No més cervesa calenta, refresca les teues llandes en 30 segons

Tindre cervesa freda a l’instant. El somni de qualsevol cerveser està una mica més a prop gràcies al treball de cinc estudiants argentins, que han desenvolupat Chill it, un microones que refreda llandes en tot just 30 segons.

La idea va sorgir fa cinc anys en la universitat del Centre d’Estudis Macroeconòmics de l’Argentina (CEMA), on els estudiants d’Administració d’Empreses Marcos Condomí, Nicolas Kolliker i Santiago Schmidt, van presentar el projecte en un treball pràctic sobre innovació, incloent-hi el model de negocis. L’acolliment va ser tan bon que van ser els propis professors els que els van instar a desenvolupar el disseny a través de la seua pròpia empresa.

Després de diversos fracassos pràctics, l’èxit en el mètode va arribar amb la incorporació a l’equip de Luciano Cismondi i Pablo Di Lorenzo, estudiants d’enginyeria electrònica. Amb ells van aconseguir transformar una idea que es perfilava irrealitzable en una màquina que actualment funciona.

Encara que no s’ha revelat la fórmula, se sap que l’aparell s’endolla com qualsevol altre electrodomèstic, no porta gel i consumeix molta menys energia que una nevera, aconseguint un 60% d’estalvi energètic.

Amb Chill it l’empresa busca plantejar un canvi de paradigma. «Volem convéncer a les empreses que poden tindre tot el seu estoc calent i refredar-lo en 30 segons mentre el client paga», expliquen des de l’organització.

Hora de negociar

 

Els joves es troben negociant amb diverses empreses de begudes, que ja han mostrat el seu interés a adquirir la llicència. El seu objectiu és aconseguir que alguna signatura tecnològica amb capacitat industrial vulga produir estes màquines a gran escala, la qual cosa els permetria rebre dividends per cada patent, conservant a les seues mans el capital tecnològic amb la idea de ser els seus propis fabricadors en el futur.

A més del prototip oficial han dissenyat un model per a la llar, més xicotet, i un altre portàtil, per a portar en vehicles o food tracks.

Últimes notícies

Les empreses podran agilitzar des d’esta setmana els expedients d’Energia a la Comunitat

Les Entitats Col·laboradores de Certificació podran intervindre des d’esta setmana en la tramitació d’expedients d’Energia. El nou sistema busca reduir burocràcia i accelerar els projectes elèctrics i renovables.

Pérez Llorca defensa la cancel·lació del Festival de Les Arts per incomplir les normes de soroll

El Festival de Les Arts s'ha cancel·lat este dissabte a València després de superar els decibels permesos. Pérez Llorca assegura que la Generalitat ha complit les resolucions judicials i les regles fixades.

Així et pot afectar la nova jornada de vaga en Metrovalencia i el TRAM d’Alacant

La vaga convocada pel sindicat SEMAF viu este dimarts una nova jornada de parades en Metrovalencia i TRAM d’Alacant, amb un 75 % de servicis mínims i sense incidències destacades.

El nou pla d’Educació arreplega propostes de tots els sindicats per a rebaixar la conflictivitat

La Conselleria d’Educació ha elaborat un nou document amb aportacions de tots els sindicats per a intentar rebaixar la conflictivitat en la cinquena setmana de vaga indefinida del professorat i confia a tancar acords en la reunió d’este dijous.

Pérez Llorca anima a mantindre el diàleg per a posar fi a la vaga del professorat

Juanfran Pérez Llorca destaca el diàleg en la Mesa d'Educació en plena vaga indefinida del professorat i anima totes les parts a mantindre la negociació per a transformar el sistema educatiu valencià.

Expulsen cinc anys d’Espanya un home per matar el gat de la seua parella a Torrevieja

Un jutjat d’Orihuela ha condemnat un home de 29 anys a cinc anys d’expulsió d’Espanya per matar al carrer el gat de la seua parella a Torrevieja. Els fets s’han considerat violència vicària i maltractament animal, i l’home serà traslladat a Colòmbia, el seu país d’origen.

Cinc morts per calor extrema a la Comunitat Valenciana des de l’1 de maig, totes a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat cinc morts atribuïdes a la calor des de l’1 de maig, totes a la província de València, en un context de maig càlid i amb temperatures rècord en terra i en mar.

Així és la nova cria d’antílop blesbok que ha nascut al Bioparc València

El Bioparc València ha anunciat el naixement d’un mascle de blesbok, un antílop africà que va estar al límit de l’extinció al segle XIX, en un part natural i sense incidències.