Instal·len una comuna hippy a Espanya: Rituals i relacions íntimes

 

El poblat hippy que la ‘Familia del Arcoiris’ ha instal·lat a El Valle del Portilla (La Rioja) continua creixent, segons fonts ja són un grup de 200 persones.

 Tant, com que la Guàrdia Civil ja ha començat a controlar els accessos per a impedir que la situació s’isca de control en les 7 Viles, atés que acampar a l’aire lliure no està permés ni tampoc encendre focs com els que els membres de l’assentament encenen per a cuinar i celebrar rituals.

Es tracta d’una gran comuna amb desenes de persones, inclosos menors d’edat. La policia fa registres i controls. També han sancionat a un centenar de persones per fer foc, ocupar espais no permesos i saltar-se les mesures anticovid.

En el poblat es fan grans fogueres, que s’utilitzen per a cuinar però també per a realitzar rituals màgics. Els mitjans locals han publicat imatges de la trobada. Els participants van nus i fan sexe a l’aire lliure.

Estan equipats amb tendes de campanya i els menors caminen solts corrent pel camp. Tenen la intenció de marxar-se amb el canvi de fase lunar. La Guàrdia Civil de moment està a l’expectativa, però no descarta intervindre.

 

Cada vegada arriben més cotxes

 

El poblat hippy de l’arcoiris s’ha convertit en un maldecap per al govern regional. Les autoritats de La Rioja han demanat expressament als participants que desallotgen el lloc. Però de moment no hi ha hagut resposta.

De fet, cada vegada arriben més cotxes per a unir-se a la gran família. Ve gent de tots els llocs d’Europa. El Govern de La Rioja tem que l’organització naturalista s’instal·le definitivament i no es vulguen anar.

La policia ha intervingut documents que asseguren voler crear “un paradís“. Entre els documents hi ha mapes dibuixats a mà que serveixen de guia per a arribar al poblat. S’assenyala la localització de la comuna amb un gran arc de Sant Martí.

 

Sense normes socials ni higiene

 

El reclam utilitzat per la ‘Família del Arcoiris’ per a la seua reunió a La Rioja assenyala que “la família espanyola fa una crida per a crear un paradís tots junts, connectats amb la ‘Madre Gaia’, obrint els nostres sentits i cor en harmonia, pau i molt, molt d’amor”.

Un esperit que, en ple context de pandèmia (La Rioja és la comunitat amb major incidència de coronavirus), porta a prescindir de la màscara i la distància social als seus integrants, que celebren rituals junts diverses vegades al dia. “Volem abraçar-nos, continuant en la construcció de relacions conscients, on tota llum siga brillant”, reafirma el seu manifest.

En el poblat no hi ha normes socials ni mesures d’higiene. Els membres de la comuna cuinen els aliments en una fogata. En una altra foguera de grans dimensions, que anomenen “el foc sagrat“, fan ioga, canten i ballen.

En els controls que estan fent, la policia no ha trobat droga. Però sí que han trobat Viagra en diversos dels cotxes que accedien al lloc. Este és un medicament per a assegurar l’erecció del membre masculí.

Entre les normes escrites per esta gran família hippy està la prohibició de consumir drogues. Volen que siga “una trobada cara a cara” i “volar alt amb la naturalesa» com a «ànimes lliures sense alcohol, tecnologia o drogues”.

També està prohibit fer negocis o vendre mercaderia en el poblat. Les normes ho deixen molt clar. Si algú incompleix la normativa i entra alcohol o drogues en el poblat, tampoc els podrà vendre.

 

Risc d’incendis a La Rioja

 

Els veïns asseguren no saber d’on han eixit els hippies. Expliquen que han vist a portuguesos, alemanys, holandesos i d’altres països. La Rioja està en alerta màxima d’incendi des del dia 1, i temen que puguen provocar un foc.

La vall en el qual han instal·lat la comuna és una de les zones més verges i salvatges de La Rioja. Allí, els veïns temen que el degoteig constant de visitants pertorbe a la fauna de la zona. Pel seu lloc, no porten màscara ni respecten les mesures sanitàries bàsiques.

 

La Família de l’Arcoiris

 

La Família de l’Arcoiris (Rainbow Family) és una comunitat naturalista amb origen als Estats Units a principis dels setanta. Organitza trobades per tot el món per a traslladar la seua experiència de vida comunitària.

La comuna hippy està oberta a tot el que vulga, sense excepció. Això sí, hi ha una sèrie de normes com prescindir dels aparells electrònics i els productes químics. La seua manera de vida es basa en la pau mundial i en la no-violència.

 

Normes i consells

 

En esta ocasió, el reclam era el següent: “La família espanyola fa una crida per a crear un paradís tots junts, connectats per la Mare Gaia, obrint els nostres sentits i cor en harmonia, pau i molt, molt d’amor”.

En el comunicat s’estableixen set normes que han de complir els “germans” de la Família de l’Arcoiris.

Comunicació conscient sobre l’existència de la reunió cara a cara, de tu a tu, de tu a mi, de mi a mi.
• Compartim el foc: la benvinguda, la cuina i per descomptat, el control del foc sagrat.
• Volar alt amb la naturalesa. No necessitem més que ànimes lliures sense alcohol, tecnologia o drogues.
• Venim a compartir, no a fer negocis. Respecte entre tots.
• Estimar als animals, respectem als que viuen allí. Hi ha alguns cavalls salvatges, per la qual cosa és perillós portar als nostres adorables socis. Important, per favor, deixeu-los a casa.
• No oblides les teues eines.
• Responsabilitat individual del nostre fem. No deixeu cap regal.

La Família de l’Arcoiris també reparteix entre els “germans” una sèrie de consells per a la vida en comunitat.

Robes càlides, botigues per a dormir, instruments com a timbales, flautes, cítares i maraques. També un gran somriure i el cor obert.

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.