El personal sanitari critica el pla de vacances d’estiu de la Conselleria de Sanitat

La Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris, FSS CCOO PV, considera que el pla de vacances per a la cobertura del personal de la Conselleria de Sanitat s’ha publicat tard i malament. Aquest sindicat critica que a quatre dies del començament del període estival i sense negociació prèvia, s’anuncien unes substitucions que no cobriran ni al 30% del personal que està de vacances cada mes.

CCOO exigeix que es cobrisca al 100% de la plantilla, encara que adverteix que la falta de planificació dificultarà que es puguen cobrir professionals d’algunes categories que són deficitàries, com per exemple personal facultatiu, d’infermeria o matrones (la substitució prevista d’aquestes professionals és testimonial, un 1,21%). També, considerem que és molt escassa la cobertura de tècnics/as superiors, zeladors/as, fisioterapeutes o personal administratiu, clau per al funcionament dels centres sanitaris.

En Atenció Primària es cobreixen menys centres en zones turístiques que l’any passat; sorprén que s’anuncie l’obertura d’alguns com si fora nou quan en realitat alguns estan oberts tot l’any, com per exemple el consultori del Saler a València.

D’altra banda, en hospitalització desconeixem el pla del tancament de llits, alguna cosa que preocupa enormement. El retard en l’aprovació del pla de vacances porta com a conseqüència que s’haja de paralitzar una certa activitat per la falta de professionals. És el cas de la planta de Medicina Interna de l’Hospital d’Ontinyent, ja que manquen de facultatius/as especialistes per a aquest estiu.

Malgrat l’anunci de l’increment del pressupost destinat al pla de vacances, un any més la sanitat pública valenciana veurà reduïdes les seues capacitats d’atenció i resposta i la qualitat assistencial que es presta a la ciutadania. Tot per la deficient planificació de la qual la Conselleria de Sanitat fa gala any rere any.

Des de CCOO demanem transparència i diàleg a la Conselleria de Sanitat, recordem que segons la normativa el pla de vacances és matèria de negociació amb els representants de les persones treballadores. La sanitat pública valenciana necessita un reforç del 100% durant el període estival per l’increment de població durant els mesos d’estiu i la ciutadania de la Comunitat té dret a rebre una assistència amb la mateixa qualitat que la resta de l’any, per la qual cosa demanem a la Conselleria que recapacite i corregisca. Aquest no és el tarannà que li demanàvem al nou conseller. L’opacitat i falta de diàleg mostrada per la Conselleria queda molt allunyada del que s’espera d’un govern progressista.

Últimes notícies

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.

El Villarreal aposta per la continuïtat en els banquets tècnics del futbol base

El Villarreal ha decidit mantindre una temporada més els mateixos entrenadors en el seu futbol base, amb David Albelda al Villarreal B, David Cifuentes al Villarreal C i Pepe Reina al Juvenil de Divisió d'Honor.

Baldoví acusa Mazón de prioritzar la imatge davant la gestió en la DANA del 29-O

Joan Baldoví acusa Carlos Mazón i el seu Consell de preocupar-se més per la imatge que per la gestió durant la DANA del 29 d octubre de 2024, en la qual van morir 230 persones.

Pérez Llorca demana al professorat que pare la vaga i negocie amb la Generalitat

Juanfran Pérez Llorca insta el professorat en vaga indefinida a reflexionar, acceptar la proposta educativa de la Generalitat i treballar conjuntament per millorar el sistema.

Els missatges de Mazón en la dana: instrucció als consellers per a “inundar de dades” els mitjans

Carlos Mazón va ordenar als seus consellers el dia de la dana del 29 d’octubre de 2024 que inundaren de dades els mitjans per a, segons ell, transmetre sensació d’alerta i calma a la ciutadania. Els missatges de Whatsapp han arribat al jutjat de Catarroja a través de la declaració com a testimoni de Susana Camarero.

La rebaixa d’impostos facilita el relleu en l’empresa familiar però l’IVEFA reclama suport al reemprenedor

La reforma fiscal del Consell ha ampliat les bonificacions en successions i donacions per a empreses familiars fins al quart grau, però l’IVEFA reclama un autèntic xec relleu i més suport al reemprenedor per a garantir la continuïtat dels negocis.

El professorat valencià es decanta per suspendre la vaga indefinida i mantindre la pressió

STEPV, CCOO PV i UGT-PV aposten per suspendre la vaga indefinida del professorat valencià i continuar la negociació amb Educació, mentre la base sindical vota en consulta fins a les 20 hores.

L’empresa familiar valenciana reclama un ‘xec relleu’ i més suport al reemprenedor

La reforma fiscal de la Generalitat ha ampliat les bonificacions en successions i donacions per a facilitar el relleu de l’empresa familiar, que demana ara un ‘xec relleu’ i més suport al reemprenedor.