15.6 C
València
Dilluns, 24 novembre, 2025

CSIF exigix a Sanitat «informació clara i veraç sobre el pla de vacunació» i més personal

 

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha exigit per escrit a la Conselleria de Sanitat informació clara i veraç de l’estratègia de vacunació, tant per a la segona dosi de la vacuna Pfizer com per a la primera de Moderna, així com un augment del personal.

 

El sindicat ha registrat un document davant l’administració en el que advertix de deficiències, com la falta d’un llistat rigorós de professionals a vacunar o el fet que no donen data per a administrar la segona dosi després de vacunar de la primera.

 

CSIF recalca, en el citat escrit, que existix una falta de coordinació per part de l’Administració i absència de gestió de les dosis administrades.

 

Demanen més transparència a Sanitat

Com a exemples, el sindicat subratlla que «cap professional vacunat ha rebut cartilla de vacunació amb el tipus ni lot de vacuna i alguns han obtingut un justificant a on solament consta la data de vacunació i el seu nom; uns altres, ni tan sols això». A demés, «als professionals sanitaris no se’ls comunica data per a la revacunació de la segona dosi», apunta.

 

«Desconeixem si Conselleria manté un emmagatzematge preventiu de dosi de Pfizer i en quina quantitat” i «encara que esta setmana hauria d’arrancar el pla de vacunació amb Moderna, tampoc tenim informació de l’estratègia a seguir», afig.

 

La central sindical, que reconeix «la complexitat i laboriositat del procés de vacunació», lamenta «l’actual falta de planificació, a pesar que des de juny, quan Pfizer va anunciar que subministraria les primeres bovines, Conselleria de Sanitat ha tingut temps suficient per a establir una estratègia i un pla de vacunació concorde a les circumstàncies, que permeta l’administració ordenada de les vacunes i la celeritat requerida del procés».

 

«En lloc de preparar la campanya, la vacunació va arrancar sense planificació, sense estratègia unificada en tots els departaments i de manera totalment improvisada, una cosa impròpia d’un sistema sanitari mínimament organitzat», retrauen des de l’organització.

 

Llistat de peticions

El sindicat, davant esta situació, ha plantejat un llistat de peticions de resposta urgent a Conselleria de Sanitat.

 

Així, reclama informació clara i veraç de l’estratègia i el pla de vacunació per a la segona dosi de la bovina Pfizer així com l’estratègia i el pla de vacunació de Moderna. De la mateixa manera, exigeix cartilles de vacunació o similar a on conste tipus de vacuna i resta de dades.

 

També requerix el número total de vacunes que han arribat a la comunitat, les que s’ha subministrat i el número de dosis no administrades.

 

El llistat de personal sanitari

CSIF pregunta per l’estratègia per a revacunar si es retarda l’enviament de les dosis necessàries per a posar la segona a aquells grups que ja han rebut la primera, igual que si existix un pla d’emmagatzematge preventiu de dosi de Pfizer.

 

El sindicat requerix el llistat de personal per professionals o grups de risc per a dur a terme una vacunació ordenada, el número de professionals de primera línia encara pendent de la primera dosi, quan es vacunarà als professionals de la sanitat privada i qui són els responsables del procés de vacunació, seguiment, comunicació i la seua distribució.

 

Finalment, CSIF ha reclamat personal de reforç i recursos necessaris per a garantir que puga accelerar-se el procés de vacunació i revacunació.

Últimes notícies

Sanitat es reunix amb l’anestesista del cas de la xiqueta morta a Alzira

La Conselleria de Sanitat s'ha reunit amb l'anestesista que va atendre la menor morta després d'una sedació en una clínica dental d'Alzira. La investigació analitza fàrmacs, traçabilitat i autoritzacions, mentres la Policia i el jutjat mantenen obertes totes les línies.

Dos motoristes investigats en l’operatiu del GP de Cheste: 189 km/h i taxa d’alcohol quadruplicada

La Guàrdia Civil investiga a dos conductors detectats en els accessos al circuit: un circulava a 189 km/h en una via de 90 i un altre va quadruplicar la taxa d'alcohol.

A presó una detinguda a Gandia per cremar contenidors a canvi de droga

Una dona de 32 anys ha sigut detinguda a Gandia per cremar un contenidor a canvi de droga i ha ingressat a la presó. També va ser arrestat un home que l'hauria incitada per a desviar l'atenció policial de l'àrea on venia a la menuda.

Detingut a Alacant per robar el motor de l’aire condicionat d’un col·legi

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un home de 32 anys pel robatori del motor de l'aire condicionat d'un col·legi, valorat en 4.245 euros. La investigació es va activar després d'un salt de llum i una pista trobada en el centre va permetre la seua identificació i arrest.

Domingo poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, amb temperatures en ascens i vent fort en el nord de Castelló

Cels poc nuvolosos amb núvols alts i ascens tèrmic, amb gelades febles a l'interior i ratxes molt fortes en el nord de Castelló. El dilluns augmentaran els núvols i podrà ploure de manera feble i local a l'interior nord de Castelló i de València.

La UPV crea un model d’IA per a millorar la salut de les persones sense llar

Un equip de la UPV ha desenrotllat un model de microsimulació basat en IA que prediu l'efecte d'intervencions sanitàries en persones sense llar i guia la prevenció del càncer.

Oluwaseyi decidix al final i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant el Mallorca (2-1)

El Vila-real va véncer 2-1 al Mallorca amb un taconazo de Tani Oluwaseyi en el 82 després d'un VAR que va rectificar un penal. La ratxa en La Ceràmica va continuar intacta.

2-1: Oluwaseyi decidix i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant un Mallorca que s’apaga

Un gol de Oluwaseyi en el 82' va donar al Vila-real un 2-1 treballat. El Mallorca va competir bé en la primera part, però va perdre vigor després del descans.