12.4 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Creen una aplicació per a compartir cotxe i connectar pobles amb grans nuclis urbans

 

La startup valenciana Journify, especialitzada en el ‘carpooling’ per a empreses, ha creat un nou servici per a Ajuntaments que perseguix connectar pobles que no disposen de transport públic per a arribar als nuclis urbans més freqüentats, compartint cotxe en els trajectes del dia a dia.

 

Molts ciutadans d’estes localitats es desplacen quilòmetres tots els dies per a arribar a altres ciutats, en les que està el seu lloc de treball, la universitat, etc, ha informat l’entitat en un comunicat. Fins ara, es desplaçaven amb els seus cotxes privats, suposant un cost econòmic elevat al final de mes. Journify els proposa publicar els seus viatges o reservar la seua plaça en algun d’ells, amb la finalitat de compartir cotxe i també les despeses.

 

A demés d’optimitzar els viatges i el seu cost, també es reduïx l’impacte mediambiental dels desplaçaments diaris. «Volem oferir una solució per als desplaçaments diaris dels habitants de molts pobles. Existix una necessitat clara de mobilitat i Journify pretén que siga més sostenible i menys costosa», ha afirmat el CEO de Journify, Ignacio Zaballos.

 

L’APP premiarà als seus usuaris per usar este servici. Journify els bonificarà amb una sèrie de punts per trajecte fet que poden canviar en locals de la seua localitat. D’esta forma, s’incentiva el comerç de la zona. Journify està negociant amb 18 ajuntaments de la Comunitat de Madrid, el territori valencià i Andalusia la posada en marxa d’esta solució de mobilitat.

 

Creada en 2018

Journify és una startup creada en València en 2018 i especialitzada en el ‘carpooling’ per a empreses. Amb la mercantil es fan més de 80.000 desplaçaments mensuals, o cosa que és el mateix, 3.400 trajectes diaris en període laboral que solen de ser d’uns 20 quilòmetres cada un.

 

Fins al moment, els usuaris han estalviat un total de 20 tones d’emissions de CO₂ en el medi ambient. L’empresa preveu tancar 2020 amb un volum de negoci dins del seu Marketplace de 4,5 milions d’euros i ha tancat recentment una ronda de finançament de 440.000 euros liderada pel ‘Venture Lab’ especialitzat en mobilitat, B4Motion, i l’empresari David Cantolla.

 

A eixos s’ha unit també la inversió de pública d’EIT Climate-KIC, Impact Connected Car Accelerator, EIT Urban Mobility i ENISA.

Últimes notícies

Víctimes de la dana convoquen una concentració per l’acarament entre Pradas i Cuenca

Les associacions de víctimes de la dana han cridat a concentrar-se este dilluns a les 9.00 davant el jutjat de Catarroja, coincidint amb l'acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca. La jutgessa busca aclarir contradiccions sobre la gestió del confinament durant l'emergència que va deixar 230 morts.

Almgren i McColgan baten els rècords europeus de 10K a València i Mechaal firma el d’Espanya

Edició històrica en la 10K València Ibercaja: Andreas Almgren (26:45) i Eilish McColgan (30:08) van batre els rècords d'Europa i Said Mechaal va fixar el d'Espanya amb 27:21.

Detingut a Alcoi per abandonar tones de roba usada en naus i parcel·les per a eludir la gestió de residus

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi a un home de 39 anys per estafa i danys després de llogar naus i parcel·les i abandonar en elles desenes de tones de roba usada. Cobrava per reciclar-la i la deixava en eixos espais; la retirada s'ha estimat en més de 120.000 euros i s'investiga un possible delicte ambiental.

Les temperatures pugen a l’interior i el vent amaina a Castelló

Aemet preveu cels poc nuvolosos, mínimes a la baixa en el litoral i màximes a l'alça a l'interior. El vent d'oest afluixa i gira a sud en la costa; Emergències alça l'alerta a l'interior nord de Castelló.

Quelton, bikinis exclusius nascuts en pandèmia que conquisten les xarxes socials

Les germanes Queralton convertixen un projecte nascut en pandèmia en una marca de bikinis metal·litzats i col·leccions limitades amb tracció en Instagram i TikTok.

1-1: Pepelu salva un punt per al València de penal en el 87 davant l’Elx

El València va dominar i va generar ocasions, però va empatar 1-1 gràcies a un penal transformat per Pepelu en el 87 després del 0-1 de Diang. L'equip seguirà en descens malgrat el punt.

Pepelu empata de penal en el 87 i el València rescata un punt davant l’Elx

Pepelu va empatar de penal en el 87 després del gol de Diang en el 75; el València va dominar però va fallar en la definició i dormirà en la zona roja.

El València perdona a l’Elx en una primera part marcada per les molèsties físiques (0-0)

El València va ser superior però va fallar en la definició i va marxar 0-0 al descans davant l'Elx a Mestalla. Thierry es va retirar amb molèsties i Dimitrievski va seguir després de ser atés.