12.8 C
València
Dimecres, 12 novembre, 2025

Onze comunitats autònomes registren nous brots de coronavirus

 

Els rebrots de coronavirus afecten en l’actualitat a 11 comunitats autònomes i han obligat als governs regionals a extremar les mesures, com en Aragó, a on quatre comarques es mantenen en Fase 2 per l’aparició de nous casos.

 

Plantegen la possibilitat de confinar per territoris

Davant d’esta situació, alguns executius autonòmics, com el de la Comunitat de Madrid, han plantejat al Govern central la possibilitat de confinar per territoris o regions si la situació s’agreuja massa.

 

A les 17.00 hores d’este dijous, la radiografia dels rebrots en Espanya per comunitats autònomes era la següent:

 

Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat de la Generalitat va confirmar l’existència d’un brot en Rafelbunyol, en la comarca de l’Horta Nord (València), i va xifrar en set els casos confirmats actius de Covid-19.

 

Sanitat va iniciar una busca pels primers tres casos que presentaven infecció activa per coronavirus, membres d’un mateix nucli familiar, i que va portar a ampliar l’estudi a possibles contactes en l’empresa a on treballen.

 

Catalunya

Des de la Generalitat de Catalunya consideren que el brot en una residència de Lleida està controlat, però advertixen que prendran una mesura «dràstica», com confinar la zona, si ho veuen necessari.

 

Este brot, en el que hi va haver 18 persones afectades, es va detectar el diumenge 14 de juny quan la fase de la desescalada ja permetia que els residents reberen visites de familiars.

 

Aragó

Les quatre comarques aragoneses que han tornat a la fase 2 de la desescalada per la pandèmia del coronavirus sumen 165 casos confirmats. El Butlletí Epidemiològic d’Aragó xifra en set els brots actius en les comarques de La Llitera, el Cinca Mitjà, Baix Cinca i Baix Aragó-Casp. En les comarques del Baix Cinca, Cinca Mitjà i La Llitera, en la província d’Osca, el número de persones infectades s’eleva a 139, mentres que en la del Baix Aragó-Casp, en la província de Saragossa, són 26.

 

La majoria de les persones infectades són asimptomàtiques, jóvens i treballen en empreses o explotacions hortofructícoles de la zona. S’ha investigat als seus contactes per aïllar a tots ells i evitar la propagació del Covid-19.

 

Andalusia

Andalusia registra cinc brots de coronavirus en fase de control o de busca, en les províncies de Màlaga, Granada, Cadis i Huelva, amb un total de 137 casos confirmats.

 

L’actualització de dades comptabilitza tres brots en fase de busca —estudi de contactes i realització de proves—: un en el districte sanitari de Màlaga amb 83 casos confirmats, vinculat al Centre d’Acollida d’Emergències i Derivació gestionat per Creu Roja; un altre en el districte metropolità de Granada amb 12 casos confirmats; i un tercer en el districte costa de Huelva amb nou casos confirmats.

 

A banda d’això, registra uns altres dos brots en fase de control —concloses les proves i l’estudi de contactes—: un en el Camp de Gibraltar amb 22 casos confirmats, vinculats a una pensió i la seu d’una ONG en Algesires —Cadis—, i un altre en el districte de Granada capital, amb 11 casos confirmats.

 

Canàries

En l’illa de Fuerteventura, que va estar diverses setmanes sense casos actius, es comptabilitzen en l’actualitat 32 positius que es corresponen amb alguns dels migrants arribats en pasteres interceptades en les últimes setmanes. Tots estos casos són importats i estan aïllats en una nau de Puerto del Rosario, la capital de l’illa, en bon estat.

 

País Basc

En Guipúscoa, el Govern Basc ha detectat un brot registrat en el municipi d’Orio que en total suma tretze casos positius per coronavirus. La consellera de Salut, Nekane Murga, ha informat que altres quatre casos podrien també estar relacionats amb el brot i es troben en estudi. Un dels casos de persones que han arribat a Euskadi a treballar o de visita temporal forma part dels casos en estudi per la seua possible relació amb el focus d’Orio.

 

Navarra

El Govern de Navarra va informar de dos brots, un en la comarca de Pamplona i un altre en la zona nord de Navarra. Segons les dades d’este mateix dijous, en l’últim dia la Comunitat Foral ha registrat nou casos positius, dos d’ells relacionats amb el brot de la zona nord que acumula 16 contagis i continua sent supervisat.

 

En este sentit, s’han intensificat les mesures de rastre de contactes estrets i proves PCR, arribant de moment a més d’un centenar de persones. A demés, este dijous s’han estés les proves a la plantilla d’un centre de treball de la zona, amb vora 150 empleats.

 

Galícia

En Lugo, concretament en el municipi de Xove de la comarca de Mariña, es van detectar huit casos positius. Tots ells pertanyen al cercle familiar en el que es va registrar el primer cas. Fins al moment, amb les proves fetes, es confirma l’existència de huit positius en Covid-19 —inclòs el cas inicial—, quatre negatius i 25 més pendents de resultat.

