9.7 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

La Comunitat amplia en 5.700 places l’oferta d’FP i 202 títols nous

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport continua ampliant l’oferta de Formació Professional i per al curs que ve ha planificat la creació de 5.700 places noves mitjançant la implantació de 179 cicles formatius i 23 cursos d’especialització.

De les noves places que s’oferiran, en corresponen al voltant de 2.700 a les comarques d’Alacant, prop de 600 a les de Castelló i unes 2.400 a les de València.

El conseller d’Educació, Vicent Marzà, durant la visita a la fira ‘Vine a l’FP!‘, que ha organitzat la Conselleria a la plaça de l’Hort dels Corders de Castelló de la Plana els dies 29 i 30 d’abril, ha destacat que “continuem ampliant d’una manera important l’oferta de títols d’FP. Ho fem atenent els consells territorials de la Formació Professional i, d’aquesta manera, ancorem noves formacions que atenen les necessitats dels sectors productius de cada zona. Uns estudis que són garantia d’ocupabilitat i d’accés a llocs de treball en condicions laborals dignes. La resposta formativa en sectors clau com les energies renovables i la sostenibilitat mediambiental, els serveis socioculturals, l’aeronàutica o la informàtica i les telecomunicacions està sent molt important per a afavorir la transformació del teixit productiu valencià“.

Els 179 títols de grau amb els quals s’amplia l’oferta són 23 d’FP Bàsica, 58 de grau mitjà i 98 de grau superior.

A les comarques d’Alacant s’implantaran 86 títols nous de grau: 14 d’FP Bàsica, 27 de grau mitjà i 45 de grau superior. Aquesta ampliació de l’oferta es completa amb 13 cursos d’especialització.

En el cas de les comarques de Castelló, a més d’1 curs nou d’especialització, s’oferiran 19 títols nous de grau: 5 de grau mitjà i 14 de grau superior.

A les comarques de València s’obriran 74 títols nous de grau: 9 d’FP Bàsica, 26 de grau mitjà i 39 de grau superior. A més, s’oferiran 9 cursos d’especialització nous en aquestes comarques.

Quatre titulacions noves: una de grau superior i tres ‘màsters’

Hi ha quatre títols, un superior i tres ‘màsters’ de l’FP, que s’oferiran per primera vegada en el Sistema Valencià de Formació Professional.

El títol superior que s’inicia per primera vegada el pròxim curs és el de Formació per a la Mobilitat Segura i Sostenible. Es podrà estudiar al CIPFP Canastell de Sant Vicent del Raspeig, l’IES Politècnic de Castelló de la Plana i el CIPFP del Complex Educatiu de Xest.

Permet treballar com a professor o professora de formació viària en escoles de conducció o autoescoles, així com impartir cursos de sensibilització i reeducació viària, conducció de mercaderies perilloses, seguretat viària i conducció segura.

Les persones que completen aquests estudis, de dos cursos i 2.000 hores de formació, poden també exercir d’educadores en programes o activitats d’educació viària en centres educatius, centres de majors, ajuntaments, associacions, empreses i administracions. També podran treballar en l’assessorament de seguretat viària laboral o en plans de mobilitat en entitats públiques i privades.

Els tres cursos d’especialització que es podran estudiar per primera vegada en el sistema educatiu valencià són el d’Implementació i Manteniment de Xarxes 5G, dirigit a persones titulades en grau mitjà de la família professional d’Electricitat i Electrònica, amb 300 hores de formació, que s’implantarà a l’IES La Torreta d’Elda.

El de Manteniment i Seguretat de Sistemes en Vehicles Híbrids i Elèctrics, adreçat a persones titulades en graus superiors de la família professional de Transport i Manteniment de Vehicles, que inclou 650 hores de formació i es podrà estudiar al CIPFP de Xest i a l’IES La Torreta d’Elx.

I el d’Instal·lació i Manteniment de Sistemes Connectats a Internet (IoT), de 360 hores i dirigit a persones titulades en grau mitjà, el qual s’oferirà també a l’IES La Torreta d’Elx.

Els cursos d’especialització, coneguts popularment com els ‘màsters’ de l’FP, tenen entre 300 i 720 hores de formació avançada. Permeten a les persones titulades en FP aprofundir i actualitzar la seua preparació en les noves tècniques i les eines que demana el mercat laboral en diversos sectors estratègics.

Expansió per tot el territori

A les comarques d’Alacant, l’increment més gran de l’oferta es fa en dos famílies professionals amb molta demanda d’ocupació: la d’Informàtica i Comunicacions, amb la implantació de 19 titulacions de grau i cursos d’especialització, que ofereixen unes 500 places, i la família de Serveis Socioculturals i a la Comunitat, en què s’implanten 9 cicles amb prop de 250 places.

