10.6 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

Ciberatac a Iberdrola: roben les dades d’1,3 milions de clients

Iberdrola ha patit una bretxa de seguretat que ha permés un accés no autoritzat i el robatori de dades d’1,3 milions de clients. Segons l’OSI (Oficina de Seguretat de l’Internauta), els intrusos van aconseguir sortejar els mecanismes de seguretat de l’energètica i es van fer amb informació sensible que inclou noms i cognoms, números de DNI, números de telèfon i adreces de correus electrònic.

D’acord la filial d’Iberdrola, els intrusos no han tingut accés a dades financeres dels clients, com les dades dels comptes corrents o targetes de crèdit, ni a informació de consum elèctric.

L’atac es va produir el passat 15 de març i va ser seguit d’altres atacs “massius” que la companyia va poder bloquejar i evitar que tingueren èxit.

L’elèctrica s’ha posat en contacte amb els afectats i ha denunciat davant la Policia els esdeveniments. “Tan prompte vam tindre coneixement de l’atac, es van posar en marxa les mesures necessàries per a detindre’l immediatament i evitar la seua repetició. De manera paral·lela, vam posar els fets en coneixement de les autoritats competents. Concretament, presentem la corresponent denúncia davant la Brigada Central d’Investigació Tecnològica de la Policia Nacional i ho notifiquem a l’Agència Espanyola de Protecció de Dades”, declaren des de la companyia.

Advertiment als clients afectats

Iberdrola, a través d’I-DE, està alertant als clients afectats per la bretxa de seguretat. En un correu electrònic criden que “estiguen especialment atents a les comunicacions electròniques i a qualsevol activitat atípica o inhabitual que puga guardar relació amb les seues dades personals en les pròximes setmanes”, i fan focus en els missatges que no compten amb una identificació de remitent clara.

Així mateix assenyalen que ni Iberdrola ni cap altra empresa del grup demanarà a través de correus electrònics o missatges de telefonia mòbil dades de targetes de pagament o claus d’accés a serveis. També conviden a tindre especial cautela amb els enllaços inclosos en els missatges i a posar-se en contacte amb els operadors de telefonia si s’observa algun comportament sospitós.

L’Institut Nacional de Ciberseguretat (INCIBE) recomana als afectats pel ciberatac a seguir una sèrie de pautes per a resguardar la seua seguretat en la xarxa i evitar possibles fraus. Entre els suggeriments es troben esbrinar detalladament quines dades han sigut compromesos, canviar contrasenyes periòdicament, mantindre els programes actualitzats a la seua última versió i, en cas de ser necessari, denunciar intents de fraus davant les forces.

I-D assenyala que tan prompte com va tindre coneixement de l’atac, va posar en marxa “les mesures necessàries per a detindre’l immediatament” i la bretxa es va resoldre el mateix dia. Això no va impedir el robatori inicial de dades que va afectar 1,3 milions de clients, però l’endemà els atacants van tornar a intentar-ho, però aquesta vegada, no van aconseguir el seu objectiu.

Últimes notícies

Héctor Fort serà baixa a l’Elx després de ser operat del muscle

El lateral cedit pel Barcelona es perdrà els pròxims partits després d'una intervenció exitosa en el muscle esquerre. El termini dependrà de la seua evolució.

El temporal ha deixat almenys 23.000 hectàrees de cultiu afectades i 80 intervencions a València

La Diputació xifra de manera provisional més de 23.000 hectàrees de cultiu afectades i el Consorci de Bombers ha gestionat 306 avisos, amb 80 intervencions. Tretze de les 14 carreteres tallades ja han reobert i es preveu l'obertura de la CV-543 entre hui i demà.

El Consell exigix al Govern obres hidràuliques i anuncia mesures d’urgència després de les pluges

Els vicepresidents del Consell han recorregut municipis de València per a avaluar els efectes del temporal i reclamar infraestructures que reduïsquen els riscos. També han avançat actuacions transitòries mentres la CHJ definix solucions definitives.

Queralt Casas, primera a arribar a 300 partits amb el València Basket

La capitana taronja s'ha convertit en la primera jugadora a firmar 300 partits amb el València Basket. El registre va arribar en la jornada 13 davant el Joventut.

El Vila-real oficialitza l’eixida d’Adrià Altimira amb carta de llibertat

El lateral s'ha desvinculat del club i queda lliure per a firmar en el mercat hivernal després de tres temporades. Esta campanya només ha disputat tres partits de Copa i un de Lliga.

La Generalitat defén que la simplificació administrativa generarà ocupació i riquesa

El Consell ha defés el seu decret de simplificació per a accelerar projectes i atraure inversió, mentres Govern i Compromís alerten de menys controls i riscos ambientals. El debat s'ha intensificat malgrat que la norma encara no s'ha publicat oficialment.

El PSOE avisa que Feijóo oferirà racisme i masclisme institucional si governa

Diana Morant ha vinculat el projecte del PP als seus pactes amb Vox i ha denunciat exemples de 'racisme institucional' i 'masclisme institucional' en diverses autonomies. També ha acusat a Feijóo de mancar de projecte propi, de normalitzar a Vox i ha defés que el PSOE ha expulsat als qui van incórrer en conductes reprotxables.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per urgència obres en llits i barrancs després de pluges que han superat els 200 l/m². Ha demanat agilitzar projectes com el Pedrís, la Saleta o el Magre i ha avançat un balanç de danys, amb la taronja afectada en plena temporada.