El personal sanitari critica el pla de vacances d’estiu de la Conselleria de Sanitat

La Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris, FSS CCOO PV, considera que el pla de vacances per a la cobertura del personal de la Conselleria de Sanitat s’ha publicat tard i malament. Aquest sindicat critica que a quatre dies del començament del període estival i sense negociació prèvia, s’anuncien unes substitucions que no cobriran ni al 30% del personal que està de vacances cada mes.

CCOO exigeix que es cobrisca al 100% de la plantilla, encara que adverteix que la falta de planificació dificultarà que es puguen cobrir professionals d’algunes categories que són deficitàries, com per exemple personal facultatiu, d’infermeria o matrones (la substitució prevista d’aquestes professionals és testimonial, un 1,21%). També, considerem que és molt escassa la cobertura de tècnics/as superiors, zeladors/as, fisioterapeutes o personal administratiu, clau per al funcionament dels centres sanitaris.

En Atenció Primària es cobreixen menys centres en zones turístiques que l’any passat; sorprén que s’anuncie l’obertura d’alguns com si fora nou quan en realitat alguns estan oberts tot l’any, com per exemple el consultori del Saler a València.

D’altra banda, en hospitalització desconeixem el pla del tancament de llits, alguna cosa que preocupa enormement. El retard en l’aprovació del pla de vacances porta com a conseqüència que s’haja de paralitzar una certa activitat per la falta de professionals. És el cas de la planta de Medicina Interna de l’Hospital d’Ontinyent, ja que manquen de facultatius/as especialistes per a aquest estiu.

Malgrat l’anunci de l’increment del pressupost destinat al pla de vacances, un any més la sanitat pública valenciana veurà reduïdes les seues capacitats d’atenció i resposta i la qualitat assistencial que es presta a la ciutadania. Tot per la deficient planificació de la qual la Conselleria de Sanitat fa gala any rere any.

Des de CCOO demanem transparència i diàleg a la Conselleria de Sanitat, recordem que segons la normativa el pla de vacances és matèria de negociació amb els representants de les persones treballadores. La sanitat pública valenciana necessita un reforç del 100% durant el període estival per l’increment de població durant els mesos d’estiu i la ciutadania de la Comunitat té dret a rebre una assistència amb la mateixa qualitat que la resta de l’any, per la qual cosa demanem a la Conselleria que recapacite i corregisca. Aquest no és el tarannà que li demanàvem al nou conseller. L’opacitat i falta de diàleg mostrada per la Conselleria queda molt allunyada del que s’espera d’un govern progressista.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.

Rovira exigix una negociació autonòmica real sobre la nova financiació

El conseller José Antonio Rovira reclama que el nou sistema de finançament es negocie amb totes les autonomies de règim comú i defensa un fons transitori de nivellació per a la Comunitat Valenciana. PSPV i Compromís critiquen l’actitud del Consell i li exigixen aprofitar els recursos que oferix el Govern central.
FILMOTECA D'ESTIU