Creen una aplicació per a compartir cotxe i connectar pobles amb grans nuclis urbans

 

La startup valenciana Journify, especialitzada en el ‘carpooling’ per a empreses, ha creat un nou servici per a Ajuntaments que perseguix connectar pobles que no disposen de transport públic per a arribar als nuclis urbans més freqüentats, compartint cotxe en els trajectes del dia a dia.

 

Molts ciutadans d’estes localitats es desplacen quilòmetres tots els dies per a arribar a altres ciutats, en les que està el seu lloc de treball, la universitat, etc, ha informat l’entitat en un comunicat. Fins ara, es desplaçaven amb els seus cotxes privats, suposant un cost econòmic elevat al final de mes. Journify els proposa publicar els seus viatges o reservar la seua plaça en algun d’ells, amb la finalitat de compartir cotxe i també les despeses.

 

A demés d’optimitzar els viatges i el seu cost, també es reduïx l’impacte mediambiental dels desplaçaments diaris. «Volem oferir una solució per als desplaçaments diaris dels habitants de molts pobles. Existix una necessitat clara de mobilitat i Journify pretén que siga més sostenible i menys costosa», ha afirmat el CEO de Journify, Ignacio Zaballos.

 

L’APP premiarà als seus usuaris per usar este servici. Journify els bonificarà amb una sèrie de punts per trajecte fet que poden canviar en locals de la seua localitat. D’esta forma, s’incentiva el comerç de la zona. Journify està negociant amb 18 ajuntaments de la Comunitat de Madrid, el territori valencià i Andalusia la posada en marxa d’esta solució de mobilitat.

 

Creada en 2018

Journify és una startup creada en València en 2018 i especialitzada en el ‘carpooling’ per a empreses. Amb la mercantil es fan més de 80.000 desplaçaments mensuals, o cosa que és el mateix, 3.400 trajectes diaris en període laboral que solen de ser d’uns 20 quilòmetres cada un.

 

Fins al moment, els usuaris han estalviat un total de 20 tones d’emissions de CO₂ en el medi ambient. L’empresa preveu tancar 2020 amb un volum de negoci dins del seu Marketplace de 4,5 milions d’euros i ha tancat recentment una ronda de finançament de 440.000 euros liderada pel ‘Venture Lab’ especialitzat en mobilitat, B4Motion, i l’empresari David Cantolla.

 

A eixos s’ha unit també la inversió de pública d’EIT Climate-KIC, Impact Connected Car Accelerator, EIT Urban Mobility i ENISA.

Últimes notícies

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.

Així era la càmera blindada que guardava el Tresor de Villena abans del robatori

El Tresor de Villena estava custodiat al MUVI dins d'una càmera acorassada amb vidres de seguretat, xapes blindades i alarma de cinc anells quan ha sigut robat de matinada. El museu roman tancat sense data de reobertura mentres la Guàrdia Civil continua la investigació.

Les temperatures del migdia cauen a valors no vistos des de juny en molts pobles valencians

Les temperatures registrades a les 13 hores en molts municipis de la Comunitat Valenciana han sigut les més baixes des de juny, amb 19 graus a Ares del Maestrat. Segons Aemet, el valor més alt s’ha donat a Castelló, amb 30,4 graus.

Turistes desallotjats per l’incendi d’El Saler: ‘No volem tornar a casa sense les nostres coses’

Uns 130 desallotjats per l’incendi d’El Saler, molts d’ells turistes allotjats en càmpings, han passat la nit al pavelló de la Fonteta i reclamen tornar per a recuperar les seues pertinences.

Confirmen dos anys de presó per l’agressió sexual a una menor de 16 anys a València

El TSJCV ha confirmat la condemna de dos anys de presó a un home per agredir sexualment una menor de 16 anys, filla de la seua parella, amb la qual convivía a València. El tribunal rebutja el recurs de l’acusat i dona plena credibilitat al relat de la víctima.

Les proves amb 5G reforcen les comunicacions d’emergències a la Comunitat Valenciana

La Generalitat, a través d’ISTEC, ha impulsat proves pilot i projectes europeus amb 5G i satèl·lits per a reforçar la connectivitat dels servicis públics i d’emergència i garantir respostes més segures i resilients.

Detenen a Elx un presumpte sicari reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua

Un home de 26 anys, reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua per un presumpte crim per encàrrec el 2024, ha sigut detingut a Elx gràcies a un dispositiu de la Policia Nacional coordinat a través d'Interpol.