La Comunitat construirà 1.100 habitatges públics en 17 solars de la Generalitat

El vicepresident segon i conseller d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, Héctor Illueca, i la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, han signat aquest divendres un acord bilateral per a la promoció en règim de cessió de drets de superfície de 1.100 habitatges en 17 parcel·les propietat de la Generalitat.

Per a això, el Ministeri d’Agenda Urbana destina 54.105.000 euros dins del Programa d’ajudes a la construcció d’habitatges en lloguer social en edificis energèticament eficients dels fons Next Generation.

La promoció d’aquests habitatges es realitzarà a través d’un concurs per a la constitució de dret de superfície sobre les 17 parcel·les de l´Entitat Valenciana d´Habitatge i Sòl (EVha) que té com a objectiu la construcció i gestió d’aqueixos habitatges públics en règim de lloguer. Una actuació que s’emmarca en els Programes d’Ajuda en matèria de Rehabilitació Residencial i Habitatge Social del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR).

Amb aquesta signatura se certifica un nou pas d’aquest Govern en la promoció del lloguer assequible i en la consecució i materialització del dret a un habitatge digne“, segons ha manifestat la ministra en la seua intervenció.

Es tracta d’una necessitat democràtica perquè d’ella depén l’exercici d’altres drets fonamentals, a més de ser essencial per a les nostres relacions personals, integració i el nostre propi desenvolupament com a éssers humans“, ha afegit Raquel Sánchez.

Per part seua, el vicepresident segon i conseller d’Habitatge ha destacat en la seua intervenció la “capacitat transformadora i l’oportunitat única que suposen els fons europeus“. També ha mostrat la seua satisfacció perquè “la Comunitat Valenciana serà la primera autonomia a posar en marxa els fons per al programa de foment i d’increment del parc públic d’habitatges energèticament eficients“.

Aquestes construccions es desenvoluparan en règim de col·laboració públic-privada a través d’ajudes per a “promoure la implicació decisiva i necessària dels agents privats“, ha assenyalat sobre aquest tema Héctor Illueca.

El vicepresident també ha ressaltat la importància d’aquest acord bilateral perquè “avança cap a una economia sostenible, equitativa i resilient“.

En aquest sentit, el vicepresident ha puntualitzat que aquest acord “vindrà acompanyat de 54 milions més per a construir 1.100 habitatges més“. Amb això “continuem treballant en el Pla 2.400, amb la disposició d’ampliar i consolidar el parc públic d’habitatge de la Generalitat amb una perspectiva transversal en el territori“, ha conclòs.

A l’acte també ha assistit el secretari general d’Agenda Urbana del Ministeri, David Lucas, i ha intervingut el secretari autonòmic d’Habitatge i Funció Social, Alejandro Aguilar.

Característiques del concurs de solars

Per al concurs de constitució del dret de superfície, la Conselleria posa a disposició 17 parcel·les agrupades en tres lots. El primer i segon lot correspon a la província d’Alacant. El primer ofereix tres parcel·les en el sector L´Alqueria a Sant Joan d´Alacant, una en l’avinguda Ausiàs March al Campello i una altra en el sector Rabasa fase II a Alacant. El segon lot també ofereix altres quatre parcel·les en L´Alqueria a Sant Joan d´Alacant i dos en carrer L’Horta a Sant Vicent del Raspeig.

El tercer lot correspon íntegrament a la província de València. Concretament, s’ofereixen tres parcel·les a la Torre de València, dos en Santa Anna a Gandia i una al carrer L´Horta de Silla.

EVha realitzarà una licitació pública en la qual s’adjudique la promoció, construcció i posterior gestió dels habitatges. L’ajuda serà proporcional a la superfície útil de cada habitatge sent d’un màxim de 700 euros per metre quadrat i una subvenció màxima de 50.000 euros per habitatge.

El dret de superfície tindrà un termini de 55 anys. Una vegada finalitzat, l’immoble serà gestionat per la Generalitat, que mai perdrà la propietat.

El termini d’execució màxim des de la llicència d’obres serà de 36 mesos, per la qual cosa hauran d’estar finalitzades el 30 de juny de 2026.

El preu del lloguer d’aquestes promocions estarà limitat a un màxim de 7,5 euros per metre quadrat útil al mes per habitatge i els immobles es destinaran a arrendament un mínim de 50 anys.

Respecte a les condicions de les persones arrendatàries, l’habitatge haurà de ser el seu domicili habitual i permanent, hauran d’estar inscrits en el Registre de Demandants d’Habitatge de la Comunitat i tindre uns ingressos màxims de 4,5 vegades l’IPREM referits a 12 pagues, que seran menys restrictius per a famílies nombroses i amb persones amb discapacitat.

Un comité d’experts garantirà la solidesa i viabilitat de les propostes que valorarà diferents criteris d’adjudicació. D’una banda, dins de la proposta arquitectònica i d’integració urbana es valorarà el punt de vista urbanístic, residencial, els habitatges, zones comunes, eficiència energètica i control mediambiental, racionalitat constructiva i manteniment, i des del punt de vista social i comunitari. D’altra banda també es tindrà en compte el model de gestió i manteniment proposat per a l’immoble.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket recorrerà la multa d’Eurolliga per llançament d’objectes

El València Basket presentarà un recurs contra la multa de cinc mil euros imposada per l'Eurolliga pel llançament d'objectes durant el segon partit de quarts de final davant el Panathinaikos.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga imposa una multa de cinc mil euros al València Basket pel llançament d'objectes a la pista davant el Panathinaikos i endurix el focus disciplinari sobre diversos incidents recents.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga ha multat al València Basket amb cinc mil euros per llançament d'objectes a la pista en el segon partit de quarts davant el Panathinaikos i ha imposat sancions addicionals al president del club grec i al jugador Mike James.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en l’Eurolliga

L'Eurolliga imposa al president del Panathinaikos una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir per invadir l'àrea d'anotadors i encarar-se amb els àrbitres a València.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en Eurolliga

El president del Panathinaikos, Dimitrios Giannakopoulos, ha sigut castigat amb una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir després de les seues protestes a València.

El València busca aprofitar les rotacions de l’Atlètic per a acostar-se a la permanència

El València rep a un Atlètic bolcat en la Champions amb l'opció de fer un pas quasi definitiu cap a la permanència. Les nombroses rotacions blanc-i-vermelles i el desgast europeu poden afavorir al conjunt local.

Tres jóvens espanyols, entre els 73 convidats al Combine previ al draft de la NBA 2026

Sergio De Larrea, Aday Mara i Bava Miller figuren entre els 73 jugadors citats al AWS NBA Draft Combine 2026, el gran aparador previ al draft a Chicago.

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.