El personal sanitari critica el pla de vacances d’estiu de la Conselleria de Sanitat

La Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris, FSS CCOO PV, considera que el pla de vacances per a la cobertura del personal de la Conselleria de Sanitat s’ha publicat tard i malament. Aquest sindicat critica que a quatre dies del començament del període estival i sense negociació prèvia, s’anuncien unes substitucions que no cobriran ni al 30% del personal que està de vacances cada mes.

CCOO exigeix que es cobrisca al 100% de la plantilla, encara que adverteix que la falta de planificació dificultarà que es puguen cobrir professionals d’algunes categories que són deficitàries, com per exemple personal facultatiu, d’infermeria o matrones (la substitució prevista d’aquestes professionals és testimonial, un 1,21%). També, considerem que és molt escassa la cobertura de tècnics/as superiors, zeladors/as, fisioterapeutes o personal administratiu, clau per al funcionament dels centres sanitaris.

En Atenció Primària es cobreixen menys centres en zones turístiques que l’any passat; sorprén que s’anuncie l’obertura d’alguns com si fora nou quan en realitat alguns estan oberts tot l’any, com per exemple el consultori del Saler a València.

D’altra banda, en hospitalització desconeixem el pla del tancament de llits, alguna cosa que preocupa enormement. El retard en l’aprovació del pla de vacances porta com a conseqüència que s’haja de paralitzar una certa activitat per la falta de professionals. És el cas de la planta de Medicina Interna de l’Hospital d’Ontinyent, ja que manquen de facultatius/as especialistes per a aquest estiu.

Malgrat l’anunci de l’increment del pressupost destinat al pla de vacances, un any més la sanitat pública valenciana veurà reduïdes les seues capacitats d’atenció i resposta i la qualitat assistencial que es presta a la ciutadania. Tot per la deficient planificació de la qual la Conselleria de Sanitat fa gala any rere any.

Des de CCOO demanem transparència i diàleg a la Conselleria de Sanitat, recordem que segons la normativa el pla de vacances és matèria de negociació amb els representants de les persones treballadores. La sanitat pública valenciana necessita un reforç del 100% durant el període estival per l’increment de població durant els mesos d’estiu i la ciutadania de la Comunitat té dret a rebre una assistència amb la mateixa qualitat que la resta de l’any, per la qual cosa demanem a la Conselleria que recapacite i corregisca. Aquest no és el tarannà que li demanàvem al nou conseller. L’opacitat i falta de diàleg mostrada per la Conselleria queda molt allunyada del que s’espera d’un govern progressista.

Últimes notícies

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.

Morant reclama un pact d’Estat per frenar els grans incendis forestals

La ministra Diana Morant defensa a València un pacte d’Estat contra l’emergència climàtica arran dels grans incendis, entre ells el de la Vall d’Uixó, amb 6.500 hectàrees cremades i 16.000 persones evacuades.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.