12.6 C
València
Dimarts, 16 desembre, 2025

La Comunitat Valenciana lidera la baixada d’atur a Espanya

 

L’atur registrat a la Comunitat Valenciana en el mes de novembre va baixar en 30.633 persones desocupades menys, una baixada del 7,29% respecte a l’octubre d’aquest mateix any. És el tercer mes consecutiu amb un descens del nombre de persones aturades, que ja situa les xifres en nivells anteriors a la pandèmia del coronavirus.

El total de desocupats al territori valencià es va situar en 389.726 persones, segons les dades ofertes avui pel Ministeri de Treball i Economia Social, que reflecteixen que l’atur va baixar a Espanya un 2,28% amb 74.381 persones, fins a situar-se en els 3.182. .687 aturats. La Comunitat Valenciana lidera així més del 40% del descens de l’atur a tot Espanya.

El nombre d’afiliats a la Seguretat Social va créixer a la Comunitat Valenciana en 27.423 persones al novembre (un 1,38% respecte al mes anterior), mentre que en termes interanuals, l’augment és de 81.230 persones (un 4,20%), segons el Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions.

El secretari autonòmic d’Ocupació i director general de Labora, Enric Nomdedéu, ha valorat positivament les xifres de l’atur i ha recalcat que “les dades d’atur registrat del mes de novembre reflecteixen la consolidació de la recuperació del mercat de treball a la Comunitat Valenciana, amb una millora a tots els sectors productius i a totes les franges d’edat”.

L’atur per províncies

 

A València l’atur ha baixat en 17.514 persones, el 8,54%, i suma 18.265 aturats menys en termes anuals, fet que suposa un 8,87%. El nombre d’aturats en aquesta província és de 187.573 persones.

A Alacant la desocupació ha baixat en 9.817 persones, el 5,66%, i en els dotze últims mesos acumula 21.024 desocupats menys, l’11,39%, de manera que hi ha 163.594 aturats a la província a finals de novembre.

A Castelló hi ha 3.302 aturats menys, un 7,89% menys, i en els darrers dotze mesos suposa una reducció de 4.656 persones, el 10,77%. En aquesta província, el nombre d’aturats se situa en 38.559 persones.

Dels 389.726 desocupats que té la Comunitat Valenciana, 233.300 són dones i 156.426 són homes, i 33.199 són menors de 25 anys, dels quals 17.444 són homes i 15.755 dones.

 

Per sectors econòmics

 

L’atur registrat baixa a tots els sectors econòmics respecte al mes d’octubre. A Serveis baixa en 48.528 persones (-2,11%), a Indústria en 7.689 persones (-2,91%), a Agricultura hi ha 6.072 (-3,89%) persones registrades menys i a la Construcció baixa en 4.336 persones (-1,70%).

L’atur al mes de novembre també es redueix al col·lectiu Sense ocupació anterior en 7.756 persones (-2,77%). A tots els sectors d’activitat i, especialment al sector Serveis, l’atur ja se situa en nivells inferiors als de l’inici de la pandèmia.

L’atur per sexe i edat

 

La desocupació cau més entre les dones que no pas entre els homes. Hi ha 40.322 (-2,09%) dones inscrites menys als serveis públics d’ocupació i redueix el total a 1.888.257.

L’atur femení s’ha reduït en 416.522 dones des del mes de febrer i ja hi ha menys dones aturades que abans de la pandèmia. L’atur masculí se situa en 1.294.430 en baixar en 34.059 (-2,56%) homes.

L’aturada entre els joves menors de 25 anys cau al mes de novembre en 11.554 persones (-4,50%) respecte al mes anterior. El nombre de persones menors de 25 anys a l’atur s’ha reduït en 120.961 des del mes de març, deixant 16.006 joves a l’atur menys que al començament de la pandèmia. L’atur de 25 anys i més baixa en 62.827 persones (-2,09%)
 

Últimes notícies

Bernabé Zapata es retira del tenis professional als 28 anys

El valencià va anunciar el seu adeu en Instagram, va demanar 'perdó' i va admetre que ja no té 'gana i motivació'. marxa després d'aconseguir el 37 del món en 2023

Dansa València rep la Medalla d’Or de l’Acadèmia de les Arts Escèniques

El festival de la Conselleria de Cultura ha sigut distingit per unanimitat i consolida el seu model híbrid entre exhibició i mercat. El guardó reconeix la seua projecció amb la Spanish Danse Platform i el seu suport a les companyies valencianes.

Marsa Maroc adquirix el 45% de Boluda Maritime Terminals per 80 milions

Marsa Maroc, a través de MMIL, prendrà el 45% de BMT per 80 milions en una aliança amb Boluda, que conservarà la gestió. L'acord prioritza el corredor Marroc–Espanya.

Pérez Llorca destaca la recuperació total de la circulació entre l’Hospital de La Vila i Benidorm

El TRAM d'Alacant ha recuperat la circulació entre l'Hospital de La Vila i Benidorm després de duplicar via i electrificar 6,23 km, amb una inversió pròxima a 40 milions. L'obra millora capacitat, regularitat i accessibilitat i deixa llista la infraestructura per a augmentar freqüències.

Pérez Llorca reclama ajuda immediata al Govern per a finançament i inversions en la Comunitat

Pérez Llorca ha avançat que acudirà demà a reunir-se amb Sánchez per a exigir mesures urgents en finançament, inversions i grans infraestructures. També ha demanat coordinació per al bo de transport i ha recordat l'infrafinançament autonòmic.

Bernabé demana respectar els temps davant les denúncies d’assetjament en el PSOE

Bernabé ha subratllat que qualsevol decisió sobre portar a Fiscalia els casos d'assetjament sexual ha de supeditar-se als temps i decisions de les afectades. Ha insistit en l'acompanyament del partit a les dones.

El Castelló és el millor equip de les últimes 13 jornades en la Lliga Hypermotion

El Castelló ha sumat 29 de 39 punts en 13 jornades i ha passat del descens a la promoció; ja és quart amb 31 i està a un punt de l'ascens directe

El Consell es compromet a corregir el dèficit inversor a Elx i accelera l’E-TRAM

El Consell ha reforçat el seu compromís per a corregir el dèficit inversor a Elx i ha firmat el conveni de l'E-TRAM. El pla suma 120 milions i inclou la Ronda Sud i la reforma de la EDAR Algorós