La Comunitat construirà 1.100 habitatges públics en 17 solars de la Generalitat

El vicepresident segon i conseller d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, Héctor Illueca, i la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, han signat aquest divendres un acord bilateral per a la promoció en règim de cessió de drets de superfície de 1.100 habitatges en 17 parcel·les propietat de la Generalitat.

Per a això, el Ministeri d’Agenda Urbana destina 54.105.000 euros dins del Programa d’ajudes a la construcció d’habitatges en lloguer social en edificis energèticament eficients dels fons Next Generation.

La promoció d’aquests habitatges es realitzarà a través d’un concurs per a la constitució de dret de superfície sobre les 17 parcel·les de l´Entitat Valenciana d´Habitatge i Sòl (EVha) que té com a objectiu la construcció i gestió d’aqueixos habitatges públics en règim de lloguer. Una actuació que s’emmarca en els Programes d’Ajuda en matèria de Rehabilitació Residencial i Habitatge Social del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR).

«Amb aquesta signatura se certifica un nou pas d’aquest Govern en la promoció del lloguer assequible i en la consecució i materialització del dret a un habitatge digne«, segons ha manifestat la ministra en la seua intervenció.

«Es tracta d’una necessitat democràtica perquè d’ella depén l’exercici d’altres drets fonamentals, a més de ser essencial per a les nostres relacions personals, integració i el nostre propi desenvolupament com a éssers humans«, ha afegit Raquel Sánchez.

Per part seua, el vicepresident segon i conseller d’Habitatge ha destacat en la seua intervenció la «capacitat transformadora i l’oportunitat única que suposen els fons europeus«. També ha mostrat la seua satisfacció perquè «la Comunitat Valenciana serà la primera autonomia a posar en marxa els fons per al programa de foment i d’increment del parc públic d’habitatges energèticament eficients«.

Aquestes construccions es desenvoluparan en règim de col·laboració públic-privada a través d’ajudes per a «promoure la implicació decisiva i necessària dels agents privats«, ha assenyalat sobre aquest tema Héctor Illueca.

El vicepresident també ha ressaltat la importància d’aquest acord bilateral perquè «avança cap a una economia sostenible, equitativa i resilient«.

En aquest sentit, el vicepresident ha puntualitzat que aquest acord «vindrà acompanyat de 54 milions més per a construir 1.100 habitatges més«. Amb això «continuem treballant en el Pla 2.400, amb la disposició d’ampliar i consolidar el parc públic d’habitatge de la Generalitat amb una perspectiva transversal en el territori«, ha conclòs.

A l’acte també ha assistit el secretari general d’Agenda Urbana del Ministeri, David Lucas, i ha intervingut el secretari autonòmic d’Habitatge i Funció Social, Alejandro Aguilar.

Característiques del concurs de solars

Per al concurs de constitució del dret de superfície, la Conselleria posa a disposició 17 parcel·les agrupades en tres lots. El primer i segon lot correspon a la província d’Alacant. El primer ofereix tres parcel·les en el sector L´Alqueria a Sant Joan d´Alacant, una en l’avinguda Ausiàs March al Campello i una altra en el sector Rabasa fase II a Alacant. El segon lot també ofereix altres quatre parcel·les en L´Alqueria a Sant Joan d´Alacant i dos en carrer L’Horta a Sant Vicent del Raspeig.

El tercer lot correspon íntegrament a la província de València. Concretament, s’ofereixen tres parcel·les a la Torre de València, dos en Santa Anna a Gandia i una al carrer L´Horta de Silla.

EVha realitzarà una licitació pública en la qual s’adjudique la promoció, construcció i posterior gestió dels habitatges. L’ajuda serà proporcional a la superfície útil de cada habitatge sent d’un màxim de 700 euros per metre quadrat i una subvenció màxima de 50.000 euros per habitatge.

El dret de superfície tindrà un termini de 55 anys. Una vegada finalitzat, l’immoble serà gestionat per la Generalitat, que mai perdrà la propietat.

El termini d’execució màxim des de la llicència d’obres serà de 36 mesos, per la qual cosa hauran d’estar finalitzades el 30 de juny de 2026.

El preu del lloguer d’aquestes promocions estarà limitat a un màxim de 7,5 euros per metre quadrat útil al mes per habitatge i els immobles es destinaran a arrendament un mínim de 50 anys.

Respecte a les condicions de les persones arrendatàries, l’habitatge haurà de ser el seu domicili habitual i permanent, hauran d’estar inscrits en el Registre de Demandants d’Habitatge de la Comunitat i tindre uns ingressos màxims de 4,5 vegades l’IPREM referits a 12 pagues, que seran menys restrictius per a famílies nombroses i amb persones amb discapacitat.

Un comité d’experts garantirà la solidesa i viabilitat de les propostes que valorarà diferents criteris d’adjudicació. D’una banda, dins de la proposta arquitectònica i d’integració urbana es valorarà el punt de vista urbanístic, residencial, els habitatges, zones comunes, eficiència energètica i control mediambiental, racionalitat constructiva i manteniment, i des del punt de vista social i comunitari. D’altra banda també es tindrà en compte el model de gestió i manteniment proposat per a l’immoble.

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.