La Comunitat construirà 1.100 habitatges públics en 17 solars de la Generalitat

El vicepresident segon i conseller d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, Héctor Illueca, i la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, han signat aquest divendres un acord bilateral per a la promoció en règim de cessió de drets de superfície de 1.100 habitatges en 17 parcel·les propietat de la Generalitat.

Per a això, el Ministeri d’Agenda Urbana destina 54.105.000 euros dins del Programa d’ajudes a la construcció d’habitatges en lloguer social en edificis energèticament eficients dels fons Next Generation.

La promoció d’aquests habitatges es realitzarà a través d’un concurs per a la constitució de dret de superfície sobre les 17 parcel·les de l´Entitat Valenciana d´Habitatge i Sòl (EVha) que té com a objectiu la construcció i gestió d’aqueixos habitatges públics en règim de lloguer. Una actuació que s’emmarca en els Programes d’Ajuda en matèria de Rehabilitació Residencial i Habitatge Social del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR).

Amb aquesta signatura se certifica un nou pas d’aquest Govern en la promoció del lloguer assequible i en la consecució i materialització del dret a un habitatge digne“, segons ha manifestat la ministra en la seua intervenció.

Es tracta d’una necessitat democràtica perquè d’ella depén l’exercici d’altres drets fonamentals, a més de ser essencial per a les nostres relacions personals, integració i el nostre propi desenvolupament com a éssers humans“, ha afegit Raquel Sánchez.

Per part seua, el vicepresident segon i conseller d’Habitatge ha destacat en la seua intervenció la “capacitat transformadora i l’oportunitat única que suposen els fons europeus“. També ha mostrat la seua satisfacció perquè “la Comunitat Valenciana serà la primera autonomia a posar en marxa els fons per al programa de foment i d’increment del parc públic d’habitatges energèticament eficients“.

Aquestes construccions es desenvoluparan en règim de col·laboració públic-privada a través d’ajudes per a “promoure la implicació decisiva i necessària dels agents privats“, ha assenyalat sobre aquest tema Héctor Illueca.

El vicepresident també ha ressaltat la importància d’aquest acord bilateral perquè “avança cap a una economia sostenible, equitativa i resilient“.

En aquest sentit, el vicepresident ha puntualitzat que aquest acord “vindrà acompanyat de 54 milions més per a construir 1.100 habitatges més“. Amb això “continuem treballant en el Pla 2.400, amb la disposició d’ampliar i consolidar el parc públic d’habitatge de la Generalitat amb una perspectiva transversal en el territori“, ha conclòs.

A l’acte també ha assistit el secretari general d’Agenda Urbana del Ministeri, David Lucas, i ha intervingut el secretari autonòmic d’Habitatge i Funció Social, Alejandro Aguilar.

Característiques del concurs de solars

Per al concurs de constitució del dret de superfície, la Conselleria posa a disposició 17 parcel·les agrupades en tres lots. El primer i segon lot correspon a la província d’Alacant. El primer ofereix tres parcel·les en el sector L´Alqueria a Sant Joan d´Alacant, una en l’avinguda Ausiàs March al Campello i una altra en el sector Rabasa fase II a Alacant. El segon lot també ofereix altres quatre parcel·les en L´Alqueria a Sant Joan d´Alacant i dos en carrer L’Horta a Sant Vicent del Raspeig.

El tercer lot correspon íntegrament a la província de València. Concretament, s’ofereixen tres parcel·les a la Torre de València, dos en Santa Anna a Gandia i una al carrer L´Horta de Silla.

EVha realitzarà una licitació pública en la qual s’adjudique la promoció, construcció i posterior gestió dels habitatges. L’ajuda serà proporcional a la superfície útil de cada habitatge sent d’un màxim de 700 euros per metre quadrat i una subvenció màxima de 50.000 euros per habitatge.

El dret de superfície tindrà un termini de 55 anys. Una vegada finalitzat, l’immoble serà gestionat per la Generalitat, que mai perdrà la propietat.

El termini d’execució màxim des de la llicència d’obres serà de 36 mesos, per la qual cosa hauran d’estar finalitzades el 30 de juny de 2026.

El preu del lloguer d’aquestes promocions estarà limitat a un màxim de 7,5 euros per metre quadrat útil al mes per habitatge i els immobles es destinaran a arrendament un mínim de 50 anys.

Respecte a les condicions de les persones arrendatàries, l’habitatge haurà de ser el seu domicili habitual i permanent, hauran d’estar inscrits en el Registre de Demandants d’Habitatge de la Comunitat i tindre uns ingressos màxims de 4,5 vegades l’IPREM referits a 12 pagues, que seran menys restrictius per a famílies nombroses i amb persones amb discapacitat.

Un comité d’experts garantirà la solidesa i viabilitat de les propostes que valorarà diferents criteris d’adjudicació. D’una banda, dins de la proposta arquitectònica i d’integració urbana es valorarà el punt de vista urbanístic, residencial, els habitatges, zones comunes, eficiència energètica i control mediambiental, racionalitat constructiva i manteniment, i des del punt de vista social i comunitari. D’altra banda també es tindrà en compte el model de gestió i manteniment proposat per a l’immoble.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diego Ventura imposa el seu mestratge a Castelló i tala una orella

Diego Ventura va destacar en la segona d'abonament de la Magdalena amb una actuació de tremp i domini que li va valdre una orella i una ovació. Rui Fernandes i Llija Vicens van marxar de buit davant un tancament noble però amb poca transmissió dels Espartars.

La Fiscalia sosté que Mazón no tenia competències en emergències i que no està provat que donara ordes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana afirma que la llei no atribuïx al president competències directes en protecció civil i que no hi ha proves d'ordes seues durant la dana. El comandament únic corresponia a Interior i només canviaria si apareixen noves evidències.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.