7.8 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

CSIF exigix a Sanitat «informació clara i veraç sobre el pla de vacunació» i més personal

 

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha exigit per escrit a la Conselleria de Sanitat informació clara i veraç de l’estratègia de vacunació, tant per a la segona dosi de la vacuna Pfizer com per a la primera de Moderna, així com un augment del personal.

 

El sindicat ha registrat un document davant l’administració en el que advertix de deficiències, com la falta d’un llistat rigorós de professionals a vacunar o el fet que no donen data per a administrar la segona dosi després de vacunar de la primera.

 

CSIF recalca, en el citat escrit, que existix una falta de coordinació per part de l’Administració i absència de gestió de les dosis administrades.

 

Demanen més transparència a Sanitat

Com a exemples, el sindicat subratlla que «cap professional vacunat ha rebut cartilla de vacunació amb el tipus ni lot de vacuna i alguns han obtingut un justificant a on solament consta la data de vacunació i el seu nom; uns altres, ni tan sols això». A demés, «als professionals sanitaris no se’ls comunica data per a la revacunació de la segona dosi», apunta.

 

«Desconeixem si Conselleria manté un emmagatzematge preventiu de dosi de Pfizer i en quina quantitat” i «encara que esta setmana hauria d’arrancar el pla de vacunació amb Moderna, tampoc tenim informació de l’estratègia a seguir», afig.

 

La central sindical, que reconeix «la complexitat i laboriositat del procés de vacunació», lamenta «l’actual falta de planificació, a pesar que des de juny, quan Pfizer va anunciar que subministraria les primeres bovines, Conselleria de Sanitat ha tingut temps suficient per a establir una estratègia i un pla de vacunació concorde a les circumstàncies, que permeta l’administració ordenada de les vacunes i la celeritat requerida del procés».

 

«En lloc de preparar la campanya, la vacunació va arrancar sense planificació, sense estratègia unificada en tots els departaments i de manera totalment improvisada, una cosa impròpia d’un sistema sanitari mínimament organitzat», retrauen des de l’organització.

 

Llistat de peticions

El sindicat, davant esta situació, ha plantejat un llistat de peticions de resposta urgent a Conselleria de Sanitat.

 

Així, reclama informació clara i veraç de l’estratègia i el pla de vacunació per a la segona dosi de la bovina Pfizer així com l’estratègia i el pla de vacunació de Moderna. De la mateixa manera, exigeix cartilles de vacunació o similar a on conste tipus de vacuna i resta de dades.

 

També requerix el número total de vacunes que han arribat a la comunitat, les que s’ha subministrat i el número de dosis no administrades.

 

El llistat de personal sanitari

CSIF pregunta per l’estratègia per a revacunar si es retarda l’enviament de les dosis necessàries per a posar la segona a aquells grups que ja han rebut la primera, igual que si existix un pla d’emmagatzematge preventiu de dosi de Pfizer.

 

El sindicat requerix el llistat de personal per professionals o grups de risc per a dur a terme una vacunació ordenada, el número de professionals de primera línia encara pendent de la primera dosi, quan es vacunarà als professionals de la sanitat privada i qui són els responsables del procés de vacunació, seguiment, comunicació i la seua distribució.

 

Finalment, CSIF ha reclamat personal de reforç i recursos necessaris per a garantir que puga accelerar-se el procés de vacunació i revacunació.

Últimes notícies

76-73: València Basket resistix el desplegament físic de l’Estrella Roja

València Basket va véncer 76-73 a Estrella Roja en un partit molt físic. La major rotació local i els robatoris en primera línia van decidir un final atapeït.

La xilena d’Hugo Duro decidix el derbi per al València

El València va véncer 1-0 al Llevant amb una xilena d'Hugo Duro en el 79 després d'un centre de Gayà. Ryan va sostindre als visitants i el VAR va anul·lar un gol previ.

Un home ha resultat ferit en una deflagració de gas per una estufa a Benicarló

Una possible acumulació de gas derivat d'una estufa ha provocat una deflagració en una vivenda de Benicarló que ha deixat ferit a un home de 71 anys. Les finestres han col·lapsat i han caigut sobre vehicles, sense incendi.

El Jutjat d’Alzira investiga la mort d’una xiqueta després d’un tractament dental

El Jutjat d'Instrucció 5 d'Alzira ha obert diligències per la defunció d'una xiqueta de 6 anys després d'un tractament dental. Una altra menor atesa en la mateixa clínica seguix en UCI.

Pérez Llorca defén que va ser una coincidència parlar amb Pradas i Mazón en plena DANA

El dirigent del PP valencià ha declarat com a testimoni que l'encreuament de crides amb Pradas i Mazón el dia de la DANA va ser casual i sense intermediacions.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental i una altra de 4 roman en l’UCI

Una menor de 6 anys ha mort hores després de ser atesa en una clínica d'Alzira; una altra de 4 va ser traslladada a l'UCI pediàtrica del Clínic de València. Sanitat ha obert un expedient i ha suspés cautelarment l'activitat del centre.

Ciutadans veu en el testimoniatge de Pérez Llorca la prova que Mazón sí que estava informat de la dana

Ciutadans sosté que la declaració de Juanfran Pérez Llorca davant el Jutjat de Catarroja demostra que Carlos Mazón coneixia la riuada del 29 d'octubre. La formació seguirà personada per a exigir transparència.

Vox avisa al PP: tibarà al màxim les negociacions i no tem repetir eleccions

Vox ha endurit la seua postura davant el PP i ha advertit que forçarà les negociacions per a imposar el seu programa, sense descartar repetir eleccions. Abascal ha confiat a tancar un acord a València que incloga infraestructures hidràuliques.