10.6 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

La Comunitat Valenciana registra 8.897 aturats menys al març

La Comunitat Valenciana va baixar en el nombre d’aturats registrats en les oficines d’ocupació en 8.897 persones al març, la qual cosa es tradueix en un descens de l’1,95% respecte al mes anterior.
La baixada de l’atur en la Comunitat és una mica superior a la registrada en el conjunt del país, on este va caure un 1,48%.

A més, en la Comunitat va haver-hi 45.434 aturats més, un 11,31%, en relació amb març de 2020, una pujada igual que l’augment mitjà nacional, de l’11,31%.

D’esta manera, la Comunitat compta amb 447.261 aturats en el tercer mes de l’any, segons ha informat este dimarts el Ministeri de Treball i Economia Social.

A Espanya, el nombre d’aturats registrats en les oficines dels serveis públics d’ocupació (antic Inem) va baixar en 59.149 aturats al març (-1,48%) respecte a febrer.

Este descens suposa la tercera major baixada de la sèrie històrica i la millor dada per a un mes de març des de 2015. Es produeix una vegada superat l’impacte de la tercera ona de la pandèmia, que ha permés suavitzar restriccions que incideixen en l’activitat econòmica, segons ha assenyalat el Ministeri.

 

A Espanya

Augmenta la contractació indefinida

El nombre de contractes registrats durant el mes de març ha sigut d’1.404.107.

El total de contractes de caràcter indefinit que s’han signat ascendeix a 207.191, un 14,76% del total que situa este mes com el millor març de la sèrie històrica en registre d’este tipus de contractes gràcies a l’impuls de la labor realitzada per la Inspecció de Treball i Seguretat Social.

Quant a la duració de la seua jornada, en 128.791 a temps complet i 78.400 a temps parcial.

La resta dels contractes, fins a completar el total d’1.404.107, són 6.047 de caràcter formatiu i 1.124.041 un altre tipus de contractes temporals. En este últim apartat, els d’Obra o Servei

Determinat (de jornada a temps complet) suposen el 27,90% del total de tots els contractes, seguit d’Eventuals per Circumstància de la Producció (de jornada a temps complet) amb el 25,48%. Els contractes temporals amb jornada a temps parcial suposen el 26,68%.

 

Atur per sectors econòmics

Per sectors econòmics, l’atur registrat descendeix en Serveis en 53.686 persones (-1,89%); en Construcció baixa en 7.685 persones (-2,46%) i en Indústria es redueix en 3.675 (-1,16%).

L’atur s’incrementa en Agricultura, que suma 2.368 persones (1,24%) i en el col·lectiu Sense Ocupació Anterior que apunta 3.529 persones més (1,00%).

Últimes notícies

El Vila-real incorpora a Alfon González i negocia el fitxatge d’Alex Freeman

El club ha tancat l'arribada en cessió de Alfon González per a reforçar la banda esquerra i manté converses pel lateral Alex Freeman. La defensa es reordena davant la baixa de llarga duració de Juan Foyth.

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.