A les comarques de Castelló, l’ampliació d’oferta més gran és en la família professional d’Informàtica, amb la implantació de 4 títols superiors de Desenvolupament d’Aplicacions Web i Multiplataforma, que sumen 120 places.

L’altra gran aposta que fa la Conselleria a les comarques del nord és continuar incrementant i consolidant l’FP en manteniment d’avions en Aeroport Castelló, amb la implantació de tres títols superiors: Manteniment Aeromecànic d’Avions amb Motor de Turbina; Manteniment Aeromecànic d’Helicòpters amb Motor de Turbina, i Manteniment de Sistemes Electrònics i d’Aviònica en Aeronaus. Aquestes tres titulacions se sumen al títol mitjà de Muntatge d’Estructures i Instal·lació de Sistemes Aeronàutics, ja establit pel departament de Vicent Marzà en Aeroport Castelló.

Una altra fita important és l’arribada per primera vegada a les comarques de Castelló del cicle de grau mitjà de Soldadura i Caldereria, de la família professional de Fabricació Mecànica, que el pròxim curs oferirà l’IES Politècnic de Castelló de la Plana. Aquests estudis són uns dels més demandats pel sector industrial castellonenc, en especial per la indústria ceràmica, que té molta necessitat d’aquest tipus d’especialistes.

En el cas de les comarques de València, l’ampliació de l’oferta formativa destaca per l’aposta per la família professional de Serveis Socioculturals i a la Comunitat. S’hi implanten 13 títols de grau que sumen més de 400 places, especialment en titulacions molt demanades per l’eixida laboral que tenen, com ara el grau mitjà d’Atenció a les Persones en Situació de Dependència i el grau superior d’Integració Social.

El segon increment notable de l’oferta és per a la família de Comerç i Màrqueting, amb més de 300 places i 10 cicles nous; seguit pel de la família professional d’Informàtica i Comunicacions, que creixerà amb 11 cicles i cursos d’especialització més, que ofereixen més de 300 places.

Calendari d’admissió i matriculació


Cal recordar que la presentació de sol·licituds d’admissió telemàtica per al pròxim curs 2022-2023, tant en FP Bàsica com en els estudis de grau mitjà i superior, i en els cursos d’especialització, serà del 19 al 29 de maig.

La matriculació en FP Bàsica serà del 15 al 21 de juliol; del 22 al 29 de juliol, en grau mitjà i superior, i del 12 al 15 de setembre, en els cursos d’especialització en grau mitjà i superior.

Tota la informació estarà disponible en el web www.telematricula.es quan s’òbriga el període d’admissió.

Últimes notícies

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.

El València només va guanyar un dels seus últims cinc estrenes d’any

L'equip visita Balaídos per a obrir 2026 amb una ratxa discreta: una victòria en cinc arrancades recents. A domicili no guanya una estrena des de 2013.

València Basket obri 2026 en la quasi inexpugnable pista del Surne Bilbao

València obri l'any en una pista on el Bilbao ha guanyat 5 de 6 i amb un calendari que comprimix 12 partits en 28 dies entre Lliga Endesa i Eurolliga. Ponsarnau i la defensa local marquen el repte.

Desmantellen un entramat d’estafes a Alacant amb 200.000 euros defraudats i quasi 200 víctimes

La Guàrdia Civil ha desmantellat una xarxa de 'smishing' amb abast en tota Espanya, amb 14 detinguts, 986 estafes esclarides i quasi 200 víctimes. La investigació continua oberta.

Luis Castro, vint-i-uné entrenador del Llevant en Primera Divisió

El tècnic portugués debutarà el diumenge davant el Sevilla i es convertix en el vint-i-uné entrenador del Llevant en Primera. Arriba amb contracte fins a 2027.

La Nit de cap d’any valenciana deixa 89 intoxicacions i 32 agressions en una nit amb 959 incidents

El CICU ha gestionat 959 incidents entre les 20.00 de Nit de cap d'any i les 8.00 de l'1 de gener, amb 89 intoxicacions, 32 agressions i 9 accidents de trànsit.

La pròrroga dels pressupostos de la Generalitat de 2025 entra en vigor: quarta en la història

La pròrroga dels pressupostos de la Generalitat de 2025 ha entrat en vigor i és la quarta en la història valenciana. Manté els comptes aprovats al juny per PP i Vox fins que s'aprove la llei de 2026, amb la segona extensió seguida en esta legislatura.

Han caigut a la mitat les arribades en pastera a la Comunitat Valenciana i els rescatats han arribat en pitjor estat

2025 s'ha tancat amb 340 persones rescatades enfront de 643 en 2024 i 776 en 2023, la xifra més baixa de la dècada. Malgrat el descens, augmenten els ferits i els trasllats.