15 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Una nova comunitat d’Espanya anuncia que tanca l’interior de bars i restaurants

Cantàbria ha decidit reduir el nombre de participants en les reunions entre persones a quatre, tancar l’interior dels locals d’hostaleria, inclosos els restaurants dels hotels i els albergs, i mantenir les terrasses obertes al 75 per cent del seu aforament, amb grups de sis persones.

 

Així ho ha anunciat este dilluns en roda de premsa el conseller de Sanitat, Miguel Rodríguez, acompanyat pel director general de Salut Pública, Reinhard Wallmann, després que Cantàbria aconseguís el nivell 3 d’alerta per Covid, les mesures del qual s’establiran durant un període de 30 dies revisable.

 

Rodríguez ha assenyalat que la previsió és publicar la resolució este dilluns en el Butlletí Oficial de Cantàbria (BOC) i que entre en vigor a les 00.00 hores d’este dimarts, 13 d’abril, encara que en el cas que no els hi done temps, en tractar-se d’una resolució «complexa», serà publicada demà, entrant en vigor a les 00.00 hores del dimecres, 14 d’abril.

En concret, les noves mesures estableixen el tancament de l’interior dels locals d’hostaleria i restauració, i un aforament a les terrasses del 75 per cent, amb grups màxims de sis persones.

 

Diverses mesures per frenar la pandèmia

Segons ha apuntat el conseller, el document introdueix una novetat respecte al nivell 3 d’alerta que és que els restaurants d’hotels i albergs també han de romandre tancats. En este sentit, ha detallat que sí que podran realitzar-se els serveis a les habitacions i a domicili.

 

El decret també recull que la grandària dels grups de persones es redueixen a quatre —decret que haurà d’aprovar i publicar el president autonòmic—, fomenten «al màxim» el teletreball i els congressos només es poden celebrar de manera telemàtica.

 

Quant als exàmens de les oposicions, s’estableix un aforament d’un terç en els locals on es realitzen i una crida màxima de 100 persones.

 

La resolució també inclou l’acord en el Consell Interterritorial sobre l’ús de la mascareta, que estableix que és obligatori en tots els àmbits, excepte en la pràctica esportiva de tipus individual i a l’aire lliure, i durant l’accés al bany.

 

També es redueix l’aforament del comerç al detall a un terç, igual que en tots els àmbits, inclosos els llocs de culte, excepte de la cultura, que es fixa en el 50 per cent.

 

Respecte als aforaments per a celebracions com a noces o batejos l’aforament s’estableix a 20 persones en espais a l’aire lliure i deu en el cas d’espais tancats.

 

Per a les instal·lacions esportives, com gimnasos, també es redueix a un terç l’aforament, amb una grandària màxima de grups de quatre persones.

 

Així mateix, la pràctica esportiva en l’àmbit autonòmic en espais oberts podrà realitzar-se de manera individual o col·lectiva, amb un màxim de 300 persones de manera simultània sense superar el terç de l’aforament, i en espais tancats no es permetrà cap activitat esportiva.

 

Sobre l’assistència de públic, en espais a l’aire lliure es limita a un terç l’aforament, amb un màxim de 1.000 persones, i queda prohibit en llocs tancats.

 

«El semàfor s’ha posat en vermell finalment»

Qüestionat sobre la recomanació que traslladarà Sanitat al president de l’Executiu, Miguel Ángel Revilla, relacionada amb l’horari del toc de queda, Rodríguez ha avançat que proposaran a Revilla la continuïtat de les mesures més enllà del dia 16 d’abril.

«Estrictament a nivell 3 hem passat ahir», ha aclarit el conseller, que ha afirmat que el pas al nivell 3 «ja és clar» atés que els quatre indicadors d’incidència —a 14 i 7 dies entre la població general i entre els majors de 65 anys a 14 i 7 dies— més l’UCI «estan tots en nivell 3».

«No hi ha cap dubte, ja que tècnicament estem en el nivell 3 i, per tant, els avance que això seguirà així amb previsió durant uns quants dies perquè estem recollint els efectes de la Setmana Santa», ha indicat, avançant que els indicadors es mantindran així o fins i tot ascendiran durant els pròxims dies.

En este sentit, ha assenyalat que per a canviar de nivell es requereix que els indicadors es consoliden durant 14 dies.

