10.3 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

La Comunitat Valenciana registra 8.897 aturats menys al març

La Comunitat Valenciana va baixar en el nombre d’aturats registrats en les oficines d’ocupació en 8.897 persones al març, la qual cosa es tradueix en un descens de l’1,95% respecte al mes anterior.
La baixada de l’atur en la Comunitat és una mica superior a la registrada en el conjunt del país, on este va caure un 1,48%.

A més, en la Comunitat va haver-hi 45.434 aturats més, un 11,31%, en relació amb març de 2020, una pujada igual que l’augment mitjà nacional, de l’11,31%.

D’esta manera, la Comunitat compta amb 447.261 aturats en el tercer mes de l’any, segons ha informat este dimarts el Ministeri de Treball i Economia Social.

A Espanya, el nombre d’aturats registrats en les oficines dels serveis públics d’ocupació (antic Inem) va baixar en 59.149 aturats al març (-1,48%) respecte a febrer.

Este descens suposa la tercera major baixada de la sèrie històrica i la millor dada per a un mes de març des de 2015. Es produeix una vegada superat l’impacte de la tercera ona de la pandèmia, que ha permés suavitzar restriccions que incideixen en l’activitat econòmica, segons ha assenyalat el Ministeri.

 

A Espanya

Augmenta la contractació indefinida

El nombre de contractes registrats durant el mes de març ha sigut d’1.404.107.

El total de contractes de caràcter indefinit que s’han signat ascendeix a 207.191, un 14,76% del total que situa este mes com el millor març de la sèrie històrica en registre d’este tipus de contractes gràcies a l’impuls de la labor realitzada per la Inspecció de Treball i Seguretat Social.

Quant a la duració de la seua jornada, en 128.791 a temps complet i 78.400 a temps parcial.

La resta dels contractes, fins a completar el total d’1.404.107, són 6.047 de caràcter formatiu i 1.124.041 un altre tipus de contractes temporals. En este últim apartat, els d’Obra o Servei

Determinat (de jornada a temps complet) suposen el 27,90% del total de tots els contractes, seguit d’Eventuals per Circumstància de la Producció (de jornada a temps complet) amb el 25,48%. Els contractes temporals amb jornada a temps parcial suposen el 26,68%.

 

Atur per sectors econòmics

Per sectors econòmics, l’atur registrat descendeix en Serveis en 53.686 persones (-1,89%); en Construcció baixa en 7.685 persones (-2,46%) i en Indústria es redueix en 3.675 (-1,16%).

L’atur s’incrementa en Agricultura, que suma 2.368 persones (1,24%) i en el col·lectiu Sense Ocupació Anterior que apunta 3.529 persones més (1,00%).

Últimes notícies

Mbappé decidix amb un doblet en La Ceràmica i reforça la recuperació del Reial Madrid

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al Vila-real amb dos gols de Mbappé, el segon de penal en el descompte, i va consolidar la seua millora sota el comandament d'Álvaro Arbeloa.

El Vila-real avança una lesió en el tendó d’Aquil·les de Juan Foyth

El defensa argentí es va retirar als vint minuts davant el Reial Madrid amb molèsties en el tendó d'Aquil·les esquerre. El club espera proves i tem que siga greu.

Barcelona conquista la seua sexta Supercopa en un clàssic igualat 2-0

El Barcelona va véncer 2-0 al Reial Madrid i va alçar la seua sexta Supercopa, quinta consecutiva. Brugts va obrir el marcador i Alexia va sentenciar de penal després d'una final molt competida.

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.