Detecten cítrics importats en els supermercats valencians amb pesticides prohibits a la Unió Europea

Taronges Sud-àfrica

 

La Unió de Llauradors ha detectat, per tercer any consecutiu, la presència de matèries actives de pesticides en cítrics (taronges i llimes) procedents de Sud-àfrica, l’ús de les quals està prohibit a la Unió Europea, tal com reflecteixen les analítiques efectuades en un laboratori homologat.

L’organització ha comprat en diversos dels supermercats i hipermercats amb major implantació en la Comunitat Valenciana cítrics procedents de Sud-àfrica -que són els que actualment es poden trobar de forma generalitzada- i els ha portat a analitzar a un laboratori homologat de la Comunitat Valenciana.

Les proves analítiques són contundents i concloents i es tornen a detectar matèries actives l’ús de les quals està prohibit a la Unió Europea. Entre altres substàncies es troba la carbendazima, l’ús de la qual es troba prohibit a la UE des de juny de 2016; i el propiconazol, el període de gràcia del qual per a la seua prohibició definitiva va expirar també al març del passat any.

Tot això davant la passivitat de les autoritats comunitàries que no fan res per evitar-ho.

Cal destacar així mateix que en mostres de taronges València Late analitzades en el laboratori hi ha fins a 8 matèries actives de pesticides, la qual cosa posa de manifest que són menys sostenibles des del punt de vista mediambiental que els nostres.

La Unió reitera la necessitat d’exigir el tractament de fred per als cítrics importats perquè l’elevat ús de fungicides és a conseqüència que no volen usar-lo, ja que els suposa un sobrecost i per a mantindre la fruita en bon estat durant el transport empren més fungicides que a més no garanteixen que no entren les plagues.

L’ús de fungicida en postcollita no significa matar la plaga durant el transport, això només ho pot fer el tractament en fred o cold treatment

La Unió apel·la per tant a la reciprocitat en els estàndards de producció i ús de productes de fitosanitaris. “Nosaltres cultivem amb les normes més estrictes a nivell mundial, mentre uns altres ni són tan sostenibles ni segurs”, diu Carles Peris, secretari general de la Unió.

“No podem consentir que entren cítrics importats de països tercers amb matèries actives l’ús de les quals tenim prohibit a la Unió Europea. No sé com ho he de dir ja per a què s’entenga que estem davant una situació de competència deslleial, discriminació i pèrdua de competitivitat per als nostres productors i també de frau i burla per als nostres consumidors”, assevera Peris.

Llimes Sud-àfrica

 

L’organització insta així mateix les empreses importadores -la major part d’elles de gran prestigi en el sector citrícola- i a les cadenes de distribució al fet que rebutgen aquells cítrics dels seus proveïdors que continguen matèries actives de pesticides que no es poden emprar en l’àmbit de la Unió Europea.

Tant els importadors com la distribució donarien mostra de sensibilitat cap als llauradors valencians, però sobretot davant els consumidors, “ja que ara se’ls enganya”.

Peris demana a les cadenes de distribució que aposten pel producte de proximitat una vegada ja iniciada la campanya d’ací, “perquè es garanteix fruita de més qualitat i amb major seguretat alimentària que la de fora”.

Peris insisteix que amb unes simples analítiques d’un laboratori homologat es descobreix de manera fàcil la presència de substàncies actives prohibides ací, “mentre que ni en frontera les autoritats europees o les dels Estats membres s’adonen o no es volen donar, la qual cosa demostra falta d’inspecció i el colador que hi ha, així com tampoc es detecta en els controls interns d’importadors i supermercats”.

Últimes notícies

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims per l’incendi forestal no podran tornar esta nit, ja que el foc continua actiu i treballen 250 efectius en l’extinció al parc natural de l’Albufera.

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.