La Comunitat construirà 1.100 habitatges públics en 17 solars de la Generalitat

El vicepresident segon i conseller d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, Héctor Illueca, i la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, han signat aquest divendres un acord bilateral per a la promoció en règim de cessió de drets de superfície de 1.100 habitatges en 17 parcel·les propietat de la Generalitat.

Per a això, el Ministeri d’Agenda Urbana destina 54.105.000 euros dins del Programa d’ajudes a la construcció d’habitatges en lloguer social en edificis energèticament eficients dels fons Next Generation.

La promoció d’aquests habitatges es realitzarà a través d’un concurs per a la constitució de dret de superfície sobre les 17 parcel·les de l´Entitat Valenciana d´Habitatge i Sòl (EVha) que té com a objectiu la construcció i gestió d’aqueixos habitatges públics en règim de lloguer. Una actuació que s’emmarca en els Programes d’Ajuda en matèria de Rehabilitació Residencial i Habitatge Social del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR).

Amb aquesta signatura se certifica un nou pas d’aquest Govern en la promoció del lloguer assequible i en la consecució i materialització del dret a un habitatge digne“, segons ha manifestat la ministra en la seua intervenció.

Es tracta d’una necessitat democràtica perquè d’ella depén l’exercici d’altres drets fonamentals, a més de ser essencial per a les nostres relacions personals, integració i el nostre propi desenvolupament com a éssers humans“, ha afegit Raquel Sánchez.

Per part seua, el vicepresident segon i conseller d’Habitatge ha destacat en la seua intervenció la “capacitat transformadora i l’oportunitat única que suposen els fons europeus“. També ha mostrat la seua satisfacció perquè “la Comunitat Valenciana serà la primera autonomia a posar en marxa els fons per al programa de foment i d’increment del parc públic d’habitatges energèticament eficients“.

Aquestes construccions es desenvoluparan en règim de col·laboració públic-privada a través d’ajudes per a “promoure la implicació decisiva i necessària dels agents privats“, ha assenyalat sobre aquest tema Héctor Illueca.

El vicepresident també ha ressaltat la importància d’aquest acord bilateral perquè “avança cap a una economia sostenible, equitativa i resilient“.

En aquest sentit, el vicepresident ha puntualitzat que aquest acord “vindrà acompanyat de 54 milions més per a construir 1.100 habitatges més“. Amb això “continuem treballant en el Pla 2.400, amb la disposició d’ampliar i consolidar el parc públic d’habitatge de la Generalitat amb una perspectiva transversal en el territori“, ha conclòs.

A l’acte també ha assistit el secretari general d’Agenda Urbana del Ministeri, David Lucas, i ha intervingut el secretari autonòmic d’Habitatge i Funció Social, Alejandro Aguilar.

Característiques del concurs de solars

Per al concurs de constitució del dret de superfície, la Conselleria posa a disposició 17 parcel·les agrupades en tres lots. El primer i segon lot correspon a la província d’Alacant. El primer ofereix tres parcel·les en el sector L´Alqueria a Sant Joan d´Alacant, una en l’avinguda Ausiàs March al Campello i una altra en el sector Rabasa fase II a Alacant. El segon lot també ofereix altres quatre parcel·les en L´Alqueria a Sant Joan d´Alacant i dos en carrer L’Horta a Sant Vicent del Raspeig.

El tercer lot correspon íntegrament a la província de València. Concretament, s’ofereixen tres parcel·les a la Torre de València, dos en Santa Anna a Gandia i una al carrer L´Horta de Silla.

EVha realitzarà una licitació pública en la qual s’adjudique la promoció, construcció i posterior gestió dels habitatges. L’ajuda serà proporcional a la superfície útil de cada habitatge sent d’un màxim de 700 euros per metre quadrat i una subvenció màxima de 50.000 euros per habitatge.

El dret de superfície tindrà un termini de 55 anys. Una vegada finalitzat, l’immoble serà gestionat per la Generalitat, que mai perdrà la propietat.

El termini d’execució màxim des de la llicència d’obres serà de 36 mesos, per la qual cosa hauran d’estar finalitzades el 30 de juny de 2026.

El preu del lloguer d’aquestes promocions estarà limitat a un màxim de 7,5 euros per metre quadrat útil al mes per habitatge i els immobles es destinaran a arrendament un mínim de 50 anys.

Respecte a les condicions de les persones arrendatàries, l’habitatge haurà de ser el seu domicili habitual i permanent, hauran d’estar inscrits en el Registre de Demandants d’Habitatge de la Comunitat i tindre uns ingressos màxims de 4,5 vegades l’IPREM referits a 12 pagues, que seran menys restrictius per a famílies nombroses i amb persones amb discapacitat.

Un comité d’experts garantirà la solidesa i viabilitat de les propostes que valorarà diferents criteris d’adjudicació. D’una banda, dins de la proposta arquitectònica i d’integració urbana es valorarà el punt de vista urbanístic, residencial, els habitatges, zones comunes, eficiència energètica i control mediambiental, racionalitat constructiva i manteniment, i des del punt de vista social i comunitari. D’altra banda també es tindrà en compte el model de gestió i manteniment proposat per a l’immoble.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sarabia demana entendre el que ha passat i superar-ho després del 4-1 davant el Reial Madrid

El tècnic de l'Elx va analitzar el 4-1 al Bernabéu, va admetre que porten tres mesos sense guanyar i va demanar unió i energia per als deu partits que resten. L'equip depén del resultat del Mallorca per a mantindre's fora del descens.

Un Redó torna al Bernabéu 23 anys després

Federico Redondo va ser titular amb l'Elx en el Santiago Bernabéu, 23 anys després de l'adeu del seu pare. El cognom va tornar a un estadi que el va convertir en llegenda.

Un Redó torna al Bernabéu 23 anys després

Vint-i-tres anys després, el cognom Redó va tornar al Bernabéu: Federico va ser titular amb l'Elx davant el Reial Madrid i va firmar una estrena exigent en un escenari de màxima pressió.

Martim Net: ‘Jugant així no podem marcar gols’

Martim Net va admetre que a l'Elx li va faltar pegada en la derrota 4-1 davant el Reial Madrid i va avisar d'una baixada anímica després d'encaixar. El pròxim repte és el Mallorca.

El Reial Madrid goleja a l’Elx amb el cap en el Etihad (4-1)

El Reial Madrid va véncer 4-1 a l'Elx al Bernabéu després d'encarrilar el dol abans del descans. Huijsen i Güler van completar la golejada i l'equip va acabar amb set canteranos.

Pedro Martínez admet mala preparació després del 89-71 a Tenerife

València Basket va perdre 89-71 a Tenerife i Pedro Martínez va assumir errors en la preparació. El tècnic va reconéixer la superioritat local i la falta d'energia pròpia.

Tenerife desarbora a un València sense punteria rumb al 89-71

El Tenerife va castigar la falta d'encert del València amb un demolidor parcial 24-2 i va tancar un 89-71 sòlid malgrat l'absència de Gio Shermadini. El triomf li manté en zona de playoff.

Rüdiger i Valverde posen al Reial Madrid 2-0 davant l’Elx al descans

Dos punts de Rüdiger (39) i Valverde (44) donen un còmode avantatge al Reial Madrid davant l'Elx al descans. L'equip, malgrat deu baixes, rendibilitza les seues dos arribades.