Ciberatac a Iberdrola: roben les dades d’1,3 milions de clients

Iberdrola ha patit una bretxa de seguretat que ha permés un accés no autoritzat i el robatori de dades d’1,3 milions de clients. Segons l’OSI (Oficina de Seguretat de l’Internauta), els intrusos van aconseguir sortejar els mecanismes de seguretat de l’energètica i es van fer amb informació sensible que inclou noms i cognoms, números de DNI, números de telèfon i adreces de correus electrònic.

D’acord la filial d’Iberdrola, els intrusos no han tingut accés a dades financeres dels clients, com les dades dels comptes corrents o targetes de crèdit, ni a informació de consum elèctric.

L’atac es va produir el passat 15 de març i va ser seguit d’altres atacs “massius” que la companyia va poder bloquejar i evitar que tingueren èxit.

L’elèctrica s’ha posat en contacte amb els afectats i ha denunciat davant la Policia els esdeveniments. “Tan prompte vam tindre coneixement de l’atac, es van posar en marxa les mesures necessàries per a detindre’l immediatament i evitar la seua repetició. De manera paral·lela, vam posar els fets en coneixement de les autoritats competents. Concretament, presentem la corresponent denúncia davant la Brigada Central d’Investigació Tecnològica de la Policia Nacional i ho notifiquem a l’Agència Espanyola de Protecció de Dades”, declaren des de la companyia.

Advertiment als clients afectats

Iberdrola, a través d’I-DE, està alertant als clients afectats per la bretxa de seguretat. En un correu electrònic criden que “estiguen especialment atents a les comunicacions electròniques i a qualsevol activitat atípica o inhabitual que puga guardar relació amb les seues dades personals en les pròximes setmanes”, i fan focus en els missatges que no compten amb una identificació de remitent clara.

Així mateix assenyalen que ni Iberdrola ni cap altra empresa del grup demanarà a través de correus electrònics o missatges de telefonia mòbil dades de targetes de pagament o claus d’accés a serveis. També conviden a tindre especial cautela amb els enllaços inclosos en els missatges i a posar-se en contacte amb els operadors de telefonia si s’observa algun comportament sospitós.

L’Institut Nacional de Ciberseguretat (INCIBE) recomana als afectats pel ciberatac a seguir una sèrie de pautes per a resguardar la seua seguretat en la xarxa i evitar possibles fraus. Entre els suggeriments es troben esbrinar detalladament quines dades han sigut compromesos, canviar contrasenyes periòdicament, mantindre els programes actualitzats a la seua última versió i, en cas de ser necessari, denunciar intents de fraus davant les forces.

I-D assenyala que tan prompte com va tindre coneixement de l’atac, va posar en marxa “les mesures necessàries per a detindre’l immediatament” i la bretxa es va resoldre el mateix dia. Això no va impedir el robatori inicial de dades que va afectar 1,3 milions de clients, però l’endemà els atacants van tornar a intentar-ho, però aquesta vegada, no van aconseguir el seu objectiu.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.