La Comunitat Valenciana lidera la baixada d’atur a Espanya

 

L’atur registrat a la Comunitat Valenciana en el mes de novembre va baixar en 30.633 persones desocupades menys, una baixada del 7,29% respecte a l’octubre d’aquest mateix any. És el tercer mes consecutiu amb un descens del nombre de persones aturades, que ja situa les xifres en nivells anteriors a la pandèmia del coronavirus.

El total de desocupats al territori valencià es va situar en 389.726 persones, segons les dades ofertes avui pel Ministeri de Treball i Economia Social, que reflecteixen que l’atur va baixar a Espanya un 2,28% amb 74.381 persones, fins a situar-se en els 3.182. .687 aturats. La Comunitat Valenciana lidera així més del 40% del descens de l’atur a tot Espanya.

El nombre d’afiliats a la Seguretat Social va créixer a la Comunitat Valenciana en 27.423 persones al novembre (un 1,38% respecte al mes anterior), mentre que en termes interanuals, l’augment és de 81.230 persones (un 4,20%), segons el Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions.

El secretari autonòmic d’Ocupació i director general de Labora, Enric Nomdedéu, ha valorat positivament les xifres de l’atur i ha recalcat que “les dades d’atur registrat del mes de novembre reflecteixen la consolidació de la recuperació del mercat de treball a la Comunitat Valenciana, amb una millora a tots els sectors productius i a totes les franges d’edat”.

L’atur per províncies

 

A València l’atur ha baixat en 17.514 persones, el 8,54%, i suma 18.265 aturats menys en termes anuals, fet que suposa un 8,87%. El nombre d’aturats en aquesta província és de 187.573 persones.

A Alacant la desocupació ha baixat en 9.817 persones, el 5,66%, i en els dotze últims mesos acumula 21.024 desocupats menys, l’11,39%, de manera que hi ha 163.594 aturats a la província a finals de novembre.

A Castelló hi ha 3.302 aturats menys, un 7,89% menys, i en els darrers dotze mesos suposa una reducció de 4.656 persones, el 10,77%. En aquesta província, el nombre d’aturats se situa en 38.559 persones.

Dels 389.726 desocupats que té la Comunitat Valenciana, 233.300 són dones i 156.426 són homes, i 33.199 són menors de 25 anys, dels quals 17.444 són homes i 15.755 dones.

 

Per sectors econòmics

 

L’atur registrat baixa a tots els sectors econòmics respecte al mes d’octubre. A Serveis baixa en 48.528 persones (-2,11%), a Indústria en 7.689 persones (-2,91%), a Agricultura hi ha 6.072 (-3,89%) persones registrades menys i a la Construcció baixa en 4.336 persones (-1,70%).

L’atur al mes de novembre també es redueix al col·lectiu Sense ocupació anterior en 7.756 persones (-2,77%). A tots els sectors d’activitat i, especialment al sector Serveis, l’atur ja se situa en nivells inferiors als de l’inici de la pandèmia.

L’atur per sexe i edat

 

La desocupació cau més entre les dones que no pas entre els homes. Hi ha 40.322 (-2,09%) dones inscrites menys als serveis públics d’ocupació i redueix el total a 1.888.257.

L’atur femení s’ha reduït en 416.522 dones des del mes de febrer i ja hi ha menys dones aturades que abans de la pandèmia. L’atur masculí se situa en 1.294.430 en baixar en 34.059 (-2,56%) homes.

L’aturada entre els joves menors de 25 anys cau al mes de novembre en 11.554 persones (-4,50%) respecte al mes anterior. El nombre de persones menors de 25 anys a l’atur s’ha reduït en 120.961 des del mes de març, deixant 16.006 joves a l’atur menys que al començament de la pandèmia. L’atur de 25 anys i més baixa en 62.827 persones (-2,09%)
 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Badio i Moore lideren al València Basket davant el Zalgiris (91-87)

El València Basket va derrotar 91-87 al Zalgiris amb una defensa clau de Badio i les penetracions de Moore. Va aconseguir la seua 20a victòria en Eurolliga i es consolida segon.

91-87: Badio i Moore tiren del València Basket per a deixar arrere al Zalgiris

València Basket es va imposar 91-87 a Zalgiris Kaunas amb una defensa clau de Papi Badio i les penetracions de Omari Moore. És la 20a victòria i reforça el segon lloc.

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.