Creen una aplicació per a compartir cotxe i connectar pobles amb grans nuclis urbans

 

La startup valenciana Journify, especialitzada en el ‘carpooling’ per a empreses, ha creat un nou servici per a Ajuntaments que perseguix connectar pobles que no disposen de transport públic per a arribar als nuclis urbans més freqüentats, compartint cotxe en els trajectes del dia a dia.

 

Molts ciutadans d’estes localitats es desplacen quilòmetres tots els dies per a arribar a altres ciutats, en les que està el seu lloc de treball, la universitat, etc, ha informat l’entitat en un comunicat. Fins ara, es desplaçaven amb els seus cotxes privats, suposant un cost econòmic elevat al final de mes. Journify els proposa publicar els seus viatges o reservar la seua plaça en algun d’ells, amb la finalitat de compartir cotxe i també les despeses.

 

A demés d’optimitzar els viatges i el seu cost, també es reduïx l’impacte mediambiental dels desplaçaments diaris. «Volem oferir una solució per als desplaçaments diaris dels habitants de molts pobles. Existix una necessitat clara de mobilitat i Journify pretén que siga més sostenible i menys costosa», ha afirmat el CEO de Journify, Ignacio Zaballos.

 

L’APP premiarà als seus usuaris per usar este servici. Journify els bonificarà amb una sèrie de punts per trajecte fet que poden canviar en locals de la seua localitat. D’esta forma, s’incentiva el comerç de la zona. Journify està negociant amb 18 ajuntaments de la Comunitat de Madrid, el territori valencià i Andalusia la posada en marxa d’esta solució de mobilitat.

 

Creada en 2018

Journify és una startup creada en València en 2018 i especialitzada en el ‘carpooling’ per a empreses. Amb la mercantil es fan més de 80.000 desplaçaments mensuals, o cosa que és el mateix, 3.400 trajectes diaris en període laboral que solen de ser d’uns 20 quilòmetres cada un.

 

Fins al moment, els usuaris han estalviat un total de 20 tones d’emissions de CO₂ en el medi ambient. L’empresa preveu tancar 2020 amb un volum de negoci dins del seu Marketplace de 4,5 milions d’euros i ha tancat recentment una ronda de finançament de 440.000 euros liderada pel ‘Venture Lab’ especialitzat en mobilitat, B4Motion, i l’empresari David Cantolla.

 

A eixos s’ha unit també la inversió de pública d’EIT Climate-KIC, Impact Connected Car Accelerator, EIT Urban Mobility i ENISA.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.