 

En La Corunya, en la comarca d’O Barbanza, es va detectar diumenge passat un brot amb nou afectats, encara que les autoritats sanitàries insistixen que està controlat.

 

Múrcia

En Múrcia, va ser detectat recentment un brot relacionat amb un vol procedent de Bolívia. Eren tres passatgers que van donar positiu i que, finalment, ha desencadenat un rebrot de 19 positius i 60 persones en quarantena en la Regió, segons l’últim balanç.

 

Hi ha un altre focus, amb dos casos, en el municipi de San Pedro del Pinatar, amb dos infectats d’una mateixa família, però no té l’entitat de brot. I, finalment, un immigrant arribat en pastera a Águilas va donar positiu, cosa que ha obligat a aïllar una vintena de policies nacionals i a altres deu persones. Però només hi ha un positiu, pel que tampoc és un brot.

 

Castella i Lleó

Este dijous, en Castella i Lleó es mantenen actius sis focus de nous contagis de Covid-19 i des de la Junta demanen que es mantinguen les precaucions, encara que de moment no es plantegen intensificar mesures de control en la Comunitat.

 

En concret, es tracta de brots registrats en dos residències de Valladolid i en l’Hospital Río Hortega —22 afectats— la setmana passada i tres nous focus en la província de Sòria, tots ells «localitzats i en estudi».

 

Extremadura

La persona que ha originat el brot de coronavirus en la localitat extremenya de Navalmoral de la Mata, que arriba ja als 20 casos confirmats de Covid-19 i altres 30 persones aïllades, es troba en parador desconegut i en busca i captura per les forces de seguretat. El brot detectat en Navalmoral de la Mata compta amb 20 persones confirmades de Covid-19, totes elles amb símptomes lleus, i altres 30 persones aïllades, repartides en sis vivendes.

 

Per este motiu, este brot «està bastant controlat» en este moment, segons el parer del conseller de Sanitat, qui ha assegurat que s’està fent un «seguiment molt estricte», després del que ha desmentit que la població de Navalmoral de la Mata estiga confinada, sinó que seguix en la «nova normalitat».

 

Comunitat de Madrid

A pesar de què en la regió madrilenya no s’ha informat de cap rebrot, el govern de la Comunitat ha restringit les visites a diverses residències de majors per nous casos de coronavirus. Concretament, es tracta de 36 geriàtrics amb accessos restringits este dijous en tota la regió, encara que nou d’ells podrien obrir pròximament.

 

Des de la Conselleria de Polítiques Socials assenyalen que estos casos són «puntuals i estan controlats» en coordinació amb la Conselleria de Sanitat i la majoria estan asimptomàtics.

Últimes notícies

Dimecres amb núvols en augment i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

La jornada portarà més nuvolositat a València i el litoral de Castelló, boires al sud d'Alacant, lleuger ascens tèrmic i vent que girarà a este i després a nord en la costa.

El Reial Madrid va firmar l’acta sota protesta però no va precisar els motius

El club blanc va firmar l'acta del partit davant València Basket sota protesta, però no va deixar per escrit la raó. Scariolo va assenyalar un temps mort no concedit.

El València imposa la llei del triple: 89-76 al Reial Madrid

El València va derrotar 89-76 al Reial Madrid en l'Eurolliga amb 16 triples i un 39% d'encert per 7 i un 23% del seu rival. El tir exterior i les faltes de Tavares van marcar el dol.

89-76. València tomba al Reial Madrid a colp de triple

València Basket es va imposar 89-76 al Reial Madrid en l'Eurolliga gràcies a 16 triples i un 39% exterior. L'encert perimetral va neutralitzar el domini blanc del rebot.

Mazón defén que ningú ha donat més explicacions ni assumit més responsabilitats per la dana

En Les Corts, el president en funcions ha reivindicat que porta un any donant explicacions i que va arribar a dimitir després de la dana del 29 d'octubre de 2024, amb 229 morts. Ha demanat centrar-se en causes i solucions i ha retret la falta d'explicacions del Govern.

L’activitat de Coca-Cola aporta 692 milions a l’economia valenciana i 11.011 ocupacions

Un estudi xifra en 692 milions el valor afegit de l'activitat de Coca-Cola en la Comunitat Valenciana, el 0,47% del PIB en 2024. La companyia sosté 11.011 ocupacions gràcies a la seua cadena de valor i a una planta clau a Quart de Poblet.

PSPV i Compromís han retret a Mazón ‘victimisme’ i haver desatés l’emergència de la DANA

PSPV i Compromís han acusat a Carlos Mazón de presentar-se com a víctima i de no liderar la resposta a la DANA del 29 d'octubre. Han denunciat que no va respondre a preguntes clau i que va incórrer en mentides.

PP i Vox enaltixen que Mazón compareix per la DANA i enlletgixen l’absència del Govern

PP i Vox han subratllat que Carlos Mazón ha donat explicacions en la comissió d'investigació sobre la DANA en Les Corts, mentres el Govern no ha acudit. La sessió ha derivat en retrets per la gestió, les alertes i les obres pendents.