11.9 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

La Comunitat amplia en 5.700 places l’oferta d’FP i 202 títols nous

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport continua ampliant l’oferta de Formació Professional i per al curs que ve ha planificat la creació de 5.700 places noves mitjançant la implantació de 179 cicles formatius i 23 cursos d’especialització.

De les noves places que s’oferiran, en corresponen al voltant de 2.700 a les comarques d’Alacant, prop de 600 a les de Castelló i unes 2.400 a les de València.

El conseller d’Educació, Vicent Marzà, durant la visita a la fira ‘Vine a l’FP!‘, que ha organitzat la Conselleria a la plaça de l’Hort dels Corders de Castelló de la Plana els dies 29 i 30 d’abril, ha destacat que “continuem ampliant d’una manera important l’oferta de títols d’FP. Ho fem atenent els consells territorials de la Formació Professional i, d’aquesta manera, ancorem noves formacions que atenen les necessitats dels sectors productius de cada zona. Uns estudis que són garantia d’ocupabilitat i d’accés a llocs de treball en condicions laborals dignes. La resposta formativa en sectors clau com les energies renovables i la sostenibilitat mediambiental, els serveis socioculturals, l’aeronàutica o la informàtica i les telecomunicacions està sent molt important per a afavorir la transformació del teixit productiu valencià“.

Els 179 títols de grau amb els quals s’amplia l’oferta són 23 d’FP Bàsica, 58 de grau mitjà i 98 de grau superior.

A les comarques d’Alacant s’implantaran 86 títols nous de grau: 14 d’FP Bàsica, 27 de grau mitjà i 45 de grau superior. Aquesta ampliació de l’oferta es completa amb 13 cursos d’especialització.

En el cas de les comarques de Castelló, a més d’1 curs nou d’especialització, s’oferiran 19 títols nous de grau: 5 de grau mitjà i 14 de grau superior.

A les comarques de València s’obriran 74 títols nous de grau: 9 d’FP Bàsica, 26 de grau mitjà i 39 de grau superior. A més, s’oferiran 9 cursos d’especialització nous en aquestes comarques.

Quatre titulacions noves: una de grau superior i tres ‘màsters’

Hi ha quatre títols, un superior i tres ‘màsters’ de l’FP, que s’oferiran per primera vegada en el Sistema Valencià de Formació Professional.

El títol superior que s’inicia per primera vegada el pròxim curs és el de Formació per a la Mobilitat Segura i Sostenible. Es podrà estudiar al CIPFP Canastell de Sant Vicent del Raspeig, l’IES Politècnic de Castelló de la Plana i el CIPFP del Complex Educatiu de Xest.

Permet treballar com a professor o professora de formació viària en escoles de conducció o autoescoles, així com impartir cursos de sensibilització i reeducació viària, conducció de mercaderies perilloses, seguretat viària i conducció segura.

Les persones que completen aquests estudis, de dos cursos i 2.000 hores de formació, poden també exercir d’educadores en programes o activitats d’educació viària en centres educatius, centres de majors, ajuntaments, associacions, empreses i administracions. També podran treballar en l’assessorament de seguretat viària laboral o en plans de mobilitat en entitats públiques i privades.

Els tres cursos d’especialització que es podran estudiar per primera vegada en el sistema educatiu valencià són el d’Implementació i Manteniment de Xarxes 5G, dirigit a persones titulades en grau mitjà de la família professional d’Electricitat i Electrònica, amb 300 hores de formació, que s’implantarà a l’IES La Torreta d’Elda.

El de Manteniment i Seguretat de Sistemes en Vehicles Híbrids i Elèctrics, adreçat a persones titulades en graus superiors de la família professional de Transport i Manteniment de Vehicles, que inclou 650 hores de formació i es podrà estudiar al CIPFP de Xest i a l’IES La Torreta d’Elx.

I el d’Instal·lació i Manteniment de Sistemes Connectats a Internet (IoT), de 360 hores i dirigit a persones titulades en grau mitjà, el qual s’oferirà també a l’IES La Torreta d’Elx.

Els cursos d’especialització, coneguts popularment com els ‘màsters’ de l’FP, tenen entre 300 i 720 hores de formació avançada. Permeten a les persones titulades en FP aprofundir i actualitzar la seua preparació en les noves tècniques i les eines que demana el mercat laboral en diversos sectors estratègics.

Expansió per tot el territori

A les comarques d’Alacant, l’increment més gran de l’oferta es fa en dos famílies professionals amb molta demanda d’ocupació: la d’Informàtica i Comunicacions, amb la implantació de 19 titulacions de grau i cursos d’especialització, que ofereixen unes 500 places, i la família de Serveis Socioculturals i a la Comunitat, en què s’implanten 9 cicles amb prop de 250 places.

