del cas Azud

La Audiencia de València ha ordenat reobrir la investigació per blanqueig de capitals contra l’exconseller Rafael Blasco pels 600.000 euros que presumptament hauria cobrat en 2008 en el marc del cas Azud, en considerar que el delicte encara no ha prescrit.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 36 graus en zones de València i Alacant

Aemet ha activat l avís groc este dilluns i dimarts per temperatures màximes de fins a 36 graus en el nord de la província de València i en el litoral sud de València i Alacant.

La Comunitat Valenciana lidera els desnonaments per habitants malgrat la caiguda dels llançaments per lloguer

La Comunitat Valenciana encapçala el rànquing estatal de llançaments per cada 100.000 habitants amb una taxa de 13,7 fins a març de 2026, amb més augment a la província de València i un repunt de les execucions hipotecàries.

Desmantellada una xarxa que robava cotxes d’alta gamma a Alacant i traficava amb droga a Europa

La Guàrdia Civil ha detingut 19 persones en una operació a la província d’Alacant contra una organització que robava vehicles mitjançant el clonado de claus intel·ligents i traficava amb diverses drogues cap a països europeus.