El CICU gestiona un total de 537 emergències extrahospitalàries durant la Nit de Cap d’any

 

El Servici d’Emergències Sanitàries de la Conselleria de Sanitat, a través dels tres Centres d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU), ha atés durant esta Nit de Cap d’any 537 emergències extrahospitalàries entre les tres províncies.

 

L’última nit de l’any 2019 es van registrar 584 incidents. La xifra d’esta Nit de Cap d’any és pareguda a la d’este moment, a causa de l’increment d’atencions relacionades amb la pandèmia. Del total d’incidents atesos des de les 20 hores d’este dijous i fins a les 8 hores del divendres, 220 han ocorregut en la província de València, 197 en la d’Alacant i 120 en la de Castelló.

 

Tenint en compte la tipologia de les atencions sanitàries d’urgència ateses durant esta Nit de Cap d’any, cal destacar un total de 18 intoxicacions etíliques, enfront de les 142 registrades en l’última nit de 2019. El CICU de València ha gestionat 9, el d’Alacant 6 i a la província de Castelló s’han produït 3 incidents d’esta classe.

 

Incidents menors que en anys anteriors

D’altra banda, hi ha hagut 13 emergències derivades d’alguna classe d’agressió o baralla; 39 van tindre lloc durant la Nit de Cap d’any anterior. Del total, 7 s’han produït en la província de València, 4 en la d’Alacant, i 2 en la de Castelló.

 

De la mateixa manera, els CICU han mobilitzat recursos sanitaris per a prestar assistència en 6 accidents de trànsit, mentres en la mateixa nit de l’any anterior va haver un total de 15. Dels produïts enguany, quatre han tingut lloc en la província d’Alacant, un en la d’Alacant i un en la de Castelló.

 

Les dades d’estes tres classes d’incidents són molt inferiors als d’anys arrere degut, lògicament, al toc de queda establit per a les 24 hores. La resta d’emergències sanitàries gestionades durant esta atípica Nit de Cap d’any, corresponen a patologies mèdiques o accidents comuns o domèstics.

Últimes notícies

Avamet assegura que el perill extrem de la DANA del 29 d’octubre era previsible

El president d’Avamet, Adrià Revert, ha explicat al jutjat de Catarroja que la DANA del 29 d’octubre de 2024 no era imprevisible, tot i que la quantitat exacta de pluja sí que ho era. Revert sosté que els models ja apuntaven a un episodi de perill extrem semblant a la pantanada de Tous i a la riuada de València.

El president d’Avamet defensa que el perill extrem de la DANA sí que es podia preveure

Adrià Revert, president d’Avamet, ha explicat al jutjat de Catarroja que la DANA del 29 d’octubre de 2024 no era imprevisible i que els mapes ja apuntaven a un episodi de perill extrem a la costa valenciana.

Avamet adverteix que el perill extrem en la DANA del 29 d’octubre era previsible

El president d’Avamet, Adrià Revert, ha declarat al jutjat de Catarroja que, tot i que la quantitat exacta de pluja era impossible de calcular, el perill extrem a la costa valenciana el 29 d’octubre de 2024 sí que es podia vore als mapes.

Més de 7.500 passatgers utilitzen ja l’OPE al port d’Alacant, per damunt de 2025

L’Operació Pas de l’Estret al port d’Alacant ha superat ja les 7.500 persones embarcades i els 3.000 vehicles rumb a Algèria i Orà, amb més freqüència de vaixells i un nou sistema automatitzat d’entrada i eixida.

Comiat emocionant de Roberto Bautista, heroi de la Davis 2019, després d’una carrera brillant

El castellonenc Roberto Bautista ha jugat a Huelva el seu últim torneig professional, tancant més de dues dècades d’èxits, amb la Copa Davis de 2019 com a moment més icònic.

Comiat emocionant de Roberto Bautista, heroi de la Davis 2019, després d’una carrera brillant

El castellonenc Roberto Bautista ha disputat a la Copa del Rei de Huelva el seu últim torneig professional, tancant més de vint anys de carrera amb 12 títols ATP i el record inesborrable de la Copa Davis de 2019.

Juny de 2026 marca un rècord de calor extrem i sequera a la Comunitat Valenciana

Juny de 2026 ha sigut el tercer més càlid i un dels més secs del segle XXI a la Comunitat Valenciana, amb 2,6 graus per damunt de la mitjana i un dèficit de pluja del 77 %. Les dades d’Aemet confirmen una primera mitat d’any extremadament càlida i molt seca, sobretot a Castelló i a l’interior.

PortCastelló creix un 7,4% en trànsit de mercaderies i acarona els 10 milions de tones

PortCastelló ha tancat el primer semestre de 2026 amb 9,88 milions de tones mogudes, un 7,4% més que un any abans, impulsat pel fort augment de la mercaderia general i els granel·les sòlids.