No més cervesa calenta, refresca les teues llandes en 30 segons

Tindre cervesa freda a l’instant. El somni de qualsevol cerveser està una mica més a prop gràcies al treball de cinc estudiants argentins, que han desenvolupat Chill it, un microones que refreda llandes en tot just 30 segons.

La idea va sorgir fa cinc anys en la universitat del Centre d’Estudis Macroeconòmics de l’Argentina (CEMA), on els estudiants d’Administració d’Empreses Marcos Condomí, Nicolas Kolliker i Santiago Schmidt, van presentar el projecte en un treball pràctic sobre innovació, incloent-hi el model de negocis. L’acolliment va ser tan bon que van ser els propis professors els que els van instar a desenvolupar el disseny a través de la seua pròpia empresa.

Després de diversos fracassos pràctics, l’èxit en el mètode va arribar amb la incorporació a l’equip de Luciano Cismondi i Pablo Di Lorenzo, estudiants d’enginyeria electrònica. Amb ells van aconseguir transformar una idea que es perfilava irrealitzable en una màquina que actualment funciona.

Encara que no s’ha revelat la fórmula, se sap que l’aparell s’endolla com qualsevol altre electrodomèstic, no porta gel i consumeix molta menys energia que una nevera, aconseguint un 60% d’estalvi energètic.

Amb Chill it l’empresa busca plantejar un canvi de paradigma. «Volem convéncer a les empreses que poden tindre tot el seu estoc calent i refredar-lo en 30 segons mentre el client paga», expliquen des de l’organització.

Hora de negociar

 

Els joves es troben negociant amb diverses empreses de begudes, que ja han mostrat el seu interés a adquirir la llicència. El seu objectiu és aconseguir que alguna signatura tecnològica amb capacitat industrial vulga produir estes màquines a gran escala, la qual cosa els permetria rebre dividends per cada patent, conservant a les seues mans el capital tecnològic amb la idea de ser els seus propis fabricadors en el futur.

A més del prototip oficial han dissenyat un model per a la llar, més xicotet, i un altre portàtil, per a portar en vehicles o food tracks.

Últimes notícies

A judici a Alacant una parella acusada de matar i esquarterar un home per quedar-se amb la casa

Una parella està sent jutjada amb jurat a l’Audiència d’Alacant acusada de matar i esquarterar el propietari de la vivenda on vivia la dona per quedar-se amb la casa i la pensió. La Fiscalia demana 17 anys de presó per a cadascun, mentre les defenses asseguren que l’home hauria mort per un infart.

Morant assegura que el professorat ha guanyat la batalla moral davant un Consell incapaç de gestionar la crisi educativa

Diana Morant afirma que, després de cinc setmanes de vaga de professors a la Comunitat Valenciana, el professorat ha guanyat la batalla moral davant un Consell que considera incapaç i desinteressat en gestionar la crisi educativa.

El València Basket busca el 2-0 davant un Joventut esgotat però amb les idees clares

El Roig Arena acollirà divendres el segon partit de la semifinal entre València Basket i Asisa Joventut, amb 1-0 per als taronja i dubtes físics en la Penya després d’un exigent tram final de temporada.

Els sindicats tomben quasi tota l’oferta d’Educació i exigixen més negociació

Els cinc sindicats de la taula docent han rebutjat la major part dels acords parcials plantejats per la Conselleria d’Educació i han demanat reprendre unes negociacions iniciades fa quasi un mes, mentre la consellera defensa que la seua oferta és 'ambiciosa'.

Bernabé veu positiu que Oltra torne a la política si suma el vot d’esquerra a València

La delegada del Govern i candidata del PSPV a l’alcaldia de València, Pilar Bernabé, ha afirmat que està encantada que Mónica Oltra aspire a l’alcaldia si aconseguix unir el vot d’esquerra que ara es perd. També ha defensat que la seua línia roja per a futurs pactes és la intolerància i ha recalcat el lideratge de Diana Morant a la Generalitat.

La falta de jornalers deixa sense collir part de les collites a Alacant

Asaja Alicante alerta que l’escassetat de mà d’obra s’ha convertit en un problema estructural al camp alacantí i ja ha deixat un 10 % de la collita de nísperos sense collir per falta de jornalers.

Pilar Bernabé reivindica el PSOE per la seua rapidesa davant els casos de corrupció

Pilar Bernabé, delegada del Govern i candidata del PSPV-PSOE a l alcaldia de València, assegura que se sent orgullosa de militar en un partit que actua amb contundencia i rapidesa davant casos de presumpta corrupcio i carrega contra la gestio del PP en situacions similars.

Bernabé exigeix a Pérez Llorca que actue i critica que Mazón continue “atrinxerat” després dels whatsapps de la DANA

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha demanat al president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, que assumisca responsabilitats per uns missatges de Carlos Mazón durant la DANA que qualifica de “indecència” i “vergonya” per a la política valenciana.