Ciberatac a Iberdrola: roben les dades d’1,3 milions de clients

Iberdrola ha patit una bretxa de seguretat que ha permés un accés no autoritzat i el robatori de dades d’1,3 milions de clients. Segons l’OSI (Oficina de Seguretat de l’Internauta), els intrusos van aconseguir sortejar els mecanismes de seguretat de l’energètica i es van fer amb informació sensible que inclou noms i cognoms, números de DNI, números de telèfon i adreces de correus electrònic.

D’acord la filial d’Iberdrola, els intrusos no han tingut accés a dades financeres dels clients, com les dades dels comptes corrents o targetes de crèdit, ni a informació de consum elèctric.

L’atac es va produir el passat 15 de març i va ser seguit d’altres atacs «massius» que la companyia va poder bloquejar i evitar que tingueren èxit.

L’elèctrica s’ha posat en contacte amb els afectats i ha denunciat davant la Policia els esdeveniments. «Tan prompte vam tindre coneixement de l’atac, es van posar en marxa les mesures necessàries per a detindre’l immediatament i evitar la seua repetició. De manera paral·lela, vam posar els fets en coneixement de les autoritats competents. Concretament, presentem la corresponent denúncia davant la Brigada Central d’Investigació Tecnològica de la Policia Nacional i ho notifiquem a l’Agència Espanyola de Protecció de Dades», declaren des de la companyia.

Advertiment als clients afectats

Iberdrola, a través d’I-DE, està alertant als clients afectats per la bretxa de seguretat. En un correu electrònic criden que «estiguen especialment atents a les comunicacions electròniques i a qualsevol activitat atípica o inhabitual que puga guardar relació amb les seues dades personals en les pròximes setmanes”, i fan focus en els missatges que no compten amb una identificació de remitent clara.

Així mateix assenyalen que ni Iberdrola ni cap altra empresa del grup demanarà a través de correus electrònics o missatges de telefonia mòbil dades de targetes de pagament o claus d’accés a serveis. També conviden a tindre especial cautela amb els enllaços inclosos en els missatges i a posar-se en contacte amb els operadors de telefonia si s’observa algun comportament sospitós.

L’Institut Nacional de Ciberseguretat (INCIBE) recomana als afectats pel ciberatac a seguir una sèrie de pautes per a resguardar la seua seguretat en la xarxa i evitar possibles fraus. Entre els suggeriments es troben esbrinar detalladament quines dades han sigut compromesos, canviar contrasenyes periòdicament, mantindre els programes actualitzats a la seua última versió i, en cas de ser necessari, denunciar intents de fraus davant les forces.

I-D assenyala que tan prompte com va tindre coneixement de l’atac, va posar en marxa «les mesures necessàries per a detindre’l immediatament» i la bretxa es va resoldre el mateix dia. Això no va impedir el robatori inicial de dades que va afectar 1,3 milions de clients, però l’endemà els atacants van tornar a intentar-ho, però aquesta vegada, no van aconseguir el seu objectiu.

Últimes notícies

S’esvaïxen les alertes a València però continua el risc de ruixats al sud d’Alacant

Emergències ha alçat totes les alertes meteorològiques i la situació 1 del Pla d’Inundacions a la província de València, però manté l’avís groc per pluja intensa este dimecres al litoral sud d’Alacant.

Remuntada del Vila-real a Màlaga per estrenar el caseller de victòries

El Vila-real ha remuntat a La Rosaleda un gol inicial de Dotor i ha sumat el primer triomf de la temporada gràcies a un doblet de Pape Gueye i a l’encert d’Alberto Moleiro. El conjunt groguet ha sigut molt superior a un Màlaga superat des del minut 20.

Els vestits de festa d’Isabel Sanchís s’aliaren amb el pantaló en Madrid

La dissenyadora valenciana Isabel Sanchís ha presentat a la Mercedes-Benz Fashion Week Madrid una col·lecció de festa que combina vestits espectaculars amb pantalons, corsés escultòrics i bustiers en 3D sense renunciar a la comoditat ni a la llibertat de moviments.

Xàbia recupera el pasturatge amb cabres al Montgó per a previndre incendis

Xàbia ha reactivat el pasturatge ecològic amb 250 cabres al parc natural del Montgó per reduir vegetació i minimitzar el risc d’incendis prop de les vivendes.

Rescatats 17 migrants subsaharians d’una pastera prop de la costa d’Alacant

Salvament Marítim ha rescatat disset hòmens subsaharians d’una pastera en aigües pròximes a Alacant i els ha desembarcat al port de Xàbia. L’operatiu s’ha coordinat des del Centre de Salvament de València i ha mobilitzat una embarcació i un helicòpter.

Més de mil incidents per les fortes tronades en un dia a la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha gestionat 1.084 incidents per les pluges i tronades en 28 hores, 684 a la ciutat de València. Les precipitacions més intenses s’han registrat en municipis de València i Alacant, amb fins a 48 litres per metre quadrat.

Nou anys de presó per agredir sexualment una menor a qui va deixar embarassada

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a nou anys i un dia de presó un home de 23 anys per un delicte continuat d’agressió sexual a una menor de 14 anys, amb qui va mantindre una relació i a qui va deixar embarassada. La sentència inclou orde d’allunyament durant 15 anys i huit anys de llibertat vigilada, i és recurrible davant del TSJCV.

La jutgessa del cas Les Naus crida a declarar l’exregidor Toni Gallego com a testimoni el 30 de setembre

La jutgessa que instrueix el cas Les Naus a Alacant ha citat l’exregidor del PP Toni Gallego perquè declare com a testimoni el 30 de setembre, arran de les seues afirmacions en Les Corts sobre la regidora dimitida Rocío Gómez.