10.3 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

El CICU gestiona un total de 537 emergències extrahospitalàries durant la Nit de Cap d’any

 

El Servici d’Emergències Sanitàries de la Conselleria de Sanitat, a través dels tres Centres d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU), ha atés durant esta Nit de Cap d’any 537 emergències extrahospitalàries entre les tres províncies.

 

L’última nit de l’any 2019 es van registrar 584 incidents. La xifra d’esta Nit de Cap d’any és pareguda a la d’este moment, a causa de l’increment d’atencions relacionades amb la pandèmia. Del total d’incidents atesos des de les 20 hores d’este dijous i fins a les 8 hores del divendres, 220 han ocorregut en la província de València, 197 en la d’Alacant i 120 en la de Castelló.

 

Tenint en compte la tipologia de les atencions sanitàries d’urgència ateses durant esta Nit de Cap d’any, cal destacar un total de 18 intoxicacions etíliques, enfront de les 142 registrades en l’última nit de 2019. El CICU de València ha gestionat 9, el d’Alacant 6 i a la província de Castelló s’han produït 3 incidents d’esta classe.

 

Incidents menors que en anys anteriors

D’altra banda, hi ha hagut 13 emergències derivades d’alguna classe d’agressió o baralla; 39 van tindre lloc durant la Nit de Cap d’any anterior. Del total, 7 s’han produït en la província de València, 4 en la d’Alacant, i 2 en la de Castelló.

 

De la mateixa manera, els CICU han mobilitzat recursos sanitaris per a prestar assistència en 6 accidents de trànsit, mentres en la mateixa nit de l’any anterior va haver un total de 15. Dels produïts enguany, quatre han tingut lloc en la província d’Alacant, un en la d’Alacant i un en la de Castelló.

 

Les dades d’estes tres classes d’incidents són molt inferiors als d’anys arrere degut, lògicament, al toc de queda establit per a les 24 hores. La resta d’emergències sanitàries gestionades durant esta atípica Nit de Cap d’any, corresponen a patologies mèdiques o accidents comuns o domèstics.

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.