12.2 C
València
Dijous, 11 desembre, 2025

CSIF exigix a Sanitat «informació clara i veraç sobre el pla de vacunació» i més personal

 

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha exigit per escrit a la Conselleria de Sanitat informació clara i veraç de l’estratègia de vacunació, tant per a la segona dosi de la vacuna Pfizer com per a la primera de Moderna, així com un augment del personal.

 

El sindicat ha registrat un document davant l’administració en el que advertix de deficiències, com la falta d’un llistat rigorós de professionals a vacunar o el fet que no donen data per a administrar la segona dosi després de vacunar de la primera.

 

CSIF recalca, en el citat escrit, que existix una falta de coordinació per part de l’Administració i absència de gestió de les dosis administrades.

 

Demanen més transparència a Sanitat

Com a exemples, el sindicat subratlla que «cap professional vacunat ha rebut cartilla de vacunació amb el tipus ni lot de vacuna i alguns han obtingut un justificant a on solament consta la data de vacunació i el seu nom; uns altres, ni tan sols això». A demés, «als professionals sanitaris no se’ls comunica data per a la revacunació de la segona dosi», apunta.

 

«Desconeixem si Conselleria manté un emmagatzematge preventiu de dosi de Pfizer i en quina quantitat” i «encara que esta setmana hauria d’arrancar el pla de vacunació amb Moderna, tampoc tenim informació de l’estratègia a seguir», afig.

 

La central sindical, que reconeix «la complexitat i laboriositat del procés de vacunació», lamenta «l’actual falta de planificació, a pesar que des de juny, quan Pfizer va anunciar que subministraria les primeres bovines, Conselleria de Sanitat ha tingut temps suficient per a establir una estratègia i un pla de vacunació concorde a les circumstàncies, que permeta l’administració ordenada de les vacunes i la celeritat requerida del procés».

 

«En lloc de preparar la campanya, la vacunació va arrancar sense planificació, sense estratègia unificada en tots els departaments i de manera totalment improvisada, una cosa impròpia d’un sistema sanitari mínimament organitzat», retrauen des de l’organització.

 

Llistat de peticions

El sindicat, davant esta situació, ha plantejat un llistat de peticions de resposta urgent a Conselleria de Sanitat.

 

Així, reclama informació clara i veraç de l’estratègia i el pla de vacunació per a la segona dosi de la bovina Pfizer així com l’estratègia i el pla de vacunació de Moderna. De la mateixa manera, exigeix cartilles de vacunació o similar a on conste tipus de vacuna i resta de dades.

 

També requerix el número total de vacunes que han arribat a la comunitat, les que s’ha subministrat i el número de dosis no administrades.

 

El llistat de personal sanitari

CSIF pregunta per l’estratègia per a revacunar si es retarda l’enviament de les dosis necessàries per a posar la segona a aquells grups que ja han rebut la primera, igual que si existix un pla d’emmagatzematge preventiu de dosi de Pfizer.

 

El sindicat requerix el llistat de personal per professionals o grups de risc per a dur a terme una vacunació ordenada, el número de professionals de primera línia encara pendent de la primera dosi, quan es vacunarà als professionals de la sanitat privada i qui són els responsables del procés de vacunació, seguiment, comunicació i la seua distribució.

 

Finalment, CSIF ha reclamat personal de reforç i recursos necessaris per a garantir que puga accelerar-se el procés de vacunació i revacunació.

Últimes notícies

Enric Mas competirà en la Challenge Mallorca 2026 després de la seua operació de varices

Enric Mas ja entrena després de passar per quiròfan i fixa la seua reaparició en la Challenge Mallorca 2026. Movistar presenta el seu projecte per a 2026 amb Uijtdebroeks com a aposta de lideratge.

Enric Mas confia a tornar millor després de la seua operació de varices

El mallorquí es va mostrar optimista en la presentació del Movistar Team: després d'operar-se de varices a la cama esquerra, ja entrena i apunta a iniciar 2026 amb bon peu.

Unzué apunta a Uijtdebroeks com a líder del Movistar per a 2026

Movistar va presentar els seus equips i el seu full de ruta per a 2026. Unzué confia a impulsar a Cian Uijtdebroeks com a referent i reforçar el bloc masculí i femení.

El cap de gabinet de Mazón va atestar que no sabia de confinaments i va remetre la decisió a un assessor

José Manuel Cuenca va declarar que desconeixia l'encaix legal d'un confinament durant la dana i va traslladar el dubte a un altre membre del gabinet. Els missatges amb Salomé Pradas il·lustren el debat intern i motiven una nova citació judicial.

Ford renova per sis mesos l’ERTO Xarxa d’Almussafes amb les mateixes condicions

La planta d'Almussafes ha renovat per sis mesos l'ERTO Xarxa amb les regles vigents en 2025: 4.152 afectats de manera rotativa, 996 llocs diaris en regulacion i el 90% del salari amb el 100% de complements.

El sector agroalimentari reclama més innovació per a ser sostenible i competitiu

La IV Trobada Renowagro ha posat el focus en la tecnologia i l'I+D com a palanques per a guanyar rendibilitat, sostenibilitat i competitivitat. Administracions, indústria i científics han defés regles clares per a accelerar l'adopció de solucions en el camp.

La Diputació preveu reobrir la Plaça de Bous de València abans de la Fira de Falles de 2026

La Diputació de València ha avançat al 90% la renovació integral de la il·luminació de la Plaça de Bous i preveu reobrir el cus abans de la Fira de Falles de 2026. L'actuació millora eficiència, seguretat i estàndards per a retransmissió en alta definició.

La frase de Mazón que el temporal se n’anava a Conca estava en un informe de Pradas

Missatges incorporats a la instrucció penal van mostrar que la frase que Mazón va pronunciar durant la DANA de 2024 figurava en un resum enviat per Salomé Pradas. El document preveia un desplaçament cap a la regió muntanyenca de Conca i una menor intensitat a partir de les 18.00.