Detecten cítrics importats en els supermercats valencians amb pesticides prohibits a la Unió Europea

Taronges Sud-àfrica

 

La Unió de Llauradors ha detectat, per tercer any consecutiu, la presència de matèries actives de pesticides en cítrics (taronges i llimes) procedents de Sud-àfrica, l’ús de les quals està prohibit a la Unió Europea, tal com reflecteixen les analítiques efectuades en un laboratori homologat.

L’organització ha comprat en diversos dels supermercats i hipermercats amb major implantació en la Comunitat Valenciana cítrics procedents de Sud-àfrica -que són els que actualment es poden trobar de forma generalitzada- i els ha portat a analitzar a un laboratori homologat de la Comunitat Valenciana.

Les proves analítiques són contundents i concloents i es tornen a detectar matèries actives l’ús de les quals està prohibit a la Unió Europea. Entre altres substàncies es troba la carbendazima, l’ús de la qual es troba prohibit a la UE des de juny de 2016; i el propiconazol, el període de gràcia del qual per a la seua prohibició definitiva va expirar també al març del passat any.

Tot això davant la passivitat de les autoritats comunitàries que no fan res per evitar-ho.

Cal destacar així mateix que en mostres de taronges València Late analitzades en el laboratori hi ha fins a 8 matèries actives de pesticides, la qual cosa posa de manifest que són menys sostenibles des del punt de vista mediambiental que els nostres.

La Unió reitera la necessitat d’exigir el tractament de fred per als cítrics importats perquè l’elevat ús de fungicides és a conseqüència que no volen usar-lo, ja que els suposa un sobrecost i per a mantindre la fruita en bon estat durant el transport empren més fungicides que a més no garanteixen que no entren les plagues.

L’ús de fungicida en postcollita no significa matar la plaga durant el transport, això només ho pot fer el tractament en fred o cold treatment

La Unió apel·la per tant a la reciprocitat en els estàndards de producció i ús de productes de fitosanitaris. “Nosaltres cultivem amb les normes més estrictes a nivell mundial, mentre uns altres ni són tan sostenibles ni segurs”, diu Carles Peris, secretari general de la Unió.

“No podem consentir que entren cítrics importats de països tercers amb matèries actives l’ús de les quals tenim prohibit a la Unió Europea. No sé com ho he de dir ja per a què s’entenga que estem davant una situació de competència deslleial, discriminació i pèrdua de competitivitat per als nostres productors i també de frau i burla per als nostres consumidors”, assevera Peris.

Llimes Sud-àfrica

 

L’organització insta així mateix les empreses importadores -la major part d’elles de gran prestigi en el sector citrícola- i a les cadenes de distribució al fet que rebutgen aquells cítrics dels seus proveïdors que continguen matèries actives de pesticides que no es poden emprar en l’àmbit de la Unió Europea.

Tant els importadors com la distribució donarien mostra de sensibilitat cap als llauradors valencians, però sobretot davant els consumidors, “ja que ara se’ls enganya”.

Peris demana a les cadenes de distribució que aposten pel producte de proximitat una vegada ja iniciada la campanya d’ací, “perquè es garanteix fruita de més qualitat i amb major seguretat alimentària que la de fora”.

Peris insisteix que amb unes simples analítiques d’un laboratori homologat es descobreix de manera fàcil la presència de substàncies actives prohibides ací, “mentre que ni en frontera les autoritats europees o les dels Estats membres s’adonen o no es volen donar, la qual cosa demostra falta d’inspecció i el colador que hi ha, així com tampoc es detecta en els controls interns d’importadors i supermercats”.

Últimes notícies

Deting a Viver per apuntar algú amb una pistola de fogueig en plena festa

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 29 anys i investiga una dona de 26 per una agressió múltiple i amenaces amb una pistola de fogueig durant una discomòbil a Viver el 15 d’agost.

Mor un motorista en la A-31 a Monforte del Cid en un xoc amb un cotxe

Un home de 42 anys ha mort en un accident entre la seua motocicleta i un cotxe a l’A-31, a Monforte del Cid, mentre que el conductor del turisme, de 19 anys, ha resultat il·lés.

Els bombers mantenen la vigilància i busquen extingir l’incendi d’El Saler

Els bombers de València continuen treballant a la Devesa d’El Saler per controlar punts calents i aconseguir l’extinció total després de cremar-se 37 hectàrees.

Divendres amb temperatures màximes molt altes a l’interior i prelitoral valencià

Este divendres el cel estarà poc nuvolós a la Comunitat Valenciana i les temperatures màximes pujaran, amb valors significativament alts en zones de l’interior i del prelitoral. Dissabte es mantindrà la calor, especialment a l’interior, amb vents fluixos de direcció variable que giraran a component este.

Avís groc este divendres per temperatures de fins a 38 graus a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres l’avís groc a tota la província de València per calor intensa, amb fins a 38 graus a l’interior i 36 al litoral.

Folk irlandés, èpica celta i molt rock: The Waterboys omplin el Roig Arena

The Waterboys han convertit el Roig Arena de València en un pub ideal amb quasi tres hores de folk irlandés, èpica celta, country i rock clàssic, en l’únic concert que oferiran enguany a Espanya. El recital s’ha centrat en l’univers de 'Fisherman's blues' i el nou triple disc 'Atlantic rain', amb el suport de Steve Earle.

Mor una xiqueta de 11 anys en caure un pilar sobre dos germans a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit este dijous a Alzira després que els caiguera al damunt un pilar duna vivenda a la zona del Motor de lAigua-Casella.

Mor una xiqueta de 11 anys en desplomar-se un pilar d’una vivenda a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit en desplomar-se un pilar d’una vivenda a la zona del Motor de l’Aigua-Casella, a Alzira, segons el CICU.