Nou de cada 10 famílies valencianes donen el seu consentiment a la donació d’òrgans

L’activitat de donació als hospitals de la Comunitat Valenciana ha augmentat un 9% en el que va d’any (fins al 22 de maig), respecte als mateixos mesos de 2021. En el mateix període, la donació en vida també ha experimentat un creixement, en aquest cas del 25%. Són xifres esperançadores que s’associen amb el fet que nou de cada 10 famílies valencianes (el 89% exactament) donen el seu consentiment a la donació i amb el seu gest altruista brinden a altres persones l’oportunitat de continuar vivint.

Les dades s’han donat a conéixer en la vespra de l’1 de juny, data en què es commemora el Dia Nacional del Donant d’Òrgans. En concret, en el que portem d’any (sempre fins al 22 de maig), s’han registrat en la Comunitat Valenciana 94 donacions d’òrgans enfront de les 87 del mateix període de l’any anterior; a més de 5 donacions en vida (en 2021, van anar 4).

Els hospitals que major nombre de donacions han registrat durant aquest exercici han sigut l’Hospital Universitari i Politècnic La Fe de València (19), l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant (14), l’Hospital General Universitari de Castelló (14) i l’Hospital Clínic Universitari de València (11).

A més, és significatiu l’augment de donants en asistòlia controlada respecte al 2021 (+35%), xifres que consoliden aquest tipus de donació en la Comunitat Valenciana.

L’activitat de trasplantament òrgans i teixits també DONACIÓ ÒRGANS: respecte al 2021. En concret, s’han realitzat 209 trasplantaments aquest exercici, enfront dels 172 del mateix període de l’any passat. Per tipologia, els trasplantaments cardíacs han augmentat un 75% (14 enfront de 8), el renal un 24,4% (66,7% entre vius) i els pulmonars, 41,2% (24 enfront de 17).

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.