11.3 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

La Comunitat Valenciana lidera la baixada d’atur a Espanya

 

L’atur registrat a la Comunitat Valenciana en el mes de novembre va baixar en 30.633 persones desocupades menys, una baixada del 7,29% respecte a l’octubre d’aquest mateix any. És el tercer mes consecutiu amb un descens del nombre de persones aturades, que ja situa les xifres en nivells anteriors a la pandèmia del coronavirus.

El total de desocupats al territori valencià es va situar en 389.726 persones, segons les dades ofertes avui pel Ministeri de Treball i Economia Social, que reflecteixen que l’atur va baixar a Espanya un 2,28% amb 74.381 persones, fins a situar-se en els 3.182. .687 aturats. La Comunitat Valenciana lidera així més del 40% del descens de l’atur a tot Espanya.

El nombre d’afiliats a la Seguretat Social va créixer a la Comunitat Valenciana en 27.423 persones al novembre (un 1,38% respecte al mes anterior), mentre que en termes interanuals, l’augment és de 81.230 persones (un 4,20%), segons el Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions.

El secretari autonòmic d’Ocupació i director general de Labora, Enric Nomdedéu, ha valorat positivament les xifres de l’atur i ha recalcat que “les dades d’atur registrat del mes de novembre reflecteixen la consolidació de la recuperació del mercat de treball a la Comunitat Valenciana, amb una millora a tots els sectors productius i a totes les franges d’edat”.

L’atur per províncies

 

A València l’atur ha baixat en 17.514 persones, el 8,54%, i suma 18.265 aturats menys en termes anuals, fet que suposa un 8,87%. El nombre d’aturats en aquesta província és de 187.573 persones.

A Alacant la desocupació ha baixat en 9.817 persones, el 5,66%, i en els dotze últims mesos acumula 21.024 desocupats menys, l’11,39%, de manera que hi ha 163.594 aturats a la província a finals de novembre.

A Castelló hi ha 3.302 aturats menys, un 7,89% menys, i en els darrers dotze mesos suposa una reducció de 4.656 persones, el 10,77%. En aquesta província, el nombre d’aturats se situa en 38.559 persones.

Dels 389.726 desocupats que té la Comunitat Valenciana, 233.300 són dones i 156.426 són homes, i 33.199 són menors de 25 anys, dels quals 17.444 són homes i 15.755 dones.

 

Per sectors econòmics

 

L’atur registrat baixa a tots els sectors econòmics respecte al mes d’octubre. A Serveis baixa en 48.528 persones (-2,11%), a Indústria en 7.689 persones (-2,91%), a Agricultura hi ha 6.072 (-3,89%) persones registrades menys i a la Construcció baixa en 4.336 persones (-1,70%).

L’atur al mes de novembre també es redueix al col·lectiu Sense ocupació anterior en 7.756 persones (-2,77%). A tots els sectors d’activitat i, especialment al sector Serveis, l’atur ja se situa en nivells inferiors als de l’inici de la pandèmia.

L’atur per sexe i edat

 

La desocupació cau més entre les dones que no pas entre els homes. Hi ha 40.322 (-2,09%) dones inscrites menys als serveis públics d’ocupació i redueix el total a 1.888.257.

L’atur femení s’ha reduït en 416.522 dones des del mes de febrer i ja hi ha menys dones aturades que abans de la pandèmia. L’atur masculí se situa en 1.294.430 en baixar en 34.059 (-2,56%) homes.

L’aturada entre els joves menors de 25 anys cau al mes de novembre en 11.554 persones (-4,50%) respecte al mes anterior. El nombre de persones menors de 25 anys a l’atur s’ha reduït en 120.961 des del mes de març, deixant 16.006 joves a l’atur menys que al començament de la pandèmia. L’atur de 25 anys i més baixa en 62.827 persones (-2,09%)
 

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.