No més cervesa calenta, refresca les teues llandes en 30 segons

Tindre cervesa freda a l’instant. El somni de qualsevol cerveser està una mica més a prop gràcies al treball de cinc estudiants argentins, que han desenvolupat Chill it, un microones que refreda llandes en tot just 30 segons.

La idea va sorgir fa cinc anys en la universitat del Centre d’Estudis Macroeconòmics de l’Argentina (CEMA), on els estudiants d’Administració d’Empreses Marcos Condomí, Nicolas Kolliker i Santiago Schmidt, van presentar el projecte en un treball pràctic sobre innovació, incloent-hi el model de negocis. L’acolliment va ser tan bon que van ser els propis professors els que els van instar a desenvolupar el disseny a través de la seua pròpia empresa.

Després de diversos fracassos pràctics, l’èxit en el mètode va arribar amb la incorporació a l’equip de Luciano Cismondi i Pablo Di Lorenzo, estudiants d’enginyeria electrònica. Amb ells van aconseguir transformar una idea que es perfilava irrealitzable en una màquina que actualment funciona.

Encara que no s’ha revelat la fórmula, se sap que l’aparell s’endolla com qualsevol altre electrodomèstic, no porta gel i consumeix molta menys energia que una nevera, aconseguint un 60% d’estalvi energètic.

Amb Chill it l’empresa busca plantejar un canvi de paradigma. «Volem convéncer a les empreses que poden tindre tot el seu estoc calent i refredar-lo en 30 segons mentre el client paga», expliquen des de l’organització.

Hora de negociar

 

Els joves es troben negociant amb diverses empreses de begudes, que ja han mostrat el seu interés a adquirir la llicència. El seu objectiu és aconseguir que alguna signatura tecnològica amb capacitat industrial vulga produir estes màquines a gran escala, la qual cosa els permetria rebre dividends per cada patent, conservant a les seues mans el capital tecnològic amb la idea de ser els seus propis fabricadors en el futur.

A més del prototip oficial han dissenyat un model per a la llar, més xicotet, i un altre portàtil, per a portar en vehicles o food tracks.

Últimes notícies

Educació defén que no decidix sota pressió i tanca la negociació salarial amb part dels sindicats

La Conselleria d'Educació insistix que no pren decisions sota pressió, dona per tancada la pujada salarial pactada amb CSIF i ANPE i emplaça a la resta de sindicats a continuar negociant la resta de reivindicacions en taules temàtiques.

El Govern investiga l’agressió d’un policia a una dona en una protesta de professors a València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana investiga l'actuació d'un agent de la Policia Nacional que va espentar per l'esquena a una dona durant una protesta de professors a València.

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.