10.6 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

El Tribunal Constitucional anul·la l’impost de plusvàlua

 

El Tribunal Constitucional publicarà els pròxims dies una sentència en què declara la nul·litat de facto de l’impost de la plusvàlua.

Este impost afecta els Ajuntaments i els ciutadans, ja que a partir d’este error, la venda d’un pis, una herència o una donació no pagaran la plusvàlua municipal. I això vol dir que este any els ajuntaments deixaran d’ingressar aproximadament 4.000 milions d’euros a tota Espanya.

El Tribunal Constitucional ha declarat contràries a la Norma Fonamental i, per tant, nul·les les regles de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals que fins ara s’han aplicat per al càlcul de la base imposable de l’Impost sobre l’Increment de Valor dels Terrenys Naturalesa Urbana, conegut com a plusvàlua.

De fet, el ministeri d’Hisenda prepara «un esborrany legal» per a reformular el sistema de càlcul de la plusvàlua municipal, anul·lat pel Tribunal Constitucional.

Quan i qui ha de pagar la plusvàlua?
La plusvàlua municipal es paga quan es produeix la venda d’un immoble, una donació o una herència, principalment. Es tracta d’un impost establert que ha de ser liquidat amb l’ajuntament que corresponga per ubicació del bé en qüestió.

En el cas de la venda, l’ha d’abonar el venedor; en el cas de donació i herència, l’encarregat de pagar-lo és el que rep el bé. A les vendes i donacions hi ha un termini de 30 dies hàbils des de la transmissió; a les herències el termini és de sis mesos, prorrogables fins a un any.

Després de la decisió del Tribunal Constitucional, es qüestiona si esta sentència té caràcter retroactiu i els contribuents poden veure retornat l’import dels impostos pagats.

No obstant això, la sentència no tindrà caràcter retroactiu i no afectarà les resolucions fermes que ja han estat adoptades sobre això per jutjats i tribunals.

Últimes notícies

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava prop de 6.000 euros. Durant la fugida va anar perdent bitllets fins a ser arrestat.

Detingut per robar una bossa amb 6.000 euros a Alacant i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'una estirada en el centre de la ciutat. La Policia va recuperar més de 5.800 euros en seguir el rastre de bitllets.

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'una estirada a una dona que portava prop de 6.000 euros. En la persecució va anar perdent bitllets fins a la seua captura.

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

La Policia ha detingut a un home que va arrabassar la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. En la fugida va anar perdent bitllets fins a ser interceptat.

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant per l'estirada de la bossa d'una dona que portava quasi 6.000 euros; en la fugida va anar deixant bitllets. La Policia va recuperar més de 5.800 euros i ho va posar a disposició judicial.

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant com a presumpte autor de l'estirada a una dona que portava prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets fins a ser arrestat.

Desarticulada a Alacant una xarxa de ciberestafes capaç d’enviar milions de SMS i telefonades fraudulentes

La xarxa utilitzava una infraestructura tecnològica de gran capacitat per suplantar organismes oficials i enganyar les víctimes

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida a Alacant

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar d'una tirada la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets i es van recuperar més de 5.800 euros.