El CICU gestiona un total de 537 emergències extrahospitalàries durant la Nit de Cap d’any

 

El Servici d’Emergències Sanitàries de la Conselleria de Sanitat, a través dels tres Centres d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU), ha atés durant esta Nit de Cap d’any 537 emergències extrahospitalàries entre les tres províncies.

 

L’última nit de l’any 2019 es van registrar 584 incidents. La xifra d’esta Nit de Cap d’any és pareguda a la d’este moment, a causa de l’increment d’atencions relacionades amb la pandèmia. Del total d’incidents atesos des de les 20 hores d’este dijous i fins a les 8 hores del divendres, 220 han ocorregut en la província de València, 197 en la d’Alacant i 120 en la de Castelló.

 

Tenint en compte la tipologia de les atencions sanitàries d’urgència ateses durant esta Nit de Cap d’any, cal destacar un total de 18 intoxicacions etíliques, enfront de les 142 registrades en l’última nit de 2019. El CICU de València ha gestionat 9, el d’Alacant 6 i a la província de Castelló s’han produït 3 incidents d’esta classe.

 

Incidents menors que en anys anteriors

D’altra banda, hi ha hagut 13 emergències derivades d’alguna classe d’agressió o baralla; 39 van tindre lloc durant la Nit de Cap d’any anterior. Del total, 7 s’han produït en la província de València, 4 en la d’Alacant, i 2 en la de Castelló.

 

De la mateixa manera, els CICU han mobilitzat recursos sanitaris per a prestar assistència en 6 accidents de trànsit, mentres en la mateixa nit de l’any anterior va haver un total de 15. Dels produïts enguany, quatre han tingut lloc en la província d’Alacant, un en la d’Alacant i un en la de Castelló.

 

Les dades d’estes tres classes d’incidents són molt inferiors als d’anys arrere degut, lògicament, al toc de queda establit per a les 24 hores. La resta d’emergències sanitàries gestionades durant esta atípica Nit de Cap d’any, corresponen a patologies mèdiques o accidents comuns o domèstics.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca garantix que els diputats del PP col·laboraran amb la Justícia per la gestió de la dana

Juanfran Pérez Llorca assegura que tots els diputats del PP continuaran acudint a les citacions judicials com a testimonis en la causa penal per la gestió de la dana del 29 d'octubre de 2024, en la qual està cridat a declarar Carlos Mazón.

Elx renova la seua tradició de palmes blanques per al Papa, la Casa Reial i altres autoritats

Elx presenta les seues palmes blanques artesanals per al Papa, la Casa Reial i diverses autoritats, reforçant una tradició que es manté des de la dècada de 1950.

Sánchez defén la seua política de vivenda i la baixada del lloguer a València

Pedro Sánchez reivindica en el Congrés el canvi de paradigma en vivenda aplicat pel seu Govern i assegura que el lloguer ha baixat un 4% a València, defenent la seua estratègia enfront de les crítiques dels seus socis i de l'oposició.

Quart dia de busca de l’home desaparegut en Casas del Riu, a Requena

El dispositiu de busca de l'home de 77 anys desaparegut en Casas del Riu, pedania de Requena, es manté per quart dia amb amplis mitjans terrestres, aeris i aquàtics al llarg del riu Cabriol i els seus voltants.

Pérez Llorca nega tracte de favor en la contractació de la seua parella i denúncia una campanya masclista

Juanfran Pérez Llorca defén que la contractació de la seua parella en la Diputació de València va seguir els llits legals i acusa l'oposició d'usar un discurs masclista per a atacar la seua imatge.

Detingut a Alacant un ucraïnés buscat per Alemanya per presumpte espionatge per a Rússia

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un ciutadà ucraïnés reclamat per Alemanya per presumpte espionatge relacionat amb el subministrament de drons a Ucraïna. L'operació, coordinada amb les autoritats alemanyes, inclou també la detenció d'una col·laboradora romanesa.

Deu comunitats en avís per vent, onatge, pluja i neu, amb Catalunya i Castelló en risc important

Deu comunitats mantenen avisos per vent, onatge, pluja i neu, amb Catalunya i Castelló en nivell taronja per ratxes molt fortes i ones que poden aconseguir els 10 metres.

Les dones continuen entropessant amb vetos en la Setmana Santa malgrat dècades d’avanços

La participació de les dones en la Setmana Santa ha avançat amb confraries mixtes i quadrilles femenines, però persistixen vetos i plets que aconseguixen fins i tot a Estrasburg.