No més cervesa calenta, refresca les teues llandes en 30 segons

Tindre cervesa freda a l’instant. El somni de qualsevol cerveser està una mica més a prop gràcies al treball de cinc estudiants argentins, que han desenvolupat Chill it, un microones que refreda llandes en tot just 30 segons.

La idea va sorgir fa cinc anys en la universitat del Centre d’Estudis Macroeconòmics de l’Argentina (CEMA), on els estudiants d’Administració d’Empreses Marcos Condomí, Nicolas Kolliker i Santiago Schmidt, van presentar el projecte en un treball pràctic sobre innovació, incloent-hi el model de negocis. L’acolliment va ser tan bon que van ser els propis professors els que els van instar a desenvolupar el disseny a través de la seua pròpia empresa.

Després de diversos fracassos pràctics, l’èxit en el mètode va arribar amb la incorporació a l’equip de Luciano Cismondi i Pablo Di Lorenzo, estudiants d’enginyeria electrònica. Amb ells van aconseguir transformar una idea que es perfilava irrealitzable en una màquina que actualment funciona.

Encara que no s’ha revelat la fórmula, se sap que l’aparell s’endolla com qualsevol altre electrodomèstic, no porta gel i consumeix molta menys energia que una nevera, aconseguint un 60% d’estalvi energètic.

Amb Chill it l’empresa busca plantejar un canvi de paradigma. «Volem convéncer a les empreses que poden tindre tot el seu estoc calent i refredar-lo en 30 segons mentre el client paga», expliquen des de l’organització.

Hora de negociar

 

Els joves es troben negociant amb diverses empreses de begudes, que ja han mostrat el seu interés a adquirir la llicència. El seu objectiu és aconseguir que alguna signatura tecnològica amb capacitat industrial vulga produir estes màquines a gran escala, la qual cosa els permetria rebre dividends per cada patent, conservant a les seues mans el capital tecnològic amb la idea de ser els seus propis fabricadors en el futur.

A més del prototip oficial han dissenyat un model per a la llar, més xicotet, i un altre portàtil, per a portar en vehicles o food tracks.

Últimes notícies

La jutgessa de Catarroja eleva a 232 les víctimes mortals de la DANA de 2024

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha actualitzat a 232 el nombre de víctimes mortals, una més que la xifra oficial fins ara.

Els alcaldes socialistes valencians oferiran places per a menors de Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, assegura que els alcaldes socialistes que es concentren en suport a Ceuta també aportaran places per a acollir menors migrants no acompanyats. Muñoz reclama al PP i a Vox que no utilitzen la FEMP ni la immigració per a fomentar el conflicte i el discurs d’odi.

El Villarreal superarà els 19.000 abonats en un estadi de la Ceràmica amb 23.173 seients

El Villarreal ha anunciat que tindrà més de 19.000 abonats per a la temporada 2026-27 i que l’estadi de la Ceràmica, després de la reforma d’este estiu, oferix ara 23.173 seients, amb un aforament local de 21.000 places.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 36 graus a l’interior nord de València dijous

Aemet ha activat per a dijous un avís groc per temperatures màximes de fins a 36 graus a l’interior nord de la província de València. Dimecres també hi ha avís groc per ruixats intensos, tempestes, granís i ratxes de vent molt fort.

Pérez Llorca defensa que el suport a Ceuta és ciutadà i no de partits

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha defensat a Agost que les concentracions convocades per la FEMP per a donar suport a Ceuta són una iniciativa ciutadana i no partidista, i ha criticat l’absència del Govern central i de formacions com Compromís.

Els familiars del 98% de víctimes de la dana ja han cobrat 17 milions en ajudes

La Generalitat ha abonat 17.019.999 euros en ajudes a familiars de 216 víctimes mortals de la dana d’octubre de 2024, el 98 % del total concedit. Les subvencions estan exemptes d’IRPF i arriben fins als 80.000 euros per víctima.

Investigat per fingir un robatori violent a Vinaròs per a cobrar el segur del mòbil

La Guàrdia Civil ha investigat un home de 58 anys que ha denunciat un fals robatori amb violència a Vinaròs per a cobrar la indemnització del segur del seu telèfon mòbil, que en realitat havia venut un familiar a Alacant.

El PSPV exigeix la dimissió de Mazón per un escrit sobre la DANA que qualifica d’insultant

El síndic del PSPV, José Muñoz, ha titlat d’insultant i indignant l’escrit que Carlos Mazón ha remés al jutjat sobre la DANA i li ha reclamat que dimitisca com a diputat, renuncie a l’aforament i entregue el registre de cridades.