Instal·len una comuna hippy a Espanya: Rituals i relacions íntimes

 

El poblat hippy que la ‘Familia del Arcoiris’ ha instal·lat a El Valle del Portilla (La Rioja) continua creixent, segons fonts ja són un grup de 200 persones.

 Tant, com que la Guàrdia Civil ja ha començat a controlar els accessos per a impedir que la situació s’isca de control en les 7 Viles, atés que acampar a l’aire lliure no està permés ni tampoc encendre focs com els que els membres de l’assentament encenen per a cuinar i celebrar rituals.

Es tracta d’una gran comuna amb desenes de persones, inclosos menors d’edat. La policia fa registres i controls. També han sancionat a un centenar de persones per fer foc, ocupar espais no permesos i saltar-se les mesures anticovid.

En el poblat es fan grans fogueres, que s’utilitzen per a cuinar però també per a realitzar rituals màgics. Els mitjans locals han publicat imatges de la trobada. Els participants van nus i fan sexe a l’aire lliure.

Estan equipats amb tendes de campanya i els menors caminen solts corrent pel camp. Tenen la intenció de marxar-se amb el canvi de fase lunar. La Guàrdia Civil de moment està a l’expectativa, però no descarta intervindre.

 

Cada vegada arriben més cotxes

 

El poblat hippy de l’arcoiris s’ha convertit en un maldecap per al govern regional. Les autoritats de La Rioja han demanat expressament als participants que desallotgen el lloc. Però de moment no hi ha hagut resposta.

De fet, cada vegada arriben més cotxes per a unir-se a la gran família. Ve gent de tots els llocs d’Europa. El Govern de La Rioja tem que l’organització naturalista s’instal·le definitivament i no es vulguen anar.

La policia ha intervingut documents que asseguren voler crear «un paradís«. Entre els documents hi ha mapes dibuixats a mà que serveixen de guia per a arribar al poblat. S’assenyala la localització de la comuna amb un gran arc de Sant Martí.

 

Sense normes socials ni higiene

 

El reclam utilitzat per la ‘Família del Arcoiris’ per a la seua reunió a La Rioja assenyala que «la família espanyola fa una crida per a crear un paradís tots junts, connectats amb la ‘Madre Gaia’, obrint els nostres sentits i cor en harmonia, pau i molt, molt d’amor».

Un esperit que, en ple context de pandèmia (La Rioja és la comunitat amb major incidència de coronavirus), porta a prescindir de la màscara i la distància social als seus integrants, que celebren rituals junts diverses vegades al dia. «Volem abraçar-nos, continuant en la construcció de relacions conscients, on tota llum siga brillant», reafirma el seu manifest.

En el poblat no hi ha normes socials ni mesures d’higiene. Els membres de la comuna cuinen els aliments en una fogata. En una altra foguera de grans dimensions, que anomenen «el foc sagrat«, fan ioga, canten i ballen.

En els controls que estan fent, la policia no ha trobat droga. Però sí que han trobat Viagra en diversos dels cotxes que accedien al lloc. Este és un medicament per a assegurar l’erecció del membre masculí.

Entre les normes escrites per esta gran família hippy està la prohibició de consumir drogues. Volen que siga «una trobada cara a cara» i «volar alt amb la naturalesa» com a «ànimes lliures sense alcohol, tecnologia o drogues».

També està prohibit fer negocis o vendre mercaderia en el poblat. Les normes ho deixen molt clar. Si algú incompleix la normativa i entra alcohol o drogues en el poblat, tampoc els podrà vendre.

 

Risc d’incendis a La Rioja

 

Els veïns asseguren no saber d’on han eixit els hippies. Expliquen que han vist a portuguesos, alemanys, holandesos i d’altres països. La Rioja està en alerta màxima d’incendi des del dia 1, i temen que puguen provocar un foc.

La vall en el qual han instal·lat la comuna és una de les zones més verges i salvatges de La Rioja. Allí, els veïns temen que el degoteig constant de visitants pertorbe a la fauna de la zona. Pel seu lloc, no porten màscara ni respecten les mesures sanitàries bàsiques.

