El personal sanitari critica el pla de vacances d’estiu de la Conselleria de Sanitat

La Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris, FSS CCOO PV, considera que el pla de vacances per a la cobertura del personal de la Conselleria de Sanitat s’ha publicat tard i malament. Aquest sindicat critica que a quatre dies del començament del període estival i sense negociació prèvia, s’anuncien unes substitucions que no cobriran ni al 30% del personal que està de vacances cada mes.

CCOO exigeix que es cobrisca al 100% de la plantilla, encara que adverteix que la falta de planificació dificultarà que es puguen cobrir professionals d’algunes categories que són deficitàries, com per exemple personal facultatiu, d’infermeria o matrones (la substitució prevista d’aquestes professionals és testimonial, un 1,21%). També, considerem que és molt escassa la cobertura de tècnics/as superiors, zeladors/as, fisioterapeutes o personal administratiu, clau per al funcionament dels centres sanitaris.

En Atenció Primària es cobreixen menys centres en zones turístiques que l’any passat; sorprén que s’anuncie l’obertura d’alguns com si fora nou quan en realitat alguns estan oberts tot l’any, com per exemple el consultori del Saler a València.

D’altra banda, en hospitalització desconeixem el pla del tancament de llits, alguna cosa que preocupa enormement. El retard en l’aprovació del pla de vacances porta com a conseqüència que s’haja de paralitzar una certa activitat per la falta de professionals. És el cas de la planta de Medicina Interna de l’Hospital d’Ontinyent, ja que manquen de facultatius/as especialistes per a aquest estiu.

Malgrat l’anunci de l’increment del pressupost destinat al pla de vacances, un any més la sanitat pública valenciana veurà reduïdes les seues capacitats d’atenció i resposta i la qualitat assistencial que es presta a la ciutadania. Tot per la deficient planificació de la qual la Conselleria de Sanitat fa gala any rere any.

Des de CCOO demanem transparència i diàleg a la Conselleria de Sanitat, recordem que segons la normativa el pla de vacances és matèria de negociació amb els representants de les persones treballadores. La sanitat pública valenciana necessita un reforç del 100% durant el període estival per l’increment de població durant els mesos d’estiu i la ciutadania de la Comunitat té dret a rebre una assistència amb la mateixa qualitat que la resta de l’any, per la qual cosa demanem a la Conselleria que recapacite i corregisca. Aquest no és el tarannà que li demanàvem al nou conseller. L’opacitat i falta de diàleg mostrada per la Conselleria queda molt allunyada del que s’espera d’un govern progressista.

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.