10.2 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

502 contagis nous i 7 morts per coronavirus en les últimes hores en territori valencià

 

Els contagis per coronavirus han baixat este dilluns, 7 de setembre, en el territori valencià. La Conselleria de Sanitat ha confirmat 502 casos nous de Covid-19 detectats amb proves PCR. Per la seua banda, 7 persones han mort en les últimes 24 hores, 1.536 en total.

 

Dels 502 casos nous, 27 s’han diagnosticat en la província de Castelló, 135 en la d’Alacant i 340 en la província de València. Des de què començà la pandèmia, en el territori valencià, s’han confirmat 27.248 casos amb una prova PCR. Cal recordar que la Conselleria, en este recompte total i en l’anunci dels nous casos diaris, només té en compte els confirmats amb proves PCR —les més fiables— i no amb tests d’anticossos —coneguts com a tests ràpids—.

 

Quant als ingressos hospitalaris, la tendència també és negativa. Ara com ara, continuen ingressades 453 persones, 40 més que en les últimes hores. D’elles, 72 es troben ingressades en UCI, 13 més que divendres. Respecte de les altes, 1.257 persones s’han recuperat en les últimes hores i, en total, 29.397 pacients han superat la malaltia.

 

D’altra banda, ara per ara, hi ha casos actius en 45 residències de majors, 5 més que divendres: 4 en Castelló, 16 en la província d’Alacant i 25 en la de València. A demés, també hi ha casos en 6 residències de persones amb diversitat funcional: 2 en Castelló, 1 en Alacant i 3 en València; i en 4 centre de menors: 1 en Castelló, 2 en Alacant i 1 en València. Respecte als centres que es troben baix la vigilància activa del personal sanitari, n’hi ha 8: 1 en Castelló, 2 en la província d’Alacant i 5 en la de València.

 

Casos de coronavirus per províncies: 27.248

  • Castelló: 27 nous (2.951 en total).
  • Alacant: 135 nous (8.720 en total).
  • València: 340 nous (16.200 en total).
  • Sense assignar: 0 nous (6 en total).

 

Morts per coronavirus per províncies: 1.536

  • Castelló: 0 nous (229 en total).
  • Alacant: 0 nous (528 en total).
  • València: 7 nous (779 en total).

 

Casos i morts per departaments de salut

A continuació, els casos totals detallats en els 24 departaments de salut, per ordre alfabètic, en què està dividit el territori valencià. Les dades mostren tres xifres: les PCR positives totals des de l’inici de la pandèmia, les PCR positives en els últims 14 dies i els morts totals des de l’inici de la pandèmia.

 

  • Alacant Hospital General: 1.192 | 359 | 64
  • Alcoi: 608 | 129 | 117
  • Castelló: 1.316 | 411 | 85
  • Dénia: 794 | 392 | 21
  • Elda: 654 | 58 | 57
  • Elx: 781 | 121 | 13
  • Elx – Crevillent: 601 | 90 | 13
  • Gandia: 813 | 330 | 29
  • La Marina Baixa: 1.232 | 201 | 112
  • La Plana: 936 | 108 | 101
  • La Ribera: 919 | 164 | 38
  • Manises: 1.150 | 258 | 70
  • Orihuela: 559 | 142 | 24
  • Requena: 556 | 43 | 77
  • Sagunt: 518 | 107 | 43
  • Sant Joan d’Alacant: 861 | 196 | 46
  • Torrevieja: 809 | 166 | 59
  • València Arnau de Vilanova – Llíria: 1.617 | 334 | 70
  • València Clínic – La Malva-Rosa: 1.856 | 456 | 89
  • València Dr. Peset: 2.320 | 712 | 80
  • València Hospital General: 2.566 | 695 | 142
  • València La Fe: 2.101 | 470 | 100
  • Vinaròs: 453 | 68 | 29
  • Xàtiva – Ontinyent: 820 | 395 | 42

Últimes notícies

Compte arrere per al Benidorm Fest: Dani J trenca estereotips amb una bachata de fusió

Dani J arriba al Benidorm Fest amb una proposta de bachata que mescla estils i busca derrocar clixés. Promet un espectacle amb ball i menys pressió sense Eurovisió 2026.

Troben a Algèria, sa i estalvi, a l’ocupant del veler desaparegut fa 12 dies a Alacant

L'home de 69 anys ha sigut rescatat després de ser albirat a la deriva en aigües algerianes per un avió de Frontex. Serà traslladat a Alacant després d'arribar a Algesires.

Detingut el responsable d’un bar per instal·lar cambres ocultes en els lavabos del local

La Guàrdia Civil ha detingut al responsable d'un bar a L'Alqueria de la Comtessa per instal·lar cambres ocultes en els lavabos. S'han intervingut dos cambres i cinc discos amb més de 5 TB i la investigació continua oberta.

Avís taronja per ratxes de 90 km/h a Alacant i per fenòmens costaners este dimecres

Aemet ha establit per a este dimecres l'avís taronja per vent a Alacant i per fenòmens costaners en els litorals de València i Alacant. També activa avisos grocs per vent a Castelló i zones de València i per mala mar en el sud d'Alacant i a Castelló en diferents trams horaris.

Pluges al migdia, baixada de temperatures i ratxes molt fortes este dimecres en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana espera este dimecres intervals nuvolosos amb pluges en les hores centrals, descens tèrmic i vent de l'oest amb ratxes que podrien superar 90 km/h. El dijous augmentarà la nuvolositat al matí i les màximes repuntaran a la vesprada, amb ratxes molt fortes a l'interior.

El Vila-real incorpora a Alfon González i negocia el fitxatge d’Alex Freeman

El club ha tancat l'arribada en cessió de Alfon González per a reforçar la banda esquerra i manté converses pel lateral Alex Freeman. La defensa es reordena davant la baixa de llarga duració de Juan Foyth.

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.