I en el cas que decaiga l’estat d’alarma el 9 de maig, Rodríguez s’ha mostrat partidari que es done a les comunitats autònomes la capacitat legal per a prendre les mesures necessàries, com el tancament perimetral de la comunitat.

Per part seua, Wallmann ha dit que «el semàfor s’ha posat en vermell finalment», després d’una setmana «amb els números en el límit», amb quatre indicadors «per sobre del llindar establert de nivell de risc alt».

En concret, s’ha referit a l’ocupació en la Unitat de Vigilància intensiva, que s’ha situat este diumenge en un «nivell alt», amb un 15,9 per cent —0,9 més que un dia abans—.

Així, tots els indicadors tenen una «tendència ascendent», entre els quals «preocupen» la positivitat de les proves realitzades per coronavirus a set dies a la regió, que es troba en el 6,1 per cent —a diferència del 5,7 d’un dia abans—.

Amb estes dades, «és recomanable establir mesures addicionals per a contenir la transmissió dins de la Comunitat», ha assenyalat el director de Salut Pública.

 

No han valorat realitzar un confinament municipal

Segons Wallmann, existeixen unes àrees sanitàries «més afectades que unes altres», que són les de Reinosa i Torrelavega. En concret, els municipis més afectats i amb «límits preocupants», destaquen Reinosa i Cabezón de la Sal, amb una incidència acumulada a 14 dies de 422 i 325 casos per cada 100.000 habitants, respectivament, i tots dos amb una incidència «ascendent» i positivitat per sobre del 10 per cent.

 

En este sentit, Sanitat ha assenyalat que no s’ha valorat realitzar de moment un confinament per municipis.

 

Respecte als casos en les residències i entre el personal sanitari, ha apuntat, la Comunitat segueix amb una «bona tendència» i sense casos nous.

 

Quant a la variant, s’han detectat un total de huit nous casos en l’última setmana de mutacions que no són la variant britànica, sinó que poden ser brasilera o sud-africana (està pendent de confirmar).

 

 

 

Últimes notícies

La Universitat d’Alacant incorpora l’arxiu familiar Gallego Picazo sobre la Guerra Civil

La Universitat d'Alacant ha rebut l'arxiu de la família Gallego Picazo, amb cartes de l'Ebre i documents sobre repressió i postguerra. Després de la seua digitalització, podrà consultar-se en la web de l'Arxiu de la Democràcia.

Els bombers han realitzat 12 intervencions pel vent a Alacant i es decreten tancaments preventius

El vent ha provocat 12 actuacions dels bombers des de les 7.50 hores i ha motivat tancaments de parcs, jardins i del Castell de Santa Bàrbara. Les autoritats mantenen l'alerta groga i demanen precaució en zones arbrades i costaneres.

Llevant i Elx, urgits per guanyar en el Ciutat

Llevant busca la seua primera victòria a casa i l'Elx el seu primer triomf fora en un dol marcat per la urgència i les baixes. El partit arranca a les 21.00.

Pérez Llorca ressalta l’abast mundial de The Ocean Race i la sexta eixida des d’Alacant en 2027

The Ocean Race eixirà per sexta vegada d'Alacant el 17 de gener de 2027 i enllaçarà amb Auckland en l'etapa més llarga de la seua història, de 13.800 milles nàutiques.

Dotze intervencions dels bombers pel vent a Alacant i tancaments preventius en diversos municipis

Els bombers han atés 12 avisos per ratxes de vent a la província sense ferits. Alacant, Elx i Dénia han tancat parcs i espais per precaució.

Copete es va incorporar a l’entrenament del València, però no va completar la sessió

Copete es va sumar al penúltim entrenament però va parar per precaució. Cömert va completar el treball per primera vegada en la setmana i Raba va seguir a mig fer.

Pape Gueye es reincorpora el dijous al Vila-real i podria ser titular davant el Reial Madrid

Marcelino comptarà des del dijous amb Pape Gueye després de proclamar-se campió de la Copa d'Àfrica amb un gol seu. La sanció de Comesaña obri l'opció que siga titular davant el Reial Madrid.

La Comunitat Valenciana concentra l’11% de les vivendes okupadas en venda en Idealista

Idealista ha informat d'una alça del 4,6% en tres mesos fins a 24.058 vivendes okupadas en venda. La Comunitat Valenciana reunix l'11%, tercera després de Catalunya i Andalusia.