Anuncios

El personal sanitari critica el pla de vacances d’estiu de la Conselleria de Sanitat

La Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris, FSS CCOO PV, considera que el pla de vacances per a la cobertura del personal de la Conselleria de Sanitat s’ha publicat tard i malament. Aquest sindicat critica que a quatre dies del començament del període estival i sense negociació prèvia, s’anuncien unes substitucions que no cobriran ni al 30% del personal que està de vacances cada mes.

CCOO exigeix que es cobrisca al 100% de la plantilla, encara que adverteix que la falta de planificació dificultarà que es puguen cobrir professionals d’algunes categories que són deficitàries, com per exemple personal facultatiu, d’infermeria o matrones (la substitució prevista d’aquestes professionals és testimonial, un 1,21%). També, considerem que és molt escassa la cobertura de tècnics/as superiors, zeladors/as, fisioterapeutes o personal administratiu, clau per al funcionament dels centres sanitaris.

En Atenció Primària es cobreixen menys centres en zones turístiques que l’any passat; sorprén que s’anuncie l’obertura d’alguns com si fora nou quan en realitat alguns estan oberts tot l’any, com per exemple el consultori del Saler a València.

D’altra banda, en hospitalització desconeixem el pla del tancament de llits, alguna cosa que preocupa enormement. El retard en l’aprovació del pla de vacances porta com a conseqüència que s’haja de paralitzar una certa activitat per la falta de professionals. És el cas de la planta de Medicina Interna de l’Hospital d’Ontinyent, ja que manquen de facultatius/as especialistes per a aquest estiu.

Malgrat l’anunci de l’increment del pressupost destinat al pla de vacances, un any més la sanitat pública valenciana veurà reduïdes les seues capacitats d’atenció i resposta i la qualitat assistencial que es presta a la ciutadania. Tot per la deficient planificació de la qual la Conselleria de Sanitat fa gala any rere any.

Des de CCOO demanem transparència i diàleg a la Conselleria de Sanitat, recordem que segons la normativa el pla de vacances és matèria de negociació amb els representants de les persones treballadores. La sanitat pública valenciana necessita un reforç del 100% durant el període estival per l’increment de població durant els mesos d’estiu i la ciutadania de la Comunitat té dret a rebre una assistència amb la mateixa qualitat que la resta de l’any, per la qual cosa demanem a la Conselleria que recapacite i corregisca. Aquest no és el tarannà que li demanàvem al nou conseller. L’opacitat i falta de diàleg mostrada per la Conselleria queda molt allunyada del que s’espera d’un govern progressista.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Alacant mou fitxa per a mantindre l’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'Ajuntament d'Alacant ha iniciat les negociacions perquè The Ocean Race continue eixint des del seu port després de 2027, secundat per la Generalitat i la Diputació, i reforçant la seua aposta per la innovació i la sostenibilitat marina.

Morant acusa el Consell d’ocultar dades sobre derivacions sanitàries a la privada

Diana Morant critica la falta de transparència del Consell sobre els diners destinats a derivar pacients a la sanitat privada i sosté que eixos recursos millorarien la sanitat pública.

Les Corts fixen el 28 d’abril per a la compareixença dels consellers per la dana

La comissió d'investigació sobre la dana de 2024 en Les Corts reprendrà la seua activitat el 28 d'abril després de dos mesos d'aturada, amb la compareixença de sindicats policials, un tècnic de la presa de Buseo i tres consellers del Consell.

Detingut a Cullera per una plantació de marihuana i galls presumptament usats en baralles

Un home de 29 anys ha sigut detingut a Cullera com a presumpte responsable d'una plantació de marihuana i d'una granja de galls amb lesions compatibles amb baralles, a més de diverses infraccions administratives.

Yerai Cortés reivindica un flamenc popular i cru en el seu nou disc Popular

Yerai Cortés presenta Popular, un àlbum en el qual reivindica un flamenc cru, pròxim al poble i marcat per un procés creatiu distint després d'una greu lesió a la mà.

Tallada l’A-3 a Honrubia per la col·lisió i incendi de dos camions

L'autovia A-3 roman tallada a Honrubia (Conca) en sentit Madrid després de la col·lisió i posterior incendi de dos camions, amb els dos conductors ferits i desviaments habilitats.

Calor i temps estable per a iniciar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La Comunitat Valenciana arranca la penúltima setmana d'abril amb ambient càlid i estable, màximes per damunt de 25 graus i possibles tempestes vespertines a l'interior nord.

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.