La Comunitat Valenciana registra 8.897 aturats menys al març

La Comunitat Valenciana va baixar en el nombre d’aturats registrats en les oficines d’ocupació en 8.897 persones al març, la qual cosa es tradueix en un descens de l’1,95% respecte al mes anterior.
La baixada de l’atur en la Comunitat és una mica superior a la registrada en el conjunt del país, on este va caure un 1,48%.

A més, en la Comunitat va haver-hi 45.434 aturats més, un 11,31%, en relació amb març de 2020, una pujada igual que l’augment mitjà nacional, de l’11,31%.

D’esta manera, la Comunitat compta amb 447.261 aturats en el tercer mes de l’any, segons ha informat este dimarts el Ministeri de Treball i Economia Social.

A Espanya, el nombre d’aturats registrats en les oficines dels serveis públics d’ocupació (antic Inem) va baixar en 59.149 aturats al març (-1,48%) respecte a febrer.

Este descens suposa la tercera major baixada de la sèrie històrica i la millor dada per a un mes de març des de 2015. Es produeix una vegada superat l’impacte de la tercera ona de la pandèmia, que ha permés suavitzar restriccions que incideixen en l’activitat econòmica, segons ha assenyalat el Ministeri.

 

A Espanya

Augmenta la contractació indefinida

El nombre de contractes registrats durant el mes de març ha sigut d’1.404.107.

El total de contractes de caràcter indefinit que s’han signat ascendeix a 207.191, un 14,76% del total que situa este mes com el millor març de la sèrie històrica en registre d’este tipus de contractes gràcies a l’impuls de la labor realitzada per la Inspecció de Treball i Seguretat Social.

Quant a la duració de la seua jornada, en 128.791 a temps complet i 78.400 a temps parcial.

La resta dels contractes, fins a completar el total d’1.404.107, són 6.047 de caràcter formatiu i 1.124.041 un altre tipus de contractes temporals. En este últim apartat, els d’Obra o Servei

Determinat (de jornada a temps complet) suposen el 27,90% del total de tots els contractes, seguit d’Eventuals per Circumstància de la Producció (de jornada a temps complet) amb el 25,48%. Els contractes temporals amb jornada a temps parcial suposen el 26,68%.

 

Atur per sectors econòmics

Per sectors econòmics, l’atur registrat descendeix en Serveis en 53.686 persones (-1,89%); en Construcció baixa en 7.685 persones (-2,46%) i en Indústria es redueix en 3.675 (-1,16%).

L’atur s’incrementa en Agricultura, que suma 2.368 persones (1,24%) i en el col·lectiu Sense Ocupació Anterior que apunta 3.529 persones més (1,00%).

Últimes notícies

Pedro Martínez fa història com a tècnic amb més partits al València Basket

Pedro Martínez es convertix en l'entrenador amb més partits dirigits del València Basket en l'ACB i completa una nit de rècords per al club taronja en la Lliga Endesa.

El València Basket reforça el seu domini a Espanya amb set dels últims nou títols

El València Basket conquista la Copa de la Reina davant el Hozono Global Jairis i confirma un cicle guanyador amb set dels últims nou títols nacionals disputats en tres temporades.

El València Basket prolonga el seu domini amb una altra Copa de la Reina

El València Basket conquista la Copa de la Reina després de véncer al Hozono Global Jairis i reforça una etapa de domini en el bàsquet espanyol amb set dels últims nou títols nacionals.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de remuntar al Hozono Global Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada després de remuntar 14 punts al Hozono Global Jairis i véncer 70-65 en una final de ratxes i màxima tensió.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de superar al Hozono Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada en imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final igualada.

València Basket firma una sòlida victòria a Burgos després d’un gran tercer quart

València Basket es va imposar al Sant Pau Burgos per 74-79 després de trencar el partit en el tercer quart i controlar la reacció final del conjunt local.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina en véncer al Hozono Jairis

El València Basket s'adjudica per segona vegada la Copa de la Reina després d'imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final ajustada en la qual el vigent campió no va poder revalidar el títol.

El vent provoca un accident per la caiguda d’un arbre entre La Barona i les Useres

El fort vent obliga els bombers de Castelló i València a efectuar més d'un centenar d'intervencions, inclosa un accident de trànsit per la caiguda d'un arbre entre La Barona i les Useres.