21.4 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

El Tribunal Constitucional anul·la l’impost de plusvàlua

 

El Tribunal Constitucional publicarà els pròxims dies una sentència en què declara la nul·litat de facto de l’impost de la plusvàlua.

Este impost afecta els Ajuntaments i els ciutadans, ja que a partir d’este error, la venda d’un pis, una herència o una donació no pagaran la plusvàlua municipal. I això vol dir que este any els ajuntaments deixaran d’ingressar aproximadament 4.000 milions d’euros a tota Espanya.

El Tribunal Constitucional ha declarat contràries a la Norma Fonamental i, per tant, nul·les les regles de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals que fins ara s’han aplicat per al càlcul de la base imposable de l’Impost sobre l’Increment de Valor dels Terrenys Naturalesa Urbana, conegut com a plusvàlua.

De fet, el ministeri d’Hisenda prepara «un esborrany legal» per a reformular el sistema de càlcul de la plusvàlua municipal, anul·lat pel Tribunal Constitucional.

Quan i qui ha de pagar la plusvàlua?
La plusvàlua municipal es paga quan es produeix la venda d’un immoble, una donació o una herència, principalment. Es tracta d’un impost establert que ha de ser liquidat amb l’ajuntament que corresponga per ubicació del bé en qüestió.

En el cas de la venda, l’ha d’abonar el venedor; en el cas de donació i herència, l’encarregat de pagar-lo és el que rep el bé. A les vendes i donacions hi ha un termini de 30 dies hàbils des de la transmissió; a les herències el termini és de sis mesos, prorrogables fins a un any.

Després de la decisió del Tribunal Constitucional, es qüestiona si esta sentència té caràcter retroactiu i els contribuents poden veure retornat l’import dels impostos pagats.

No obstant això, la sentència no tindrà caràcter retroactiu i no afectarà les resolucions fermes que ja han estat adoptades sobre això per jutjats i tribunals.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la DANA arranca amb consens institucional

La nova Comissió Mixta després de la DANA del 29 d'octubre de 2024 es constituïx per a coordinar institucions i accelerar la recuperació. Acorda quatre grups de treball i reunions trimestrals.

Detenen a l’exmarit com a presumpte autor del doble crim de mare i filla a Xilxes

L'exmarit i pare ha sigut detingut com a presumpte autor del doble assassinat a Xilxes. Tenia orde d'allunyament fins a 2027 i la causa passa a Violència Masclista.

Educació activa l’acompanyament emocional en el centre de la menor assassinada a Xilxes

Educació ha activat el protocol d'intervenció en crisi en el centre de Xilxes on estudiava la menor de 12 anys i ha desplegat suport a la comunitat educativa.

Cau a València una xarxa que venia contractes de lloguer falsos per 300 euros: 28 detinguts

La Policia Nacional ha desarticulat a València un grup que venia contractes de lloguer falsos per 300 euros a estrangers en situació irregular. L'operació s'ha saldat amb 28 detinguts i la investigació continua oberta.

Pedro Martínez subratlla el gran impacte de Ricky Rubio abans del València-Joventut

Pedro Martínez va destacar que el base condiciona el joc en les dos canastres i que València Basket afronta les habitacions de Copa sense pressió, centrat en els detalls.

València Basket i Joventut obrin la Copa en el Roig Arena amb un dol d’estils

L'equip de Pedro Martínez i la Penya de Ricky Rubio inauguren els quarts a les 18.00 en el Roig Arena, amb el factor pista i la 'maledicció' de l'amfitrió en joc

Detingut l’exmarit com a presumpte autor de l’assassinat d’una dona i la seua filla a Xilxes

L'exmarit i pare de les víctimes ha sigut detingut com a presumpte autor del doble crim a Xilxes. La Guàrdia Civil revisa gravacions municipals i l'Ajuntament decreta tres dies de dol.

Detingut l’exmarit i pare com a presumpte autor del doble crim d’una dona i una xiqueta a Xilxes

L'exmarit i pare de les víctimes ha sigut detingut com a presumpte autor del doble crim ocorregut este dimarts a Xilxes, segons va anunciar la delegada del Govern.