 

La Família de l’Arcoiris

 

La Família de l’Arcoiris (Rainbow Family) és una comunitat naturalista amb origen als Estats Units a principis dels setanta. Organitza trobades per tot el món per a traslladar la seua experiència de vida comunitària.

La comuna hippy està oberta a tot el que vulga, sense excepció. Això sí, hi ha una sèrie de normes com prescindir dels aparells electrònics i els productes químics. La seua manera de vida es basa en la pau mundial i en la no-violència.

 

Normes i consells

 

En esta ocasió, el reclam era el següent: «La família espanyola fa una crida per a crear un paradís tots junts, connectats per la Mare Gaia, obrint els nostres sentits i cor en harmonia, pau i molt, molt d’amor».

En el comunicat s’estableixen set normes que han de complir els «germans» de la Família de l’Arcoiris.

Comunicació conscient sobre l’existència de la reunió cara a cara, de tu a tu, de tu a mi, de mi a mi.
• Compartim el foc: la benvinguda, la cuina i per descomptat, el control del foc sagrat.
• Volar alt amb la naturalesa. No necessitem més que ànimes lliures sense alcohol, tecnologia o drogues.
• Venim a compartir, no a fer negocis. Respecte entre tots.
• Estimar als animals, respectem als que viuen allí. Hi ha alguns cavalls salvatges, per la qual cosa és perillós portar als nostres adorables socis. Important, per favor, deixeu-los a casa.
• No oblides les teues eines.
• Responsabilitat individual del nostre fem. No deixeu cap regal.

La Família de l’Arcoiris també reparteix entre els «germans» una sèrie de consells per a la vida en comunitat.

Robes càlides, botigues per a dormir, instruments com a timbales, flautes, cítares i maraques. També un gran somriure i el cor obert.

 

 

Últimes notícies

José María Ángel es mostra tranquil després de declarar davant el jutge per la presumpta falsificació del seu títol

José María Ángel, excomisionado del Govern per a la DANA, declara com investigat per la presumpta falsificació d'un títol universitari amb el qual hauria promocionat com a funcionari i assegura que ha intentat traslladar la seua veritat al jutge.

Corberán promet que el València ho donarà tot per Europa davant el Barcelona

Carlos Corberán assegura que el València ho donarà tot per a aconseguir la classificació a la Lliga Conferència, encara que reconeix que no depenen de si mateixos i han de guanyar al Barcelona i esperar altres resultats.

Castro afronta davant el Betis el partit decisiu per a la permanència del Llevant

Luís Castro reconeix que el Llevant arriba a l'escenari que desitjava, depenent de si mateix davant el Betis per a certificar la permanència, i exigix al seu equip màxima concentració.

El València es juga la Conference davant un Barcelona ja campió

El València necessita guanyar a un Barcelona ja sense objectius i esperar les ensopegades de Getafe i Raig per a aconseguir la plaça de Lliga Conferència en l'última jornada.

Morant acusa a Pérez Llorca d’absentar-se de la crisi educativa i compara la seua actitud amb la de Mazón en la dana

Diana Morant retrau a Juanfran Pérez Llorca que no s'implique en la vaga del professorat i li critica per no revertir beneficis fiscals ni subvencions, mentres exigix explicacions pel cas de les vivendes públiques dels Naus a Alacant.

Set de cada deu directives valencianes treballen en empreses liderades per dones

Quasi el 70% de les empresàries i directives de la Comunitat Valenciana desenrotllen la seua carrera en companyies encapçalades per dones, un entorn que impulsa noves oportunitats i referents femenins.

Un milió d’euros per a modernitzar el regadiu del nispro a Callosa d’en Sarrià

El Govern destina un milió d'euros a implantar tecnologia de reg de precisió en els cultius de nispro i alvocat de Callosa d'en Sarrià, amb l'objectiu d'optimitzar l'ús de l'aigua i reforçar la sostenibilitat del camp valencià.