A les comarques de Castelló, l’ampliació d’oferta més gran és en la família professional d’Informàtica, amb la implantació de 4 títols superiors de Desenvolupament d’Aplicacions Web i Multiplataforma, que sumen 120 places.

L’altra gran aposta que fa la Conselleria a les comarques del nord és continuar incrementant i consolidant l’FP en manteniment d’avions en Aeroport Castelló, amb la implantació de tres títols superiors: Manteniment Aeromecànic d’Avions amb Motor de Turbina; Manteniment Aeromecànic d’Helicòpters amb Motor de Turbina, i Manteniment de Sistemes Electrònics i d’Aviònica en Aeronaus. Aquestes tres titulacions se sumen al títol mitjà de Muntatge d’Estructures i Instal·lació de Sistemes Aeronàutics, ja establit pel departament de Vicent Marzà en Aeroport Castelló.

Una altra fita important és l’arribada per primera vegada a les comarques de Castelló del cicle de grau mitjà de Soldadura i Caldereria, de la família professional de Fabricació Mecànica, que el pròxim curs oferirà l’IES Politècnic de Castelló de la Plana. Aquests estudis són uns dels més demandats pel sector industrial castellonenc, en especial per la indústria ceràmica, que té molta necessitat d’aquest tipus d’especialistes.

En el cas de les comarques de València, l’ampliació de l’oferta formativa destaca per l’aposta per la família professional de Serveis Socioculturals i a la Comunitat. S’hi implanten 13 títols de grau que sumen més de 400 places, especialment en titulacions molt demanades per l’eixida laboral que tenen, com ara el grau mitjà d’Atenció a les Persones en Situació de Dependència i el grau superior d’Integració Social.

El segon increment notable de l’oferta és per a la família de Comerç i Màrqueting, amb més de 300 places i 10 cicles nous; seguit pel de la família professional d’Informàtica i Comunicacions, que creixerà amb 11 cicles i cursos d’especialització més, que ofereixen més de 300 places.

Calendari d’admissió i matriculació


Cal recordar que la presentació de sol·licituds d’admissió telemàtica per al pròxim curs 2022-2023, tant en FP Bàsica com en els estudis de grau mitjà i superior, i en els cursos d’especialització, serà del 19 al 29 de maig.

La matriculació en FP Bàsica serà del 15 al 21 de juliol; del 22 al 29 de juliol, en grau mitjà i superior, i del 12 al 15 de setembre, en els cursos d’especialització en grau mitjà i superior.

Tota la informació estarà disponible en el web www.telematricula.es quan s’òbriga el període d’admissió.

Últimes notícies

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona, Alcoi, Ayora i Xert

Ratxes de fins a 122 km/h s'han mesurat a Xixona, Alcoi, Xert i Ayora, amb nombrosos municipis per damunt de 100 km/h. Bombers i carreteres, activats.

Emergències activa el nivell extrem de risc d’incendis pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Emergències i Interior ha elevat a nivell extrem el risc d'incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana pel temporal de vent i ha activat el nivell groc. Les autoritats han demanat màxima precaució, prohibixen qualsevol foc i han detallat 18 incidències ateses pels bombers.

Pilar Bernabé afirma que a Feijóo només li va interessar que Mazón isquera bonic durant la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de prioritzar la imatge de Carlos Mazón durant la DANA de 2024 a València. També ha reclamat coordinació institucional i respecte a les víctimes.

El València espera en hores a Guido Rodríguez per a tancar el seu acord

El València confia que Guido Rodríguez arribe en les pròximes hores per a tancar l'acord. L'argentí es va desvincular del West Ham i busca continuïtat.

El vent aconseguix 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi en una jornada d’alerta groga

L'episodi de vent ha deixat ratxes de fins a 122 km/h a Xixona i 111 km/h a Alcoi. L'alerta groga es manté i hi ha incidències per gel a Castelló.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un incendi en una vivenda de Tres Forques este dissabte ha deixat un home mort i 19 persones ateses per inhalació lleu de fum, entre elles quatre menors. Set han sigut traslladades a hospitals i l'origen del foc no s'ha precisat.

Dani J busca posar la bandera de la bachata a Espanya al Benidorm Fest 2026

Després de girar per més de 30 països, Dani J arriba al Benidorm Fest 2026 amb 'Ballant-te' per a reivindicar la bachata a Espanya. Vol trencar el 'sostre de cristall' dels ritmes llatins en els certàmens nacionals.

Emergències activa l’alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel

La Generalitat ha activat l'alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel. La CV-391 esta tallada entre els km 25 i 30 i es demana conduir amb suavitat.