5.3 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

Cinc consells que milloraran la seguretat dels teus dispositius

 

Ordinadors, tauletes tàctils i telèfons intel·ligents: dispositius amb aspecte, mida i funcionalitat diferents. Ja saps en què es diferencien, però saps què tenen en comú? Que requereixen les mateixes mesures de seguretat per estar protegits. Si vols millorar la seguretat dels teus dispositius, aplica estes mesures a tots:

Protegeix l’accés

 

No tothom hauria de poder entrar als teus dispositius. Protegeix l’accés amb mecanismes segurs de desbloqueig. Per exemple, pots fer servir una contrasenya robusta per a accedir a l’ordinador, un patró, un PIN o configurar el reconeixement biomètric per als dispositius que ho permeten. Aplica, a més, un bloqueig automàtic en cas d’inactivitat prolongada per part teua.

Comprova que estiguen actualitzats

 

És indispensable que el sistema operatiu amb què funciona el teu dispositiu estiga actualitzat amb l’última versió disponible. Per tant, has de configurar l’actualització automàtica de noves versions i acceptar-les quan el teu dispositiu t’avise.

 

 

L’antivirus no és només per a l’ordinador

 

Molts usuaris encara creuen que els antivirus només s’han de fer servir a l’ordinador. La realitat és que també són necessaris per a mòbils i tauletes tàctils, o potser estos dispositius no es connecten també a internet i poden patir ciberatacs?

Hi ha moltes opcions d’antivirus, tant de pagament com gratuïtes. Fes una cerca i troba el més adequat per al teu dispositiu.

 

Baixa només aplicacions segures i revisa’n els permisos

 

Abans de baixar alguna de les moltíssimes aplicacions disponibles que hi ha en algun dels teus dispositius, assegura’t de fer-ho mitjançant els canals oficials de cada sistema operatiu.

Però no totes les apps són segures. N’hi ha que, encara que no continguen cap element maliciós, poden posar en risc la teua privacitat. Per això has de revisar els permisos que et demanen abans d’instal·lar-les.

Per exemple, té sentit que una app de llanterna per al mòbil et demane accés a les teues fotos? Utilitza el sentit comú i, si et demanen permisos excessius, revisa si hi ha altres opcions menys intrusives.

 

Fes còpies de seguretat

 

Segur que, com molts, en algun moment has perdut o t’han robat algun dispositiu. Si t’arriba a passar, desitjaràs haver fet còpies de seguretat del teu dispositiu. Pots perdre el mòbil, l’ordinador o la tauleta, però podràs recuperar la informació que contenen.

A més, estaràs protegit davant d’infeccions per malware, especialment el ransomware, que xifra el contingut de tots els fitxers per demanar un rescat en bitcoins.

 

Últimes notícies

Indonèsia afronta la sèptima jornada de busca dels tres espanyols desapareguts

Indonèsia va reprendre per sèptim dia la busca de tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic prop de Komodo. Les autoritats valoren prolongar el dispositiu més enllà del mínim legal.

Gelades febles a l’interior de Castelló i màximes amb pocs canvis a l’inici de l’any

L'any arranca amb cel poc nuvolós, mínimes a l'alça a l'interior de València i gelades febles a l'interior de Castelló. Vent fluix i màximes amb pocs canvis; demà hi haurà boires i lleuger ascens tèrmic.

Un jove ha mort i un menor ha resultat ferit en un xoc entre moto i cotxe a València

Un jove de 22 anys ha mort i un menor de 12 ha resultat ferit en un xoc entre una moto i un cotxe en la CV-315, en el desviament cap a Carpesa, a València. Dos unitats del SAMU i un SVB han acudit i els sanitaris han confirmat la defunció malgrat la reanimació.

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

L’oposició titlla de decebedora el discurs de Llorca i el PP el veu il·lusionant

El missatge de Juanfran Pérez Llorca ha dividit a les Corts: PSPV i Compromís parlen de decepció i hipocresia, mentres el PP el qualifica de realista i il·lusionant.

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero, els quatre del València que acaben contracte en 2026

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero acaben el seu vincle al juny de 2026 i des de l'1 de gener poden pactar el seu futur amb altres clubs. Així està cada cas

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte al juny i ja poden negociar el seu futur

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte el 30 de juny de 2026 i, des de l'1 de gener, són lliures per a negociar amb altres clubs. També conclouen les cessions de Manor Solomon i Rafa Marín, i finalitza el contracte de Marcelino.