14.1 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

No més cervesa calenta, refresca les teues llandes en 30 segons

Tindre cervesa freda a l’instant. El somni de qualsevol cerveser està una mica més a prop gràcies al treball de cinc estudiants argentins, que han desenvolupat Chill it, un microones que refreda llandes en tot just 30 segons.

La idea va sorgir fa cinc anys en la universitat del Centre d’Estudis Macroeconòmics de l’Argentina (CEMA), on els estudiants d’Administració d’Empreses Marcos Condomí, Nicolas Kolliker i Santiago Schmidt, van presentar el projecte en un treball pràctic sobre innovació, incloent-hi el model de negocis. L’acolliment va ser tan bon que van ser els propis professors els que els van instar a desenvolupar el disseny a través de la seua pròpia empresa.

Després de diversos fracassos pràctics, l’èxit en el mètode va arribar amb la incorporació a l’equip de Luciano Cismondi i Pablo Di Lorenzo, estudiants d’enginyeria electrònica. Amb ells van aconseguir transformar una idea que es perfilava irrealitzable en una màquina que actualment funciona.

Encara que no s’ha revelat la fórmula, se sap que l’aparell s’endolla com qualsevol altre electrodomèstic, no porta gel i consumeix molta menys energia que una nevera, aconseguint un 60% d’estalvi energètic.

Amb Chill it l’empresa busca plantejar un canvi de paradigma. «Volem convéncer a les empreses que poden tindre tot el seu estoc calent i refredar-lo en 30 segons mentre el client paga», expliquen des de l’organització.

Hora de negociar

 

Els joves es troben negociant amb diverses empreses de begudes, que ja han mostrat el seu interés a adquirir la llicència. El seu objectiu és aconseguir que alguna signatura tecnològica amb capacitat industrial vulga produir estes màquines a gran escala, la qual cosa els permetria rebre dividends per cada patent, conservant a les seues mans el capital tecnològic amb la idea de ser els seus propis fabricadors en el futur.

A més del prototip oficial han dissenyat un model per a la llar, més xicotet, i un altre portàtil, per a portar en vehicles o food tracks.

Últimes notícies

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.

Ford Almussafes suma dos dies de parada per ERTO en la planta de motors

Ford Almussafes ha afegit dos dies de parada total en la planta de motors, el 26 de gener i el 2 de febrer, dins de l'ERTO en vigor. La mesura afecta a totes les línies excepte blocs i servicis indirectes i se suma al calendari acordat per a gener i febrer.

Pérez Llorca reclama una proposta seriosa i rigorosa de finançament autonòmic

El president ha lamentat l'absència d'una proposta concreta del Govern després de l'últim Consell de Política Fiscal i Financera i ha demanat un debat transparent i conjunt.