La Comunitat construirà 1.100 habitatges públics en 17 solars de la Generalitat

El vicepresident segon i conseller d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, Héctor Illueca, i la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, han signat aquest divendres un acord bilateral per a la promoció en règim de cessió de drets de superfície de 1.100 habitatges en 17 parcel·les propietat de la Generalitat.

Per a això, el Ministeri d’Agenda Urbana destina 54.105.000 euros dins del Programa d’ajudes a la construcció d’habitatges en lloguer social en edificis energèticament eficients dels fons Next Generation.

La promoció d’aquests habitatges es realitzarà a través d’un concurs per a la constitució de dret de superfície sobre les 17 parcel·les de l´Entitat Valenciana d´Habitatge i Sòl (EVha) que té com a objectiu la construcció i gestió d’aqueixos habitatges públics en règim de lloguer. Una actuació que s’emmarca en els Programes d’Ajuda en matèria de Rehabilitació Residencial i Habitatge Social del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR).

Amb aquesta signatura se certifica un nou pas d’aquest Govern en la promoció del lloguer assequible i en la consecució i materialització del dret a un habitatge digne“, segons ha manifestat la ministra en la seua intervenció.

Es tracta d’una necessitat democràtica perquè d’ella depén l’exercici d’altres drets fonamentals, a més de ser essencial per a les nostres relacions personals, integració i el nostre propi desenvolupament com a éssers humans“, ha afegit Raquel Sánchez.

Per part seua, el vicepresident segon i conseller d’Habitatge ha destacat en la seua intervenció la “capacitat transformadora i l’oportunitat única que suposen els fons europeus“. També ha mostrat la seua satisfacció perquè “la Comunitat Valenciana serà la primera autonomia a posar en marxa els fons per al programa de foment i d’increment del parc públic d’habitatges energèticament eficients“.

Aquestes construccions es desenvoluparan en règim de col·laboració públic-privada a través d’ajudes per a “promoure la implicació decisiva i necessària dels agents privats“, ha assenyalat sobre aquest tema Héctor Illueca.

El vicepresident també ha ressaltat la importància d’aquest acord bilateral perquè “avança cap a una economia sostenible, equitativa i resilient“.

En aquest sentit, el vicepresident ha puntualitzat que aquest acord “vindrà acompanyat de 54 milions més per a construir 1.100 habitatges més“. Amb això “continuem treballant en el Pla 2.400, amb la disposició d’ampliar i consolidar el parc públic d’habitatge de la Generalitat amb una perspectiva transversal en el territori“, ha conclòs.

A l’acte també ha assistit el secretari general d’Agenda Urbana del Ministeri, David Lucas, i ha intervingut el secretari autonòmic d’Habitatge i Funció Social, Alejandro Aguilar.

Característiques del concurs de solars

Per al concurs de constitució del dret de superfície, la Conselleria posa a disposició 17 parcel·les agrupades en tres lots. El primer i segon lot correspon a la província d’Alacant. El primer ofereix tres parcel·les en el sector L´Alqueria a Sant Joan d´Alacant, una en l’avinguda Ausiàs March al Campello i una altra en el sector Rabasa fase II a Alacant. El segon lot també ofereix altres quatre parcel·les en L´Alqueria a Sant Joan d´Alacant i dos en carrer L’Horta a Sant Vicent del Raspeig.

El tercer lot correspon íntegrament a la província de València. Concretament, s’ofereixen tres parcel·les a la Torre de València, dos en Santa Anna a Gandia i una al carrer L´Horta de Silla.

EVha realitzarà una licitació pública en la qual s’adjudique la promoció, construcció i posterior gestió dels habitatges. L’ajuda serà proporcional a la superfície útil de cada habitatge sent d’un màxim de 700 euros per metre quadrat i una subvenció màxima de 50.000 euros per habitatge.

El dret de superfície tindrà un termini de 55 anys. Una vegada finalitzat, l’immoble serà gestionat per la Generalitat, que mai perdrà la propietat.

El termini d’execució màxim des de la llicència d’obres serà de 36 mesos, per la qual cosa hauran d’estar finalitzades el 30 de juny de 2026.

El preu del lloguer d’aquestes promocions estarà limitat a un màxim de 7,5 euros per metre quadrat útil al mes per habitatge i els immobles es destinaran a arrendament un mínim de 50 anys.

Respecte a les condicions de les persones arrendatàries, l’habitatge haurà de ser el seu domicili habitual i permanent, hauran d’estar inscrits en el Registre de Demandants d’Habitatge de la Comunitat i tindre uns ingressos màxims de 4,5 vegades l’IPREM referits a 12 pagues, que seran menys restrictius per a famílies nombroses i amb persones amb discapacitat.

Un comité d’experts garantirà la solidesa i viabilitat de les propostes que valorarà diferents criteris d’adjudicació. D’una banda, dins de la proposta arquitectònica i d’integració urbana es valorarà el punt de vista urbanístic, residencial, els habitatges, zones comunes, eficiència energètica i control mediambiental, racionalitat constructiva i manteniment, i des del punt de vista social i comunitari. D’altra banda també es tindrà en compte el model de gestió i manteniment proposat per a l’immoble.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detinguts dos hòmens pel robatori de dos tones de carril ferroviari a Silla

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens acusats de sostraure dos tones de carril ferroviari en les vies del tren de Silla, mentres seguix la busca d'un tercer implicat.

Pérez Llorca explicarà en Les Corts la seua gestió, l’aforament de Mazón i l’impacte en l’ocupació

El president de la Generalitat compareixerà en el ple de Les Corts per a valorar els seus primers cinc mesos de govern, respondre per l'aforament de Carlos Mazón i analitzar l'efecte de les polítiques estatals en l'ocupació valenciana.

La Fiscalia demana 4 anys de presó a un empresari per quedar-se 350.000 euros d’un inversor

La Fiscalia d'Alacant sol·licita quatre anys de presó per a un empresari acusat d'apropiar-se de 350.000 euros transferits per un inversor per a projectes d'instal·lacions fotovoltaiques.

Ábalos s’enfronta hui a les acusacions de Aldama en la recta final del juí de les màscares

El juí a José Luis Ábalos pels presumptes tripijocs en contractes de màscares entra en la seua fase decisiva amb la declaració de l'exministre, que respondrà a les greus acusacions del comisionista Víctor de Aldama.

Més calor i risc de tempestes en l’inici de maig en la Comunitat Valenciana

La primera setmana completa de maig arriba a la Comunitat Valenciana amb un notable repunt de les màximes, fins a 27 graus en el centre, i risc de ruixats tempestuosos a l'interior.

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.